Sari la conținut

drsworld

Membru
  • Număr conținut

    30
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Metode de contact

  • Website URL
    http://drsworld.deviantart.com/

Profil

  • Sex
    Male
  • Locatie
    Bucuresti
  • Carnet moto din
    2000
  • Motocicleta
    R 1200 GS

Informații profil

  • Motociclete detinute
    Mobra, Hoinar, Ural M72 1958, Dnepr, GSXR 1000 k6, R1200 GS

drsworld's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  1. Salut, vand saua asta de la Touratech. E practic noua, niciun semn de folosinta pe ea. Se potiveste la R1200GS pana in 2012. http://shop.touratech.co.uk/vehicle-equipment/seats/comfort-seat-rider-for-bmw-r1200gs-up-to-2012-r1200gs-adventure-up-to-2013-not-adjustable-extra-low.html pret 170 euro
  2. ESA e foarte bun! In plus are un sistem de evitare a cursei complete a pistonului culisant. Bottoming numesc englezii situatia. Pentru gustul meu personal ESA am gasit-o pea moale. Si pe setarea cea mai tare tot mi s-a parut moale pentru condus sportiv pe drumuri virajate. (L-am testtat pe un GS Adenture 2008 pe drumul de poiana cu pasager). Cred ca cea mai buna combinatie pentru mine ar fi ESA cu amortizoare aftermarket probabil Willbers. Zic de Willbers pentru ca deja posed amortizoare mecanice Willbers care mi-au schimbat complet senzatia de a conduce GS-ul! Doar ca ar fi mult mai comod sa nu mai stau cu cheia de amortizor si cu surubelnita la fiecare inceput de tura, sa imi setez suspensia in functie de drum si incarcare... Iar niste amortizoare Willbers pentru ESA au acelasi pret cu cele mecanice (cu conditia sa ai deja ESA pe GS:)
  3. ah, si daca tot veni vorba de SBS, am renuntat la ei taman pentru faptul ca un producator "decent" n-a fost in stare sa-ti dea seama ca placutele din spate la GS nu sunt simetrice. drept pentru care am fost nevoit sa polizez vreo 6 mm din placuta din interior ca sa incapa in etrier. UPS! Tocmai le-am comandat... Dar am un set de pile bune:)
  4. Ca sa iti faci o idee, intretinerea unui GS este destul de scumpa fata de alte motociclete, sa zicem Honda sau Suzuki. De exemplu: m-am dus sambata la BMW sa ii intreb cat costa placutele de frana spate - 380 lei. Foarte muuult! Un set de placute de frama pt BMW 1200 GS SBS (brand mai mult decat decent) sunt 120 ron. Un disc de frana pt fata este 1000 lei, etc. Calitatea nu e neaparat la inaltimea preturilor. Sa zicem ca standardele sunt mai sus dar nu atat incat sa justifice pretul... De, platesti si pentru logo-ul stantat pe piesa chiar daca e facuta in China sau cine mai stie pe unde.
  5. Salut tuturor, si pentru ca ma plangeam in posturile trecute de suspenisiile stoc ale GS-ului proaspat achizitionat si avand niste bani disponibili, am decis sa le schimb cu ceva superlaudat de altii. Problema era voblaj (nu f pronuntat) dar existent la curbe largi si viteze de peste 100 la ora coroborat cu o suspensie pe fata insensibila (ori ca intaream suspensia sau slabeam arcul si modificam rebound-ul tot "salta' peste denivelari neamortizand. Am testat diverse drumuri si viteze si incarcari pasager si bagaje iar suspensia stoc nu a reusit sa se ridice la inaltimea brandului si la caliatea celorlate componente ale motocicletei. Mai mult, am descoeprit ca amortizorul spate cu tot cu pasager si bagaje devenea moale cu preload-ul la maxim si cu reboundul aproape de maxim. Pur si simplu simteam o "chinezarie" cu calitate mediu spre indoielnic. Asta la doar 20 000 km rulati. Nu m-ar fi mirat ca de la 0 km sa fi fost tot pe acolo. Sau poate ca amortizoarele mele erau deja uzate sau cu vreo problema? Tot citind pe advrider, unde am gasit o gramada de posesori de GS cu aceeasi nemultumire, am ajuns la o alegere destul de limitata Wilbers sau Ohlins. Doua tabere destul de echilibtrate si pe forum intre cele doua branduri. Am