Sari la conținut

Plimbare Bg-Mk-Mne-Srb-Bg-Ro


Estremadura
 Share

Postări Recomandate

Asa cum anuntam ceva vreme in urma pe topicul Ural, si impulsionat oarecum de consumul excesiv de preparate specifice sezonului (lichide si solide) care impulsioneaza activitatea de introspectie incep acum povestea plimbarii din vara care a trecut. Nu m-am putut hotari intre topicul Ural si cel al atasistilor ca sa postez asa ca am decis sa fac unul nou. Sper sa nu se trezeasca vre-un moderator zelos sa-l amestece si pe asta cu altele asa cum s-a mai intamplat.

 

Mai jos este traseul propus pentru excursie si care este rezultatul cercetarilor lui Festina Lente.

 

ZIUA 1: 325 km; pe drumul spre Alexandria si apoi paralel cu dunarea, spre Corabia, traversare cu bacul pe la Bechet-Oryahovo, punct final: Varshets BG.
ZIUA 2: 355 km; intrare in MCD prin Kyustendil, traversare Skopje, punct final: Tetovo.
Ziua 3: 235 km; prin parcul national Mavrovo pe la poalele muntelui Korab (cel mai mare al lor, 2.170 m), apoi o coteala spre un mare masiv muntos cu innoptare la Makedonski Brod.
Ziua 4: 315 km; pe creste, pe langa muntele Jakupica pana la lacul montan Kozjak si inapoi, apoi prin Krushevo, ocolind parcul national Galichicha si mergand o bucata de drum pe malu` lacului Ohrid, pana la Ohrid (o varianta de sedere peste noapte pt. Ohrid poate fi Struga, in caz ca Ohrid il vom gasi excesiv de turistic gen Eforie Sud sau Navodari). daca ne place, mai putem sta o noapte. dar presupunand ca mergem inainte:
Ziua 5: 280 km; traversare in Albania, vizita Tirana, inoptare pe malul lacului Scutari sau imprejurimi ca sa fim pregatiti a doua zi sa ne bucuram in voie de Thethi.
Ziua 6: 250 km; Thethi National Park Albania, traversare in Muntenegru, Budva si o bucata de drum pe malul Adriaticii, punct final: Kotor (oras in patrimoniul UNESCO); si aici, daca ne place, putem sta inca o noapte.

*** de-aici, de la Kotor, probabil ca ne vom desparti in doua cete: atasistii vor merge mai departe spre Croatia si restul Yugoslaviei iar noi o luam spre casa:

Ziua 7: 310 km; trecem prin vreo 2 parcuri nationale, Podgorita, Bijelo Polije (cica drumul e de dementza) traversam in SRB, punct final: Ivanjica -drumurile sunt ciudate, f ocolite si printr-un relef deluros si impadurit dar cred ca va fi funny.
Ziua 8: 380 km; parcurgem Serbia, apoi pe malul sarb al Dunarii prin Clisura, pana la Portile de Fier si punct final: Turnu Severin (desi daca innoptam la sarbi poate ca iesim mai castigati la bani, am zarit anul trecut oarece campinguri si pensiuni mici pe malul sarbesc, nu departe de punctul de trecere al frontierei).
Ziua 9: la bucuresti. mergem intins aproape 400 de km de la Severin la Bucuresti

 

 

Acum ca am stabilit datele initiale putem incepe povestea efectiv:

 

 

Buun, stabilim ziua si ora plecarii (nu prea devreme ca suntem in concediu si nu are rost sa cadem din pat cu noaptea’n cap).

 

Bineinteles (pentru cei care ne cunosc) reusim sa intarziem plecarea cu minim 2 ore fata de ora propusa. In sfarsit iesim spre Alexandria nu fara obisnuita intarziere din benzinarie de vorba cu un lucrator de la peco , care se dovedeste un iubitor al motocicletelor cu atas si care vrea sa stie tot felul de detalii… Lucrurile merg normal pana la Alexandria unde (aproape) ne ratacim pe o centura atat de proasta cum numai in Bulgaria cred ca mai exista cautand iesirea spre Turnu Magurele (calitatea drumului a fost cea care ne-a facut sa ne intrebam daca am luat-o bine). Exista si o varianta civilizata de iesire in directia aia dar eu am ratat-o.

 

La Turnu Magurele sunt ceva influente parapsihologice, energii negative plutesc in aer etc. pentru ca acolo a fost locul unde butonul meu de taiat aprinderea a ales sa ma paraseasca in mod parsiv fara preaviz la mijlocul unui pod in reparatie cu circulatie pe un singur sens. Pentru ca n-am suspectat de la inceput butonul cu pricina era cat pe-aci sa-mi cumpar inca un aparat de masura (al meu era evident acasa) cu ajutorul lui Festina care fiind pe solo s-a repezit pana in centru la magazin in scopul asta. Noroc cu o bucata de cablu multifilar care mi-a permis sa dau curent aprinderii direct de la baterie (Niciodata nu plecati de acasa fara o bucata de sarma). Odata descoperit vinovatul l-am bypasat din fire si am putut pleca. In timp ce eu trebaluiam au oprit sa ne admire/tina de vorba/ajute un baiat pe un First Bike de 125 si un scuterist . Scuteristul a plecat repede, baiatul cu FB-ul a stat pana a vazut ca am rezolvat, si vreau sa-i multumesc pe aceasta cale desi nu stiu cum il cheama, si pana la urma n-am avut nevoie de ajutorul lui, asta dovedeste ca spiritul motociclistilor n-a murit inca.

post-4462-0-81587100-1357765015_thumb.jpg

 

In fine, fara alte patanii ajungem la Bechet, alimentam si trecem cu bacul in Bulgaria.

post-4462-0-71580500-1357765057_thumb.jpg

post-4462-0-18720300-1357765091_thumb.jpg

(Pozele pana aici sunt preluate de la FestinaLente)

post-4462-0-30421000-1357764384_thumb.jpg

Asa cum stiti deja, traseul propus presupunea oprire in Varshets BG, dar din cauza diverselor intarzieri ne-am oprit in Montana. In Montana n-am vrut sa stam la camping pentru ca ni s-a parut scump pentru conditiile oferite asa ca am intrat in oras. Primul om pe care l-a intrebat Festina de un hotel decent (calitate/pret) ne-a recomandat unul nu prea departe – Hotel Montana. Noua nu ne-a placut cum arata fatada lui asa ca am mai cautat pret de inca vre-o ora si la sfarsit ne-am intors tot acolo. Una peste alta hotelul e decent din toate punctele de vedere, berea buna si ieftina (ca-n Bulgaria) iar fetele de la receptie ne-au pazit motocicletele toata noaptea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator
Acest topic este acum închis pentru alte răspunsuri.
 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...