Sari la conținut

Vlad2005

Membru
  • Număr conținut

    11
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Profil

  • Sex
    Male
  • Locatie
    Vaslui
  • Motocicleta
    Nu încă

Vizitatori Recenți Profil

Blocul vizitatori recenți este dezactivat și nu este arătat altor utilizatori.

Vlad2005's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  1. Daca cititi cu atentie ce am scris deschidere o sa stiti clar ce urmaresc. Am studiat in 3 saptamani mai ceva ca atunci cand eram in sesiune. Am urmarit cred ore intregi pe youtube despre diverse modele si modul cum le folosesc oamenii. Am o idee destul de clara despre ce vreau, doar ca ma intereseaza optiunile in conditiile mele. Clar scoatem 2T din discutie, are rostul ei o astfel de motocicleta, cu inima as alege asa ceva ca o a doua motocicleta. Nu este cazul, a se vedea motivele expuse la inceput, in special timp, buget, varsta. BMW F650 este grea si destul de mare (in raport cu ce urmaresc eu). Relieful unde merg eu este deluros, cu drumuri de pamant deci voi aborda si ceva pante. Nimic de speriat (le urc cu bicicleta in raport mare) dar nici sa te chinui cu moto de 170Kg+. O vad cam de 70% onroad/ 30% offroad. Ganditi-va ca o sa fiu incepator, nu prea vrei sa te tavalesti pe jos cu moto de 180Kg pe o panta pe care gafai și daca mergi pe jos. Si da, vorbim de dualsport dar ceva mai spre offroad nu spre onroad. Pentru ca desi, asa vazut la TV, mi-ar placea si sa merg adventure (Transalp, F550, Tenere, 690 ), sau ceva zbantuiala pe dealuri (exc-uri, husqvarne), realistic vorbind este foarte posibil sa raman la ceva domol, relaxant, iesire de cateva ore duminica sa te bucuri de mirosul campului și linistea padurii, cat mai departe de sosele si de nebunii care ies de pe drumuri laterale fara sa se asigure. Nu are rost motor de 500cc+ pentru o iesire de cativa zeci de km. KLX-ul il pot gasi in jurul lui 3000 de euro, la fel si CRF250L. Ma gandesc si la vechime, nici nu vreau ceva ruginit si oxidat pe la toate colturile, mai ales ca este posibil sa cam raman la aceasta achizitie. Imi place sa imi ingrijesc lucrurile si sa aiba un aspect ingrijit. Altfel toate recomandarile facute sunt excelente, daca ar fi sa imi iau 2-3 motociclete :). Interesant link-ul, am fost vara asta prin Brasov, dar nu eram ambalat prea tare pe ideea de moto. Faza e ca din ce vad in poze, mai mult neinmatriculabile. Ma intereseaza sa fie inmatriculabila ca deh, nici nu vreau sa stau la taclale cu vreun militian mai zelos daca drumul este public sau nu.
  2. M-am gândit și la varianta unui 2T neînmatriculat, mai ieftin și ponosit cu care să încep. Dar studiind un pic mai atent, nu mă văd zgâlțâit pe un 2T nervos. Am cum să ies de acasă pe tarla fara platformă, dar parcă nu mă atrage stilul in mod special. 2T este mai dificil de întreținut și în plus le iei zdruncinate destul de tare. Iar limitarea unei motorete neînmatriculate este evidentă. In plus trebuie să spun că am o problemă cu estetica lor, nu îmi place aspectul acelui cimpoi și nu îmi place nici zgomotul făcut. Vreau să rămân la ideea inițială de plimbare relaxanta pe drumurile de pământ. Nu mai sunt la vârsta la care să o iau pe arătură, prea multă zgâlțâială.
  3. Mulțumesc! Îmi place, dar prețul este de 5000 euro sh. Mult peste ce mi-am propus. Să o luăm altfel. 125cc este o idee proastă? Dacă da, atunci e clar că am să merg pe ceva de 250cc pentru că sunt opțiuni bune din ce văd eu. Avem klx250, crf250l (nu mă sperie in mod special carburatorul, am învățat să conduc pe străvechea Dacie 1300 și mai curățăm jigloarele). Dacă mă duc la cilindree mai mare, ori trebuie să cresc vechimea, ori să cresc bugetul. Înțeleg pe deplin rostul unui motor cu cilindree mai mare, dar având în vedere că voi fi un începător cu timp limitat cred că un 250 cc este suficient pentru start. Oricum, va fi greu de găsit ceva în specificațiile mele din ce filtrez pe mobile.de.