ales Wilbers pentru preturile ceva mai mici si pentru fiabiliatea cica mai ridicata. Am gasit chiar si un importator oficial in Ro listat chiar pe siteul producatorului in persoana lui Adrian Oltean, si el prezent aici pe forum dar nu-i cunosc exact username-ul. Socotelile si alegerea tipului de amortizor le-am facut impreuna cu Adi care m-a ajutat cu sfaturi si recomandari. A trebuit sa descriu inaltimea si greutatea mea ready to ride, a pasagerului si a bagajelor, ce procent din drumuri il fac cu pasager, amortizoarele fiind construite special in functiile de specificatiile mele. Pentru spate am optat pentru modelul cu rezervor lateral si cu posibiliatea reglarii compresiei (damping) pe doua nivele de amortizare (socuri mari sau mici) In total acum amortizorul spate are 4 reglaje pentru fine tuning fata de numai doua la cel stoc. Preload 50 de clicuri - (posibilitate de reglare mult mai fina decat la cel original) - se roteste usor Rebound - existent si la amortizorul stoc Cele doua reglaje de revenire de pe rezervorul lateral (hi speed, socuri mari si pentru prevenirea capatului de cursa cred, si low speed, socuri mici) Cu noile amortizoarele motocicleta este mai inalta cu aprox 3-4 cm de la sol cu preloadul setat la minim.(lucru care imi place pentru ca aduce plus de confort pozitiei la drum lung) pe loc nu ating cu toata talpa asfaltul dar m-am obisnuit deja sa ma asez intr-o parte pe sa cu piciorul drept cu toata talpa pe asfalt si cu piciorul stang asezat pe levierul schimbator. Mentionez ca am 1,87 m inaltime si sa Kahedo (LDC) cu inaltime standard si setarea standard. La amortizorul fata nu sunt asa de multe de zis, are rebound reglabil ceea ce e minunat fata de cel stoc care are reglaj numai pentru preload. Ambele piese sunt opere de arta ale tehnologiei si finisajului, comanda cu tot cu transport a durat mai putin de doua satamani, iar montajul (facut cu asistenta unui prieten mecanic auto) si ceva sfaturi de pe R1200 GS info a durat mai putin de doua ore pentru ambele amortizoare, in 2 oameni si multa nerabdare . Totul s-a potrivit perfect. Primele impresii sunt "uau, defapt mi-am cumparat alta motocicleta nu numai amortizoare!" Senzatia este ca mergi pe plush, dar totusi ferm. Dintr-o data au disparut toate denivelarile si gropitele mici si micile cratele ale Bcurestiului. motocicleta reactioneaza diferit si senzatia generala este ca amortizoarele sunt de de calitate si tehnologie extraterestra. Nu exagerez, sunt uimit de schimbare, nu ma asteptam sa fie chiar atat de evidenta. Am aprox 1000 km cu noile amortizoare si totul este lafel ca in prima zi cand le-am pus, smooth&ferm. Setarile facute de fabrica au fost perfecte pentru mine dar a trebuit sa maresc considerabil preloadul pe spate, peste 30 de clicuri, si am am intarit putin si fata (preload cam 0,8 cm pe filet-ul corpului amortizorului si 4 clicuri rebound) pentru drumurile cu pasager 58 kg ready to ride si bagaje aprox 30 kg. Senzatia de voblaj a disparut complet la orice viteza cu pasager si bagaje sau nu, imi este imposibil sa o fac sa vobleze, dar au mai disparut si 1350 de euro din cont Cu tot cu reducerea de 100 de euro primita de la Adi fata de pretul de catalog. Ca sa parafrazez si sa aprob un forumist de pe advrider in incheierea postului: Investitia in suspensii la GS te recompenseaza cel mai mult dintre toate cele ce se pot face GS-ului, chiar mai mult decat tuningul motorului (tobe, mape de aprindere, etc) Cat mai uscat pe jos va doresc avand in vedere ultima luna:) PS. Din pacate am numai o imagine personala cu amortizorul spate, restu sunt de pe net.
