Sari la conținut

ibz

INACTIV
  • Număr conținut

    6
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Profil

  • Carnet moto din
    2009
  • Motocicleta
    CJ 750

ibz's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  1. johan, poze cu a mea nu am prea multe. Uite-te aici http://www.flickr.com/photos/travelist/tags/cj750/. Cand mai fac va dau de stire. De luat legatura e simplu, dar, cum zice motoadvpunctro, daca vrei una de la baieti, asa aranjata cum is alea, e cam scumputa. Ei tot ce fac trimit in Europa de vest, America, etc, unde oamenii dau de la 2000 de euro in sus pe asa o jucarie. Livrarea e simpla, ti-o pune pe container si intr-o luna e la tine. Normal, pe langa asta dureaza si aranjatul, 1-2 luni cel putin. Din cate am observat lucreaza la capacitate maxima, totul e pe comenzi, cu coada de asteptare. Si nu e singurul atelier. Sunt multe de genul asta. Eu pe a mea am dat ~1000, luata de la un amic care a plecat intr-o tara unde foarte probabil nu ar fi putut-o inmatricula. Aici sunt destul de comune. Sunt foarte usor de gasit, si odata ce o ai intretinerea e foarte simpla - gasesti multe ateliere, iar piesele sunt din belsug. Partea mai grea e placutele. Fiindca mai nou motocicletele sunt descurajate in oras, nu se mai dau placute noi (sau se dau foarte putine). Deci trebuie sa o iei de la cineva cu tot cu placute. Sau sa pui niste placute care iti permit doar in exteriorul inelului 4 al orasului (aprox 8km de centru). Sa nu mai zic de permisul de conducere care mi-o luat vreo 2 luni. Si toata lumea zice ca ca si strain nu ai nevoie, ca nu te opreste nimeni. Dar deh, am vrut sa intru in legalitate. Cum am ajuns in China? Sunt aici de 2 ani jumate. Asta e alta poveste si nu are a face cu motocicletele. Pe scurt: am venit sa vad cum e si nu am mai plecat.
  2. Pai vorbeste cu ei. Sau cu unul din multele ateliere din Beijing. Initial nu am pus linkul, ca sa nu se creada ca fac reclama, dar acum ca ma intrebasi, ete: http://www.sidecar-leo.com/
  3. Pentru curiosi, poze dintr-un atelier specializat pe CJ750, aici in Beijing. http://www.flickr.com/photos/travelist/tags/sidecarleo/ Baietii le cumpara de la armata, (vechi, dar nu neaparat folosite, multe au stat doar prin depozite), le restaureaza/tuneaza dupa cererea clientilor, dupa care le trimit in Europa, America, etc.
  4. Tocmai fiindca sunt multi - daca toti ar conduce motocicleta unde am ajunge? Am fi ca in Vietnam. Nu zic ca e mult mai bine cu cele 3 milioane de masini cate sunt in Beijing acum, dar oricum e mai bine decat 3 milioane de motociclete (siguranta mai mare, poluare mai mica). Numar de masina nu e greu de luat, dar de motocicleta e greu. Decat daca te multumesti cu "Jing B", cu care nu te poti apropia mai mult de 8km de centru (inelul 4). Eu cu "Jing A" merg aproape oriunde. Prin Romania nu se vad CJ-uri? Aici sunt destul de populare (mai ales intre straini). De buna e buna. Tehnologie veche, din anii 30 (vei istoria aici http://en.wikipedia.org/wiki/Chang_Jiang_%28motorcycle%29 ), dar e construita solid (s-a folosit pana recent in armata). Acum nu se mai fabrica. Tot ce cumperi acum ca "nou" e facut din piese vechi (de obicei din ceva depozite ale armatei, care treptat se lichideaza). Calitatea cred ca depinde cel mai tare de CINE o construieste (customizeaza). Daca e facuta de un service de incredere (exista aici), aia nu vor sa isi strice reputatia si nu o fac la repezeala. De obicei lucreaza pentru export - CJ-urile se vand in Europa de vest pe mii de EUR. Avantajul e daca stai in Beijing ca gasesti piese si service-uri foarte usor. E plin de service-uri care fac orice de la reparatii la tuning. Si preturile sunt OK. Nu stiu daca m-as fi incumetat la asa ceva daca eram in Romania. Oricum, voi astia care va pricepeti... probabil ca n-ati avea probleme cu ea. Chiar ma gandeam, se poate inmatricula asa ceva in Romania? Dar permis pentru 3 roti se poate lua? Sau se merge direct cu categoria A? Ma gandeam si eu ... in caz ca vreodata ma apuca dorul de tara mi-as duce si CJ-ul cu mine. Pentru poze cu mai multe CJ-uri, dati un ochi aici . O sa ii fac si io poze la a mea si le pun pe forum. Mesaj completat Am citit cu atentie ce mi-ati spus, am mai vorbit si cu altii, si m-am dumirit. Manetuta intr-adevar seteaza avansul (daca bine am inteles practic modifica timpul de aprindere a bujiilor - mai des sau mai rar, corect?), iar carburatoarele nu sunt cele originale, si nici nu au nevoie de a fi umplute manual. Parghia pentru inchiderea/deschiderea aerului era tot timpul pe "deschis" cum bine ati presupus, de fapt fusese acolo atata timp incat a intepenit, a trebuit dat jos filtrul si curatat acolo ca sa se urneasca. Deci ce faceam faceam bine, dar acuma am si inteles mai bine ce se intampla. Baiul pentru care pornirea era complicata era in fata