Sari la conținut

IVv

Membru
  • Număr conținut

    40
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Metode de contact

  • Yahoo
    vladi_ivans

Profil

  • Sex
    Male
  • Locatie
    Tulcea
  • Carnet moto din
    2009
  • Motocicleta
    Aprilia SR50r Spains's No.1 (carb)
  • Numar Moto
    de TULCEA

Informații profil

  • Motociclete detinute
    GOPED GSR Cruiser / alt GOPED cu scaun / Aprilia din prezent
  • Interests
    scutere/mașini/șalupe

IVv's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  1. Așa este. Efortul depus a fost mai mult ca un exercițiu prin care să văd dacă pot rezolva ceva respectând regulile. Dacă se va ivi vreo oportunitate la RAR - bine, dacă nu, măcar am încercat.
  2. Știu că dezgrop topicul, dar azi am repornit scuterul după o lungă perioadă și mi-am adus aminte că nu am scris niciodată cum am terminat povestea. După postarea de mai sus, am fost cu o platformă la Constanța să rezolv la RAR. Acolo am stat vreo 6-7 ore și pe scurt, nu am rezolvat nimic, ba chiar am rămas cu un gust foarte amar după toată experiența de a încerca să rezolv cu actele acestui scuter pe care l-aș fi folosit doar să mă plimb o oră pe săptămână cu el. Păcat de el pentru că funcționează impecabil. Acolo, într-o primă fază, m-a primit un domn care a observat că seria tipului de motor din actul primit de la Aprilia e diferită de seria gravată pe motor - deci motorul fusese cândva schimbat de fostul proprietar. În acte era C361M și pe el era C364M sau invers. Mi-a zis că nu se poate face nimic, că e alt tip de motor, că nu e ce trebuie și apoi a insinuat că am putea trece cu vederea; n-am ce să zic, omul chiar a fost de treabă, m-ar fi ajutat. Am mai așteptat vreo 3-4 ore și m-a chemat la ghișeu unde a început să urle în ultimul hal la mine de față cu toată lumea cum că aș fi încercat să-l păcălesc sau ceva de genul, că de fapt scuterul era blocat în sistemul lor și că se mai poate rezolva doar cu expertiză de la poliție. Eu habar nu aveam acest lucru și nici tatăl meu care mai încercase să rezolve cu el. Omul a reacționat foarte urât, nu îl condamn prea tare, probabil a crezut că voiam să-l păcălesc cumva, ceea ce nu era cazul. Ne-am gândit că, probabil când a fost cu el inițial la Tulcea (la tipul care ulterior a fost dat afară că făcea ”șmecherii”), probabil ca să se răzbune a blocat scuterul în sistem, deși s-a exprimat doar că nu se poate face, ”mai întâi faceți rost de actul de la Aprilia și apoi rezolvăm”. Deci mă aflu fix de unde am plecat, cu el în același garaj, nefolosit. Nu știu despre ce ”expertiză la poliție” e vorba, eu mai de mult când am fost să verific dacă e furat, poliția mi-a zis că nu au ei treabă cu așa ceva și că doar RAR-ul se ocupă. Cam asta e povestea.
  3. Sunt conștient că sunt 50% șanse să se rezolve situația aceasta dar fiind unica soluție pe care o mai am trebuie să încerc. Am plătit 80 EUR + 20 EUR (comision) . Azi am trimis fax-ul și deși sistemul mi se pare cam înapoiat, aparent au primit și au confirmat (atașez ce scrie la linkul de ”process tracking”): Acum nu am primit nimic pe mail și nici vreun detaliu legat de trimiterea actelor până aici. Mai aștept... » Post actualizat in 05 Aug 2017 16:24 Revin cu un update scurt. Am primit confirmarea prin e-mail și ulterior și o copie a certificatului de conformitate. Pe marți ar trebui să ajungă și original prin curier. Totodată, am revizuit actele pe care le am și am descoperit că am și un contract de vânzare cumpărare făcut la notar. Mai sus am scris că aveam doar unul scris de mână, așa îmi aduceam aminte dar aparent s-a făcut și contract pe bune. Tatăl meu se ocupase și din cauza aceasta nu știam exact. Cu certificatul de conformitate și actul de vânzare cumpărare eu zic că va fi ok. Referitor la norma de poluare, scrie că e Euro 2, iar cu ocazia aceasta am aflat că e fabricație 2005 nu 2008 cum ne-a spus. Astea nu contrează așa mult, sper doar să pot rezolva la RAR.