  4. Mulțumesc Mihai! Știu acest lucru, de aceea ma învârt în niște parametri, pe care i-am enumerat la început și care mă conduc spre klx. Dacă aleg să ignor înălțimea șeii, mai apar niște opțiuni. Adică mai simplu spus, în condițiile mele, klx-ul de 250 mi se pare cel mai aproape. De aceea am și decis să scriu pe forum, voiam să verific dacă îmi scapă ceva. Și din ce văd cam zic bine. Nu zic că odată voi intra pe acest domeniu cu acte în regulă, voi rămâne la klx pe viață. Habar nu am cum voi evolua, dar mi se pare un punct de pornire care să îmi permită să privesc către enduro sau adventure sau să rămân la ce oferă klx-ul. Cam așa văd eu lucrurile. Toată povestea pleacă din personalitatea mea, un amestec de rațional și impuls. Nu știu care va câștiga.
  5. Merci! Are un design un pic invechit, ceea ce pana la urma nu este rau, gasesti usor piese si nu plangi langa veun far led spart. Oricum la ce sume ma invart eu nu am mari pretentii, dar mai sunt optiuni un pic mai nice la aspect si cred nu departe de fiabilitatea si comportamentul DRZ-ului. Am zis ca DRZ-ul este studiat pentru ca nu am gasit nicaieri sa fie hulit, ceea ce este impresionant si mi-a starnit curiozitatea. Ma dezamageste ca nu gasesc ceva de vechime rezonabila la un pret rezonabil. Eu inteleg vechime rezonabila ceva cam pe la aprox. 10 ani, kilometri nu stiu cum e la motociclism, dar probabil prin jur de 20.000Km si pret rezonabil (in raport cu pretul de nou). Desigur totul este relativ in lumea asta, poti gasit moto din 1996 intretinut impecabil care sa functioneze fara emotii multi ani si invers. Comparatiile cu piata auto merg perfect. Am zis, nu scot DRZ-ul din ecuatie complet. Dar totusi nici o parere despre KLX? Sunt destul de raspandite. Dar Yamaha WR125R? E inalta si grea, dar arata bine, mai ales modelele dupa 2010. Macar asa de curiozitate, vreau sa aud niste opinii in romaneste de la cei care au avut asa ceva si pot povesti un picut care e treaba. Nu ca as avea vreo fixatie, dar asa de curiozitate.
  6. Îți respect opinia, dar știu de această alternativă. Dacă ai să citești ce am scris când am deschis topicul ai fi văzut că am niște restricționări, unele referindu-se la timp, bani și greutatea motorului. Îmi plac toate că aspect, dar că nu sunt pentru ieșiri scurte de duminică sau in timpul săptămânii. Sunt mai spre adventure, trasee mai lungi, bagaje. Sunt mai grele. Momentan nu mă interesează această zonă. Vreau ceva ușor capabil de explorare pe distanțe nu foarte lungi (sub 100km), capabilă de mers relaxat dar și de urcat o pantă mai dificilă.
  7. S-ar putea ca pana la urma cam asta sa fie solutia. Am sa dau de permis apoi sa ajung pe undeva unde se pot testa cateva modele ca sa imi fac o idee despre ce este vorba, in special in legatura cu pozitia pe motor si caracteristici. Stiu ca se mai pot lasa fie din amortizor, fie cu kit acolo unde este posibil. Oricum ideea de a sta pe varfuri in conditii de offroad ma cam nelinisteste deoarece de cele mai multe ori ai teren denivelat locul unde pui piciorul ajungi frecvent sa fie mai jos decat pe teren plat. Stiu experienta din MTB. Doar ca daca mai trebuie sa sustii si 110-120Kg, lucrurile se mai complica. In sfarsit, ma inarmez cu rabdare si imi asum ca o sa si cad la greu. Asa ca idee generala, ce parere aveti de Kawasaki KLX? Eventual de ce ar fi de evitat un model sau altul.