  6. Va multumesc tuturor pentru sfaturi! Intr-un final m-am ales cu GS din 2004, cu 19 000 km, ABS, manere incalzite, si multe aceesorii, pentru 8200 euro. L-am luat de la Arad de la Marele Alb de la care am inteles ca activeaza si el aici pe acest topic. In drumul nostru spre Munchen am oprit si la Arad sa vedem GS-ul, si acolo am ramas Am mai dat o tura scurta pana la Viena la Louis pentru innoirea echipamentului si atat. GS-ul este in mintile lui, singura problema de notat dar care se va rezolva (o suporta Marele Alb) este discul de frana dreapta fata care este stramb, dar nu foarte. Atat cat sa trebuiasca sa fie schimbat:). Piesa e deja comandata si pe drum, saptamana asta ajunge si o sa am un GS in perfecta stare. Am deja 1800 km facuti intr-o sapt, autostrada, dn-uri, oras. Nimic of road pana acum (vreau sa-i mai adaug protectii sporite la cilindri si inca alte cateva pentru a iesi cu el in afara asfaltului). Primele impresii despre Gs: - este foarte iertator si ascultator. Pe loc nu isi ascunde greutatea dar odata miscat de pe loc devine foarte manevrabil. Stilul de riding supermoto i se potriveste cel mai bine zic eu, chiar daca pe net am vazut si mult "hanging on" facut cu GS-ul, chiar in imaginile din topicurile trecute. In curbele luate cu viteze peste 100 km/ora apare cateodata senzatia de voblaj dar asta poate fi si de la supensii setate incorect. -Franele imi plac foarte muuuuult! cele mai eficiente din cate motociclete am condus. Avantajul GS-ului este frana unificata si asta se traduce prin increderea f mare ce ti-o transmite. La viteza f mica pana la oprirea pe loc, invariabil apare un scartzait de frane. Am cumparat un spray pentru curatartea franelor, l-am consumat jumatate pe etriere si discuri si tot degeaba. Placutele au multa carne, sunt aproape noi si dupa spusele vanzatorului sunt originale BMW, si ale vostre scartaie? - uzina de sub rezervor aduce mai mult a tractor puternic. De apreciat este puterea de tractiune de la 3000 rpm in sus in orice treapta. cu pasager si sidecase-urile pline peste 160 km/ora nu mai e asa responsiv insa acceptabil, mai ales ca nu ajungi acolo asa de des. Zgomotele din motor ma anxiaza putin, in mers incep sa aud tot felul "tzacanituri" atunci cand temperatura creste (in oras mai ales) in mare parte venite de la chiulase. Culmea e ca toata lumea imi spune ca in afara de un culbutor cu un joc putin mai mare pe dreapta, toate zgomotele sunt normale pt un GS. - Singurul lucru care nu-mi place cu adevarat este suspensia. Pentru una dintre cele mai scumpe motociclete de pe piata mondiala, suspensiile ma sateptam sa ofere mai mult confort si raspuns. Traiesc de multe ori senzatia pe care o aveam la Nipru: la usoarele denivelari de pe asfalt suspensia fata nu le simte, amortizorul nu lucreaza deloc, nici chiar pe la 100 Km/ora. Setarea amortizorului fata (preload)este la pozitia 2 (vanzatorul reglase arcul la pozitia 3, fiind mai mare si mai greu decat mine). Cu toate astea pe un drum cu gropi suspensia fata mi se pare cam moale (risc de cursa completa) Suspensia spate lafel. preload-ul l-am pus pe high iar damping destul de soft, o tura completa de la soft spre high. doar eu pe moto si fara alta incarcare suspensia spate este destul de tare iar cu pasager si ceva bagaje (sidecase-urile pline) deja e barca peste 100 km/ora. Stiu ca setarile suspensiei spate trebuie sa difere in fuctie de incarcare... Dar privit in ansablu, suspensia GS-ului mi se pare de calitate slaba fata de restul motocicletei. Pe advrider.com vad deja ca multi se plang de suspensia stoc care s-ar uza pe la 20-30 000 km in functie de drum, si care nu ar performa deloc. Sa fie doar setarile de vina sau poate ar trebui sa pun niste Willbers? Mentionez ca in viitorul apropiat vreau sa ies pe drumuri forestiere cu bagaje si doua persoane si as vrea sa montez si rezervoarele suplimentare de benzina de la Touratech (in total cu tot cu rezervor se vor aduna 36 L). (am 82 kg) GS-ul este o motocicleta remarcabila doar ca pe alocuri se mai pot adauga imbunatiri vizibile la suspensii, scaune, aerodinamica. P.S. In fara de Wunderlich, Touratech, si Hepco&Beker mai exista si alti producatori aftermarket notabili pentru GS?