  4. Revin cu un update scurt. Am stat destul de prost cu timpul și abia acum am reușit să mă ocup puțin și de asta. Am comandat certificatul de conformitate. Am așteptat câteva zile și apoi am primit un mail de confirmare care spunea că cererea mea a fost analizată, e aprobată și că trebuie să le fac plata, după cum urmează: Am făcut plata și după cum vedeți nu există nicio modalitate ușoară de a le trimite referința bancară decât prin fax. Pe acel link cu process tracking nu este decât o pagină simplă cu datele mele. Și oricum link-ul e greșit scris pentru că între timp și-au schimbat serverele și trebuie scris alt domeniu. Nu e problemă la urma urmei, le-am trimis fax și acum aștept. Vă țin la curent să văd dacă mă mai bagă în seamă.
  5. Mulțumesc mult pentru interesul acordat și nu are de ce să mă deranjeze faptul că mi-ai dat o mână de ajutor! Am intrat pe acel link și cred că am nevoide ”Certificate of origin/COC for vehicles from 01.01.2001”, care da, ar fi 80 de euro. Ar fi excelent să pot rezolva problema astfel. Sper doar să fie suficient, cum ați spus mai sus ca să-mi poată trece scuterul în registru, să nu-mi mai ceară vreo dovadă de cumpărare de acolo, pe care chiar nu am de unde să o mai scot. Am să merg pe pista aceasta și vă țin la curent. O zi bună tuturor!
  6. Nu știu sincer cum o să rezolv și dacă o să rezolv. Am să mai încerc o dată la RAR TL, dar acolo era un domn chiar foarte de treabă și mi-a zis că nu are cum să mă ajute. O soluție ar fi să mai încerc pe la RAR Constanța, Brăila, Galați, prin zonă, dar nu știu dacă se merită alergătura. O să văd, vă țin la curent.
  7. Mulțumesc de răspuns! Cred că asta s-a întâmplat și când am făcut certificatul de înregistrare, ei (la primărie) au luat ca atare acest cartonaș ca și cum e un act. Problema e că eu îi înțeleg și pe cei de la RAR, cum demonstrez eu că este legitim? (că nu l-am făcut eu la print, nu are nicio șatmpilă).
  8. Cu ITP și RCA am lămurit. N-am CIV și n-am avut niciodată, scuterul acesta nu există în baza de date de la RAR, totuși este înregistrat. » Post actualizat in 21 May 2017 20:34 Am atașat cartonașul primit la cumpărare unde sunt trecute specificațiile tehnice. Alături de acesta, mai am un contract de vânzare-cumpărare scris de mână și certificatul de înregistrare de la primărie, în care nu este nicio secțiune pentru seria CIV, cum am văzut la cele din prezent. Fiind un act personal, nu îl voi uploada aici.
  9. Cu ITP-ul cred că e clar că trebuie și este necesară implicit și existența CIV. /index.php?/topic/689923-itp-sau-nu-49-cc/page-3 http://www.politisti.ro/forums/topic/7102-acte-moped/ - dovada că mai multe primării emit certificate de înregistrare fără CIV.
  10. Mulțumesc pentru răspunsul documentat! 1). Din punct de vedere tehnic și din ceea ce scrie în certificatul de înregistrare este moped (viteză maximă de 45 km/h, până în 4kW). 2). Ca să elimin alte dubii, l-am înregistrat fără nicio ”intervenție” din partea mea, așa cum au făcut și prietenii mei, la vremea aceea, în 2009, procesul a fost foarte simplu și l-am înregistrat cu actele de mai sus + taxele obligatorii de atunci. 3). Aici așa mi s-ar părea normal și mie. Amuzant ar fi dacă ar începe să ceară și pentru trotinetele electrice, segway-uri și alte nebunii. 4). De RCA știu, mereu am circulat cu. O să mai întreb și la o stație ITP. În 2013, de dor, am ieșit la o plimbare și m-a oprit poliția. Aveam RCA valabil și m-a atenționat că va trebui să-mi fac și ITP la el, nu m-a amendat în niciun fel.
