Sari la conținut

radio_on

Membru
  • Număr conținut

    18
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Profil

  • Sex
    Male
  • Motocicleta
    '88 BMW R100RT

Informații profil

  • Motociclete detinute
    '06 BMW F650 GS Dakar, '12 BMW R1200 GS Adventure

radio_on's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  1. @petre81 în sezonul rece o sa o mai bag o tură în service, și rezolv si filtru. Mie imi place mult cum arată si cu sistemul de filtru original, nu vad nici o problemă de aspect. Unele shopuri asa le și fac ( de ex waltzwerk : ) <- is curios unde or reusit ăștia sa ascundă bateria!?
  2. Într-un final, weekendul acesta am scos-o din service! Au fost mai multe probleme, dar au fost rezolvate. Prima problema, instalația electrică: spaghete bolognese. Cabluri izolate cu banda izolatoare sau capete libere ( circuit expus ). Circuitul de încărcare avea două probleme: undeva era deschis și mai mult ii lipsea rezistența martorului de încărcare despre care s-a tot vorbit aici. Soluție: or scos tot mățăraiu afară, si or refăcut toata instalația, izolată cum trebuie cu cămașă de cauciuc, ș.a.m.d. Am evaluat inainte daca nu era mai bine sa comandam circuitul original, însă din cauza consumatorilor și a m-unitului trebuia transformat mult. Mi-or pus în bord si martorul de încărcare lipsa. A doua problemă, instalația de alimentare. Furtunurile transparente care se vad si in unele poze, sunt dintr-un plastic destul de dur, care nu are proprietățile furtunurilor de combustibil clasice, alea negre, cauciucate ( de ex.nu stau bine fixat pe metal, pot crăpa daca le strângi cu colier, lucrează la diferențe de temperatura, etc ). Mi le-or inlocuit și pe alea. Or mai cu_rățat alternatorul, au facut un reglaj la frâna pe spate fiindca pedala nu era în poziția corectă, au mai sincronizat carburatoarele + verificat amestecul de aer & combustibil + un schimb de ulei si filtru ca sa verifice dacă nu sunt pilitura și alte impuritati intrate in motor ( cum a fost cu_rățat motorul ), dar uleiul a iesit curat. Pentru a pune bordul original sus, mai trebuiau făcute niste modoficari + comandate mufe, și o programare noua, asa ca am amanat operațiunea asta... Cred ca mai imi pun martorul de presiune la ulei sus, si renunț la ideea de a reinstala bordul original.
  3. @john17 asa este, e un tutorial foarte bine scris despre cum sa inlocuiest martorul de incarcare cu o rezistenta: http://bmwmotorcycletech.info/genlampresistor.htm insa am zis ca nu mai mesteresc pe la partea electrica ca oricum urmeaza sa fac modificari mai mari. Intre timp am mai iesit o data cu motorul la o scurta plimbare, fara sa pornesc far-ul, si bateria nu s-a descrcat mai deloc, oricum in rest bateria e data jos si o pun din cand in cand pe redresor din-ala de iarna ptr mentenanta. @petre81 ai dreptate. Am luat-o ptr plimbari de weekend, si mi-a placut aspectul de scrambler, si feeling-ul de motocicleta - materie bruta. (defapt am cochetat cu ideea de a-mi lua un motor de prin anii 70-80 de mai demult). Ca si cal de bataie, am folosit inainte un F650GS Dakar din 2006 in Romania, pe care am calarit-o pe dealurile si muntii nostri mult si bine (singura problema avuta a fost ca s-a dus bendixul la ea): apoi am trecut la un R1200 GSA din 2012 care parca era masina mai degraba decat motocicleta. Extraordinar de fiabila si de manevrabila, nu am avut absolut nici o problema la ea (chestia asta m-a tinut si destul de departe de partea mecanica), plina de electronica (ABS, ASC, ESA), foarte previzibila, comfortabila, autonomie de 500km, etc etc, insa cu toate astea ... parca ceva, ceva lipsea ... Anul acesta am luat decizia sa o vand si am luat pacostea asta in spinare ( care nu e comfortabila deloc, apropo ) dar cu toate astea cand o iau din loc cu ea (atunci cand porneste ), nu as da-o pentru nici unul din motoarele pe care le-am avut... Aici un video cu ea pornita, dupa ultima plimbare:
  4. Mersi, până într-un final o sa le dau de capăt la problemele astea... Sincer de fiecare dată când dau peste o dodoașcă dinasta la motor, imi reamintesc si eu replica "ți l-a făcut un tâmplar" În principiu cam astea doua sunt problemele cele mai mari la customizarile de cosmetică, din cate am citit: partea de electrică ( cum suplinesti gen-lightul si restul de martori ) si carburatoarele ( sistemul de prindere, respectiv filtrele de aer + recalibrare ( pe care fostul proprietar a făcut-o, dar o voi reverifica, just in case )
