Sari la conținut

desene_aerograf

INACTIV
  • Număr conținut

    8
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Profil

  • Carnet moto din
    2006
  • Numar Moto
    niciunul
  • Club
    nicunul

Informații profil

  • Motociclete detinute
    niciuna

desene_aerograf's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  1. Salut! Am si eu o Aprilia RS50 din '89 modelul nou si o cam tin de-o vreme in garaj pentru ca am ceva probleme cu ea. Nu prea am experienta cu motoarele (am mai demontat un motor de moped dar era minimalist). Sunt dispus sa invat si lucrez organizat. Am garaj si scule, deci nu este graba. Astept indicatii clare. Am scris oleak cam mult asa ca am impartit pe subpuncte ca sa nu cititi chestii neinteresante 1) Lant/ foaie (urgent!) 2) Ambreiaj (urgent!) 3) Zgomot ciudat la motor (posibile probleme) 4) Pompa frana spate (mai poate astepta) 5) Probleme marunte (neinteresant) 6) Piese de schimb, manual (de unde cumpar?) 7) Tuning optic (lectura de placere ) 1) Lant/ foaie (urgent!) Mai intai este probleme cu foaia, dintii sunt uzati intr-un sens si la un moment dat foaia a fost inversata si acum lantul are recul la fiecare dinte peste care trece. Nu stiu ce se intampla la turatii mari dar cand merg incet cu ea pot simti prin sasiu fiecare dinte peste care trece lantul. M-am hotarit sa schimb lantul cu tot cu foaie si pinion ca sa elimin problema complet. As vrea sa stiu de unde imi recomandati sa cumpar un set lant (adik vreau sa ajunga in timp rezonabil si pret ok). 2) Ambreiaj (urgent!) Apoi ceva mai dificil de rezolvat ar fi o problema cu ambreiajul. La inceput credeam ca-i cutia de viteze de vina. Pot observa urmatoarele simptome: daca pornesc motorul rece si tin frana, motorul imi moare, daca las frana da sa plece usurel cu toate ca este debreiat complet! Apoi dupa ce fac incalzirea bine, cand stationez si vreau sa schimb in N practic pedala e asa de sensibila ca imi sare peste N dintra a2a in a1a si invers. Cu greu se cupleaza in N daca e pornit motorul, in schimb daca il opresc schimba fara probleme. Maneta de ambreiaj are un mic "gol" pana cand incepe sa decupleze ambreiajul. Sufa e strunita la maxim din reglaj dar tot a ramas spatiu gol. Acum nush daca e sufa de vina sau mecanismele ambreiajului. Mai mentionez ca sa intamplat ca in mers sa se blocheze cutia complet si a trebuit sa stationez ca sa pot schimba din nou vitezele (asta de vreo 2 sau 3 ori in vreo 3/4000 de km). De asemnea am schimbat si uleiul din cutie acu vreo 1000 /1500 de km cu unul pentru cutii manuale de daewoo. Cred ca o sa trebuiasca sa desfac motorul putin. Problema e ca nu prea am experienta si am nevoie de toate sfaturile voastre. Am inteles ca inainte de toate trebuie golit uleiul din cutia de viteze intruncat ambreiajul si cutia is in acelasi compartiment. As vrea sa stiu e mai bine sa dau jos motorul din sasiu sau sa il las montat? Apoi daca tot desfac motrul as vrea sa fac si o inspectie in interiorul chiuloasei sa vad cum stau treburile daca trebe segmentat sau nu. Iarasi, experienta am foarte putina si am inteles ca e usor sa il "repari de tot" daca nu ai grija. sfaturi din nou 3) Zgomot ciudat la motor (posibile probleme) Cand motorul sta la relanty se aude cateodata un tacanit repetat, mic, ca si cum doua bile de metal s-ar ciocni periodic. Am ascultat cu surubelnita si zgomotul pare sa provina din zona evacuarii (repet, pare, nu pot fi sigur de treaba asta), unde este orificiul pentru toba. Tot pe acolo cam curge uleiul, nu mult da mi se pare ca nu ar trebui sa fie asa de murdara zona (toba e prinsa cu arcuri). 4) Pompa frana spate (mai poate astepta) Inca o problema ar fi cu pompa de lichid frana pe spate. Ea are un contact de presiune care din pacate nu mai are aceeasi sensinbilitate ca unul nou; la presiune de pedala nu face contact, dar lam fortat cu o sirma si face contact. Mai poate fi facut ceva sau trebuie schimbat? La fel de unde cumpar unul? 5) Probleme marunte (neinteresant) Cateva maruntisuri : semnalizari sparte, manete indoite si una rupta pe la jumate, cornul stang de la ghidon a suferit nish socuri puternice si filetul nu se mai inchide ferm, scapa dupa o vreme si prinde joc. Am sa ii pun o garnitura ca sa rezolv problema. In rest nu prea am probleme: suspensiile nu au scurgeri, aluneca uniform, cadrul nu are urme de accidente severe, instalatia electrica e ok (Facuse fostul proprietar niste idiotenii pe acolo de am ramas crucit. Bateria nu se incarca pentru ca fusese facuta o improvizatie la circuitul electric si se pierdea curent pretios. Practic aveam 2 filamnete care nu erau folosite si celalte 2 luminau f prost. Am luat schema electrica si intr-o zi am rezolvat tot. Acum am lumina klumea). A si inca ceva? 6) Piese de schimb, manual (de unde cumpar?)As vrea sa stiu de unde pot cumpara piese de schimb? (kit lant, cauciucuri, placute frana fata/spate, kit 50 sau 80, toba finala) din afara sau de la noi. Am si ceva diagrame cu componentele general/ intern motor si un manual de utilizare . M-ar interesa manualul de service la motor daca il are cineva. Accept si SH urmatoarele: -semnalizari fata/spate -pedala frana si schimbator -buloane -suruburi originale pentru carene si parbriz 7) Tuning optic Fostul proprietar a fost un tanar de vreo 20 ani (mai batran ca mine ) care se pare ca a avut vreo cateva aventuri cu ea intrucat carenele erau destul de zgariate. Le-am chituit, vopsit acu juma de an si acum le fac si cu aerograf desene sa arate mama lor . As mai baga si o pereche de angel-eyes home made si ceva audio . Am facut o instalatie dar nu eram multumit de performantele ei, acum planific una noua si caut loc de woofer, cel mai probabil sacrific portbagajul pentru ca eu am tot timpul un rucsac in spate. De asemnea as vrea sa imi montez si o instalatie de faruri xenon. A mai incercat cineva pe rs50? Am sa pun poze pe masura ce lucrez dar mai dureaza . Pana una alta va puteti multumi cu un video cu rezervorul http://youtube.com/watch?v=UdPVmen6PZc. Daca doriti mai multe detalii contactati-ma printr-un mesaj privat. BTW sunt din Iasi. Daca cineva nu are ce face cu timpul si vrea sa ajute un rookie accept cu cea mai mare placere; sau paote ne vedem la o tura . Multumesc tuturor celor care au avut rabdare sa citeasca tot si celor care vor raspunde la topic Asfalt uscat !
×
×
  • Creează nouă...