Salutare tuturor ! Rog un sprijin cu cateva pareri referitoare la o problema intalnita la un scuter de 150cc (https://www.znen.com/Coral-pd90571146.html)
Marca : ZNEN (VMS)
Model : Coral
Motor : 150 cc (149,6)
An : 2022
S.N. : 1P57QMJ-X
La momentul achizitiei acesta avea 850 km, fiind oarecum rezolvata treaba rodajului. Am tot citit pe diverse forumuri discutii cu privire la rodajul ce trebuie respectat cu atentie si am decis sa inlocuiesc uleiul si filtrul de aer pentru a ma asigura de buna functionare.
Dupa o saptamana de utilizare (cu viteze maxime 60-80 km/h) am decis sa il alerg putin pe serpentinele unui munte ce duc la 1400 m (urcat cu 40-50 km/h). La coborare, dupa ce am iesit de pe serpentine, am mentinut o viteza de 80 km/h cu cateva depasiri pana la 100 km/h.
Dupa aceasta plimbare am decis sa schimb uleiul de transmisie ... fiind oarecum suspicios in ceea ce priveste schimbul la primii 300 de km din perioada rodajului (nimeni nu putea confirma daca a fost inlocuit). Baietii de la service, au eliminat uleiul vechi, si au adaugat cu o seringa noul ulei pana a inceput sa dea pe dinafara - (am citit despre aceasta metoda si se pare ca asa se executa corect...zona de umplere fiind si "joja" in acelasi timp)
Coincidenta, sau nu, problema a aparut la scurt timp dupa inlocuirea uleiului de transmisie, mai exact : dupa 90km/h acesta se infraneaza, limitand brusc motorul in etape (incepe sa traga doar daca joc din acceleratie...insa tot se "sufoca") iar daca il tin blana, ruleaza intre 85-90 km/h si emite rareori pocnituri pe evacuare. Mentionez ca intre 0 si 80km/h functioneaza ireprosabil.
Avand in vedere cele intamplate, am decis sa merg la alt service sa schimb iar uleiul de transmisie, optand deasemenea pt un ulei foarte bun, mineral, etc. insa problema persista.
Rog cateva pareri ... eu mizez pe bujie, insa nu sunt sigur. Multumesc.