Sari la conținut

avp

Membru
  • Număr conținut

    1
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Profil

  • Carnet moto din
    peste o luna (incerc si sper)

avp's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  1. Salut oameni buni In primul rand, ca sa nu se trezeasca nimeni peste doua post-uri sa strige-n gura mare ca-s impostor, precizez eu de la inceput: singurele 2 roti pe care le am is la bicicleta. Cu care am facut poate mai multi kilometri decat au facut altii cu "motocicleta" din garaj din cate bag se seama.. In rest, accelerez prin viraje pe 4 roti de vreo 6 ani. M-am bagat in seama fiindca m-a luat flama recent cu motoarele si ma grabesc cat pot de tare sa-mi iau A. Intre timp, ma uit la altii, visez, fac "poligon".. tot ce se poate ca sa treaca timpul mai repede. M-am lamurit foarte bine ce-nseamna echipament de protectie, ce'nseamna a nu vedea motociclistii cand ai 4 roti sub tine si inca una'n mana, si incerc sa fac tot ce pot sa fie bine. Acu', uite de ce m-am apucat sa scriu. In lipsa de motoare, am fost vreo 14 nebuni la karting ieri. Ca sa nu povestesc irelevantetzuri doua zile, ma rezum la ce conteaza: unul din cei 2 care nu mai pusese mana pe volan vreodata, era (surprinzator..?) si unul dintre cei care spunea ca daca si-ar lua carnet ar fi unul din cei pe care viteza nu l-ar atrage deloc, si care ar fi un sofer model. Ca ar fi atent, ca nu s-ar entuziasma aiurea, ca n-ar face greseli stupide, si ca ar merge cu 0.5 km la ora daca asta ar fi viteza la care s-ar simti el in control. Rezultatul? dupa 3 ture de circuit, i s-a lipit talpa de 'gaz'. Si cand si-a dat seama ca nu-i de bine, a calcat... acceleratia. Din greseala. A zburat de pe traseu, direct in public si tot ce mai era prin zona. Concluzia e ca astia care conduc masini cu 80 si motoare cu 60 sunt mai periculosi ca ceilalti. Am avut si eu partea mea de izbituri, si cu masini, si cu 2 roti si-un om putere. DAR niciodata n-a fost nimeni inafara de mine in pericol. EVER. Aici vad eu marea diferenta sincer sa fiu. Aici si in faptul ca in general "descreieratii" care gonesc cu acul pe adrenalometru la maxim (cel putin asa e in ceea ce-i priveste pe toti cei pe care-i cunosc eu), inteleg mult mai bine (sau macar inteleg) cum functioneaza ce-i sub ei. Fie ca-s 2, 4 sau 18 roti, oamenii astia pricep de ce vehiculul se apleaca in viraj pe-o parte sau pe alta, de ce cand accelerezi e mai greu de luat viraj si de ce cand franezi e mai usor, ca miscarea si inertia muta centrul de greutate mai aproape sau mai departe de roata sau rotile care vireaza, ca sa nu mai zic de ce se intampla prin motor, transmisie, directie si frane in diversele tranzitii de la o stare de miscare la alta. Cum naiba sa asculti cu rabdare ce idei are unu' despre cum eviti un obstacol cand "opresc inainte sa ajung in dreptul lui" nu mai e o varianta, daca tot ce-a reusit sa scoata din inteligenta lui pana acum e ca daca mergi tot drumul cu 80, nu tre sa te stresezi cu asemenea probleme? Cunosc extrem bine cum se circula in tari civilizate, si cunosc cel putin bine cum se circula la noi. Copii care bat mingea, oi, vaci, caini, carutze, tractoare, biciclisti beti morti, samd, iti ies in fata oricand, oriunde. Culmea, chiar si pe autostrada. Daca-ti iese in fata la 80, pana-ti dai seama ce vezi de fapt, pana nimeresti frana (daca nu cumva aia-i acceleratia, ca la cat is ei de obisnuiti s-o calce, le e mult mai putin familiara decat ne e noua frana), si pana se mai si opreste tona de metal, ai trecut de mult de punctul ala. Daca le povestesti algoritmi stricti cu pasi, de evitare, de reducere a vitezei la maxim inainte de impact in caz ca nu mai poti evita, samd, iti spun ca esti tu tampit, ca nici un om nu mai reactioneaza la viteza aia, si ca degeaba te dai tu smecher acum cand stai pe loc, ca n-ai fi in stare sa faci ce zici in situatia reala. Si poate nici n-as fi! Dar macar stiu ce tre sa fac si mai si plec de la premisa ca in caz de nevoie asta o sa incerc sa fac. Ori ei pleaca de la premisa ca "oricum nu mai apuc sa fac nimic", si pentru asta nici nu au urechi s'auda ce-ar trebui sa faca. Concluzia finala e urmatoarea: niciodata n-o sa vada un sofer cu roti>2 o motocicleta decat daca pe ea e o gagica goala, cu doua girofaruri, motorul e rosu, si pe strada nu mai e NICI UN ALT VEHICUL. Pe de o parte asa e creierul nostru "cablat". Observam pericole in ordinea posibilitatii acestora de-a ne rani, deci vedem intai TIR-ul, dupaia Dacia care sta pe loc un pic mai incolo, si abia dupaia motorul care vine cu 110 si e la 200 de metri distanta. Niciodata n-o s-o vada inainte de a se urca pe motor sa vada cum e, sau macar inainte de-a acorda macar o ora sau doua de gandire acestui subiect. Si nu dupa 10 beri. Ce-a patit Soso o sa mai pateasca multi altii. Nu's pesimist, nu's negativist, nu's morbid, nu-mi place sa ma includ nici la "realisti" ca slava domnului nu's unul. Dar inteleg niste chestii. Nu stiu ce o sa se intample dupa ce-mi iau permis si motor. Sunt convins ca primul o sa fie de maxim 600, si sunt convins ca-s in stare sa ma omor, si pe mine si pe altii, si cu unul de 200cc. Si sunt constient ca nu asta e cel mai important. Sa ma apuc sa vorbesc despre cum ies oamenii din scoala de soferi din romania? Cu orgoliul cat un munte si cunostinte destule incat sa reuseasca sa mute vehiculul din loc, din maxim 3 incercari. Am fost unul din ei, mi-am facut masina praf dupa 3 luni, am mai facut vreo cateva sute de mii de km in vreo 5 ani si ceva, si-am realizat cat de incepator sunt inca. Acum sa-mi zica si mie cineva.. e cazu sa-mi iau motor sau nu? Ca voi va stiti, stiti cum ganditi, si cum ati gandit la inceput.
×
×
  • Creează nouă...