Sari la conținut

longilinul

Membru
  • Număr conținut

    6
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Vizitatori Recenți Profil

Blocul vizitatori recenți este dezactivat și nu este arătat altor utilizatori.

longilinul's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • One Month Later
  • Week One Done
  • First Post Rare

Recent Badges

  1. Salutare! Am tot cerut păreri și am tot oscilat între Forza 750 și Tracer 7 și până la urmă mi-am luat-o pe asta. :))
  2. Asta e bine de știut. Și nu te simți mare pe el? Eu am 183 și îmi puneam problema să nu fiu prea mare pentru el. Nu știu la ce te referi cu comoditatea. MI-ar fi mai comod să dau 2 mii de euro mai puțin pt un Tracer 7. Dar așa cum am zis de mai multe ori, sunt la început. Eu incă nu am fost cu vreun moto mai tare de 100 la oră. Să mă duc cu 150 la oră și să am si problema vântului s-ar putea să fie un pic prea mult din prima pentru un novice. Sau poate nu. E doar o discutie. Trebuie sa le incerc si apoi voi decide. Cat despre ramas la ele, nu se pune problema. Asa cum ziceam intr-un post mai sus, nu mai sunt scutere la 900, 1000cc. Deci clar ca urmatorul vechicul va fi moto, asta in cazul in care voi decide sa raman cu Forza acum. Bineinteles ca nu cumpar nimic la orb. Asta e doar o discutie de principiu, sa imi formez o idee. Decizia finala vine dupa ce le incerc. Bine, s-ar putea sa fie greu de incercat Forza, cam nu ofera nimeni test drive (doar daca vreun coleg de aici cu Forza ma lasa sa ma dau o tura sa vad cum e ) dar Tracer-ul mai mult ca sigur il voi putea incerca. O sa vad daca ma simt ok pe el la o viteza mai mare si in functie de asta ma decid. Am luat in calcul si asta, mai ales la temperaturi caniculare. Plus ca mai am si costumatia pe mine. Ideea e sa mai simt ca am control asupra lui. La MT07, 80 km la ora cu vantul in plin in fata deja simteam ca nu mai am asa control bun asupra lui. Dar asta e posibil sa fie si o chestie de lipsa de experienta.
  3. Mulțam, dar nu mi-ai zis nimic de vânturi da, exact ce am zis și eu cu Tracer 9. E perfect mai treptat. Cât despre vânt, am cam prins ideea. Forza câștigă cam orice bătălie. Băieți, mulțumesc pentru sfaturi și păreri. M-ați ajutat mult, și cel puțin pe hârtie, până ce le încerc pe ambele, mi-am cam ales câștigatorul. Și acesta ar fi Forza 750, pentru moment. Iar ca motivare: e clar, ca prim moto, mă uit la zona de 700, nu mai sus. Aici există și scutere. După ce prind niște experiență, un an, doi, o să vreau sigur să merg mai su, 900, 1000. Iar acolo nu mai există scutere, deci clar o să fie moto. Și dacă aleg Tracer 7 mereu o să mă întreb cum ar fi fost cu Forza, iar dacă aleg Forza, mereu o să mă întreb cum ar fi fost cu moto. Dar, așa cum spuneam, moto va veni sigur odată cu trecerea la o clasă superioară. Și nu aș vrea să încep cu moto și apoi să rămân tot la 700, numa ca să îmi iau scuter. Deci într-o chestie progresivă ar fi scuter de 700 după care moto de 900. Și am împăcat și capra și varza. Și poate e mai bine așa, deoarece scuterul meu nu trece de 100 la oră, așa că noul agregat va fi primul cu care o să trec de 100. Poate niște extra protecție la vânt e binevenită, mai ales pentru un începător ca mine. Și apoi, după ce mă rodez la viteze mai mari, o să am măcar o idee vizavi de la ce să mă aștept pe moto. Vă doresc asflat uscat și drumuri bune tuturor, poate mă mai bag și eu în seamă în vreo discuție!