  7. Vineri ma indrept usor usor cu Loganul cu platforma spre Germania. Cu riscul de a deveni stresant - este pentru ultima oara, promit! - imi mai anunt odata disponibilitatea de a cumpara GS sau GSA (de preferat) aici in tara, orice an (mai nou de 2004) cu pana la 30 000 km. Fac acest anunt din patriotism, valuta trebuie sa ramana in tara in vremurile astea de restriste.... Frati romani si nu numai, in al doisprezece-lea ceas va spun, sariti cu GSA-ul pentru binele incercatei noastre tarisoare.
  8. Asta ziceam prin impunator, intr-o pleiada pro de mai devreme pentru GSA. Pare mai Mad Max, e mai agresiv. GS-ul e cam "subtire" la propriu. Tu ce inaltime ai? Ultima oara cand ne-am vazut, sa tot fie ceva ani de atunci parca erai ceva mai scund decat mine. Mesaj completat Ai uitat sa mentionezi sa aiba pretul unei comuniste, e f important aspectul
  9. Da, e greu cu deciziile dar imi place la nebunie partea asta, cu scotocit netul, stresat toti prietenii cu intrebari -uneori idioate , framantari inainte sa inchid ochii seara si nu in ultimul rand numaratul zilelelor pana aprobarea refinantarii . Ce mi-ai scris imi este de un real ajutor, Chiar si cu minusurile enumerate de tine pentru Adventure, tot inspre el inclin. Am 185 cm inaltime si 81 kg, imi amintesc ca Nipru era un bosorog docil si ascultator pe teren la cele 230 kg. E o comparatie hilara, dar mai mult ca sigur cele 20 kg in plus ale GSA-ului il vor face - culmea! - mai usor decat tancul ucrainean. Problema cu inaltimea scaunului se poate rezolva cu un scaun jos daca ma va deranja inaltimea, desi nu cred. Prefer inaltime mai mare pentru confort la drum lung. Probabil sunt satul de supersport cu genunchii la gura si acum tind sa exagerez cu inaltimea la sa. Apropo de SuperTenere ca vad ca s-au incins putin spiritele, Yamaha consider a fi o marca cu renume si un adversar demn de luat in seama pentru BMW. Pentru a te putea razboi cu BMW-ul la clasa Adventure iti trebuie curaj si ceva spate. Sunt sigur ca Yamaha si-a facut lectiile cu SuperTenere. Tuturor le este clar ca pentru a intra dinnou pe piata lasata balta la inceputul anilor 90 e nevoie de un model cel putin lafel de bun ca GS-ul sau cumva sa speculeze punctele slabe ale neamtului. Cum ar fi un offroad cu calitati de nota 8 din cele 10 ale KTM-ului, si lipsa sufletului fierbinte/viu. Asta din urma am simtit-o eu calare pe Gs-ul de test. Din pacate nu pot sa detaliez, parea f electronic, totul confortabil la mana, pozitia ok totul ok, motorul puternic, etc, robocop... dar, nu se simtea ca gixerul meu care respira prin toti porii lui de piele galbena de japoneza si tot electronica cu milioane de senzori si calculatoare cu multe cabluri... Imi cer scuze daca am devenit subiectiv, stiu ca nu au nici o legatura clasele. Verbalizam doar o descoperire personala. Asta nu ma va indrepta totusi spre Yamaha, e tentant noul Supertenere numai ca sunt atatea necunoscute acolo in mom asta incat ma indeparteaza. BMW-ul este cea mai buna solutie, este testat de multi, multi, inaintea mea, vanzarile o dovedesc. Voi alege calea batuta Mesaj completat Asta este motoreta pe care o caut. Turer excelent si un enduro mai mult decat decent
