Sari la conținut

doi-zece

EX+
  • Număr conținut

    2
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Profil

  • Carnet moto din
    2000

doi-zece's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  1. Salut. Mi-a placut foarte mult descrierea ta (dealtfel foarte reala) a ceea ce inseamna o pasiune, fie ea si motociclismul. In contrast total insa cu descrierea aceasta, ceea ce ma surprinde este lipsa imaginii tale de ansamblu asupra viitorului sau macar a prezentului moto romanesc. Ce te face sa crezi ca daca aceste 3 reviste, forumuri si alte chestii media ar fi pe “panta finala a existentei lor”, vor fi inlocuite vreodata cu altceva de calitate mai buna? Sau mai mult decat atat, CE INSEAMNA ceva de calitate mai buna? Televiziunea nu este cu nimic diferita de orice alt vehicul media, iar internetul este locul in care orice nebun poate scrie orice (dovada discutia noastra de acum ). Nu uita ca oricare dintre canalele de informare “consacrate” (presa scrisa, radio si televiziune) inca poate fi tras la raspundere pentru diferite greseli, mai mult sau mai putin voite. Si ar mai fi cateva motive, poate chiar mai bune de atat, pentru care aceste suporturi ale comunicarii nu vor disparea pentru inca multa vreme. Cat despre curse, intalniri si alte astfel de evenimente, ce sa mai vorbesc... Ti-ai inchipuit vreun moment ca toate cursele vor fi inlocuite de play-station-uri pe care pilotii se vor alerga intre ei sau intrunirile de jocuri gen “Age of Empire”? Nici vorba! Este foarte probabil sa devina din ce in ce mai bine organizate si mai interesante (sa dea Domnul!), pentru ca altfel vor fi INLOCUITE de altele mai bune. Si atat. Iar daca spui ca ai participat la “nasterea si cresterea mass mediei moto”, ce ai facut sa o imbunatatesti (fara suparare, dar la curse putea participa oricine)? Eroi nu sunt cei care rezolva problemele simple, ci pe cele complicate! Dar cam asta este starea de moment a tot ceea ce inseamna motociclismul nostru actual. Cand dam de probleme, ori incepem sa ne plangem altora care “trebuie sa poata”, ori muncim putin si cand dam de greu renuntam imediat. Revistele astea trei despre care vorbesti nu stiu daca vor muri, iar daca o vor face totusi, cu atat mai putin in ce ordine. Motivul pentru care s-ar putea ca in momentul de fata sa vanda cele 5000 de exemplare fiecare (dupa cum spui tu) nu este suficienta, stilul vechi sau lipsa unui open-minded. Este doar urmarea faptului ca motociclistul roman s-a nascut destept, desi as putea spune asta in general despre noi, romanii. Nu neaparat ca suntem mai prosti decat alte natii, dar cu siguranta suntem muuuuult mai fuduli! Iar prostia si boieria se platesc cel mai scump pe lumea asta. Daca pana in momentul in care foarte multi incaleca prima lor motocicleta mai au curajul sa mai intrebe una-alta si sa asculte parerile celorlalti, din momentul in care au devenit brusc motociclisti (adica AU motocicleta), brusc, odata cu factura primesc si diploma de inginer si licenta de pilot. Nu mai au nevoie de nici un fel de informatie de nicaieri pentru ca oricum le stiu pe toate. “Carmaciului de stil vechi” despre care vorbesti nu varsta i-a fost fatidica ci faptul ca nu a inteles domeniul, desi imi este foarte clar ca nici nu a avut multe de spus si nici nu a stiut cum sa o faca in fata conducerii (o redactie nu este condusa de un redactor sef, ci este gestionata de acesta). Daca din toate astea a invatat ceva, poate la va putea aplica acum la concurenta. Daca nu, ghinion! In ceea ce priveste Motolife, aici sunt de acord cu “simpatica inconstienta” ce a stat la baza infiintarii unei astfel de reviste atunci cand practic nu aveau cui sa se adreseze. Desi, majoritatea celor de atunci macar erau de calitate. Cat despre “suficienta” de acum, cu asta nu mai sunt de acord deoarece pe mine m-a impresionat placut nu atat ritmul de evolutie care a fost destul de lent, ci tocmai evolutia in sine. Despre Motociclismo nu pot spune prea multe pentru ca sunt abia la inceput, insa Univers Moto nu a evoluat deloc. Abia acum am vazut (tot pe forum) ca a mai si scazut de la 84 de pagini la 68. Cam asta este, insa de cele mai multe ori lucrurile sunt mai complicate decat par. Numai bine tuturor.
