Sari la conținut

liviu_mr

EX+
  • Număr conținut

    10
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Metode de contact

  • Website URL
    http://
  • Yahoo
    liviu_mr

Profil

  • Locatie
    Constanta, Tulcea
  • Carnet moto din
    1995

Informații profil

  • Motociclete detinute
    Jawa 175 Simson 250S
  • Interests
    Mecanica, CAD

liviu_mr's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  1. Salut! Nu am reglat niciodata un CZ de 250, dar am facut-o pentru o Jawa 175. Principiul este asemanator, doar ca nu stiu exact cat este avansul la aprindere, iar tu ai doi cilindri. In primul rand ai nevoie de un comparator sau o tija gradata (in mm), la nevoie poti folosi si o surubelnita pe care tragi cateva linii din mm in mm. Scoti ambele bujii, introduci comparatorul/tija gradata/surubelnita in gaura bujiei (ai grija sa nu cada inauntru ca risti sa desfaci tot motorul ca sa o gasesti). Rotesti motorul incetisor pana cand pistonul ajunge in punctul cel mai sus, apoi il invarti in sens opus rotatiei lui de lucru astfel incat pistonu sa coboare 2mm (aici nu stiu exact, 2mm puneam eu la Jawa, la tine cred ca e mai putin, poate 1.5mm). In momentul asta slabesti suruburile de la platoul cu platini (ala din dreapta motorului, pus in capul alternatorulu/dinamului). Identifici platina pentru care reglezi avansul, rotesti platoul cu totul la maxim in sensul de rotatie al motorului si apoi incetisor inapoi, in sens invers rotatiei motorului pana da scateie la bujie (contactul pus, fisa infipta in bujie, bujia pusa la masa, lipita de motor). In momentul asta aprinderea e reglata pentru cilindrul respectiv. Strangi toate suruburile. Roteste motorul de cateva ori si verifica daca da scateia in acelasi loc (1.5-2mm inainte de a ajunge pistonul in punctul maxim). Verifica daca in momentul in care piciorusul platinei se afla pe maximul camei, distanta intre platine este 0.4-0.5mm. Daca nu, acolo s-ar putea sa fie buba, deci regleaza intai partea fixa a platinei si reia tot reglajul pentru aprindere ( daca modifici distanta, se modifica avansul). In principiu si al doilea cilindru se regleaza la fel. Am impresia ca tu ai o platina pusa pe platoul principal si cealalta pe un platou secudar, fixat de primul. Daca e asa, incepi evident cu platina de pe platoul mai mare. Sper sa-ti fie de folos cu ceva ce ti-am scris. Este o metoda destul de simpla, nu extrem de precisa (doar daca ai comparator), dar pentru un incepator este buna. Macar sa poti porni motorul. Daca cumva ti-am spus lucruri pe care le stiai, scuze, dar am banuit ca esti incepator. Bafta!
  2. Am pus si eu pe ftp.zino.ro un manual de service in engleza pentru Yamaha TT600RE. As avea nevoie de manualul Yamaha XT600e_k dar din pacate nu pot sa fac download-ul. Ma poate ajuta cineva???
  3. Mai am o problema. Amortizoarele pe spate. Eu am pus de Nipru, dar sunt foarte tari. Stii cumva unde gasesc amortizoare originale? Sau macar arcurile? Sau ce altceva ar merge?
  4. Mersi mult pentru informatii. Sper sa-mi pot pune in practica ideile cat mai repede. Am mai citit pe forum de unii care si-au pus piston si cilindru de Dacia. Este o solutie viabila, chiar au functionat motoarele alea, sau si-au dat duhul repede? As incerca si ceva de genul asta, pentru ca piesele se gasesc mai usor si se mareste un pic mai mult capacitatea. Dar pentru ca nu am piesele la mine, nu stiu daca distanta dintre capul pistonului si bolt este aceeasi la Dacie si la Simson. Multa bafta si asfalt uscat!
  5. Am sperat sa gasesc piese cat de cat originale. Daca totusi nu se prea gasesc, macar sa pun in motor piese noi. Crezi ca poti sa imi spui unde as gasi pistoane si segmenti noi de Skoda? Ca piese vechi si pline de praf mai am si eu, dar as vrea sa pornesc in primavara cu un set motor nou. Pistonul de Skoda nu ti-a dezechilibrat de loc motorul? In privinta inelelor Zeger, nu imi fac probleme, se gasesc pe la magazinele cu piese de camioane, toate dimensiunile.
  6. Ma poate ajuta cineva? Caut piese de motor de Simson AWO S: piston, segmenti, bolt, cilindru si o pereche de amortizoare spate. Sau macar cu ceva informtii unde as putea sa gasesc astfel de piese in Bucuresti sau Constanta. Va salut pe toti cu farul! liviu_mr@yahoo.com
  7. Am si eu un Simson si din start de cand l-am luat i-am schimbat dinamul. Am adaptat un alternator de IJ, cu punte de diode de Dacie si baterie pe 12V. I-am lasat magnetoul original pentru aprindere o vreme, dupa care am avut probleme si am suspendat bobina magnetoului, am pus o bobina de inductie de Dacia, dar am pastrat sistemul original de comanda a scanteii ( cama, platina, avans centrifugal). Ca sa montez alternatorul de IJ a fost un pic cam dificil, a trebuit sa demontez motorul, sa prelucrez la freza capacul din fata al motorului (cel in care sta dinamul) astfel incat sa intre alternatorul de IJ. Trebuie masurat exact cat de adanc te duci cu alternatorul astfel incat periile sa calce pe colectorul rotorului. Am mai fost nevoit sa polizez un pic in lateral din carcasa alternatorului ca sa aiba loc magnetoul. Am mai facut si un fel de flansa care sa tina in loc statorul alternatorului. Ideea finala este ca mi-a mers foarte bine, din punct de vedere estetic este super, nu am fost nevoit sa ii pun nici o garnitura in plus la capacul din fata al motorului, toate au loc fara probleme. Nu exista nici probleme de centrare, conul ambielajului de Simson este identic cu cel de la IJ, a trebuit doar sa strunjesc un pic din rotor ca sa intre mai adanc (altfel alternatorul iesea prea mult in afara). Pentru eventuale intrebari, liviu_mr@yahoo.com. Si daca stiti ceva de niste piese de Simson, piston-segmenti-camasa-bolt si amortizoare spate, v-as fi recunoscator...
×
×
  • Creează nouă...