Sari la conținut

Kitty XRx

Membru
  • Număr conținut

    10
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Profil

  • Sex
    Female
  • Locatie
    UK
  • Carnet moto din
    2012
  • Motocicleta
    Triumph Tiger XRx si Yamaha TTR250

Informații profil

  • Motociclete detinute
    Yamaha YBR 125, Honda Nighthawk 750

Vizitatori Recenți Profil

Blocul vizitatori recenți este dezactivat și nu este arătat altor utilizatori.

Kitty XRx's Achievements

  1. Mersi mult, am facut rezervare la ei. Sper sa o gasesc cand ma intorc
  2. Da... ai ratat fatidica data de 1 ianuarie 2021. Mai, io zic sa mergi la orice agent vamal (care iti accepta cazul) si sa faci procesul de repatriere cu ei. Nu are rost sa platesi aiurea taxe vamale. Daca nu se poate, cica au niste tabele cu preturi relativ standard, pornind de la pretul de cumparare. Mai multe detalii despre repatriere, mai mult decat am scris mai sus, chiar nu am. Imporant e sa gasesti un agent vamal care sa te ajute, si sa ai actele care le-am enumerat. Dar am inteles ca multi agenti vamali nu mai iau importuri din Anglia. Bafta multa! Eu am reusit sa fac repatrierea, acum habar nu am unde trebuie sa ma duc. RAR? politie? fisc? sectia de impozite si taxe?!?! nicaieri nu scrie nimic.
  3. Salutare. Cine si-a lasat motoreta la aeroport in Bucuresti Otopeni? (si si-a gasit-o inapoi). Pe unde ati lasat-o, si pentru cat ati lasat-o?
  4. Update: Mi-am adus motocicleta fizic din Anglia in Romania cu o duba a unui transportator (i-am folosit pe baietii de la Pandoras, chiar ii recomand, dar in acelasi timp va recomand sa va ambalati motorul in paturi si bubble wrap daca puteti). Apoi am reusit sa fac actele de repatriere printr-un agent vamal din Bucuresti, si prin asta am evitat plata TVA-ului si taxelor vamale.. M-a costat in total 2000 lei. A fost nevoie de: -cat multe acte din UK care sa dovedeasca perioada de sedere (intrarea si iesirea din UK, gen contract de munca, adeverinte de council tax, utilitati, etc.) -acte care sa dovedeasca faptul ca motocicleta a fost in posesia mea de mai multe de 6 luni (copie dupa V5C de exemplu) -actul de vanzare cumparare -o nota de constatare tehnica de la RAR (baietii din Grivita au fost si la asta minunati - te prezinti fara programare cu motorul si cu actele, e o taxa de 90 de lei parca, chiar am uitat, si se rezolva in maxim o ora). Acum urmeaza partea de inregistrare, etc, etc. Sa vedem mai departe. Bafta tuturor
  5. Mai, teoretic nu, atata timp cat dovedesti ca a fost adusa inainte de 1 ianuarie 2021. Poti sa ne dai ceva noutati legate de asta? Cum ai rezolvat?
  6. Update: Am inceput procedurile de repatriere (se evita TVA-ul si taxele vamale). Am gasit un broker vamal in Bucuresti, si voi face totul prin ei. Voi mai posta cu ce se intampla, dar oricum va fi alergatura naibii cu actele.
  7. Triumph Tiger 800 XRX din 2019. -First owner -Full service history with Triumph dealer -11000miles -Heated grips -Cruise control -Engine guard -Sump guard -Pannier racks -Special matte black paint -Scorpion GPS tracker https://www.facebook.com/marketplace/item/447336153238322
  8. Da, ar fi fain. Dar daca vreau sa inregistrez motocicleta in Romania, trebuie sa dovedesc ca formalitatile vamale (atat in UK cat si in RO) au fost facute. Pe ei nu-i intereseaza daca o conduc pana in Romania sau o trimit cu un transportator. Update: am pus-o la vanzare. Daca stie cineva care vrea un motor super fain in UK, let me know.
