Jump to content

yo3iva

Membru
  • Posts

    26
  • Joined

  • Last visited

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.facebook.com/studiounder

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    bucuresti
  • Carnet moto din
    1990
  • Motocicleta
    honda dominator / honda hornet
  • Numar Moto
    b67yva

Profile Fields

  • Motociclete detinute
    ij-planeta/jupiter swm-rotax 500cc jawa350 gilera rc600c honda dominator nx650(an 97)honda dominator nx650 (an98)yamaha MT03 (an 2013)honda Hornet (an 2000)
  • Interests
    motociclism, fotografie , radioamatorism yo3iva, electronica

yo3iva's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  1. orice cositoreala pe un traseu , de oricare ar fi el , nu e ok. este altceva cand faci ceva de la 0 , si altceva sa modifici o chestie gata facuta. nu zic ca e o mare complicaciune , dar am preferat sa remediez problema , nu sa imbunatatesc un design prost. cate chestii ai modificat tu cu succes? (este o intrebare retorica , daca nu vrei sa imi dai nici un exemplu) in afara de faptul ca oricum vindeam motorul , si timpul consumat plus resurse si alte chestii , nu mai le recuperam . pt ca nimeni nu apreciaza (viitorul cumparator) ca ai facut tu nu stiu ce modificare , ca "sa fie bine". asadar , daca merita , modific. altfel, repar si gata. @dedant68 virgulele ajuta uneori . o prezentare tehnica , poti sa o faci cum vrei. plecand de la Ana la Caiafa si inapoi. sau poti sec , sa spui pe scurt. persoanele care imi citesc mie blogul , sunt obisnuite cu stilul meu "aberant" nu vad de ce nu esti de acord cu ce spun eu , si de ce spui ca nu este educativ. daca te duci la psiholog si psihologul iti spune sa spargi niste farfurii sau sa te duci pe un camp sa urlii ca sa te descarci de nervi , sau iti spune ca e ok sa distrugi o motocicleta pe camp sau pe unde vrei , pt ca este doar un lucru dispensabil , nu vad de ce nu ar fi educativ . ipotetic vorbind . eu cred ca este evident ca nu sunt un satanist , iar pe latura din dreapta a blogului scrie clar sa "il tratezi ca pe un pamflet" . nu inteleg de ce unii oameni sunt atat de inchistati la minte , si iau totul ad-literam . putem sa radem si sa incercam sa facem misto de necazuri si belele. adica este preferabil sa plangi in fata psihologului , decat sa razi in fata psihiatrului... sau gen adaptata: mai bine plang ca am stricat o motoreta , decat sa rad stresat. cum sa ma simt bine cand imi distrug un lucru propriu ? pai chiar tu ti-ai dat raspunsul: este un lucru. mai ales o motocicleta. care practic foloseste la distractie. nu este ceva "indispensabil" ca o masina. (sunt altii care distrug masini, tot pt distractie)(eu nu am masina, si nici nu imi plac masinile...) da poate nu stii , dar au aparut foarte multe "curente" . sa fii raw-vegan , sa fii hipster , sa fii emo , etc "curenti" . mie imi place sa repar ce stric , sau sa vad care sunt limitele unui lucru. pt ca nimic nu valoreaza mai mult decat un zambet sau o viata de om . pentru restul exsita Visa Master Card . http://radiofarafiltru.blogspot.ro/2015/12/cum-se-face-o-lista-cu-dorinte-corecta.html aaa , daca nu stii sa iti repari motorul si nici nu ai bani de reparatii , stai in banca ta si nu il farami, pt ca o sa ramai ca prostul fara motor. nu te pune nimeni sa te iei dupa mine. tocmai de aceea eu recomand pe blog , sa nu te apuci daca nu stii exact ce faci acolo. sunt de parere ca internetul este un mediu (foarte) liber de exprimare. eu imi repar singur motoarele, pt ca imi place si ma deconecteaza de stres. ce as mai avea de reparat , daca nu as strica ceva? (din nou, nu o lua ad-literam) http://radiofarafiltru.blogspot.ro/2014/04/cum-se-schimba-lantul-de-distributie-la.html exact cum ai si tu in semnatura despre fericire. si da este cel mai mare esec , sa nu incerci. (orice) dap. sunt de acord si cu ultimul citat al tau din semnatura, ignoranta...bla bla..
  2. hai sa o iau pe puncte. asta doar pt ca e iarna , si nu am altceva mai bun de facut. 1 - da stiu ca scriu "imbarligat" . nasol . asta e. vrei sa citesti , bine. nu vrei , tot atat de bine. e democratie si de aia avem bloguri , ca sa consumam spatiu pe servere (free) daca ai capacitatea sa reusesti sa intelegi ce am scris eu acolo , inseamna ca ai o inteligenta peste medie, si poti urmarii o "scriere imbarligata" 2 - yo4ghx de yo3iva . tot romanul e poet , si daca asculti in unde scurte sau faci un qso acolo , o sa vezi ca tot asa e. trebuie sa iti notezi ideile , pt ca pana lasa microfonul corespondentul , uiti ce vroiai sa ii spui 3 - daca esti convins ca articolul este scris de Borcea sau Becali , inseamna ca esti un microbist convins. eu habar nu am cum arata Borcea , iar pe Becali il stiu cum arata de cand s-a suit pe capota unui Bentley (si am impresia ca cei de la Bentley si-au rezervat dreptul sa nu isi bata joc de firma lor ) eu nu sunt microbist , habar nu am de fotbal nimic , nu urmaresc meciuri la tv . inafara de Mutu , nu iti pot preciza nici un jucator roman de fotbal. 