  10. Iti multumesc, ma ajuta f mult parerea ta vizavi de algere, cu cat ma afund in scanarea categoriei cu atat imi reiese ca GS-ul ar fi cea mai potrivita alegere. Singurul impediment este pretul destul de ridicat si costul optionalelor. Astea impreuna m-au facut sa iau in calcul si 990-ul sau chiar SuperTenere-le abia lansat. CU KTM ai dreptate pana la ultima virgula . Legat de GS vs GS Adventure mai exista si alt motiv pentru care ai ales GS-ul? Te intreb asta pentru ca si eu inclin catre Adventure. Daca ar fi sa aleg in final GS Adventure va trebui sa ma indrept catre piata sh din Italia. Am acolo un amic care mi-ar cauta si rezerva motoreta urmand ca mai apoi sa sar imediat in avion si a doua zi sa o si cumpar daca e totul ok. Mi-ar placea sa fie nou dar se pare ca cei 17 mii si cateva sute de euro sunt prea multi pentru ce dispun eu acum. Am gasit deja pe site-urile italiene GSA 2007 - 2008 cu 20 - 25000 km "come nuovo" accesorizate si chiar cu cutiile originale pe la 11- 12000 euro. La banii astia raman in buget, chiar putin sub si imi mai raman si pt consumabile gume, ulei, placute de frana etc. cu tot cu drumul dus intors. Imi place mai mult GSA pentru ca arata mai impunator decat GS-ul, si vine cumva "Offroad ready". are barele de protectie care se continua si pe carene in sus, rotile cu spite ma atrag mai mult chiar daca necesita intretinere ceva mai mare. Spre diferenta de Baiazid m-as "aventura" mai mult cu el pe forestiere prin munti. Nu imi dau seama inca daca raportul treptei 1 este inclus in standard sau intra la categoria optionale. Singura chestie care ma face sa ma intreb daca imi va fi ok GSA pe teren este greutatea care creste din cauza rezervorului si accesorilor.
  11. NU gasesc ce este TC. A, am fost azi la Dementor, e incredibil, d-aia nu ma sunau , nu au 990 adventure pentru drive test. si chiar daca ar avea, ar fi o problema ca ar trebui sa ii faca si casco - se poate intampla orice, si na.... asa mi s-a spus. Eu le spun: Pierdeti un potential client care vrea sa cumpere dar vrea sa testeze inainte ca nu s-a mai dat niciodata pe asa ceva. Iar raspunsul a fost: Veniti dumneavostra cu banii in buzunar si va dam motocicleta cea noua pentru drive test. Cu mentiunea ca daca nu-mi place nu o cumpar. Nu am mai insistat cu intrebarea "dar tot nu are casco, se poate intampla orice..." . M-am simtit jenat si sarac, nu aveam 13500 de euro in buzunar la mine (cash) sa fac un drive test.... mda Dintre toate cu care m-am dat pana acum din clasa asta, GS-ul ramane campionul fara drept de apel. Concurentii au fost Multistrada si Caponord pana acum. Ktm este singurul competitor serios pentru GS, trebuie sa fac cumva sa ma dau si cu 990.
  12. Si eu il stimez, e cel mai ok mecanic la care am fost pana acum, atelierul este farmacie si are dotari dintre cele mai moderne. Am cautat pe net despre probleme electronice la GS si am gasit cateva. De ex Gs-ul pe care am facut drive testul avea o problema cu senzorul responsabil de cantitatea de benzina din rezervor sau programul care monitorizeaza senzorul. Simbolul de benzina clipea si nu mai indica cantiatea de combustibil (low fuel sau ceva de genu.) Mi s-a spus sa nu-mi fac probleme, benzina are el in rezervor si pot testa linistit . aceeasi problema am gasit-o si pe forumuri pe net. Chiar si aici pe forum citisem despre o problema cu sistemul de imobilizare. Cativa ramasesera in drum ca GS-ul nu le mai recunostea cheia si nu voia sa porneasca. Mi s-a confirmat si la reprezentanta ca problema mai poate sa apara. Am tot cautat pe net despre problemele cu mapa de aprindere - ce spunea Bogdan Padure - dar nu am gasit, recunosc ca nu am sapat indeajuns de mult pentru aceasta din urma. Daca motocicleta de test drive are probleme e un minus la relatiile cu clientii, nu neaparat ca e un model prost. GS-ul a devenit intre timp "electronic" singura reminiscenta este ca merge cu benzina , cu cat complexitea tehnica e mai mare cu atat exista si riscul sa mai crape cate ceva... Singura intrebare este, cu ce fregventa apar probleme la un singur exemplar, sau la cate dintre ele? Mai e si o chestiune de noroc... Numai ca atunci cand esti pregatit sa platesti aprox 16 000 de euro parca nu arunci cu zarurile imediat.
×
×
  • Creează nouă...