Salutare tuturor.
In urma cu putin timp am reusit sa imi cumpar mult visatul motor. Un Suzuki GSXR k3 de 600. Ce-i drept destul de ieftin, dar mai e de lucru la el. Am inceput cu partea electrica. Cu partea mecanica sta bine. Cel putin din verificari preliminare.
Sa trecem la problema mea. Motorul a venit echipat cu o baterie cam veche, care nu mai tine curent. Am reusit sa o duc la un amic la curte, cu bateria asta. Dupa ce am parcat-o vreo 2 saptamani, am pornit-o doar sa o aud cum merge. Toate bune si frumoase, pornit bine cu cabluri auto de la masina. Acum apare problema. Dupa ce am decuplat cablurile auto de la masina, motorul moare. Am lasat-o sa se incalzeasca (am crezut ca poate fi din cauza asta), si am decuplat iar cablurile, iar a murit. Acum nu stiu daca e normal sa se opreasca cand nu mai are curent. Alternatorul masurat, merge bine. Regulatorul de tensiune verificat, merge bine.
Mai departe am verificat contactul. Are in interior 3 contacte: unul pentru un plus, unul pentru un minus. Merg perfect. Al treilea insa de la firul gri spre nu mai stiu ce fir e pe schema, care duce spre ECU, imi da pe multimetru o rezistenta de 99,8 ohmi. Pe celelate doua imi da 0,3-0,4 ohmi. Nu stiu acum daca e normal sa dea rezistenta asta, sau din cauza asta nu imi merge motorul fara curent destul in baterie. Bateria mai are vreo 10,8 V. Imi tine un bec auto de 55W (faza scurta) vreo 10 secunde, deci zic eu ca mai are ceva curent, destul cat sa imi tina motorul pornit macar cateva secunde. Si mai stiu ca, teoretic, un motor ar trebui sa mearga fara baterie, ea fiind necesara doar la pronire, apoi luandu-si curent din alternator prin regulator.
Prin urmare, rog pe cine are un GSXR K1-3 sa verifice continuitatea pe contactul moto intre firele gri si maro (parca) daca au o rezistenta mare
Multumesc frumos.
Asfalt uscat.