4 - de ce nu povestesc pe forum: am mare nevoie de vizitatori pe blog. exact cum ai zis tu. nu vreau sa "consum" spatiu aiurea pe server (motociclism) plus ca ar fi trebuit sa trunchiez postarea , sa o adaptez pt forum . imi este mult mai simplu sa pun un copy/paste . si asa vad ca se practica (Ponta) 5 - idem punctul 1 . stiu ca scriu cu multe paranteze , dar asa m-am obisnuit . electronica , stiu ceva. destul cat sa repar harddisk-uri , dslr-uri sau alte chestii electronice. exprimarea nu este din topor , este doar imbarligata . demult blogul avea scris sus "muzica si ganduri incalcite" . releul nu s-a insins , dar contactele da , s-au murdarit / oxidat cat sa nu mai fie un contact ferm , si sa incarce cum trebuie. nu am venit de 2 ori 100 de km fara baterie. o data am venit 3 statii de tramvai, de la autostrada , pana in Ozana unde stau (2-3 km) si a doua oara , un pic mai departe de Mogosoaia , pana in Piata Domenii (aprox 50 Km)(mult zis) rezolvarea permanenta am propus-o. acoperirea mufei cu o aparatoare , si multa vaselina . evident cine vrea sa mute releul in alta parte , isi da seama singur , nu trebuie sa ii explic eu cum . doar ca apar inadituri aiurea pe traseul firelor pt etc probleme . adica e usor sa zici "muta releul" . practic , e un pic mai greu. la Dominator , nu vad de ce mi-am dat cu notiunile de "electrica" in c... cap . nu este o "senzatie" ca da mai mult curent. doar ca atata timp cat nu exista un consumator mai mare , releul "nu se deschide" ca sa treaca ceva curent. "of mama ei de limba romana" ... da asa e. mama ei . "al furnizeaza" "(si al poti praji asa)" . la inceput de cuvant , intotdeauna , in limba romana se pune " Î " . daca nu ai caracterul resp pe tastatura pui " i " nu a. (respectiv "anchis - deschis" ) functionarea fara baterie nu afecteaza "restul instalatiei ce are nevoie de curent bine stabilizat" . eu nu stiu claxon care sa aiba nevoie de curent stabilizat. (sau bec) . da anumite circuite integrate in anume scheme electronice , cum ar fi un VFO - oscilator in inalta frecventa , sau anume motorasare pas cu pas , sau diferite circuite electronice in calculatoare , da au nevoie de curent bine stabilizat si filtrat . acolo se folosesc surse in comutatie cu bucla de feedback , sau clasice 7805/12/24 etc (unde ultimele 2 cifre reprezinta tensiunea la iesite stabilizata) (cele cu 79 sunt pe ramura -) sau LM317 cu prag variabil. epoca zennerelor a cam apus. cu toate ca eu mai folosesc uneori diode din seria PL (PL18v) . "saracu" motor a functionat si functioneaza bine mersi , si fara baterie, pt ca a fost conceput "solid" circuitul de aprindere. CDI-ul nu o sa se arda , pt ca nu am baterie. cel mult se poate arde releul de incarcare , pt ca va trebui sa suporte el singur curentul consumat de faruri. (dar nu s-a ars de mai bine de un an de zile) cdi-ul are parte de stabilizare in el, asa ca nici o data nu o sa intre curent mai mult decat are nevoie. poate ai vrut sa te referi la tensiune fluctuanta , nu alternativa. pt ca da , tensiunea pe care o da magnetoul , este foarte foarte fluctuanta. intre 20 si 90 de volti. candva demult am avut un motor SWM-Rotax de 500cc. si nu avea deloc releu de incarcare. partea de aprindere , era pe un bobinaj separat de cel trifazic pt becuri si etc. pt ca imi era lene sa ii fac un releu de incarcare , iar eu mergeam numai pe camp cu el , i-am pus un bec de lustra de tavan de 220volti la 100 de wati. intr-un far de tractor. acel bec lumina slab la relantiu , si cand mergeam, lumina in functie de cum turam motorul , mai puternic sau mai slab. cred ca acel magnetou dadea pana pe la vreo 120-130 volti. 6- intradevar un condesator nu stabilizeaza nimic. el doar filtreaza si "netezeste" tensiunea. si da bateria are rol de tampon , in preluarea varfurilor de tensiune. dap mobrele monocilindru , merg bine mersi si fara baterie , pt ca de cele mai multe ori au bobinaj separat pt alimentarea cdi a aprinderii. (nu stiu cum are Dominatorul ca nu m-a interesat , dar cred ca si el are circuit separat de alimetare a cdi-ului ) 7 - ai aburit si imbarligat complet notiunile de curent alternativ si curent continuu. ai mai bagat 2 mosfeturi si 3-4 zenere , si gata. nimeni nu mai intelege nimic. ai mai pus si un diac si un triac , si ai facut haosul si mai mare . daca mai puneai si un tiristor , ciorba era completa. ar trebui sa vezi pe un osciloscop formele de unda ale unui semnal "pulsatoriu" , ca sa iti dai seama ca nu e asa simplu... cand o sa vezi un semnal dreptunghiular cu factor de umplere variabil , sau un dinte de fierastrau , o sa iti dai seama ca e mai complicat de atat. si atunci o sa poti repara si drivere PWM de motorase de drona (cum am facut eu) aici e un alt gen de reparatie a unei drone , dar ulterior a trebui sa ii repar si unul din cele 4 drivere de motorase http://radiofarafiltru.blogspot.ro/2015/01/review-reparatie-drona-dji-phantom.html nu mai arunca in "noi" cu piese electronice , pt ca s-ar putea sa stim si noi ceva , ceva. ("sunt strict cele tip AC,care da le gasesti pe monocilindre".... PE care. PE. este si un desen pe net.. cu "pe care" ) 8 - vezi pct 3. nici pe MM nu il cunosc. 