  2. Voi incepe prin a va saluta pe toti cei care cititi mesajul acesta, desi sunt convins ca pana la final 98% dintre voi va veti dori ca cea mai mare realizare a zilei sa fie macar o injuratura la adresa alora de m-au facut. Ceea ce ma bucura insa este ca macar alea doua procente care nu vor fi in situatia de mai sus sunt oameni cu mintile la locurile lor si se pot autoevalua corect si indrepta. Va citesc mesajele de pe forumul acesta si de pe inca vreo alte doua de mai bine de 3 ani, in speranta ca voi intalni din ce in ce mai multi OAMENI pe acolo. Desarta speranta! In spiritul clasic romanesc, desi as spune ca mai repede bucurestean, majoritatea celor ce se declara pe aici a fi motociclisti nu sunt nimic altceva decat niste tzatze (cred ca asa se scrie in jargon) in care dospeste invidia, ignoranta, teribilismul, grandomania si prostia. Absolut toate discutiile sunt contradictorii si pline de jigniri, dupa cum ajuta pe fiecare capul – mai cu perdea sau fara. Iar pentru ca sigur va veti intreba sau veti spune ca am fost platit sa fac asta, motivul pentru care am ales sa spun toate astea in sectiunea celor de la Motolife este ca aici intotdeauna au fost cele mai “aprinse” discutii. Habar nu am avut de revista asta pana acum trei ani cand mi-am cumparat o motocicleta si tot atunci am cumparat si toate revistele din urma. Desi nu sint nici analist, nici ziarist si nici macar un “motociclist adevarat” cum se auto-intitula demisul director (sau redactor sef) de la Univers Moto – barfele circula repede! – eu am vazut ca baietii aia de la Motolife chiar faceau treaba din ce in ce mai buna, in conditiile in care pe forumul asta erau in permanenta cativa care dadeau cu pietre si o gramada de altii care le cantau in struna. Aveti in momentul de fata 3 reviste de motociclete pe piata si le vreti perfecte, pe Motolife cu atat mai mult. Asta se observa pe forumul acesta si este oarecum de inteles. Dar voi sunteti la nivelul la care le pretindeti lor sa fie? Eu am curajul sa o spun ca nu-s nici pe departe perfect. Mai turez motul pe la semafoare si alerg ca tampitul in lungul sirului de masini parcate la bordura atunci cand vad ca soseaua este libera, cand majoritatea soferilor imi fac loc in trafic in majoritatea cazurilor “uit” sa le multumesc, iar pe autostrada mai infig mana in gaz pana pe la 200 km/h. Ceea ce nu fac insa (si cu asta ma mandresc!) este ca nu consider ca scuteristii sunt paria domeniului si nu au ce cauta prin reviste, nu pretind ca toti soferii sa imi dea prioritate in trafic de parca eu as fi vreun rege doar pt ca am motocicleta, si accept ca exista si oameni care mai si gresesc, asta nefiind motiv sa fac circ (cu atat mai mult in public). Voi puteti sa spuneti lucrurile astea? Iar pentru ca tot este oarecum de actualitate, nici nu declar ca articolele din vreo revista sunt mizerabile doar pentru faptul ca nu sunt despre motocicleta MEA, ci despre altele. La fel de bine, in Motolife am tot vazut ca scriu despre tot felul de curse si intruniri despre care nu prea mai zice nimeni nimic. De ce or mai face-o habar n-am, pentru ca eu as fi renuntat de mult sa mai scriu ceva despre penibilele noastre intruniri moto la care de cativa ani buni nu se intampla nimic nou, toata lumea bea de crapa, isi dau in stamba, asculta (sau mai bine spus AUD) muzica si casca gura la aceleasi pseudo-concursuri prostesti. Ca sa nu mai pun la socoteala ca in prezent avem cate una-doua astfel de intruniri in fiecare judet, cam jumatate la numar din cele din SUA in aceeasi perioada a anului! La curse, aceeasi poveste. Nu mai mult de 50 de pseudo-sportivi pe la toate tipurile de curse la un loc, oameni care la o cursa vin si la alta nu, care alearga la gramada cu altii de la alte clase si toate astea la curse care se anuleaza de pe o zi pe alta fara nici un fel de instiintare (am mers odata la Tg. Mures si m-am trezit singur pe acolo; cursa se anulase cu doar doua zile inainte). Pe oamenii acestia nici macar nu ii poti condamna, pentru ca la sfarsitul sezonului, dupa ce cheltuie o caciula de bani, primesc o hartie trasa la imprimanta cu pretentii de diploma si o cupa de alama chioara cumparata de la “Dragonul Rosu” cu contravaloarea unei perechi de sosete. Acum insa ii condamn pe cei de la Motolife ca nu au taria de caracter sa umple revista aia cu orice altceva care se vinde si nu ii lasa sa moara incet pe toti cei de care vorbeam mai devreme. Celelalte doua reviste