Sari la conținut

mobra

EX+
  • Număr conținut

    2
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Profil

  • Sex
    Male
  • Locatie
    satu mare
  • Carnet moto din
    10 05 87
  • Motocicleta
    Suzuki AY 50
  • Numar Moto
    ---
  • Club
    ---

Informații profil

  • Motociclete detinute
    Mobra Hoinar

mobra's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  1. mobra

    Service Scutere

    Va salut Intr-adevar,am ajuns la concluzia ca sfoara cu noduri e mai practica si mai simpla si-si face treaba.E conforma cu principiul (sanatos de altfel ) american KISS(keep it stupid and simple)L-am auzit prima data la un prieten de-al meu,pilot pe Mig-ul 21,scolit in SUA,actualmente adjunctul bazei aeriene de la Cimpia Turzii.Deci va rog nu o interpretati ca fiind o remarca timpita.Smecheria cu bujia am vazut-o la un mecanic de moto si pede,care lucra zilnic cu ea,pt un atelier fiind cred utila.Deci multumesc de idee,o sa-mi pun una in portbagaj.De preferat sa nu fie nevoie de ea,dar e bine sa o ai.Dar cred ca sfoara e mai grosuta,sau? Stimate Clodius,am sa urmez sfatul.Cu scuterul am primit si o punguta cu role folosite.Azi le-am cintarit pe fiecare.Am de 4,de 5,de 7 si de 11 grame.Nu sint noi dar nici uzate.Cele de 11 cred ca sint exagerat de grele si dupa incercari le voi reduce gramajul,cu burghiul. Referitor la- moare motorul sub mine-adica nu se tureaza si scuterul merge cu viteza unui om la pas.Am fost azi la mecanic sa vad ce zice(cel cu bujia de blocare)si mi-a spus ca e de la carburator,benzina insuficienta.De ce face asta doar dupa ce fac ceva ture cu ea,(se incalzeste motorul ?)nu mi-a putut spune Bujia nu e caramizie,e cam albuta.Amestec sarac,se supraincalzeste motorul??Va trebui sa-i ridic acul la maxim,sa mai pun un burete in filtrul de aer si om vedea.Prin incercari.Din pacate Suzuki ay 50 are carburator KeihinPWS 14,care e oaia neagra a familiei Keihin dupa cum bine zicea un tip pe un forum englezesc.Si el cauta ce caut eu .Date mai multe despre acest scuter.Adica acest carburator nu are surub de reglaj pt aer.Mai rau.Cind am adus scuterul,m-am grabit sa ung bowden-ele,si am indoit acul de la carb.La mobra era din otel,nu ma asteptam sa fie din material de mamaliga.Am comandat altul(o caruta de bani-50 ron)dau toate datele scuterului,am asteptat 3 saptamini,il montez si mergea ca naiba.Amestec sarac cu acul la max,bujie alba ca zapada,motor incins.Am indreptat acul vechi cum am putut si acuma merg cu el.Nu stiu ce sa fac.Sa gauresc jilerul la mai mult,sa comand altul nu prea indraznesc ca ma trezesc iar cu vreo aiureala.Pe net nimic despre acest Keihin.Toti de la magazinele de piese fug de Keihin,n-au catalog pt asa ceva. Poate stiti voi ceva . Bun,v-am plictisit destul.Va multumesc pt timpul acordat si Toate cele bune
  2. mobra

    Service Scutere

    Salutare la toata lumea Sint foarte nou pe acest forum si mi se par interesante discutiile voastre.Dar sa trecem la subiect.Am un Suzuki AY 50 din 99 racit cu aer si am oarece probleme si neclaritati,poate ma puteti ajuta,ca si pe multi altii care v-au cerut sfatul. Deci cu toate ca de o luna bantui pe net,n-am gasit mare lucru pt delimitarea acestui scuter.L-am cumparat(zic eu ieftin)fara saiba din variator si cu toba Leo Vince TT.Mai mult de 55/h nu binevoieste sa ruleze.Stie cineva ce se mai poate face (delimitare) la acest model? Pe vremuri am avut o Mobra Hoinar si am prins 95/ora cu ea ,stoc,de la mamica ei.Si avea si Mobra niste kile-comparindu-le la greutate. O alta problema este ca dupa ce rulez cu ea(distanta e irelevanta)si vreau s-o iau din loc,uneori ,moare sub mine(am 80 kg),n-o ia din loc,ca sa nu mai vorbesc de aceasta placere cind esti in trafic in rampa ,pe pod.Sa fie arcurile de la ambreiaj care angajeaza prematur(prea moi)?Aceste arcuri sint universale?Care sint mai rigide? Acest fenomen nu se manifesta intotdeauna si asta ma enerveaza,ca nu-i dau de capat.Abia dupa ce-i dau niste reprize scurte, dar hotarite, din maneta de gaze,in timp ce alerg pe linga scuter simt ca o ia si hopa in sa. Rolele stoc de cite grame trebuie sa fie?Am primit cu scuterul o punguta cu tot felul de role si nu-mi dau seama care sint cele bune.Acum in variator sint de 4 grame.Demarajul e ok(cu excetia toanelor explicate mai sus)dar v max e 55. Si va ofer un mic artificiu pt cei ce au probleme cu demontatul variatorului(cel cu rolele): Se ia o bujie stricata.Se sparge tot portelanul si se scoate tot din bujie.Ramine doar partea metalica(hexagonul cu partea filetata-goala la mijloc).Luati un surub de grosime potrivita ca sa intre in bujia vandalizata.(de 6 de 8,vedeti voi, cu lungime de 80-100mm-sau care e mai potrivit situatiei fiecaruia) De capatul cu hexagon al bujie sudati o piulita (aferenta surubului ce trece prin bujia sparta- sau mai bine sudati un hexagon filetata,adica o piulita mai lunga)Asa o veti putea tine mai bine intre degete. Daca aveti vreun surub care tine capacul variatorului si se afla sub bratul kick-starterului,il scoateti inainte. Scoateti bujia si-n locul ei insurubati improvizatia descrisa mai sus.Pe urma insurubati surubul pina ce blocheaza pistonul,sau apasati (dar usor)pedala de pornire pina pistonul se propteste in surub. Acum puteti destringe (sau stringe)piulita variatorului,dar usor,cu simt.(ca altfel va spargeti pistonul) Va multumesc pt timpul acordat si sper sa ma puteti ajuta cu informatii pt a-mi trata scuterul buclucas Va salut cu respect
×
×
  • Creează nouă...