O motocicleta interesanta, care din pacate nu se mai fabrica. Se gaseste foarte rar, pentru ca lumea n-o prea mai da, te atasez de asa ceva si in plus nici nu se strica.
In primul rind, trebuie sa spun citeva despre mine: sunt un om comod. Vreau sa savurez motociclismul, si sa fie minim chinul. Nu vreau sa stau capra si nici sa giugiulesc un lant. Nu vreau sa am o mobra turata, care sa sune ca o risnita in calduri si sa traga tare abia de la 6-7000 rpm.
Mica descriere. Sa incepem, evident, cu avantajele.
Pozitia de mers e excelenta. Stai drept si comod, nu capra. Niciun pic de greutate in miini (care stau intinse) Cam ca pe un tourer BMW se sta, minus seaua putin mai ingusta. Lant n-are. Poti sa te lasi pe burta pe rezervor, dar n-are absolut niciun rost. Pasagerul sta si el foarte bine, seaua fiind aproape dreapta. Nu aplecat si cu miinile pe rezervor, ci drept si cu miinile pe miner, pe tine sau daca mergi linistit chiar in buzunar.
Un cardan tare ca piatra la care trebuie cam la doua sezoane schimbat uleiul. E ingusta cit sa te strecori lejer prin oras, si unghiul de bracare al ghidonului e bun. Pe o vitezana nu faci poligonul, pe asta da.
Motorul e destul de cunoscut printre posesorii de honda. E cam acelasi lucru cu ce gasim pe transalp si pe shadow de 650. Oribilitatea de DN-01 are si ea motorul asta, putin largit si pe injectie. Cine a mers pe ceva cu motorul asta il stie. Trage liniar si bine inca de la 1800-2000 rpm, iar toata puterea apare la 4000. 8500 e deja cu rosu.
Plasticul e putin. Doar de la rezervor pina la coada, pe sub sea. Fix cit trebuie ca sa acopere trusa de scule, rezervorul de lichid frina spate, pe cel de antigel si reglajele suspensiei spate. Chiar inainte de stop e un loc numai bun de tinut manualul, patru bujii de schimb si alarma .
In plus, fiind monobrat pe spate, schimbatul cauciucului e bestial. Capac de plastic jos, scoti o siguranta, si apoi doar o piulitza mare. Scoti roata, schimbi cauciucul, pui roata. Fara grija la frina, fara alte timpenii. Nici nu trebuie ridicata sau mutata toba, si operatiunea se poate desfasura lejer cind e pe cricul central.
Handlingul e excelent. Mobra cere sa zgiriie cu cricul de asfalt. Trebuie avut grija cu tot cuplul ala (patineaza in a 3a) si cu cardanul care te ridica in curbe.
Demarajul e criminal, am patit sa vad smecherasi cu de-alde r6 si cbr600 privindu-mi spatele cu coada-ntre picioare.
Fiabila. am aproape 9000 km cu mobra si nu s-a busit nimic... am schimbat ulei, bujii si filtre, plus placutele spate. In rest, excelent. la urmatoarea revizie tre' sa pun alt lichid de frina.
Sa spun acum si ce nu-mi place (sunt si mare cusurgiu)
Motor cu carburator. Am spus, sunt comod. Nu-mi place sa am de umblat cu socul, nu-mi place relantiul variabil dat de carburatoare. Plus, mai trebuie sincronizate, curatate... urit.
Se incinge repede vara. Am mai vazut problema asta la multe honde, si explicatiile oficiale sunt "asa merg ele". E neplacut sa stai in trafic si sa-ti sufle pe picioare aer fierbinte din radiator. Si ventilatorul ala face treaba asta cu deosebit simt de raspundere.
Nu are indicator de nivel de combustibil. In consecinta, folosesc trip-meter-ul. Cind fac X kilometri, trec pe la peco sa fiu sigur. In general la 200km consuma cam 10-11 litri. Mai putin daca ies din oras sau daca pun benzina aia noua si buna de la rompetrol. OMV 100 si aia "smechera" de la MOL nu fac nimic sesizabil. Din fericire, robinetul pentru rezerva e accesibil.
N-am avut prea mult loc pentru balast si transformator de xenon. Sunt toate ingramadite la ghidon, in spatele farului, si mai bat una de alta cind e in sarcina, la ture putine. Minor nuisance.
In plus, as vrea o aripa fatza mai lunga. Dupa ploaie se mai stringe uneori noroi in radiator, si asta nu place, mai ales ca se incinge usor.
Cutia de viteze e de tractor 100%. Cloncane cu spor si daca nu o bagi BINE in treapta a doua sare in sarcina puternica. In schimb, e fiabila.
Cam atit, am epuizat subiectul
Upgrades planuite: crashbars, un parbriz mai inalt, cadru pentru topcase si coburi si respectivele genti. Daca aveti idee de unde pot face rost, rog dati un PM, as fi tare recunoscator. Eu am gasit pe polo, dar la scoruri urite pentru criza asta
Am aberat tare mult, ia sa pun si citeva poze.
Daca mai sunt printre voi posesori de modelul asta, manifestati-va. Am mai vazut prin trafic citeva...