motorului, unde ajunge cablul de la manetuta aia pe modificarea avansului. Nu stiu cum se numeste chestia aia. E o chestie rotunda din plastic cu doua chestii mici metalice, care presupun ca aprinde bujiile cand se invarte. Aia era un pic "infundata" si a trebuit curatata. Acum e mult mai bine. DOAR CA a venit iarna. Din cauza frigului, pornirea iar e complicata. Imi ia vreo 10 minute de pedale sa o pornesc dimineata. Nu-s temperaturi prea joase (doar -4 - 0), deci nu cred ca uleiul sa aiba ceva (desi cred ca e ulei de vara...). Oricum, e OK. Nu cred ca se poate face mare lucru pentru a imbunatati pornirea iarna, SAU? (in afara de garaj subteran) Mesaj completat Am citit cu atentie ce mi-ati spus, am mai vorbit si cu altii, si m-am dumirit. Manetuta intr-adevar seteaza avansul (daca bine am inteles practic modifica timpul de aprindere a bujiilor - mai des sau mai rar, corect?), iar carburatoarele nu sunt cele originale, si nici nu au nevoie de a fi umplute manual. Parghia pentru inchiderea/deschiderea aerului era tot timpul pe "deschis" cum bine ati presupus, de fapt fusese acolo atata timp incat a intepenit, a trebuit dat jos filtrul si curatat acolo ca sa se urneasca. Deci ce faceam faceam bine, dar acuma am si inteles mai bine ce se intampla. Baiul pentru care pornirea era complicata era in fata motorului, unde ajunge cablul de la manetuta aia pe modificarea avansului. Nu stiu cum se numeste chestia aia. E o chestie rotunda din plastic cu doua chestii mici metalice, care presupun ca aprinde bujiile cand se invarte. Aia era un pic "infundata" si a trebuit curatata. Acum e mult mai bine. DOAR CA a venit iarna. Din cauza frigului, pornirea iar e complicata. Imi ia vreo 10 minute de pedale sa o pornesc dimineata. Nu-s temperaturi prea joase (doar -4 - 0), deci nu cred ca uleiul sa aiba ceva (desi cred ca e ulei de vara...). Oricum, e OK. Nu cred ca se poate face mare lucru pentru a imbunatati pornirea iarna, SAU? (in afara de garaj subteran)
  5. Wow, ce de raspunsuri! Mersi mult! O sa imi ia ceva sa le diger. Evident ca nu incerc sa memorez niste pasi, ci vreau sa *inteleg* ce se intampla in spate. Ca doar de-aia mi-am luat CJ. Dar cum am gasit pasii astia in mai multe surse, m-am gandit sa discutam pe marginea lor. @mihai_prd Ei, nici chiar asa! O conduc de cateva luni, nu-i ca nu porneste deloc, doar ca mi se pare ca as putea imbunatati modul in care o pornesc. Abia acuma mi-am luat carnetul si conduc mai cu curaj, pana acuma mai rar ieseam. @Burg_man Poze pot sa-i tot fac daca te intereseaza. Eu locuiesc in Beijing, aici e patria lor. Pe a mea am dat ~1100 EUR. Am avut mare noroc cu un amic care pleca din tara, ca in mod normal as fi dat atata numa pe placuta de inmatriculare (placute noi nu se mai dau; tre sa cumperi de la cineva care are, deci costa). La restul va raspund dupa ce reusesc sa inteleg si sa vad ce si cum. Mersi inca o data! Sunteti super! Sper in 2-3 ani sa invat suficient de mult incat sa fac un drum pana in Romania. Momentan sunt la pornire, deci mai am.
  6. Salutare la toata lumea! Sunt nou atat pe forum cat si pe motocicleta, dar probabil ca asta va fi evident din intrebarile pe care le pun. Am un Chang Jiang 750 M1 (6 volti, fara pornire electrica). Care sunt pasii pentru o pornire CORECTA (atat la motor cald cat si la rece)? Am mai citit pe net (forumuri de CJ + am gasit manualul lui IMZ M-72, care e aproape aceeasi chestie cu ce am eu), dar am unele nelamuriri. Cica astia ar fi pasii: a) Motor rece 1) "put the ignition set lever on late ignition" - asta se refera la o manetuta mica care o am la mana stanga, pe ghidon. Stiu ca are de-a face cu bujiile, dar nu am reusit sa aflu ce anume face - as fi curios daca cineva imi poate explica, sa inteleg exact ce e. 2) se da un pic de acceleratie 3) "press the carburetor tickler" - asta din ce am studiat eu ar trebui sa fie ceva buton undeva la carburator, care daca il apas da drumul la benzina in carburator, ca altfel e gol si nu are ce sa arda. Am inteles teoria, dar NU GASESC BUTONUL. 4) "close the air flap" - asta iara e la carburator, dar nu am gasit-o 5) se apasa de cateva ori pe starter ca sa suga benzina in cilindri 6) abia dupa asta cica se invarte cheia si se da kick start Motor cald 1-2) cica e la fel 3) nu trebe (evident) 4) nu trebe 5) nu trebe (evident) 6) cheie si kick APOI cica dupa ce motorul e cald se inchide "choke" (punctul 4). Nedumeririle mele ar fi: Ce anume face punctul 1) ? Il fac, dar vreau sa inteleg ce anume se intampla in spate. Nu gasesc chestiunile de la 3) si de la 4). S-ar putea ca de-aia sa imi porneasca greu (uneori peste 10 kick starturi), fiindca nu fac 3) si 4)? Sau ar putea fi alte probleme? Am verificat baterie si ulei, is OK. Am atasat poze cu carbul si cu manetuta de la 1, poate va ajuta. Mersi mult.
×
×
  • Creează nouă...