Salutare.
Pasionat de motoare ca si voi, a inceput sa ma fascineze si partea asta de mecanica. Asadar, de curand, am descoperit ca filtrul de aer se si unge.
Iau spray (Motorex, tub d'ala mare si lucios), acopar buretele home-made pe ambele parti, uniformizez, curat carburatoarele (in afara de niste mici depuneri roz din camerele plutitoarelor, n-am prea gasit mizerie), schimb alea 4 o-ring-uri de la gurile carburatoarelor (care erau rupte, calcate si lipite cu silicon), etansez cat pot de mult airbox-ul (un surub lipsa si altul rupt) si-apoi surpriza: aer p*la mai trecea prin filtru. Zic bun, filtru mai obstructionat, e bogat amestecul deci mai inchid suruburile de amestec (asta sambata, frig de ma c*cam pe mine). In carte setarile de amestec sunt la 1.5 ture, eu am gasit-o reglata la 4 - 4.5 - 3 - 3. Am zis hai, nu le pun pe toate la fel pentru ca vara trecuta, dupa sincronizarea carburatoarelor (cu jucarie din aia, CarbTuner cu lichid) mergea brici dar erau setari pentru filtru uscat (si implicit pentru uzura motorului, airbox care tragea aer pe toate partile si ce-o mai fi). Dupa cateva teste, le las la 3.5 - 3.5 - 2 - 2 si se comporta bine (nu mai moare in ture mari, nu mai am explozii asa dese pe evacuare, etc.). Bun.
Problema mea: chiar si dupa etansarea airbox-ului si reglat amestecul, daca o alerg si las apoi acceleratia si trag ambreiajul (si opresc la semafor de exemplu) turatia coboara mult sub relanti (4-500 ture) pentru 2-3 secunde si apoi revine la 1000-1100 (cum ii place ei sa oscileze).
Ar putea fi in continuare semn ca trage aer fals? Nu am reglat bine amestecul? Maine ma duc sa dau comanda si de garnitura aia mare dintre airbox si plasticul ala de vine prins de gurile carburatoarelor, cu toate ca nu e rupta dar nici nu pare sa etanseze uniform. Din sincronizare nu e pentru ca stiu cat de prost mergea cand am cumparat-o si cum a mers dupa sincronizare profi. De electrica poate fi? De asemenea, mi se pare ca da rateuri si in airbox (sau undeva prin admisie). Exista fenomenul asta?
Imi venea in minte urmatoarea intrebare/teorie: cand e in sarcina motorul, mai ales dupa 5-6 mii de ture (si peste 100km/h), se face amestecul ala de aer-benzina asa cum ti l-ai "dorit". Dar daca tragem de ambreiaj motorul coboara la viteza de relanti (teoretic, benzina putina) dar cantitatea de aer (care intra fortat in airbox), la viteze mari, nu saraceste amestecul? Banuiesc ca la vitezane sta un pic altfel treaba fata de enduro cand vine vorba de tras aer in piept.
Apreciez orice sugestie.
ZX-9R e mobra, primu' an de fabricatie, carburatoare Keihin CVK 40x4, aproape shaijdemii de kilometri in bord (cred ca se reseteaza la suta de mii)
Multam!