Sari la conținut

Blue

EX+
  • Număr conținut

    7
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Metode de contact

  • Website URL
    http://

Profil

  • Sex
    Male
  • Carnet moto din
    2005
  • Numar Moto
    AMO

Blue's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  1. 1.Accidenul a avut loc seara dupa ora 22:30 , Calea 13 Septembrie, drum cu 3 benzi pe sens. 2.Eram pe banda 3 (de langa axul drumului, spatiul verde), si o singura masina, duba, carea a trecut de pe banda din mijloc (banda 2) in fata mea , pe banda 3. 3.Veneam din spatele dubei, nu din fata asa cum cred unii care nu stiu de fapt ce s-a intamplat, am dat flash ca sa se replieze, apoi am claxonat si am turat motorul in gol ca sa ma auda, insa duba chiar s-a infipt bine pe banda 3 in fata mea (am aflat mai tarziu ca de fapt soferul dorea sa intoarca...). Am franat fata si am cazut... 4. Daca s-ar fi asigurat si ar fi avut si semnalizarea pe stanga probabil ca nu s-ar fi ajuns la accident. 5. Daca as fi cunoscut intentia ca duba sa schimbe banda , ar fi fost loc destul pentru a face o depasire pe banda 2 sau chiar pe banda1 (nu mai erau alte vehicule in acel moment...) 6.In urma accidentului au rezultat doua persoane care au avut vatamari corporale minore , motociclistul si o femeie din duba care se afla in spatiul pentru marfa! Leziunile in ambele cazuri au fost minore. 7.Cercetarea si urmele de la fata locului vor stabili clar cum a fost si ce s-a intamplat. 8. Nu sunt nici incepator nici veteran cu n-j de ani pe moto. Sunt conservar de n j de ani si de cativa ani am si A ul... 9. Pana la acest accident nu am mai avut orice alte evenimente rutiere. 10. Fi-ti voi destepti!!! (ma refer la aceia care ma critica in termeni duri) Restul....comentarii ...nu are rost sa raspund fiecaruia. Le voi raspunde in momentul potrivit numai acelora care , pe langa faptul ca nu stiu exact ce s-a intamplat , chiar ajung sa jigneasca! Nu ma consider un cunoscator absolut , intotdeauna invat si am invatat din greselile altora ...si mai este o chestie, nu ma dau pe o roata! ( sunt multi bikeri care stiu kestia asta..no comment) Cei care cred ca am "intrat" in duba fiindca nu aveam altceva mai bun de facut....este treaba lor. Daca o sa li se intample vreodata sa le intre cineva in fata, sa le taie fata (desi nu doresc asta la absolut nimeni) sa isi aduca aminte de reactiile care le-au avut aici... Asfalt uscat!
  2. Sal! Multumesc pentru informatii mig !!! S-ar putea sa fie vorba si de reglaje ale suspensiei ,dar eu , pana acum , nu am facut nicio modificare pentru ca am considerat ca nu este cazul avand in vedere comportamentul si dinamica motocicletei atat pe viraje cat si in linie dreapta in sensul ca nu am avut probleme si motoru' se comporta excelent. Sunt de aceeasi parere cu tine : amortizorul de ghidon inlatura efectul , nu cauza. Referitor la strangerea excesiva a rotii fata , am observat in momenrul in care am suspendat roata fata , ca roata "pe liber" se invartea in "suturi" cam in halul asta era de stansa. Sngura modificare sesizabila , a fost (dupa ce am strans-o la cuplul prescris de carte) ca nu mai "sherpuia" la viteze foarte mici ca mai inainte (5km/h-20km/h). Nu am "verificat" daca mai apare acel voblaj violent Vreau sa precizez ca voi tine cont de parerile celor care cunosc acest fenomen sau au avut probleme privind voblajul. Nefiind o problema personala , discutiile pe aceasta tema mi se par extrem de interesante si de mare ajutor pentru toti bikerii. Voblajul despre care discutam mi-a aparut in timp ce rulam cu un Kawasaki ZX9R Ninja modelul B3 (este modelul fabricat intre anii 1994 - 1998, acela destul de greoi 244 kg) Al tau este generatie mai noua, evoluat , este si mai usor , mai bine studiat et.c. Daca nu ai avut niciodata probleme cu voblajul cred ca este foarte bine setat ,echilibrat Kawa tau., si ,asa este , mai depinde si de modul in care il pilotezi, starea asfaltului... Bafta! Interesant! Am sa verific si chestia asta ! Multumesc! Asfalt uscat!
