Sunt de acord cu ce a zis Beatrice despre casca, un flip-up e ideal, desi personal sunt la a treia integrala acum: prima a fost un Airoh pe care nu il recomand, se uzeaza repede, se taseaza captusala si se largeste, suiera vantul ca si cum n-ai avea nimic pe cap. A doua e un Lazer (Breva Oberon) cu care ma inteleg cel mai bine si nici nu a fost foarte scumpa, iar ultima achizitie e un Shoei Raid II pe care nu am purtat-o decat de cateva ori ca mi-e prea bine cu Lazer-ul.
In primul an, vara, am purtat geaca de piele si e... dificil. Acum am o geaca textil cu protectii cu care e ceva mai bine, dar nu excelent. Adica e cald. Armura nu am avut si nu stiu cum e cu ea, dar inteleg ca e cea mai buna alegere din punctul de vedere al confortului.
Pantalonii de piele, mai ales in oras, la drumuri scurte, sunt crima. Iti gatesti pretioasele lucruri din ele. Cel mai mare inconvenient, insa, este ca majoritatea pantalonilor de chopper nu au protectii. Iar cand cazi, te sprijini in palme, coate si genunchi. GENUNCHIERELE SUNT OBLIGATORII, din punctul meu de vedere. Nu faci buba si te apara de reumatisme viitoare. Manusile la fel, au caracter obligatoriu - te apara de muste, pietricele, flegme si alte chestii minunate. Plus ca nu incomodeaza. Si nici nu sunt o gaura in buget.
Cat despre incaltari... am testat bocanci moto, dar fiind prea rigizi si inalti, nu suporta genunchierele. Am testat bocanci moto de vara, sunt o idee mai subtiri, dar incomozi mie. Asa ca folosesc orice imi permite sa schimb vitezele. Poate nu e cel mai bun sfat, ideal ar fi sa ai o pereche de incaltari cu care te simti comod si sa iti ofere si o minima protectie.
Trist este ca echipamentul costa. Pe de alta parte, si doctoru' costa. Poti sa fii hiperprudent, sa mergi ca un ingeras si sa fii binecuvantat cu har in ale motociclismului, ajungi sa apreciezi echipamentul atunci cand il folosesti efectiv pe asfalt.