Va salut, domnilor!
M-am tot invartit pe forumul asta pentru a ma decide asupra unei frumoase pentru inceput de drum. Am luat A-ul de aproape 1 an, am reusit sa fac praf bruma buget ce-mi alocasem sezonul trecut, iar acum am luat-o de la inceput. Pentru moment imi completez echipamentul si, cu putin noroc, nu m-or arunca in strada astia de la firma lunile urmatoare.
Initial, ma fixasem pe un CB500 sau o viespe. Frumoase, pareau fiabile, consum mic, cb-ul dadea bine si pe hartie, putin cam populare, ce-i drept, un fel de passaturi ale lumii moto, dar nu ma deranja asta. Problema a aparut cand mi-a zis unul "Nu-ti lua, ma, ca-i 'onda!". N-am inteles in prima instanta si nici n-am insistat pe subiect, mai ales dupa ce tipul a dat atoatestiutor din cap drept raspuns la "pai ce-are"-ul meu. Dupa el, au mai aparut cativa cu sfaturi asemanatoare, bazate tot pe mitul ala. Nu-s mare fan al prejudecatilor, dar oamenii erau motoristi cu experienta, printre care si un fost posesor de Honda, asa ca am mers pe principiul "asa of fi, tata, stiu ei mai bine" si am renuntat.
Dupa esecul asta, m-am inamorat de Monsterul de 600, generatii '98 - 2002 si mi-am petrecut o perioada urmarindu-i pe baietii de pe Monster Lounge. Oameni pasionati ca ei mai rar gasesti, doar ca toata pasiunea aia n-a fost suficienta pentru a contrabalansa consensul aproape general cum ca italienii de la Ducati n-ar fi chiar cei mai competenti ingineri.
Asa ca am aterizat printre voi. Intotdeauna m-a atras generatia '96 a banditilor vostri, robuste, furioase, exact cum ar trebui sa arate un naked dupa mintea mea, poate putin cam prea salbatice pentru mine (incepator, 1.80m, 75 de kile inainte de hibernare), dar oi reusi sa-mblanzesc una. Iar generatia 2000 e atractiva si ca dotari, din categoria "sufletul conteaza", si m-a facut sa inclin spre ea. Singurul impediment, la nivelul meu de cunostinte adica (undeva intre 0-0,5% din ce-ar trebui stiut), e consumul deosebit de ridicat. Am auzit 6, 7, 8, chiar mai sus de-atat, de mi s-a mai taiat avantul ca n-am de gand sa o bag la arat. M-am uitat apoi spre surioara mai mica, GSF-ul de 400, despre care n-am aflat mare lucru. E frumusica, pare mai putin pretentioasa, doar ca pare micuta pt. mine (vedeti asl-ul intr-o paranteza mai sus).
Aici interveniti voi si bunavointa voastra, in calitate de posesori, impatimiti si cunoscatori. Gresesc mai sus? Banditul de 600 e chiar atat de infometat? Cel de 400 cum sta la capitolul asta? Pe partea de piese si accesorii de care ar trebui sa ma feresc? Cum se comporta in curbe, la drum lung, etc? Va pleca vreodata Jijel de la Steaua? Intrebari fara raspuns pentru mine in momentul asta. Va multumesc anticipat & asfalt uscat!