  4. Eu sunt, m-ai nimerit, recunosc! :)) Vreau și cel mai sportiv moto, și cel mai practic, și cel mai frumos, și cel mai protectiv la vânt, și cu cele mai bune opțiuni și tot ce se poate. Și o ciorbă de burtă. :)) Mulțumesc pentru ajutor și detalii, chiar am aflat lucruri noi. Referitor la Forza: nu am știu de Forza că e mare și lat, dimpotrivă, dimpotrivă, mi se spunea că e ft subțirel, suplu și te strecori cam peste tot cu el. Nu am știut de faza cu poziția pentru coloană dar dacă te gândești, cam așa e. Da, știu că e scump dar am zis că e ceva premium, deosebit, special. Referitor la Tracer: revin la faza cu poziția, da, foarte interesant ce am aflat și e bine de știut că poziția e mai corectă la drum lung. Tracerul are suspensie reglabilă manual, față/spate. Asta cu protecția la vânt mă gândeam și eu că în afară de vreun Goldwing :)) cam orice e scuter protejeaza mai bine decât moto. Oricum, după niște review-uri făcute de motoriși de touring Tracerului 7, l-au cam pus pe locul 1 la sport tourer, peste Triumph, Vstrom sau Kawasaki. Și spuneau că protecția overall, cap ,trunchi, picioare, e de departe cea mai bună din ce oferă piața la categoria respectivă. Apropo, am 1.82 cm înălțime. Da, referitor la parbriz, am văzut niște review-uri la unele after market-uri de care oamenii erau extrem de încântați. Acuma, nu știu dacă mi-e suficentă protecția de la Tracer sau am nevoie de protecția de la Forza, și asta nu o să o știu niciodată doar dacă le-aș deține sau aș avea prieteni care le au. Da, mai greu cu test drive la Forza. Referitor la fun factor, știu că Tracer-ul are același motor ca MT07. Și dându-mă cu un MT 07 da, clar. Conducând XMAX 125, pare că MT07 e un soi de rachetă și are și cuplu puternic. Acuma, Tracer - 67 NM, Forza 69 NM. Tracer 190 kg, Forza 240 de kg. More or less, pe acolo. Da, știu ce e quickshifter și am văzut că se poate monta. S_ar putea să ai dreptate că e puțin mai fun. Sunetul motorului mi-a plăcut chiar și stock la MT07. Și da, vitezele sunt fun. Și la mașină, am avut doar manuale. Referitor la NC 750 X, da, știam de ea. Am și văzut-o live la reprezentanță și m-am urcat pe ea dar asta când încă eram fixat pe Forza. Am zis ''da, cool'' și am întrebat când îmi vine Forza. :)) Dacă ar fi să le pun face to face, look-Tracerului(din poze) mă atrage mult mai mult. Aș merge pe Tracer între cele două. Până la urmă e relativ și ce e practic și ce e fun. Eu cred că la fun sunt cam la fel toate, vorbim de 69 NM(Hondele) vs 67Nm(Yamaha) dar cu greutatea e cam acolo Și vorbim de mai mulți cai la Yamaha dar asta e iar cumva irelevant că nu plănuiesc să îi dau 200. La final, rămâne între look și ce e practic pentru mine. Ambele arată bine dar Tracer-ul mi se pare mai masculin. Forza are spațiu doar de o cască dar măcar îl are, iar Tracer-ul are priză, Usb la ecran, cutie manuală +posibil quickshifter, geam reglabil dar 0 spațiu. Totuși cred că momentan înclin un pic spre Tracer . Mulțumesc! Ah, și stiu ce zici cu scuterul în oraș. Și XMAX-ul meu are loc de 2 căști plus. Bag în el cel puțin 2 plase mari de la supermarket sau măcar o plasă mare plină și un bax de Borsec de1,5l. E uriaș. Și am mai fost cu el și prin Cluj și prin Mureș iar nivelul cu care te strecori printre mașini pare batjocoritor pentru ceilalți. Ți-e și rușine și îți vine să mai stai la o coadă. ) Da, un astfel de scuter e extrem de practiv pentru oraș. Dacă aș mai locu într-un oraș mare, de departe l-aș păstra. Cea mai bună alegere. M-am uitat și la 9, și la 9 GT și la 9 GT+. 9GT+ e prea scump. Totuși vreo 17 18 mii de euro sunt prea mulți. Apoi m-am gândit că aș putea merge la un 9 simplu și să îl accesorizez eu pe măsură ce îl cunosc. Dar, 1 , e factorul financiar fiind mai scump chiar decât Forza. 