10 - intradevar. se da un subiect pe forum , si apar 2-3 "coneseur" sa se "certe" ... bine ca nu traim si ne castigam existenta din forumuri. pt ca am fi murit de foame. 11 - da dominatorul face parte din categoria 1% de motoare care merg perfect in stilul "rusesc-romanesc" hard. si este foarte fiabil . becul. becurile sunt folosite ca "regulatoare" de tensiune inca din vremea Rabe-i . se punea un bec in serie cu alternatorul ca sa incarce bateria. poate unii isi mai amintesc ca multe rabe sau steagul-rosu , aveau un bec care se vedea ca "arde" la grila din fata. simplist spus , becul cand se inroseste , are rezistenta electrica redusa , respectiv trece mult curent prin el. pe masura ce bateria se incarca si nu mai "trage" curent, becul se "dez-roseste" adica se aprinde mai slab, atunci crescandu-i rezistenta si trecand mai putin curent prin el. un fel de plutitor de wc , electric , si simplu . mai departe: 12 - dap. mobra buna , si eu o stric. ai ceva impotriva? de mirat nu ma mir. nu ma mai mira nimic. nu repar la ea si apoi se strica "din nou" . dap eu vreau cu mobra sa fac scufundari, pt ca pt mine este o distractie sa ma dau cu motorul , chiar prin apa de 1 metru. daca s-ar putea , as merge cu ea si prin apa de 2 metri. nu am descoperit roata curatand mufa. doar ca stiu ca exista multi incepatori care habar nu au de o siguranta electrica la mobra lor. imi place sa "sher-uiesc" know how ul meu. (si practica mai mult decat teoria) asdar , eu nu repar nimic , eu de obicei incerc sa stric , si apoi sa vad daca pot repara. https://www.facebook.com/ivandragos1977/media_set?set=a.543790702325189.1073741831.100000827910904&type=3 https://www.facebook.com/ivandragos1977/media_set?set=a.885205424850380.1073741966.100000827910904&type=3 https://www.facebook.com/ivandragos1977/media_set?set=a.885215071516082.1073741967.100000827910904&type=3 https://www.facebook.com/ivandragos1977/media_set?set=a.429797663724494.87373.100000827910904&type=3 asta e SWM-Rotax-ul care avea bec de lustra de 100 de wati poza este pe hartie / pelicula clasica , aprox datata 1995 , fiind baiet paduri cutreieram ... (daca tot romanul e poet) profit de aceasta ocazie , sa ma si "prezint" un pic. (probabil ca sunt multi useri noi, aici pe forum, care nu au auzit never de unu' MiniDv "disparut dintre forumisti" acum mai bine de 10 ani phehe)(am fost ocupat sa fac mii de km) pt mine motocicletele inseamna distractie. daca pot sa ma descarc de stres si nervi , distrugand o motocicleta , aia o sa fac. o distrug doar ca sa ma simt bine . (sa ne simtem bine) acuma am ramas "decat" cu doua Honde , un Dominator si un Hornet . cu care pe perioada iernii , ma plimb in cerc cu amandoua prin subsol. bine inteles , vara , le dau in "gushe" gaz , sa le sara pistoanele de fapt doar ma distrez. sau asa pe camp... evident sunt un "satanist" care trec milimetric pe langa oglinzile soferilor , corecti , din Bucuresti.. tot asa... sau asa....
  3. ca sa nu fac si aici o "apologie" intreaga , va invit sa cititz pe acest link , cum am rezolvat. (mai sunt vre-o cateva "info" utile ,adiacente problemei cu incarcarea la Yamaha MT03 ) http://radiofarafiltru.blogspot.ro/2016/01/defect-incarcare-baterie-motocicleta.html bafta , si sa auzim de bine.
  4. nu stiu cata legatura are cu "iernarea" , dar probabil "ingineria" pe care o sa o prezint , este utila si vara , daca vrei sa bagi motorul in atelier pt reparatii div. ingineria este "aplicabila" celor care stau la bloc , si au "atelier" la subsol , cazul meu (nu prea "citesc" forumul , si nici nu prea postez , pt ca in trecut , acum vreo 15 ani , am avut "probleme" cu anumite persoane de aici de pe forum... unii ma cunosc dupa o porecla veche "miniDv" dar am zis ca aceasta postare chiar ar fi utila , macar pt inspiratie) hai sa auzim de bine , si sa ne vedem sanatosi. link catre postarea de pe blogul meu. http://radiofarafiltru.blogspot.ro/2016/01/sistem-util-motociclistilor-decat-2-beri.html
  5. se poate sterge , le-am dat pe amandoua (mai sunt disponibile niste pinoane din cutia de viteze , tot de ij , si niste discuri de ambreiaj)
