Sari la conținut

Cyba

Membru
  • Număr conținut

    77
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Metode de contact

  • Yahoo
    ideeawebstudio@yahoo.com

Profil

  • Sex
    Male
  • Locatie
    Iasi
  • Motocicleta
    Tricicleta

Vizitatori Recenți Profil

587 citiri profil

Cyba's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  1. Cyba

    BURSA LOCALA

    Salut tuturor, Datorita incompetentei conducerii scolii de soferi, de a pune la dispozitie mijloacele logistice necesare efectuarii pregatirii in poligon si sustinerii probei practice, caut o casca full face, marime mica S (XS). Nu conteaza marca, aspectul, poate fi si china style. Important e sa fie pretabila pt practica in poligon / examen. Intrucat fondurile alocate au depasit bugetul, ofer in schimbul castii, o casca enduro-cross, marime 54 - 56, in stare buna. Asfalt uscat tuturor!
  2. Acum am dat peste STIREA ASTA. Momentan nu sunt alte amanunte. Cine are detalii, postati aici va rog.
  3. Totul e cat se poate de clar, privind "noile norme". Pentru lamuriri, aruncati un ochi ---> AICI <---- Cu putina rabdare, si foarte multa atentie, ve-ti descoperi singuri NORMELE
  4. Buna ziua, In urma cu aprox 2 luni am cumparat o mobra noua. Dealer-ul de la care am luat-o mi-a oferit urmatoarele acte: - factura fiscala - chitanta - carte identitate omologata RAR - certificat garantie - certificat conformitate EEC Ma adresez catre voi cu urmatoarea intrebare: Ce acte imi mai sunt necesare pentru inmatricularea mobrei? Multumesc anticipat !
  5. Daca "Tu esti doar un cursant si pana ajungi sa treci de examinare se considera ca nu esti apt sa conduci pe drumurile publice, fapt pentru care nu atragi asupra ta consecintele unui astfel de eveniment!!!", asta inseamna ca, majoritatea instructorilor moto, care au facut la randul lor, "scolarizarea" pt a obtine autorizatia pentru a preda cursuri de categ. A, pe mobre de 125, 250, ar trebui si ei, sa fie re'examinati, pentru a'si dovedi competentele, in ceea ce priveste condusul unui moto >600 cmc, nu? Sa vedem atunci cati din asa zisii instructori , vor dovedi ca intradevar merita titulatura de instructori moto:)
  6. La urma urmei, prevederea cu "scolarizarea" pe moto de 600 este justificata. In felul acesta, doar cine va fi cu adevarat pregatit dpdv fizic, psihic si moral, si RESPONSABIL, va avea privilegiul de a conduce o motocicleta puternica ( sau relativ). In felul acesta, se va face o drastica triere intre motociclistii in adevaratul sens al cuvantului, si "fitzobikeri" acei fosti pusti corditi cu bataturi in palma de la acceleratia tinuta la maxim al scuterului (de cele mai multe ori, un cadavru de scuter), care au speriat "vestul" ) Iar pentru novici, ca mine si ca multi altii, e de ajuns A1/A2, dupa cum considera fiecare ca este pregatit. Cat despre prevederea de a se da examenul cu pasager, e cam cretinoida faza. La o adica, nu e de ajuns ca, in caz de, doamne fereste, cursantul face o greseala mai grava, in timpul examenului, si'si pune viata in pericol, trebuie sa mai raspunda apoi si pentru "avariile" suferite de instructor )
  7. Noi nu avem in cap doar clasa sport. Cel putin nu toti. Dar, i(responsabilii) legiutori, oare cati dintre ei, stiu ca exista mai multe clase? Ma indoiesc in privinta asta. Cu siguranta, in opinia lor, motociclistii sunt doar "nebunii aia de se dau pe o roata, se baga printre masini, si pleaca primii din intersectii"