  8. Tin cont, momentan ce vad mi se par prea scumpe. In legatura cu Husqvarna, m-am uitat un pic la specificatii, sunt super ok, dar inaltimea seii este peste 960mm. La inaltimea mea este mult prea inalta. Am verificat diverse modele si toate sunt foarte inalte (TE449, TE310, TE450, TE510).
  9. Asta e faza, ca de fapt eu nu am sa fac enduro. Mai degraba plimbare relaxata in natura, putem eventual sa ii zicem soft enduro. Enduro e alta mancare de peste in raport cu ce gandesc eu, am spus asta clar in mesajul initial. Stiu de cursurile de la Covasna, am citit de ele, cu mare placere dar mai intai sa am niste deprinderi si apoi vad daca ma incanta genul. Enduro se cam face in grup si am spus ca eu am sa cam merg singur si nu ma prea vad chinuindu-ma si opintindu-ma prin tot felul de vaioage. Nu zic ca nu are enduro farmecul sau, dar momentan nu ma vad in zona aceasta. Dual sport nu as zice ca este, pentru ca voi merge pe asfalt cat mai rar cu putinta. Ca si idee vorbim intr-adevar de dual sport, dar acessta categorie are un spectru foarte larg, de la modele mai de sosea cu iesiri ocazionale pe offroad la cele mai mult de offroad. Pe mine ma intereseaza mai mult offroad, daca ar fi procentual cam 20% on, 80% off L.E. Va rog sa ma credeti ca am citit si viozionat maxim in ultimele 2 saptamani. Am citit mult si despre acest model laudat. La aspect am sentimente amestecate, dar nu asta ar principalul motiv pentru care nu l-am luat in considerare ci pretul. Eu analizez preturile pe mobile.de deoarece am mentionat, achizitia am sa o fac cel mai probabil prin Marcel, daca va fi sanatos si se va ocupa de adus si la anul. Uitandu-ma la preturi, mi se pare cam exagerat, avand in vedere vechimea si starea in care arata multe din ele. Asta e parerea mea. In rest ok, are putere, cuplu, cilindreea de 400cc ajuta la mers relaxat, greutatea absolut ok si este pentru ce vreau eu. Dar nu imi place pretul, prea mare.Adica 3000 euro pe model de 15-16 ani, eu zic ca e mult. In plus multe sunt SM.
  10. Mulțumesc! Interesantă opțiunea Husqvarna. Sincer nici nu m-am uitat până acum deoarece mă gândeam că sunt prea scumpe. În principiu văd că sunt opțiuni rezonabile în bugetul meu cu motoarele de 300cc. Nu am o problemă cu ideea de a da mai mult pentru ceva mai bun dar trebuie reținut că încă nu știu cât de mult și cum va evolua acest hobby. Nu aș vrea să dau mult pe ceva care apoi va fi folosit foarte puțin. De aceea prefer să plec inițial de la un buget mai mic. Dar Husqvarna este o opțiune interesantă îmi place cum arată am să studiez această variantă.
  11. Salutare! De ceva timp mi-a rasarit foarte puternic in minte ideea de a explora acest domeniu. Pentru permis am planificat sa dau la anul deoarece trebuie ceva timp liber sa merg la cursuri pentru ca nu sunt disponibile in orasul meu. Dar mai intai, iata care sunt datele problemei: 1. am 1,82m, aprox. 82cm inseam, 45 de ani si aprox. 88 Kg. Permis categ B de 20 de ani dar conduc zilnic de aprox. 12-13 ani. Ceva experienta (necompetitionala) pe MTB de aprox. 3 ani, ture de 10-50Km pe dealurile din jurul orajului. De aici mi-a tacanit ideea. MTB-ul este frumos, nu renunt la el, dar simt nevoie si de o alta modalitate de a iesi in natura si de a explora spatii mai largi cu un efort rezonabil. La MTB daca o iau pe un drum necunoscut după vreo 20-30Km ma pot trezi usor epuizat pe niste dealuri. Deci, .... motor. 