  6. azi 7 aprilie 2014 . schimbat lantul de distribuite. chinuit ca naiba . muncit de la ora 12 la ora 19;30 . se desface si capacul cu culbutori/tacheti si se da afara. pe partea stanga unde e acel rotund mare de pe motor sunt 2 capacele. se scot amandoua. se scoate bujia , si se invarte cu o cheie tubulara din centrul volantei, pana sus pe ferestruica mica (cu inbus) ajunge la semn un alt semn cu un T . ca sa scoti lantul de distributie , trebuie sa demontezi tot ce e pe partea dreapta sub capac. la suprafata: pedala pornire / pedala frana/tevuta care urca sus cu ulei la tacheti (filtrul de ulei nu trebuie scos) se scurge cat se poate de mult din ulei , pe surubelul de 6 care se scoate afara. oricum o sa mai curga o garla de ulei, asa ca pune o cratita sub acel capac, pt ca atunci cand il vei trage, o sa curga o gramada de ulei. , axul de la pedala de pornire ramane pe motor. (cand se scoate capacul, atentie ca e o saiba la semeringul de la pedala de pornire, si o tevuta mica cu o garnitura rotunda care duce in pompa de ulei, se poate pierde foarte usor) se demonteaza cele 4 suruburi de la ambreiaj, se scot placile , arculetele (si tija lunga care vine de pe partea cealalta, atentie ca e o bucata detasabila in capat, in capat unde apasa pe rulmentul din capacul oalei de ambreiaj) . o sa vedeti apoi in oala din centru ca are o piulita care se desface al naibi de greu...foarte greu..o sa fie chinuiala la ea. (cu o daltita mica, se scoate pana la urma) ,se demonteaza pompa ulei ,rotita de pe ea se trage afara simplu, se scoate senzorul aprindere (daca are ace de pilitura de fier ,inflorita pe el se curata cu o carpa) , mai e o piulita destul de mare care tine a doua rotita care antreneaza pompa ulei cu o inelara bazata si cateva ciocane se desface relativ usor are si o saiba acolo (atentie la saiba, scrie pe ea care parte e afara). amandoua piulitele astea mari se desfac normal de la dreapta la stanga (sus) dar se desfac foarte foarte greu. cea de la ambreiaj e jale maxima. (o ora a durat sa o scot) MARE atentie !!! la reperul care se vede destul de slab pe axul canelat principal de la motor. (sub rotita care antreneaza pompa ulei) este o zgarietura mica , si un semn mic pe inelul cu protuberanta care trece prin dreptul senzorului (acesta e in spatele rotitei mici de actionare a pompei de ungere), accentueaza semnele cu o surubelnita in care bati un pic cu ciocanul ca sa se vada bine, la remontare (daca ai pus gresit inelul cu protuberanta pt senzorul de aprindere, ai imbulinat-o definitiv, pt ca o sa fie dereglat momentul cand ii da scanteie) inelul cu protuberanta , are in dreptul semnului o mica tesitura interioara, ca sa se vada mai usor unde e semnul , dar semnul de pe axul principal din motor ala nu prea se vede. se demonteaza pompa de ulei , are o mica tevuta cu 2 garnituri la capete, se desface cu atentie , ca risca sa se piarda garniturelele mici daca nu sunteti atenti. acum ar trebui sa vedeti lantul de distributie. uhhh a fost greu, dar inca mai este.... dupa ce a-ti desfacut capacul de sus , de la tacheti (are 13 suruburi , unu mare pe mijloc, doua de 7 in fata , si restul de 6mm inbusuri) langa lant in spatele lui, scoateti surubul inbus de sus care tine axul argintiu de la patina de intindere. ar trebui sa scoateti de tot acel mic carlig care apasa pe ghidul de lant. are si un arc sa nu va cada in jos acel arc (oricum poate fi recuperat pe jos) (la mine e altfel ca i-am facut o modificare , acolo sus , era un rulment unisens care s-a stricat la mine , si mi se muia tot timpul lantul de distr. si am dat o gaura in lateralul motorului , unde am bagat un surub de 6 care se prinde intr-o tabla cu piulita pe interior si o contrapiulita pe exterior. pe masura ce strang de surub in interior, imi apasa chiar pe acel intinzator care impinge in patina de lant. si asa il reglez eu) deci voi trebuie sa scoateti axul acela central argintiu si cu o tesitura de unde se poate apuca cu patentul (se desurubeaza si se trage in acelasi timp in directia in care se invarte liber, in cealalta directie se blocheaza in rulmentul unisens, are si o mica garnitura acolo acel ax) se trage afara carligul care apasa pe patina de lant. ATENTIE LA MONTAREA lantului nou : ---- roata dintata de sus unde vine lantul de distr. pe ea , trebuie sa fie cu camele in jos (galmele care actioneaza tachetii, ridicaturile etc , in jos) si cele doua semne , doua linii orizontale , sa fie una in stanga una in dreapta cum privim , la nivel cu partea plata unde vine capacul cu culbutori scos mai devreme. deci acele doua linii , trebuie sa fie orizontale , la nivel cu partea plana (laterala) a chiulasei. (vezi pozele mele de pe fb , daca nu intelegi) se balabane de axul cu came si roata dintata de mai devreme , pana iese lantul de acolo si se scoate de tot apoi acest ax cu came. se da drumu' la lant in jos si se scoate pe jos pe la pinionul mic. (tips and tricks: blocheaza cu un