  9. Mersi mult de tot. Cam ce ai scris acolo am reusit sa aflu si eu, foarte greu, si din bucati, de aici. In UK inca nu stie inca stanga de dreapta. Problema 1: sunt f putini brokeri vamali mai accepta clienti noi pentru export. Marea majoritate nu se baga pentru ca procedura s-a complicat si nu mai merita sau sunt atat de ocupati cu importurile, incat nu se mai chinuie cu mutari de obiecte personale. Mi-a luat foarte mult sa gasesc unul care sa stie ce sa faca. FRONTIER FORWARDING SERVICES LIMITED sunt cei cu care sunt in tratative acum, dar am stat pe telefon 2 zile si am sunat (fara se exagerez, cam 30 de firme). Pe site-ul HMRC e o lista: https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/962912/Copy-of-list-of-customs-agents-19-Feb.csv/preview Problema 2: pe langa 6-8% vama in Romania, si 20% TVA (din valoarea facturata, nu valoarea actuala, plus costul transportului), in UK brokerii mai cer un deposit de 25% din valoarea bunurilor (T1 liability deposit), care zic ei ca este rambursabil la data importului in Romania (si nu am de ce sa nu ii cred, dar no, alti bani, alta distractie). La care se adauga taxa brokerului care pentru Triumphul meu se ridica la 360 GBP. Formularul T1 (cel cu care iesi din vama UK si mergi prin toate vamile pana in Romania) este valabil cam 8 zile (am inteles ca la mica intelegere pot sa prelungesc un pic), dar am la dispozitie 8 zile sa plec din UK si sa ajung la biroul vamal din Bucuresti, unde am eu domiciliul. Nu zic ca ar fi probleme, 8 zile are trebui sa fie arhi-suficiente. DAR, eu planuiam sa merg cu Triumphul din Cambrige pana in Bucuresti, si pe drum se pare ca sunt probleme la intrarea in Franta (de prin radio sant am aflat nu te lasa sa intri decat cu docmente oficiale cum ca ai o urgenta - gen ti-a murit cineva, trebuie sa te prezinti la tribunal, etc. Nici francezii din UK nu mai merg in Franta prin granite terestre, si asta stiu de la niste francezi)... Pe drum pot sa apara multe probleme - gen nu imi este permis sa trec o granita, imi expira testul COVID, trebuie sa astept sa fac altul, si asa se duc dreaq 8 zile. Despre RAR... le-am scris si mi-au raspuns foarte rapid si civilizat: Buna ziua, Pentru omologare și eliberare CIV in vederea inmatricularii este nevoie de certificatul de inmatriculare si daca sunt disponibile, alte documente care atesta conditiile tehnice pe care le-a indeplinit la omologare. Autovehiculul va fi supus unei omologari individuale in conformitate cu Reglementarile RNTR 7 – le gasiti pe site-ul www.rarom.ro / Informatii utile / Reglementari / 2. Legislaţia naţională din domeniul de activitate al RAR – texte consolidate (daca a avut omologare UE la data inmatricularii in UK este asigurata conformitatea cu reglementarile respective; daca nu, se evalueaza in raport cu reglementarile mentionate; atentie la far daca are lumina asimetrica - va fi necesar far pentru circulatia pe partea dreapta). M-am interesat si de recuperarea de TVA - nu se poate decat pentru vehicule de firma, sau daca esti oficial inregistrat pt TVA. Deci da, platesti TVA-ul de 2 ori. Daca are cineva idei mai bune sau informatii mai solide sau ceva loop-holes sa nu trebuiasca sa imi vand un rinichi sa aduc motocicleta asta in Romania, dau bere/vin/tuica life time supply. In concluzie, azi am bocit toata ziua pentru ca se pare ca e mai simplu si mai ieftin sa o vand pe Kitty aici si sa imi iau altceva in Romania. Fuck Brexit. Ioana
  10. Salutare! Stiu ca s-a mai discutat subiectul, dar cam toate experientele sunt inainte de 1 ianuarie. Ei bine, acum observ ca este un mare haos. Am de adus in Romania 2 motociclete: o Yamaha TTR250 din 1993 (va trebui sa o trimit cu un transporatator) si un Triumph Tiger 800 din 2019 (pe care o sa-o conduc eu pana acasa). Tot incerc sa fac liste de acte si sa vad care sunt procedurile, dar as vrea sa stiu - a reusit cineva sa aduca vre-o motocicleta din Anglia, dupa 1 ianuarie, si mai si reusit sa o inregistreze?
×
×
  • Creează nouă...