  8. Tare mi'e frica ca va trece. Hai sa ne gandim logic, cati dintre motoristi, vor fi contra proiectului( si vor mentiona acest lucru in scris (pe mail-ul m.a.i), aducand argumente solide, cati vor fi pro (deasemeni aducand argumente). Dar, mai ales, cati conservari ( majoritatea antifani ai fenomenului moto, si implicit ai motociclistilor), vor baga strambe de tot felul, pentru ca astfel acest proiect sa fie aprobat ? Let's think about it! Vorba aia: Prosti, dar multi!
  9. Eu consider ca IRESPONSABILII din cadrul M.A.I, sau cel putin multi dintre acestia, habar nu au ce inseamna un motor de > 600 cmc, in privinta detaliilor tehnice / performantelor. Ca de obicei, ce viseaza ei noaptea, pun in proiectele de lege pentru a 2 -a zi. Abia astept ziua in care, un martalog din asta, sa'si duca odrasla la scoala moto, pentru categoria A, ca deh, odrasla lui vrea motor. Sa dea spaga aferenta, ca deh, el e cineva, nu sta el la rand cu ceilalti, sa faca scoala cum trebuie. Iar cand odrasla lui mult iubita, o sa crape in prima intersectie, cu acul vitezometrului blocat la +100 kmh, atunci o sa se intrebe DE CE a murit, ca doar a facut scoala puiul lui cel drag
  10. Sper sa nu fie definitive, dupa cum se precizeaza E o mare prostie, ca, pt A, sa se faca direct pe 600. Vizavi de aplicare, tare mi'e frica ca se va intampla. I mean, dobitocii din senat, parlament, cam aplica orice le suna lor a fi "frumos si bun". Fara a se gandi prea mult la detaliile legate de lege (daca e logica, daca avantajeaza cetateanul, etc).... In orice caz, daca deocamdata, e proiect de lege, inseamna ca, totusi, ramane in vigoare legea veche, privind scolarizarea / examenul pt A? Ar fi prea stupid, ca pana li se falfaie astora sa aprobe noua lege, sa fie stopate scolile de soferi, in ceea ce priveste scolarizarea / examenul pt A
  11. Noile reguli ale examenului moto: cu instructorul în spate și polițistul în cască Autoritățile au publicat astăzi noul proiect de lege privind obținerea permiselor. Ca să poți conduce o motocicletă va trebui să dai examen pe traseu, cu instructorul pe post de pasager și urmărit de polițist, care-ți va dicta instrucțiuni prin stație. Mai mult, dacă vrei categoria A, va trebui să dai examen pe un motor de 600cc. Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a publicat astăzi pe site-ul său (mai.gov.ro) un nou proiect de lege cu privire la procedura de examinare pentru obținerea permiselor de conducere. Potrivit legii, proiectul se află în dezbatere publică pentru următoarele 10 zile, timp în care se pot trimite sesizări. Instructorul pe șa, indicațiile polițistului în ureche „La susţinerea probei practice în traseu pentru categoriile A1, A2 şi A, candidatul va conduce însoţit, pe acelaşi vehicul, de un instructor din cadrul unităţii autorizate. Examinatorul supraveghează candidatul dintr-un autovehicul aparţinând unităţii autorizate şi condus de un angajat din cadrul acesteia, iar comunicarea dintre examinator şi candidat se realizează prin intermediul mijloacelor tehnice de radiocomunicaţii“, se arată în lege. Doar cei care vor să obțină permisul pentru categoria AM vor scăpa de proba traseului, dar vor fi nevoiți să-și arate abilitățile în poligon. Ce probe va trebui să treci Potrivit legii, ca să poată conduce o mototcicletă pe drumurile publice, un candidat trebuie să se descurce cu bine în următoarele situații: 1. să părăsească un loc de staţionare, să plece din nou după o oprire în trafic, să iasă de pe un drum lateral; 2. să folosească drumuri drepte, să întâlnească vehicule, inclusiv în pasaje înguste; 3. să abordeze curbe; 4. să pătrundă şi să traverseze