Sari la conținut

Ajutor La Aerisirea Franelor


Shorty
 Share

Postări Recomandate

Salutare,

 

Asta seara am invatat ca e bine ca fiecare sa se tina de meseria lui si sa nu incerce sa o fure pe a altuia...

 

Concret, am vrut sa-mi schimb placutele de frana pe fata de unul singur (pe spate am reusit). Am dat jos placutele vechi, am desfacut suruburile de aerisire, am bagat pistonasele la loc. Problema e ca dupca ce am pus placutele noi si am completat lichidul, frana nu mai are nici cel mai vag efect.

 

Eu cred ca a tras aer care nu mai reusesc sa-l scot. Cand am desfacut paharelul de pe ghidon sa completez, s-a auzit cum fasaia, iar nivelul de lichid in pahar era sub gaura pe unde curge spre cilindrul de distributie (adica nu mai era aproape de loc).

 

Intrebarea e, cum fac sa scot aerul ala si sa recuperez functionalitatea franei? AM incercat sa strand frana, sa desfac surubul de aerisire, sa il strang si sa dau drumul manetei, dar nu merge. La manevra asta iese doar lichid pe la suruburi.

 

Daca poate cineva sa-mi dea un sfat, raman foarte dator, ca maine pe la pranz voiam sa plec cu ea spre mare. Si-mi vine sa ma iau la palme cand vad ce-am facut...

 

Multumesc mult :nono:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aici ai un link auto:

http://www.lexls.com/tutorials/brake/bleeding.html

 

si o explicatie scurta de la moi:

iei un furtun de silicon subtire, o sticla de 0,5 sau mai mica, niste lichid dot4 nou. torni 2 degete de lichid nou pe fund la sticla de 0,5 astfel incat capatul furtunului sa fie complet acoperit de lichid. dupa ce ai pus furtunu pe el, slabesti usor surubu de aerisire. actionezi frana usor, repetat, avand grija sa completezi nivelul tot timpu in borcan, pentru a nu trage aer pe acolo.

cand o sa vezi ca nu mai iese nici o bula cat de mica de aer in lichidu de frana din sticla de 0,5, ai terminat.

 

apropos, ca sa schimbi placutele nu are nici o treaba cu suruburile de aerisire. ai grija pe unde ai udat cu lichid dot4. nu face bine nici la vopsea, nici la cauciucuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vezi ca scria pe forum pe undeva exact cum trebuie facut pentru aerisire, dar mai scria ca atunci cand completezi sa o faci cu lichid de frana din acelasi bidon din care a fost pus initial.

probabil cel mai bine e sa schimbi total lichidul din instalatie.!

sa ai spor!

 

uite aici un alt topic despre frane , aerisiri schimburi...cred ca e foarte bun:/index.php?showtopic=26070&hl=

Editat de najnaj
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multam tuturor :duel:

 

Am rezolvat pana la urma sambata dimineata, am fost la mare si m-am si intors :rock:

 

Ca idee, eu desfac suruburile cand schimb placutele in ideea ca atunci cand bag inpoi pistonasele lichidul sa iasa pe la suruburi in loc sa il imping in sus prin instalatie.

 

Inca o data multumesc pt ajutor :ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai nu e nevoie sa desfaci aerisitorul cand schimbi placutele de frana

cand impingi pistonasele inapoi, surplusul de lichid de frana se intoarce in rezervorul de la maneta.

si nu mai este nevoie sa completezi cu lichid

stima

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...