2. am abilități tehnice, fără să fiu vreun talent nedescoperit. Am meșterit la mașina personală tot ce ține de roți, suspensie sau operațiuni în compartimentul motor, mai puțin desfăcutul motorului, că nu a fost cazul, dar nici nu m-aș fi băgat. Mă mai dau și cu electronica ca amator (ceva microcontrolere). Nu mă deranjează să meșteresc ocazional sau să întrețin ceva, eventual să repar, dar nici nu aș vrea să stau toată ziua cu cheia în mână dintr-o problemă în alta. 3. cum ma vad pe motocicleta: deplasari in natura pe offroad, mers în general linistit (dar mi-ar plăcea și ceva accelerație câteodată), drumuri pietruite sau drumuri agricole (de pamant), ceva drumuri prin padure. În general double track, mai rar single track. Asfalt ocazional (evit pe cât posibil), nu mai mult de 20-30 de Km, luat in considerarea in ideea de a ajunge sau reveni din zone mai indepartate. Ca ideea generala imi propun o raza de maxim 50Km in jurul orasului unde stau. 4. context: relieful in zona unde stau este unul deluros cu ceva paduri. Sunt zone unde poti sa faci și enduro (rîpi, văioage, urcări abrupte) dar nu mă atrage domeniul având în vedere vârsta și riscurile. În plus, locuiesc într-o zonă fără un motociclism dezvoltat, deci cel mai probabil voi merge în majoritatea timpului singur. Nu mă deranjează în mod special aspectul acesta, deși ar fi plăcut să mai ai cu cine să ieși. Ținând cont de faptul că pe MTB merg singur, probabil că așa va fi și pe motocicletă. 5. timp disponibil: nu cine știe ce, cel puțin momentan. Mai mult duminica, câteva ore, în rest poate câte o după-amiaza vreo oră și ceva. Mai mult timp vara. -------------------- In acest context am început să citesc forumul, să urmăresc youtube-ul și să încerc să îmi fac o părere despre cum ar putea să evolueze acest hobby. Și evident ca orice nob, prima dată ma uit la motociclete :). Dar știu și de partea cu echipamentul. Una peste alta, mi-am propus (să vedem dacă este realist), un buget de 2-3000 euro pe moto și aprox. 500 euro pe echipament (cel puțin piesele de bază).Ținand cont de timpul estimat disponibil, nu voi evolua prea rapid, deci motocicleta o voi tine ceva vreme. ------------------------------------ Având în vedere aspectele enumerate mai sus, caut o motocicletă cât mai ușoară, motor 125-250cc, 4T, injecție (nu mă sperie în mod special carburatorul), electric starter, înmatriculabilă. Achiziția intenționez să o fac din Germania (să sperăm că Marcel va fi activ până la anul) deoarece nu mă pricep la o astfel de achiziție și nici nu am timp să bat țara în lung și lat cu costurile aferente și mecanic după mine. Nu voi călători cu bagaje, dar ocazional, pe câțiva kilometri poate voi avea pasager, după ce voi stăpâni bine lucrurile. Ce opțiuni am găsit eu până acum: Yamaha WR, Kawasaki KLX, Honda CRF. Desigur, lista e deschisă. Să le iau pe rând: 1. Yamaha WR 125R, îmi place ca aspect, 15HP și 12nm la 6000rpm, o grămadă de oferte pe mobile.de. Contra: grea, aprox. la fel ca una de 450cm din aceeeași categorie, ceea ce e complet aiurea. Șa prea înaltă pentru mine. Simulare pe site arata că stau pe vârfuri, idee cam prostă pentru un începător pe offroad cu o motocicletă grea. 2. Honda CRF 250L: place tot. Contra: carburator, cam depășesc bugetul. 3. Kawsaki KLX. Aici sunt două opțiuni (125 si 250cc) și oferte destule pe mobile.de. Nu îmi place în mod special dar nici nu îmi displace. Versiunile mai nouțe arată mai bine. Cea de 125cc pare totuși cam slabă la doar 10HP ai 10nm, dar aici mai aștept opinii. Varianta de 250cc pare ok, mă apropii de pragul de 3000 de euro, probabil îl voi depăși puțin. Având în vedere cele expuse, cam sunt setat pe KLX250? Este o idee bună? Ar putea fi suficient un klx125? Sa merg pe Honda CRF desi e pe carburatorr? Ce alte opțiuni ar mai fi? Sincer as vrea sa merg macar pe inca o optiune ca sa nu fiu limitat si eventual sa cumpar la impuls. În speranța că nu v-am plicitisit, vă mulțumesc anticipat pentru răspunsuri! P.S. Nu stiu daca am postat la topicul corect, ca ce vreau eu nu prea e enduro, probabil un soft enduro. Daca am gresit imi cer scuze.
×
×
  • Creează nouă...