2, m-aș duce pe un produs nou. Am avut o mașină și am decis de multe ori să merg pe piese second, chiar și mașina a fost second la cumpărare. Și am băgat la bani în ea, i-am dublat valoarea de cumpărare. M-am lecuit, vreau ceva nou nouț, cu garanție, curat, acoperit. Și 3, totuși e un motor de 900 iar eu sunt nou. Mă gândesc să o iau totuși treptat. Să merg direct, fără experiență, la un motor de 900 și peste 100 cai putere ca prim motor, s-ar putea să fie o alegere riscantă. De asta m-am gândit, un motor mai mic, 700, să acumulez niște experiență, niște km, și apoi mai vedem. Da, merg mult mai puțin prin oraș. Copiez ce i-am scris și unui coleg mai sus vizavi de Tracer 9. ''M-am uitat și la 9, și la 9 GT și la 9 GT+. 9GT+ e prea scump. Totuși vreo 17 18 mii de euro sunt prea mulți. Apoi m-am gândit că aș putea merge la un 9 simplu și să îl accesorizez eu pe măsură ce îl cunosc. Dar, 1 , e factorul financiar fiind mai scump chiar decât Forza. 2, m-aș duce pe un produs nou. Am avut o mașină și am decis de multe ori să merg pe piese second, chiar și mașina a fost second la cumpărare. Și am băgat la bani în ea, i-am dublat valoarea de cumpărare. M-am lecuit, vreau ceva nou nouț, cu garanție, curat, acoperit. Și 3, totuși e un motor de 900 iar eu sunt nou. Mă gândesc să o iau totuși treptat. Să merg direct, fără experiență, la un motor de 900 și peste 100 cai putere ca prim motor, s-ar putea să fie o alegere riscantă. De asta m-am gândit, un motor mai mic, 700, să acumulez niște experiență, niște km, și apoi mai vedem. ''
  5. Era în ''Ziua Cârtiței'' Di Caprio care mergea cu mafioții în bar și își comanda suc de merișoare de îl întrebau toți dacă i-a venit ciclul. Sincer, ambele. Repet, ar fi primul meu motor și încerc în primul rând să îmi și placă la nebunie, să deschid garajul și să zic ''ce faci, iubire, unde mergem astăzi?''. Dar în același timp sunt și un tip practic și aș alege ceva practic. Dacă ar fi să merg doar pe practic, Tracer 7 caștigă cu USB și priză la ecran, cu windscrceen ajustabil iar Forza caștigă cu spațiu de depozitare și poate poziția picioarelor la drum lung? Nu știu ce înseamnă lung ... dacă vorbim de peste 5 6 ore, atunci nu prea fac din astea. Dacă vorbim de 3-5 ore, atunci poate face față și Tracer-ul? Sunt detalii pe cre nu le știu. Iar la spațiu, Tracer-ul ar putea recupera cu un top case sau, am văzut mai nou, tail bag. https://www.amazon.com/Nelson-CL-1060-ST2-Black-Commuter-Motorcycle/dp/B07M719PW9 Și aș ieși tot mai ieftin decât Forza cu vreo 1000 euro. Nu imens, dar ca idee. Ai ales direct Forza sau ai avut și Tracer? Bine zis, asta încerc să aflu, ce îmi place. Nu prea merg prin orașe, mai mult la drum întins. Sau hai să spunem, chiar dacă ajung printr-un Cluj sau Mureș, dățile prin oraș sunt mult mai puține decât dățile la drum întins. Da, e mult mai ușoară. În jur de 190 kg iar Forza în jur de 240. Dar și la Forza mi s-a spus că e centrul de greutate jos și nu se prea simte. Asta e bine de știut, că e manevrabilă. Unul dintre argumentele scuterului e că e suplu și te strecori cu ușurintă printre mașini( în oraș). Zici că n-ai avut problema asta. Ce aș mai vrea să te întreb, cum e cu protecția la vânt? Am înțeles că ar fi super bună dar s-ar recomanda înlocuirea parbrizului cu unul after market. Dar la picioare? Zicea cineva pe Youtube că picioarele sunt foarte bine protejate și de vânt și de ploaie. Cam aici ar fi o bătălie mare cu scuterul, unde se știe că ai super protecție în zona picioarelor. Și ultima chestie, cam cu ce viteză mergeai? Nu sunt un vitezoman, dar cu un 130-150 km/h, cum mergea și colegul nostru cu FORZA în video, tot m-aș duce. Acolo e întrebarea legată de confort, unde la Forza se pare că nu sunt discuții. Mersi!