surub care este la aceasi dimensiune cu capacelul (cu inbus de pe stanga) unde e reperul cu T . adica sa nu se mai miste acea volanta nici stanga nici dreapta , sa fii sigur ca e cu semnul cu T la semnul de pe capac) . se baga de sus prin atarnare , lantul nou. se prinde pe rotita mica de jos. apoi este un pic mai greu, se desfac cele doua suruburi inbus de la roata dintata de la arborele cu came. se tine minte pozitia exacta a rotii si a axului, adica sa nu se monteze opus, ca sunt doar 2 suruburi , si sunt 2 posibilitati de montare. (atentie la decompresorul automat si ce mai e pe acolo) (acea cama rotitoare) . se baga roata de sus sub lant, si apoi se monteaza axul cu galme/came/ridicaturi/cocoase IN JOS COCOASELE !!! am zis. si iti mai zic . daca totul e bine , semnele trebuie sa fie perfect orizontale cu marginea chiulasei , semnul la T , si inelusul cu protuberanta , aproape de flinticul de metal de la senzor (nu chiar in dreptul lui, un pic mai jos) .verifica de 1.628 ori , semnul de pe inelus , semnul de pe axul de la motor , semnul cu T , liniutele orizontale de sus de la volanta de distrib. acum totul pe invers inapoi: rotita mica care misca o alta rotita de la pompa de ulei(saiba ei cu scrisul inafara), pompa de ulei, tevuta de la pompa de ulei , oala mare de la ambreiaj (misca un pic de ea pana se potriveste pe dinti cu roata de la motor) oala interioara de la ambreiaj , axul lung cu flinticul scurt , roata pe pompa de ulei , senzorul in aceasi pozitie , atentie la fire sa nu le rupi sau ceva, discurile de ambreiaj , tevuta scurta cu garnitura de la capac la pompa de ulei , saiba la simeringul de la pedala de pornire , etc etc totul cu mare atentie strans. nu prea tare nu prea usor. la piulitele alea doo mari se administreaza tot asa 2 -3 ciocane cu daltita ca sa se stranga bine ( la piulita unde merge cu inelara se loveste in capatul inelarei...nu mai stiu de cat e 32 sau 30 ... si aia de la ambreiaj 25-26 ) capac la loc , strans , tevuta care duce sus la ungerea de la tacheti , pedala pornire , pedala frana. apoi sus se baga la loc intinzatorul de sus cu arculetul de acolo, se baga axul argintiu , tot asa prin invartire in sensul in care merge el si nu se blocheaza. carligul de sus care apasa pe patina de lant , are o gaurica in partea de sus. bagati acolo un spiral si trageti spre spatele motoretei , cat se poate de mult , fara sa rupeti spiralul , asa se intinde lantul. si acuma lantul ar trebui sa fie intins . se pune chepengul sus la tacheti , se scot capacelele rotunde si se face distanta intre tachet si culbutor . ca la carte (nu mai stiu cat e admisia si cat e evacuarea... eu pt ca am umblat de foarte multe ori acolo la culbutori , le fac la mana distantele , am degete finute si un simt tactil foarte dezvoltat ) gata asta e . cheie si vezi daca merge ..... imi pare rau ca nu am facut ca de obicei poze , dar eram mega murdar pe maini , si numai de poze nu imi ardea mie... lantul l-am cumparat de aici : http://www.dillypoint.ro/ sunt ok baietii, (ei pe site zic ca dureaza 2-3 zile sa vina piesa, eu am asteptat o saptama si ceva, dar nah , cel mai ieftin la ei am gasit lantul de distr. made in Japan - Morse , 240ron )
  7. atunci e de altceva... sincer nu stiu de ce e... eu am avut prin 1996 ij ...si de aia m-am gandit ca o fi de la el...
  8. salut. pt ca e pacat sa le arunc si poate cineva are nevoie de ele , am in subsol , de pe vremea cand eram copil, si aveam IJ , un cauciuc Danubiana 350-18 , destul de bun (30ron pret) si o janta cu cauciuc si camera de spate cred , de IJ . cauciucul de pe janta e Metzeler Perfect ME77 3,50 - 18 . 56s (are si camera inauntru am vazut) roata cu acest cauciuc are pretul de 50ron . va rog sa imi dati sms inainte pe 0723624524 ca sa stiu despre ce e vb. prefer sa le dau in Bucuresti ca sa nu mai coste si transportul.
  9. salut lae. siliconul rosu , este perfect pt asa ceva , sus la capac de chiulasa. cel negru nu e bun. de fapt nu stie nimeni exact care e bun si pt ce . fiecare isi da cu parerea lui. eu am folosit si in trecut silicon rosu si a fost foarte bun. nu s-a "dezintegrat" la ulei fierbinte. cred ca se dezintegreaza la benzina sau solventi. cel negru este invers , merge la benzina , dar nu tine la ulei.... eu asa stiu. vad ca tu stii invers...in fine nu conteaza, mie mi-a mers motorul foarte bine cu silicon rosu (2+2) am vazut cand am demontat motorul ca nu era dezintegrat , repet. deci la ulei fierbinte a fost ok. acuma mai departe... motocicleta honda dominator , daca nu ai un atelier cu macara sau ceva de ridicat , capre sau ceva , sau esti singur , nu il poti monta decat pe o parte . ca si cum ar fi cazut pe dreapta. asa bagi roata pe spate fara ceva central, asa bagi tevile de la amortizoarele de pe fata si roata pe fata , asa il cam faci . pe