Sari la conținut

Problema dubioasa incarcare VFR


AlexeVFR
 Share

Postări Recomandate

Salutare,

Sunt posesorul unui Honda VFR 800 v tec cu ABS 2003. Povestea începe cam asa. Anul trecut ,înainte de sfârșitul sezonului a început sa am un zgomot ciudat (ca un chitait interitent) acompaniat de variații a luminii farurilor. Ulterior s-a constat ca atunci când stau la semafor la relanti cu semnal și frana ,becurile dabea pâlpâie și scădea turatia în momentul în care aveam consumatori.

Am tras mobra pe dreapta. Acum ca sezonul se apropie am coborât în garaj și am început treaba. 

Etapa 1

masurat incarcare la relanti fără consumatori 12.3v

măsurători incarcare relanti cu consumatori 10.2-11.3

Se desface una bucata releu incaecare și se măsoară. Pe un circuit îmi dădea curent pe sensul invers. Se comanda releu marca Tourmax 

Înainte de montare verific și statorul. Continuitate între înfășurare și masa nu exista. Rezistenta 0.1 Ohmi.  La relanti 24v alternativ , când acceleram urca peste 50.

Etapa 2 

Montez noul releu și ii dau cheie. Verific Incarcare fără consumatori:14.3v .(am uitat sa specific faptul ca am demontat și farul, nu știu dacă are relevanta dar orice detaliu poate fi important)

Montez becurile în mufe 2x h7 55w faza scurta și 2x h7 55w faza lunga, pornesc motorul ,masor si constat: faza scurta incarcare 13.5v ,faza lunga 12.3v cu scădere de turație și acel chitait de sub rezervor. Desfac rezervorul și constat ca ,chitaitul venea de la o valvula de pe filtrul de aer care este actionata de o pompa de vacuum. De chitait am scăpat cu puțin wd40 . 

Problema este ca atunci când aprind faza lunga ,scade turatia ,scade încărcarea , scade intensitatea luminii ,pompa de vacuum o ia razna și se deschide și închide foarte repede(circa 100 /min) și nu am apăsat frana și semnal.Daca accelerez totul se comporta normal.

Dacă ați ajuns pana aici , va mulțumesc pt răbdare și dacă îmi puteți da și un sfat rămâne sa dau și o bere când ne vedem.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

21 hours ago, easy ride on! said:

 

Asta numai dacă din construcţie se aprinde faza lungă peste faza scurtă (fără să o stingă) şi asta cere putere electrică în exces sau dacă becurile de fază lungă nu au doar 55W, ci mult mai mult

Altfel ar apare figura cu pompa "sonerie" şi pe fază scurtă (dacă sunt tot becuri de 2 x 55W).

În mod normal, faza scurtă ar trebui să se stingă când comuţi pe lungă.

În manualul service apar becuri de 55w pe ambele faze. Nu am găsit nimic sa specifice dar având comutatoare separate faza lunga și faza scurta nu cred trebuie sa se stingă faza scurta când aprinzi fala scurta și nu cred ca japonezul s-a gândit sa faci comutarea manual. Oricum , mi-ai dat o tema bună de casa. Ma gadeam dacă poate fi releul de lumini și dacă pot cumva sa il verific.(sa nu fure curent) 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Scz , voiam sa zic nu cred ca trebuie sa se stingă faza scurta când se aprinde faza lunga pt a compensa consumul. Între timp am zis sa o duc la un service iar cei de la service mi-au zis ca inițial ei recomanda sa schimb și statorul indiferent ca s-a masurat rezistenta ,continuitatea și voltajul (alternativ) la ieșire cu motorul pornit și la relanti și accelerat și toate acestea sunt ok iar în cazul în care nu era statorul , voi plăti lucrarea întreaga.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...