o fac! Daca sponsorii tuturor celor de mai devreme nu mai apar pe nicaieri in presa (pt ca pe TV nu transmite nici un post daca nu platesti), in cel mult un sezon se vor injumatati si cursele. Eu am vorbit cu o parte dintre organizatorii astia si chiar nu au bani mai de nici unele, deci ma indoiesc ca din putinul ala sa-i mai si plateasca pe cei de la Motolife. Iar pentru a ramane inca o data in actualitate, pai cum vrei draga Attilas (cred ca am scris bine) sa umple revista cu toate “evenimentele” locale cand si asa este aproape jumatate cu tot felul de altele nationale? Eu sint in stare sa fac pariu ca daca revista ar fi plina cu evenimente de tot felul si nu ar mai avea nici un test sau prezentare, nici macar voi, cei care va plangeti de lipsa lor, nu ati mai citi-o. Sa nu mai vorbesc de ceilalti care doar “altceva” cauta. Acum, mai nou, se pare ca au reusit si ei sa publice niste teste ca lumea dupa atatia ani si imediat s-a gasit cineva (lupalb) sa spuna ca au mai fost publicate in trecut, doar de dragul de a face polemica. Am verificat si eu si cei din redactie au dreptate. Astea noi erau teste in premiera in tara, iar Tesi aia veche era in primul rand 2D, iar in al doilea rand era prezentare. Astea nu sunt rautati gratuite de la motociclist la motociclist? Daca v-ati vedea pe toti in fiecare miercuri cum aratati la Arc a-ti zice ca sunteti o mare gasca de prieteni. S-o credeti voi! Foarte multi dintre cei ce vin acolo nu afiseaza decat o masca sub care zac toate “calitatile” de care vorbeam la inceput si care abia asteapta sa ajunga acasa in fata calculatorului sa mai poata arunca cu noroi in cei carora nu au avut curajul de a le-o spune in fata sau nu au avut argumente pentru a-si sustine rautatile. Acum vreo 6 ani m-am nimerit pe circuitul de la Silverstone si in timp ce ma zgaiam oarecum prin gard la unii care pregateau o motocicleta ciudata pentru ceea ce eu credeam a fi o cursa de viteza, cineva mi-a spus ca erau doar niste teste, iar pilotul era Alan Cathcart. Atunci am stat de vorba cu el si tipul chiar parea a sti foarte bine ce face, motiv pentru care ii inteleg pe cei de la Motolife (Bunicule!) cand se lauda cu asta. Gasiti articole de-ale lui peste tot pe internet si tipul testeaza tot felul de ciudatenii la care intr-adevar nu prea are acces multa lume. Replica aia de genul “m-as fi dus si eu dar n-am avut chef” nu prea isi are locul, stiu cativa oameni din domeniu (cu o cultura adevarata, nu care se rezuma doar la ce au incalecat pana in momentul acela) care nici macar nu au auzit de Bakker sau Tracker. Dar asta se cheama verticalitate. In alta ordine de idei, periodic se gaseste cineva foarte suparat pe cine stie ce situatie si imediat genereaza un ditamai scandalul pentru ca cine stie ce revista (eu imi aduc aminte tot de Motolife) nu rezolva problema. Cele mai bune exemple sunt taxele pentru prima inmatriculare si baietasul ala “un pic cam prea aprins” de la ziarul din Iasi. Pai ce-ati fi vrut mai oameni buni sa ii faca unuia ca asta redactia unei reviste, sa il ia la bataie sau sa scrie un articol in care sa-i spuna ca bate campii? Cu bataia nu rezolvau nimic mai ales ca ”nu se face”, iar sa-i scrii unui singur om o “scrisoare” in cateva zeci de mii de exemplare (cat o fi tirajul revistei) nu credeti ca este cam mult chiar si pentru un balbait? Cat despre taxele acelea, sa avem pardon! Poate doar daca noi le-am cumpara toate revistele la un pret de 100 de ori mai mare timp de un an, in asa fel incat sa adune redactia destul de multi bani cat parerea celui ce o conduce sa reprezinte ceva! Nu va este suficient ca v-au spus la ce sa va asteptati? Este foarte posibil sa mai fi uitat multe din cate voiam sa mai spun, insa mai uitati-va si voi, chit ca fara interes, pe forumurile altora care declara ca au o pasiune comuna, precum modelistii si cei din cluburile montane. Daca mai gasiti pe undeva acelasi gen de circ spuneti-mi si mie, eu nu am mai vazut. As fi vrut sa-mi semnez mesajul cu numele meu adevarat insa ma gandesc ca daca mai toata lumea de aici se foloseste de tot felul de pseudonime pentru a scuipa in stanga si in dreapta din umbra anonimatului, de ce nu as folosi si eu avantajul asta? Nu sunt mandru de alegerea facuta, insa trebuie sa acceptam cu totii ca este una a naibii de practica...
×
×
  • Creează nouă...