o parte . apoi cand ai rotile montate il poti ridica in pozitie normala . acum am niste cauciucuri Michelin , foarte scumpe , am dat o stiva de bani pe pereche 1000 ron , nu mai tin minte ce scrie pe ele, o sa revin cu amanunte daca e cineva interesat...le-am luat de la mymoto cotroceni. super baieti, si aici chiar vreau sa le fac reclama pt ca s-au comportat ca niste profesionisti. stiau ce vorbeau si m-au indrumat corect. au cautat in cataloage , au cautat pe net, pana sa dau 1000 de ron pe cauciucuri , am stat cel putin o ora cu ei si ne-am sfatuit impreuna cum sa o "incalt" . imi plac foarte mult cauciucurile , pe spate e mare , 140/17 pe fata e normal 21/90 incepe sa imi placa cum arata , o sa fie de o singura persoana , adica ce e bun doar pt mine.
  10. salut din nou. nu prea am timp sa scriu ca maine am serviciu , dar o sa incerc sa scriu repede si explicit ... am vopsit cadrul si unele piese negre. par ok . ce era mai greu pt mine am facut : sa bag motorul pe cadru... acuma o sa explic in amanunt cum se face , pt ca dupa doua demontari/remontari de honda dominator , consder ca stiu cum se scoate / baga motorul, parte care este cea mai grea . sa bagi si sa scoti motorul de pe cadru de unu singur , fara nici un ajutor. si prima oara tot singur am demontat-o montat-o si mi-a reusit , dar nu aveam atata experienta ca acum. deci cum se face , ca sa nu te chinui. in mare asa am facut si prima oara acum un an , dar , acum am descoperit micul secret mare. sunt pur si simplu 2 miscari si l-ai bagat singur motorul. eu aici o sa povestesc bagarea motorului , pt ca scoaterea , este inversa , dar normal fiind nervos nu iti dai seama de cum se face si te chinui ca naiba sa il si scoti , dar daca citesti aici montarea , o sa iti dai seama ca facand invers , la fel poti sa il scoti foarte usor. bon. deci sa presupunem ca ai motorul desfacut bucati deja , ca mine. iei motorul , care e destul de greu, si il pui pe podea , ca si cum a cazut motocicleta cu totul pe partea dreapta . adica acolo unde e pedala de pornire , si pedala de frana care trebuie sa fie scoasa cu motorul trantit pe o parte , zic la mine cum a fost o paranteza mica (eu nu am demontat teava lunga de ulei pana sus, si nici tevutza mica de ulei din partea de jos a cadrului , nu le-am demontat pt ca mi s-a parut ca acele surubele de 5 sunt cam firave si nu am vrut sa umblu acolo, deci nu am demontat acele 2 tevute...se vede si in pozele de pe facebook ca le-am avut pe motor tot timpul) probabil ca fara tevi ar fi fost si mai simplu de montat..dar nah asa a fost la mine. deci cu motorul trantit pe dreapta pe pedala de pornire, pt ca nu incerca sa il bagi altfel pt ca motorul e foarte greu de unu singur nu o sa reusesti, iei cadrul relativ chel, adica fara roti , stand in partea de jos a cadrului adica avand in mana stanga furca si in dreapta bascula spate , chiar daca are si amortizoarele fata montate si cu tot cu bascula de pe spate , tot e mai usor ca motorul in sine... iei cadrul si bagi cadrul pe motor , prin 2 miscari : bagi in fata tevuta mica , fara sa o fixezi , doar sa intre in cadru partea din fata a motorului , apoi il ridici un pic (motorul) si il tragi in josul cadrului , partea din spate jos a motorului , pana intra in acea prindere cu un surub lung . cand a intrat acolo, spate jos , motor, bagi repede surubul de acolo (care in mod normal, se baga pe partea dinspre podea printr-o gaura care e langa pedala de frana, dar nu are nimic , e provizoriu bagat , cat sa ridici cadrul cu tot cu motor fara sa iasa de pe pozitie motorul. ridici tinand si de motor si de cadru in acelasi timp. pui triunghiul de aluminiu din fata motorului , apoi surubul din fata jos cu cele 2 distantoare , si surubul lung cu 2 distantoare inegale ,unu mai lung unu mai scurt. mare atentie ca nu se potrivesc altfel. scoti si surubul pus provizoriu , si il bagi prin gaura de la pedala de frana . ultima prindere e cea de sus tot asa cu 2 triunghiuri de duraluminu si 3 suruburi. nu strangi nici un surub tare. le lasi asa moi , sa joace motorul acolo. intorci motorul pe partea cealalta , avand grija la pedala de schimbator de viteza , sa nu il trantesti pe ea ... strangi prima oara surubul bagat prin gaura de la pedala de frana , este mai greu un pic de strans ca tot acolo este si angrenagul amortizorului spate. apoi tot asa cu cadrul pe o parte strangi surubul fata jos cu distantoare . le strangi bine de tot. apoi indrepti cadrul cu motorul in pozitie normala si le strangi pe toate bine de tot. strangi si capetele tevilor , cea scurta de jos de ulei , si cea lunga de ulei sus in cadru. si cam gata asa e. poze mai jos si multe alte poze pe facebook... https://www.facebook.com/ivandragos1977/media_set?set=a.429797663724494.87373.100000827910904&type=3&uploaded=1
  11. yo3iva