  6. Salutare, tuturor! Vă felicit pentru această comunitate și pentru faptul că împărtășiți din experiențele voastre. Toate informațiile sunt extrem de folositoare! Sunt un membru nou și mi-am făcut cont datorită acestui topic. Am citit cu mare interes subiectele dezbătute și, chiar dacă subiectul a mai fost cumva atins, aș veni și eu cu o rugăminte la voi. Deși am 38 de ani, sunt un posesor recent de permis A. Inițial am decis să îmi iau A-ul pentru un Xmax de 125 cm3(anul trecut nu era în vigoare legea cu B-ul). Bun, am luat și permisul, am achiziționat și scuterul, s-a dat și legea. :)) Acum, dacă tot am permisul, m-am gândit să merg mai sus în putere. Motiv pentru care, undeva prin noiembrie, anul trecut, mi-am comandat un Forza 750 MattBlack edition, care urmează să îmi ajungă undeva la început de iunie. Între timp, am început să studiez din ce în ce mai mult piața moto depoarece tot ceea ce știam despre lumea moto era Kawasaki-ul pe care am dat școala și Xmax-ul meu de 125. Atât. Așa am descoperit mai multe motoare care au început să îmi facă cu ochiul. După ce m-am autoconvins să renunț la gama naked(am reușit să conduc un MT07 2023 și, față de scuterul meu, mă simțeam la 80km/h ca și cum aș alerga cu o pungă în vânt, eu fiind punga) am ochit Yamaha Tracer 7. Iar acum sunt în mare dilemă, Forza 750 sau Yamaha Tracer 7? Alte detalii care ar putea ajuta. Locuiesc într-un oraș mic de provincie pe care îl parcurgi în 15 minute pe jos. Deci aglomerațiile de tip București sau congestionările în trafic cam lipsesc. Deci zona de oraș ar cam fi acoperită de oricare. Mă deplasez pe autostradă în schimb aproximativ 45 de km spre Târgu Mureș sau vreo 60 spre Cluj, dus. Deci vreo 90/120 per tură. Bineînțeles, odată ce aș avea ceva mai puternic aș ieși inclusiv la plimbări și distanțe mai mari. Locuiesc de 20 de ani și în București, unde mai am treburi, dar majoritatea timpului mi-o petrec în Ardeal. Așa că și drumurile de București ar trebui incluse. Nu aș pune la socoteală aglomerația din București, deoarece așa cum ziceam, stau prea puțin acolo. Nu am vreo parteneră sau partener cu care să călătoresc, așa că am eliminat și discuția despre confortul pasagerului. Iar în ultimul rând, să nu uităm că ar fi primul meu moto/scuter adevărat. E adevărat că Tracer7 e mai ieftin și poate mai masculin (cum spunea cineva de aici că lumnea râde de tine dacă te vede pe scuter, trebuie să ai motor adevărat să fii bărbat). Recunosc, poate că fiind primul meu motor, sunt ușor mai atras de look-ul de moto al lui Tracer. Dar nu știu dacă aș lua decizia bazându-mă doar pe asta. Tracer 7 e mai ieftin dar nu ai deloc spațiu de depozitare sau vreun ajutor electronic în afară de ABS. În schimb ai USB-ul și priza în față, la ecran și ecran ajustabil. FORZA 750 are spațiu de depozitare și riding mode-uri (dar poate și asta poate fi reglata din mână?!) dar priza e în spate, și nu ai ecran ajustabil. Urmărind niște clipuri pe Youtube, am văzut că lumea era extrem de mulțumită de protecția la vânt/ploaie a lui Tracer 7, spunând că e cam cel mai bun din gama asta de sport tourer de 700. Acum și pe Forza ai o protecție bună anti vânt. Nu știu care o fi mai bună. FORZA ar fi cu siguranță o mai mare surpriză. Cum mai spunea cinveva de aici, nu te cam bagă lumea în seamă până ce nu accelerezi și atunci le faci o supriză, cu Tracer-ul cred că toți de așteaptă că fuge. Așadar pros and cons cu fiecare. Iar momentan am această dilemă. Forza sau Tracer? Am vorbit la dealer și mi-au spus că nu ar fi o problemă să trec de la una la alta vizavi de avansul pe care l-am plătit. E adevărat că proba finală va fi după ce le încerc pe amândouă dar până atunci poate reușiți să mă ajutați. Salutare!
×
×
  • Creează nouă...