Sari la conținut

Accidentele in enduro - Consecinte si preventie.


Postări Recomandate

Sa nu uitam de asa zisele "boli profesionale":

- risc de sinuzita: din cauza configuratiei castii nu prea esti protejat de curent

- debord discal sau hernie de disc din cauza trepidatiilor.

- reumatism

etc.

 

astea sunt ca riscurile de la tigari, nu toti care fumeaza mor din asta si nici toti cei care fac enduro vor avea sinuzita / hernie de disc / reumatism doar ca riscul este mai mare.

 

parerea mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

inca o "boala prefesioanala" este sindrumul de tunel carpian care se datoreaza vibratiilor de la nivelul mainilor (aviz motoarelor in 2t). Pentru ca imi expun mainile la vibratii toata sapamana iar in weekend ma dau cu un 2t, mi-am bagat silicon in handlebar, masoane Protaper Pillow si mai ramane sa imi iau un PHDS. Pe langa asta mi-am bagat si niste talpi de silicon in boots :)) Oricum...eu zica ca cine se da 7-14 ore pe saptamana nu are treaba (asta cu conditia ca in timpu saptamanii sa nu se expuna la aceleasi "boli profesioanale")

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce efect are siloconul din ghidon?

Reduce din vibratii:) La inceput nu suportam vibratiile de pe 300 dar acum e mult mai ok, in mare parte datorita grip-urilor dar si siliconul din ghidon isi face efectul.

Editat de nosfyrus
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in 13 ani de enduro nu mi-am rupt nimic (sau nu m-a durut suficient incat sa merg la medic) dar:

- mi-am avariat serios aratatorul de la o mana, cazatura la viteza destul de mare, am ratat un pod la iesire in blana din viraj. A ramas usor stramba articulatia dintre a 2 a si a 3 a falanga

- genunchi inflamat si probabil cu lichid dupa o cazatura tot la viteza mai mare (am lovit un caine)

- unghie de la un deget smulsa cat se poate de usor si curat cand , la incarcarea mobrei pe remorca mi-a fost prins degetul mare intre discul de frana si bascula. Nu doare, dar am lesinat. De 2 ori :)

- durere la genunchi dupa ce mi-am agatat varful cizmei in ceva cioata/poatra si laba piciorului a plecat brusc in lateral.

Vanataile, zgarieturile si alte mici inconveniente nu se pun. Nu am purtat orteze si nici nu voi purta, consider ca nu protejaza semnificativ la miscarea de rasucire a piciorului in lateral, care provoaca cele mai multe rupturi de ligamente. Port cotiere, genunchere, manusi, casca, ochelari precum si pantalon/jacheta cand e frig pentru offroad.

 

Cred ca cea mai buna protectie la sportul asta, dincolo de purtarea obligatorie a echipamentului, este conditia fizica si tehnica de mers pe motor. Important este sa nu mergi peste limitele in care te simti confortabil, cel mai frecvent asta duce la cazatura.

@alfred....ai jena cand se schimba vremea? Ca la aeroport nu cred ca poti trece de filtre fara sa de caute si in c.u.R :))))

 

Busu e copil mic pe langa statia mea meteo mobila, simt cam orice schimbare de vreme, am deja aproape un an de cand dorm doar pe partea stanga (pe dreapta nu pot).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@alfred.....mda, nasol, mai ales ca "it only gets better with age".

@nosfyrus......Sindromul de tunel carpial este strict o problema subiectiva, unii o au, alti nu. Pentru cei ce sunt dispusi, exista operatie destul de lejera care elimina problema 100%. O ameliorare semnificativa aduce prinderea de ghidon cu bucsi de silicon sau ghidoanele flexibile (flexx bars) , pe care le consider superioare PHDS, insa complica putin asezarea comenzilor mobrei. Gripuri mai groase mai ajuta cu siguranta, dar nu stiu cat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@alfred.....mda, nasol, mai ales ca "it only gets better with age".

@nosfyrus......Sindromul de tunel carpial este strict o problema subiectiva, unii o au, alti nu. Pentru cei ce sunt dispusi, exista operatie destul de lejera care elimina problema 100%. O ameliorare semnificativa aduce prinderea de ghidon cu bucsi de silicon sau ghidoanele flexibile (flexx bars) , pe care le consider superioare PHDS, insa complica putin asezarea comenzilor mobrei. Gripuri mai groase mai ajuta cu siguranta, dar nu stiu cat.

 

Cei care se expun vibratiilor au o sansa mult mai mare sa dezvolte aceast sindrom. De expemplu foarte multi stomatologi dezvota "boala" asta din cauza vibratiilor create de piesa ala argintie cu care se fac cariile ( care are niste vibratii infime dar care pe terment lung tot te f*t). Intradevar, operatii exista dar cel mai bine este sa nu ajungi acolo... pana la urma se poate rezolva si prin acupunctura dar este un tratament de lunga durata. M-am uitat la Flexx bars dar sunt cam scumpe:( Tu ti-ai pus pe 300? Unde ai intamplinat probleme?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu am probleme cu nervul din "tunelul" minune, nu ma gadila nimic de la vibratii la palme sau la talpi, nu merg la ture extrem de lungi ca sa ajute la relaxarea antebratelor deci n-am nevoie. Nici gripuri mai moi nu am, nici gogosi de ghidon. Poate sunt eu mai nesimtzit :D

Cred ca pt cineva care are problema asta flexx bars merita luate, ai bucsele pe diferite duritati, se schimba pe bucati daca sunt avarii, etc. Se muta de la o mobra la alta, deci le cam ai pe viata.La sportul asta 300 euro nu e mare lucru ;) E destula info pe net ca sa vezi ce si cum cu montajul, nu mai povestesc aici.

PHDS parca era pe la 150, daca nu ma inseala memoria. oricum, vezi sa nu ai probleme cu jambele ca poate sa fie si acolo sursa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...