    Ij (izh)

    salut , trebuie sa ne gasim amandoi timp sa punem coletele reciproc la curier , si gata , facem afacerea. vreau faru , are si faru in sine cu sticla?
  12. da bilele par bune , adica la mine , cand prindea cand nu prindea , din cauza arcului.... bilele par bune , asa cum ai zis si tu...oricum acuma stiu ce am de facut daca e sa nu mearga iara , eu nu demontasem nici o data...si mare ajutor nu am primit ,inafara de baiatul cu piese din Tulcea
  13. salut din nou , iarna ....vara nu scriu ca merg cu motorul deci pe scurt rezumat: nu am facut nimic din ce am zis ca fac , decat ca am gasit la cineva un amortizor in stare foarte buna, merge super ok acuma , parca e alta motoreta, mi s-a stricat "one way clutch" adica acel sistem de role cu o volanta dintata care este invartita de demaror. jumate de vara am pornit motoreta numai la pedala , pt ca demarorul invartea in gol , pt ca demarorul invartea in gol am stricat si carbunii de la demaror , am gasit la un mecanic alti carbuni mai mari de la un alt demaror (trebuie sa fie aurii inauntru) in sfarsit am pilit m-am chinuit vreo doua zile si l-am facut , in demaror am gasit niste bilute de carbune din fostii carbuni de contact, de la vibratii si etc s0au format bilute acele resturi de praf, prima impresie a fost f### s0a spart rulemntul.... dupa m-am linistit cand am vazut ca pun mana pe bilute si se sfama ... in sfarsit cu greu , fara presa am demotntat volanta cu magneti pt a ajunge la acele role si sa masor uzura partii volante cu dinti pt a vedea daca a iesit din service range , ei zic in manual 57,66mm la mine e 57,67 , dar problema la mine e ca jumate din acele role , deci una da una nu , stau bagate sau scoase afara . am inteles ca trebuie toate sa stea afara . inca nu am vazut daca e rupt acel arc gen semering care le tine pt ca imi trebuie o cheie torx bazata , pt ca am intekes ca sunt foarte stranse acele 6 suruburi (numai eu stiu cat am ciocanit ca sa scot volanta fara presa, pt ca un "bun" prieten motociclist si el, nu a vrut sa ma ajute cu o presa , ca cica i-o stric) am avut probleme si ca curgea ulei pe la capacul de sus de la tacheti culbutori , oricat il etanseizam el curgea , si cineva mi-a zis ca e ovalizat. a avut pe jumatate dreptate , era un pic ovalizat dar dupa ce l-am "rectificat" pe un geam cu un smirghel mare ca suprafata , si fin ca densitate, mi-am dat seama ca oricat l-as fi tras eu la fata , el tot ar fi curs pt ca el capacul se sprijinea mai intai pe cei doi rulmenti de la axul cu came si apoi pe marginile capacului . drept urmare pe langa garnitura de tabla a capacului , am mai bagat o garnitura sus si una jos sub cea de tabla de prespan. apoi a devenit fix nu mai juca fata spate pe rulmenti (jocul era extrem de mic , dar uleiul putea trece prin acel joc) se stricasera si niste filete din cilindru , dar la majoritatea celor stricate am putut sa strapung gaura si sa pun pe dedesupt piulita , astfel putand sa strang foarte tare capacul. doar la cele doua gauri filetate de langa galeria de carburator nu se poate strapunge gaura , in rest la celelalte se poate pune cu usurinta o piulita pe dedesupt (cu un pic de aschiere sau sa zicem erodare din cilindru pt a intra piulita , foarte putin vre-un mm ,2 cam asa ceva si tinuta cu o penseta printre aripioarele cilindrului pe pozitie pana prinde un pic, oricum ideea e ca se poate cu surub de 6 mm ) in sfarsit ideea e asa : am facut rost de primul meu rezervor de la prima mea motoreta ij de acum 20 de ani . acelasi. problema e ca e foarte ruginit si nu stiu cum sa fac cu el... am facut rost si de bord kilometraj rotund , pe cablu , si de far rotund . si de niste sei de o singura persoana de CZ MZ habarnuam , dar imi plac si as vrea sa pun una singura cu posibilitate de a o monta si pe a doua daca vreau (aici o sa vb cu Darian sa mi le reconditioneze) din calcule rezulta ca as putea pune pe spate o guma de 160 latime fara sa atinga lantul adica la limita , eu am acuma 130 , si ar veni cate 1,50 in fiecare parte in plus , si as avea , deci ar merge , dar imi e cam frica o sa mai masor de 10 ori pana sa iau guma de 160 pt ca costa o stiva de bani 500 roni ,la cotroceni. (daca are cineva una de proba ar fi exceptional) in sfarsit azi sau maine se vopseste cadrul , cu bascula , la vopsitor , (astept niste bani pt ca nimeni nu se apuca de treaba daca nu ii dai macar o sticla de bere acolo ) am scos de pe ea toata instalatia electrica si cand o voi remonta trebuie sa iau in calcul unde o sa repozitionez CDI ul , acolo am eu probleme , nu stiu unde sa il pun . am pozat pe ea asa ca idee de calcul rezervorul si seaua , sa vad cum ar veni ... nu imi place ca rezervorul nu se pupa la prinderea unica cu un surub din cadru , dar in fine ...voi mai vedea , a trebuit sa tai alea doua urechiuse in care se fixa vechiul rezervor ca sa intre asta de IJ . o sa atasez si niste poze , dar cel mai bine va uitati voi pe facebook unde am puse toate pozele https://www.facebook.com/ivandragos1977/media_set?set=a.429797663724494.87373.100000827910904&type=3&uploaded=31 aici e linkul , lasati si voi comentarii daca aveti cine stie ce idei sau intrebari ... o sa atasez si aici cateva poze pt ca stiu ca sunt oameni care urasc facebook ul , si eu il urasc , dar il folosesc ca si spatiu de stocare foto edit azi 15-1-2014 , am reusit cu greu sa desfac acele 6 suruburi torx , pt ca aveau si o pasta pe ele ii multumesc lui Lungu Eduard care are la vanzare piese de honda dominator , si fara nici un resentiment ca nu as mai cumpara de la el vreo piesa mi-a spus cum l-as putea repara eu singur acel one way clutch , m-a ajutat foarte mult acest baietas din Tulcea , chiar asa ne cunoscandu-ma , si fara vre-un interes. am descoperit exact cum zicea el ca acel arc care tine rolele si e ca un fel de arc de semering mai mare , l-as putea schimba si o sa mearga iara .... arcul intradevar e fleasca ... am pus si pe fb niste poze edificatoare... o sa pun si aici cateva... acum sincer sa fiu nu stiu daca topicul se mai potriveste la super-moto , deoarece am intrat foarte mult in mecanica si nu prea mai are a face cu supermoto... este mai mult de mecanica si modificari la un enduro honda dominator. asa ca rog un administrator daca , considera el , sa mute topicul in aria potrivita , cred ca mecanica enduro ... imi cer scuze ca am inceput topicul aici , si am ajuns in alta parte , dar asa au evoluat lucrurile... vesti bune : era intradevar stricat acel arc , care seamana cu un arc de semering. am cautat pe net si am gasit http://www.depozituldesimeringuri.ro/ am sunat si au zis ca au orice fel de semering. i am explicat ca ey caut un arc de semering nu un semering , dar cumpar semeringul cu totul pt arc daca are . si i-am zis in mare , si a zis ca sigur gasim , vin-o incoa. am ajuns acolo cand am intrat am vazut un semering mai mare ca un capac mare de canal... zic au sigur...i-am aratat arculetul meu , si i am zis , sa fie un pic mai mic . a cautat vreo 4-8 minute si a gasit exact ce trebuie . 60 de roni semeringul. i-am facut si poze ca sa stiti si voi daca la vre-un dominator incepe sa invarta in gol cate o data , mare atentie cum montati la loc dintisorii , rolele, eu am facut poze , uitati-va si voi la poze cu mare atentie , au o mica taietura intr-o parte , toate taieturile tre sa fie in partea aia. si o pata de vopsea alba care e "fata" rulmentului adica afara. am montat totul merge perfect. o sa pun poze si cu semeringul ca sa stiti direct ce sa cereti. cota respectiva sau cod ce e el. https://www.facebook.com/ivandragos1977/media_set?set=a.429797663724494.87373.100000827910904&type=3&uploaded=13 https://www.facebook.com/ivandragos1977/media_set?set=a.429797663724494.87373.100000827910904&type=3&uploaded=13
  14. yo3iva