  3. SAL! Va multumesc si am tot respectul pentru cei care pentru cei care au fost interesati de problema mea referitoare la "voblaj". Cateva precizari legate de intrebarile de mai sus: roata a fost demontata , cauciucul izolat perfect (exclus vopsea),nu fost folositi solventi sau alte substante care ar afecta cauciucul, janta vopsita si apoi remontata pe furca.Inainte de vopsire roata fata nu avea plumbi si era centrata perfect> nu genera niciun fel de oscilatii indiferent de viteza cu care rulam ( super ok si la 15km/h si la peste 250 km/h) Ce pot sa spun ca am aflat : -janta , dupa ce a fost pregatita ( slefuire, fuller, vopsire) , inainte de montare , unii sunt de parere ca ar fi trebuit totusi echilibtata pe motivul ca ar fi fost slefuita , revopsita si poate aparea o mica dezechilibrare (5g - 10g) -SE PARE CA MOTIVUL PRICIPAL CARE A GENERAT VOBLAJUL (in cazul meu) ,in conditiile in care janta si cauciucul pe fata erau ok, presiunea ok, a fost STRANGEREA EXCESIVA A ROTII (AXULUI) FATA. Aceasta a generat o tensiune excesiva in rulmentii rotii fata si de aici a plecat totul... Ok , nu am stiut chestia asta, s-a rezolvat problema ( nu am "verificat" daca mai "vobleaza" , insa au disparut acele oscilatii care se simteau la viteze foarte mici 5km/h-20km/h) , si sper ca aceasta informatie>>> (NU STRANGETI EXCESIV DE TARE, DAR NICI SA NU STRANGETI INSUFICIENT ROATA FATA CAND O MONTATI PE FURCA)<<< sa fie de folos si altora . Ideal este sa se foloseasca o cheie dinamometrica si sa se stranga la cuplul care il da cartea tehnica a motoretei. Doamne fereste , nu am ajuns sa dau sfaturi fiindca nu sunt "meseriash" in astfel de probleme tehnice. Nu va spun decat ce am aflat de la cei care se pricep la motoare. Va multumesc pentru interes si ajutor, in special lui sergiukawa si lui Alveola!
  4. SAL! Incep prin a va iforma ca am citit pe forum toate opiniile (cred eu) despre fenomenul numit "voblaj". De ce am deschis acest topic (nou)? Pur si simplu inca nu am o explicatie pentru ceea ce mi s-a intamplat astazi: voblaj foarte violent , destul de lung ( pe o distanta de aprox 60 de metri) si din cate am sesizat prctic ar fi fost doua voblaje succesive , (sa zic intre ele am sesizat aprox jumatate de secunda in care parea ca isi revenise din voblaj , dar a inceput sa vobleze din nou). Daca ma intrebati??? Da , m-am speriat destul de tare, fiindca am fost pe punctul de a ma tavali destul de serios. Am mai avut parte de voblaje numai in linie dreapta la acceleratii violente , la plecare de pe loc in treapta 1 cu gaxul aproape de maxim. In acele cazuri am reusit sa ies cu binementinand acceleratia constanta > in sensul ca im momentul in care a inceput sa vobleze nu am mai continuat sa ccelerez si am mentinut acceleratia si am tinut ghidonul asa cum spun specialistii nici prea slab nici prea tare. Acest fenomen de voblaj la acceleratii violente (mie mi se intampla numai la plecari in forta de pe loc) mi s-a spus de cunoscatori ca este relativ normal. Ok , am inteles... Astazi , soare , asfalt uscat , linie dreapta, 4 benzi ,fara trafic, din treapta 1 (avand cred aprox 50 km/h) am schimbat treapta in a 2-a si am accelerat destul de tare(dar NU VIOLENT =gaz maxim). Imediat am intrat in voblaj detul de puternic (amplitudine destul de mare) , pe distanta foarte lunga (zic eu 50-60 de metri mi se pare enorm, si aprecierea distantei este destul de