Sari la conținut

robsland

EX+
  • Număr conținut

    4
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Profil

  • Carnet moto din
    B 95

robsland's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  1. foresight este un pantheon cu motor de 250 cmc cu extrem de mici diferente de design (stopuri pe spate). in privinta fiabilitatii si a calitatii de fabricatie, honda e indiscutabil regina (foresight si pantheon), apoi yamaha (majesty) si suzuki (burgman). in privinta modelelor in sine, ptr pantheon vezi topicul acesta : /index.php?showtopic=224295 majesty, e un scuter reusit la randul lui longegiv, a cunoscut un larg succes in europa. are un motor plin de viata cu o vit max un pic superioara pantheonului si burgmanului. e destul de fiabil, printre reprosuri fiind evocate un amortizor prea ferm pe spate si o sa destul de dura, inconfortabila ptr pasager. de altfel modelul este cam la sfarsitul ciclului de viata, in 2007 a fost restilizat cu succes (faruri redesenate, tablou de bord revazut). burgmanul este si el un scuter reusit. are o pozitie de condus mai joasa fiind un pic inconfortabil ptr persoanele peste 1,84 sa zicem. are un demaraj foarte rapid, fiind un campion la "plecarea de la semafor". din 2007 a primit alimentare pe injectie ptr ca modelele de pana atunci pe carburator erau foarte vulnerabile la umiditate (mai ales iarna). burgmanul are avantajul de a avea cel mai mare portbagaj din clasa scutere gt de 125 cmc, putand sa "inghita" doua casti integrale. pantheonul a fost inlocuit in 2007 de s-wing, in timp ce majesty si burgman sunt inca in productie de serie. daca as alege, as merge totusi pe mana pantheon (cel mai reusit dintre toate, indiferent de model pantheon I in 2 timpi pe carburator sau pantheon II in 4 timpi pe injectie), insa daca tu cauti un scuter la mana a doua si il iei din romania unde oferta nu este inca foarte bogata, l-as lua pe cel mai bine conservat (nr de km, aspect exterior, sa nu fi cazut, carnet de intretinere etc...)
  2. intr-adevar ai modelul pantheon Fes, adica pantheon I, fabricat intre '99 si '03. Are un motor in 2 timpi de 15 cp, performant, fiabil si fidel. Cand spun performante, cum spuneam si in postul anterior, nu ma refer neaparat la v max ptr ca vocatia unui scuter e sa ruleze in oras. De aceea, honda a privilegiat reprizele si aici iti pot spune ca ai unul dintre cele mai performante scutere de 125 cmc incluzand si modele in 4 timpi de ultima generatie. Doar motorul 2T de la piaggio lx 125 (model vechi...) este mai rapid in timp de reprize si la 4T doar modele yamaha Xmax, piaggio X8 si X9 sunt un pic mai performante ca v max (deoarece aceste modele sunt destinate si unei utilizari periurbane si de aici o vit max mai ridicata). Din cate situ eu, in europa modelul de 125 cmc a fost declinat si in 150 cmc doar doar pe pietele din italia si spania, nu si franta. Banuiesc ca scuterul tau vine de pe o filiera italiana, atunci e posibil sa fie de 150 cmc. Modele sunt identice, cel de 150 cmc fiind un pic mai incisiv. Revenind la Pantheon, motorul in 2 timpi inseamna putere la turatie ridicate si de aceea spre deosebire de un motor in 4 timpi (din aceeasi clasa) are o mica "lentoare" la demaraj dar apoi "trece in fata" . Cu privire la intretinere, trebuie sa stii: - motorul in 2 timpi functioneaza cu amestec ulei-benzina si de aceea nu are baie de ulei si in consecinta nu trebuie schimbat uleiul. In constiinta romanului de rand, motorul in 2 timpi e asimilat trabantului , asta ca sa ai o idee mai clara despre subiect. Spre deosebire de trabant, unde cand se alimenteaza se prepara si amestecul ulei-benzina, la pantheon amestecul se face singur: se pune benzina si ulei separat. Astfel, sub sa, in portbagajul scuterului ai sa gasesti la mijloc pe partea drepata, busonul de la ulei. Pantheonul functioneaza cu ulei de semi-sinteza ptr motoare in 2 timpi si trebuie completat cu ulei la fiecare 1000 de km. - consumul de benzina este mai ridicat ca la un 4 timpi, la pantheon fiind cam de 5-5,5 l/100. rezervorul are 12 litri si in principiu ar trebui sa aiba o autonomie de aproximativ 180 de km. Mi s-a intamplat sa ajung si la 190 de km dar nu te sfatuiesc sa astepti peste 170 din prudenta. - pe site-ul honda moto france e indicat programul de revizii : http://moto.honda.fr/Page_SE_EE.aspx?Id=33 selecteaza din tablou modelul FES125 (2T) W~2 si ai sa gasesti ciclul de revizii corespunzator. - esapamentul e partea sensibila a acestui model, rugineste repede imediat ce da de umezeala, asa ca daca nu e deja, cumpara un spray dw 40 anticoroziune si da-i frecvent. - e recomandat ptr a proteja motorul si durata lui de viata, sa-l lasi un minut-doua inainte sa pleci sa se incalzeasca si asteapta sa atinga temperatura optima (indicatorul de temperatura de pe bord trebuie sa urca pana aproape de jumatate dupa al doilea cerculet) inainte sa-l utilizezi din plin. - un mic detaliu - amestecul motorului in 2 timpi degaja un miros specific, asa ca nu te impacienta. Una peste alta, e un scuter foarte reusit, am cautat expre acest model sa-l cumpar si nu l-as schimba decat poate cu honda s-wing, care e urmasul lui dupa pantheon II. Ar mai fi si altele de spus, mai detaliem pe parcurs... Despre frane un cuvant, pantheonul e dotat cu un sistem de franare cbs a nu se confunda cu abs), o specialitate honda care inseamna ca levierul din stanga cupleaza frana pe ambele roti. E deosebit de eficace, mai ales ptr cineva nexperimentat.
  3. viteza maxima nu e punctul lor forte, nici nu e cazul de altfel, pantheonul 2T urca pana'n 110 km/h dupa informatiile constructorului, al meu a urcat pana-n 120 aproape. pantheon II are cam aceleasi performante. avand o vocatie mai mult citadina, sunt privilegiate reprizele fata de v. max
  4. eu am un pantheon, modelul in 2 timpi, din 2001. Ptr manual in pdf, e putin mai dificil, in schimb iti pot impartasi din experienta mea cu acest scuter daca iti poate fi util. e unul dintre cele mai reusite scutere gt, modelul fabicat pana in 2003, cel cu motor in 2 timpi, avand si un caracter "nervos". Dupa 2003, modelul a fost restilizat aparand pantheon II cu un motor pe injectie in 4 timpi. fiabilitatea e excelenta, honda isi confirma reputatia, iar modelul in sine e reusit in ceea ce priveste tinuta de drum, franare (dual cbs), confort... tu ce model?
×
×
  • Creează nouă...