    Ij (izh)

    sal, mersi pt rezervor , eu am unu de tip picatura care e cam ruginit , asa ceva caut eu , de ij nu stiu de care , ca si eu am avut multe ij-uri , si am oprit primul meu rezervor de la prima motocicleta, si acuma vreau sa il pun pe o honda dominator... de asta ziceam daca e vre-unu in stare mai buna ca al meu ...in fine nu conteaza . tot ce stiu e ca piesele sunt de la un ij care avea un singur cilindru , cu doua evacuari , rezervor tip picatura / lacrima , pe careil modificasem eu acum multe sute de ani ))))) am vazut pe aici un far cu o gaura rotunda de kilometraj, era asa tzuguiat inapoi , nu mai stiu de ce e , dar sigur mi-ar placea pe dominatorul meu
  15. yo3iva

    Ij (izh)

    am cateva piese de ij , pe care vreau sa le dau / donez eventual pe un far rotund de ij sau ceva gen far cu kilometraj in el inclus ... cam asta as avea eu nevoie , dar nu e obligatoriu , daca cineva chiar are nevoie de piese i le dau fara nici o problema . eu lucrez acuma la o honda dominator pe care vreau sa o fac mai altfel , cu un rezervor de ij cu sea monopost, etc etc.. o sa pun pozele cu ce am eu de dat.
×
×
  • Create New...