corecta , fara dubii) ca timp ? trei secunde minim , atat pot sa apreciez. Clar nu am crezut ca am sa redresez, sigur ma vedeam pe jos , prin spitale, ok am scapat nu stiu poate norocul a fost ...Sincer , cand am ajuns la destinatie inca mai tremuram ,nu este vorba de frica zic eu (am mai trecut prin "voblaje" si alte chestii mult mai nasoale, dar adrenalina , pulsul accelerat, nevozitatea, ata ete. Am rugamintea , pentru cei care se pricep sa explice cauzele, dac o pot face, le multumesc anticipat! Cu tot respectul , am citit despre voblaj pe forum , am gasit cateva explicatii pertinente, dar in afara de recomandari privind amortizorul de ghidon , eplicatii privind aparitia in mod "relativ firesc" a voblajului la acceleratii violente, denivelari , asfalt cu defecte , santuri de la raschetare et.c. as dori o explicatie a fenomenului in conditiile in care , tot ce pot sa va spun>>>>roata fata a fost demontata cu cateva zile inainte, am revopsit janta , fara sa demontez cauciucul de pe aceasta, a fost montata la loc si Atentie !!! roata a fost foarte bine stransa !!! (stiu ca una din cauze ar fi axul sau roata insuficient de stransa). Poate genera voblajul o roata pe fata care a fost foarte stransa ?????? Dupa aceasta manevra demontat-montat roata fata , far schimbarea caucicului , fara nicio interventie asupra rotii in sine , fara modificarea pozitiei cauciucului pe janta, si practic numai "cat de tare a fost stransa" sa influenteze in acest mod aparitia voblajului??? sa fi strans rulamentii (intre distantiere ) atat de tare incat sa influenteje aparitia voblajului mult mai des si mult mai rapid???? Intreb fiindca am observat , ca ghidonul a inceput sa faca miscari usoare stanga dreapta la viteze foarte mici, (cand practic nu exista vreun pericol major) ,dar cae se simteau si se vedeau clar ( la viteze de 5 km/h, 10km/h, 20km/h) , acesta fenomen nu exista inainte de demontarea-remontarea rotii fata. Va rog sa imi raspunde-ti daca v-ati confruntat cu acesta problema dupa o demontare -montare a rotii fata! Inca o precizare , nu am umblat la setarile suspensiei , la presiunea in pneuri etc..
  5. Salut! Mai intai vreau sa spun ca imi pare bine ca bikerul a scapat nevatamat. Desi sunt nou pe forum , am intrat de ani de zile si citesc diverse topicuri, in special acela referitor la accidente. Nu vreau sa fiu rautacios , dar toti care au in posesie o motcicleta de viteza , stiu ce riscuri isi asuma. Puterea si cuplul acestor motoare este destul de mare , si este foarte usor sa depasesti limitele "de siguranta". Multe motoare ating 300 km/h (sau chiar peste) si au acceleratii brutale. Este evident , ofera senzatii si riscurile sunt pe masura. Ma intristez cand vad cum creste numarul de accidente mortale in randul motociclistilor, si sunt foarte revoltat ,(probabil voi dschide un topic pe tema) de cum reactioneaza sau mai bine zis> indiferenta acelor persoane care sunt prezente la fata locului , in momentul accidentului in care este implicat un motociclist. Nu stiu cata "tarie" pot avea acestia, sa stea pur si simplu sa se uite la un om in agonie asteptand asa zisele ambulante car vin, de obicei , cand este prea tarziu pentru a se mai putea face ceva.... Nu imi voi varsa nervii aici , fiindca nu este topicul potrivit. Atat am vrut sa spun : Cei care au motoare de viteza , au pur si simplu din pasiune (parerea mea) si majoritatea acestora stiu la ce riscuri se expun. PS:Daca o sa ma vedeti in trafic mergand ca un incepator ,nu faceti misto , pur si simplu incerc sa ma stapanesc, dar stiu , sunt constient ca nu voi rezista prea mult. Numai cand citesc aceste topicuri revin cu picioarele pe pamant! Va doresc asfalt uscat !
×
×
  • Creează nouă...