intersecţii şi joncţiuni; 5. să schimbe direcţia: să vireze la dreapta sau la stânga, să schimbe banda de circulaţie; 6. să intre/să iasă de pe o autostradă sau un drum similar, dacă este cazul; să treacă de pe banda de accelerare/ieşire pe banda de decelerare; 7. să depăşească alte vehicule, obstacole, maşini staţionate, să fie depăşiţi de alte vehicule, dacă este cazul; 8. să respecte regulile instituite în zona amenajărilor rutiere speciale, dacă este cazul: intersecţii cu sens giratoriu, treceri la nivel, staţii de autobuz-tramvai, treceri de pietoni, urcarea rampelor, coborârea pantelor, precum şi circulaţia în tunele; 9. sã fie precauţi şi să ia mãsurile de siguranţă înainte de coborârea de pe vehicule. Întrebări speciale la proba teoretică Proba teoretică se va da ca până acum, pe calculator. Printre întrebările specifice de la categoriile AM, A1, A2 și A vor exista, potrivit noului proiect de lege, noțiuni ce vizează mersul pe două roți: a) folosirea echipamentelor de protecţie, cum ar fi: mănuşile, cizmele, îmbrăcămintea şi casca; vizibilitatea motocicliştilor pentru ceilalţi participanţi la trafic; c) riscurile legate de diferitele condiţii de circulaţie, acordându-se atenţie şi porţiunilor alunecoase de şosea, gurilor de canal, marcajelor rutiere aplicate pe carosabil, şinelor de tramvai etc; d) elementele mecanice legate de siguranţa conducerii auto (n.r. nu știm exact la ce se referă proiectul de lege aici), acordându-se atenţie şi comutatorului pentru întreruperea curentului în cazuri de urgenţã, curelei de transmisie şi nivelului de ulei; Pentru categoria A, examen pe motor de 600 cc ( o aberatie si o tampenie ) Ca să obții categoria A va trebui să dai examenul pe o motocicletă de cel puțin 600 cc. Potrivit noii legislații, examinatorul trebuie să aibă o motocicletă fără ataş, a cărei masă fără încărcătură este mai mare de 180 kg, cu o putere a motorului de cel puţin 50 kW. Dacă motocicleta este acţionată de un motor cu ardere internă, capacitatea cilindrică a motorului trebuie să fie de cel puţin 600 cm3. Reglementări speciale vizează și restul categoriilor, după cum urmează: pentru AM – mopede cu două roţi, a căror viteză maximă prin construcţie este mai mare de 25 km/h, dar nu depăşeşte 45 km/h de maxim 50 cmc și greutate de maxim 350 kg. La categoria A1 se va da examenul pe motociclete din categoria A1 fără ataş, cu o putere a motorului de maximum 11 kW şi cu un raport putere/greutate de cel mult 0,1 kW/kg, care pot atinge o viteză de cel puţin 90 km/h și să aibă o cilindree de cel puțin 120 cc. La categoria A2, școlile vor trebui să pună la dispoziția cursanților o motocicletă fără ataş, cu o putere a motorului de cel puţin 20 kW, dar de maximum 35 kW şi cu un raport putere/greutate care nu depăşeşte 0,2 kW/kg. Capacitatea cilindrică trebuie să fie de cel puțin 400cc. Propunerile, sugestiile si opiniile celor interesați de acest proiect de lege sunt asteptate pe adresa de e-mail legislatie@mai.gov.ro, în termen de 10 de zile. Sursa: Cristian Predoi @ pemotoare.ro
  12. Din presa si surse media, cica s'ar fi reglementat cate ceva, si pana la jumatatea lunii mai, scolile de soferi vor trebui sa se puna in regula cu logistica pentru cat A.
  13. Oau, deci super tare! Felicitari temerarului! Si cu ocazia asta, poate ni se mai sterge si noua din creieras ideea cum ca "tot ce e chinezesc suc*ks" Uite ca se poate!
  14. Cyba

    BURSA LOCALA

    Buna ziua. Caut o armura moto sh, marime mica. Astept oferte. Multumesc anticipat!
×
×
  • Creează nouă...