  11. La urma urmei nu se merită prea multe complicații, o să mă plimb cu el în curtea mea. Oare îmi trebuie RCA? ) Nu mi se pare absurd ce cere RAR-ul (ca acte), dar mă gândeam că din moment ce o autoritate, Primăria îl înregistrează și atestă că e al meu, ”cu acte în regulă”, eu plătind impozit pe el, acest lucru ar putea înlocui nevoia de a mai demonstra și la RAR faptul că e autentic. Se presupune că l-am înregistrat cu acte în regulă (ceea ce am și făcut, ei nu mi-au cerut niciun talon, l-am înregistrat cu un contract de vânzare-cumpărare, scris de mână, niște copii de buletin și un carton cu specificațiile, care însă nu avea nicio ștampilă și l-au acceptat ca atare), de ce ar mai vrea o confirmare RAR-ul de la mama lui din Italia? Deși înțeleg procesul, sună ca și cum am o mașină luată la SH (proveniența fiind din Italia) și deși a mai trecut pe la 2-3 oameni în România, mie încă îmi cere talonul verde de Italia, de la reprezentanță. Am crezut că autenticitatea poate fi confirmată de cealaltă autoritate care l-a înregistrat, fără să mai fie nevoie de reverificarea trecutului. LE: Nu mă deranjează ca principiu, scuterul nu e furat, a fost verificat, mă deranjează ideea de a merge până în Italia, când frumos ar fi ca bazele de date să comunice. Poate alți useri cu mopede au fost în aceeași situație?
  12. Ok, am lămurit măcar un lucru. Ei când și-au dat cu părerea, la RAR, mi-au zis că ar trebui să merg în Italia și să mă duc la autoritatea competentă de acolo, de unde să eliberez un certificat care să confirme autenticitatea (talonul verde). Toată fâțâiala asta costă mai mult decât scuterul și efectiv nu se merită. Înțeleg procesul și de ce vor ei asta, dar din moment ce ea este deja înregistrată, mă gândeam că procesul ar fi mai simplu. Frustrant este că practic nu mai pot face nimic cu acest scuter. Gata, aici se încheie?
  13. Mulțumesc de răspuns! Numerele la noi sunt de genul acesta, nu e galben, asta prea puțin contează: M-am gândit și eu că ar fi ușor, doar că tocmai la RAR se sucesc. Din moment ce ea nu apare în baza lor de date, cer această autenticitate a scuterului prin ”talonul verde” ca să poată elibera CIV. Mai e greu și prin faptul că responsabilul pe partea de moto la RAR Tulcea nu e mereu prezent, deci e greu și cu programările. Iar întrebarea cu numărul am adresat-o pentru că un prieten cu o școală de șoferi și-a luat un scuter (49 cmc) acum 2 ani și a fost nevoit să-l înmatriculeze ca pe orice auto și are număr tipizat (”TL XY ABC”). Din cauza aceasta, situația e destul de ambiguă pentru mine.
  14. Bună ziua! Prin 2009 am cumpărat un scuter Aprilia SR50r de la cineva. La vremea aceea l-am înregistrat la Primărie și am mers fără probleme până când am luat permisul auto, apoi l-am abandonat în garaj. Scuterul încă este într-o stare foarte bună, funcționează ca atunci și m-am gândit să încep să-l folosesc iar. Știu că acum mopedul are același regim ca orice motocicletă sau mașină în ceea ce privește reglementările, asta înseamnă că trebuie (pe lângă RCA, care era și înainte), CIV, ITP. Încercând să intru în legalitate, mă confrunt cu următoarele probleme: 1. Din moment ce e deja înregistrat și am număr de la primărie (la fel cu cel care se pune la remorcă) trebuie să-l mai înmatriculez și să primesc număr normal de motocicletă? Am văzut și scutere cu număr normal și cu numere de la primărie. Cum e corect? 2. Dacă trebuie să-i fac ITP am nevoie de CIV, în orice caz. Problema este că eu nu am acel ”talon verde” din Italia, ca să completez lista de acte. Scuterul nu este furat pentru că a fost verificat în baza de date internațională. Cum mai pot face rost eu de acel talon? (cred că se exclude ca fostul proprietar, care se ocupa cu vânzarea de scutere, să mai aibă ceva, sau să mai dau de el). Mulțumesc!
  15. IVv

    Aprilia Fan Club

    Salut... Am o problema cu pornirea la pedala... Motorul porneste si turatia este OK, porneste dupa saptamani din prima, doar ca pedala nu se intoarce la loc, desi daca o ajut putin se intoarce incet incet... care sa fie problema? De la frig? Ceva stricat? Mutlumesc!
×
×
  • Creează nouă...