  5. Am fost la mai multe serviceuri, și cea mai apropiată data la care m-am putut programa e 14 iulie. Deci încă 2 saptamani... Si cum nu stii cum arata dracu pana nu dai de el, între timp am mai tot citit si alte treburi pe forumul de airheads din state vis a vis de modificari... si am realizat ca datorita noilor filtre de aer, carburatoarele sunt prinse pe motor cu furtunul de cauciuc + coliere și atât. Din cauza vibratie nu numai ca se poate face "spuma" benzina, dar poate sa se desprindă carburatorul cu totul ( Ptr ca el e prevazut sa fie fixat în filtrul de aer din spatele motorului, prin niste guri de admisie robuste de plastic, ansamblu bine fixat )... Încă un gând în plus
  6. Salut all, In momentul de fata cred ca una din probleme e martorul Generator care nu a fost suplinit de o rezistență corespunzătoare. Mi-am comandat un bord de r100 cu toti martorii în loc de pârțul ala custom, ptr ca oricum ma interesa si senzorul de presiune la ulei. Sâmbătă culeg bordul,si săptămâna viitoare ma duc in service sa il înlocuiesc + rezolv problema cu încărcarea.
  7. Hmmm, am deconectat borna D- și Y, și am o tensiune de 0.12V între DF și masa.
  8. Am verificat acum cu un cosor la masa si unul pe firul negu, și nu există voltaj ( contactul pus )
  9. @superbec, mersi de info. E prima dată când depanez o problema electrică la motor, asa ca răbdare . Nu am inteles exact de ce e asa de esențial martorul GEN light. L-am întrebat pe cel care a facut motorul cum a facut cu GEN lightul, și dacă m.unitu suplineste rezistenta becului respectiv. @Petre81 am verificat cu contactul pus daca este curent și nimic. Totodată rezistența e infinită, deci circuitul pare deschis. Sper ca am inteles bine sfatul tau:
  10. Am citit rezistența între inelele de la rotorul alternatorului pe care stau periile, si e 4.2 ohmi. Deci bobina nu are întreruperi. Oare ce altceva as putea sa verific cu un multimetru, sa depanez încărcarea 0?
  11. Ieri am dus bateria incarcata ( aprox. 12.7V, e baterie cu gel de 19Ah) am pus-o pe motor si am incercat sa il pornesc. Dupa ce a invartit cateva secunde in gol (vreo 20)...nu a luat-o. Se auzea de data aceasta ca si cum motorul invarte dar fara explozie. Nu parea sa depuna efort foarte mare, insa pur si simplu nu era explozie (socurile ambele trase, circuitul de combustibil era pornit, acceleratia apasata). Dupa cateva tentative nereusite, tensiunea a scazut pe la 12.3 si nu am reusit sa il pornesc nici cum din starter. (in timp ce invartea tensiunea a scazut pe la vreo 11V). L-am impins cu ajutorul unui prieten, si impins a luat-o. In timp ce motorul era pornit (fara far, alti consumatori masivi nu ar trebui sa existe), am constatat ca tensiunea in loc sa fie peste 12.4V, a ajuns pe la 12.1V si era in scadere in loc sa urce. Deci aparent alternatorul nu incarca, sau incarca dar nu suficient fata de consumul de pe circuit. Dupa ce s-a incalzit motorul, am facut vreo 4-5 teste de pornire din starter, si de fiecare data a luat-o din prima, maxim 1s a invartit electromotorul. O alta observatie e ca am vazut niste bule de aer pe instalatia de combustibil, cand motorul e oprit. E normal asa ceva? Si o alta intrebare ar fi, oare ce e filtrul asta?
  12. Ma tem ca nu mai exista martorul de incarcare. Motorul a fost customizat destul de tare (are in spate un M Unit programabil, poate n-ar fi o idee rea pe viitor sa afisez anumiti martori)
  13. @petre81. Mersi de sfat, o sa ii dau curent sa vad ce face. @mos bear un scurt sau ceva consumator scapat de sub control ar justifica consumul, dar totuși nu pare să fie asta, ptr ca descărcarea s-a întâmplat în mers, după 2 saptamani+ de pauză, teoretic ar fi trebuit să se descarce în acest timp.
  14. Salut, Am un R100RT din '88, și totul a funcționat ok, până după o drumeție de cca. 150km după care într-o benzinărie electromotrul părea să nu mai poată întoarce. Am pornit-o împinsă, am mai mers cu ea fara pauza cca. 30min, după care am oprit motorul sa vad daca il mai pot porni. Nimic, apăsam pe butonul de start, nimic, nici un click, nimic. Am bagat-o în garaj, a doua zi am mers sa ii măsor voltajul la baterie: 10.97V oprită. Am pus consumul pe seama tentativelor din ziua precedentă.nu am reusit sa o pornesc, scoțând următorul sunet: Bateria are o vechime de cateva luni... oare sa fie dus alternatorul/electromotorul? Azi nu am reusit sa o pornesc împinsă ca sa ii măsor și voltajul cand e în funcțiune motorul.
×
×
  • Creează nouă...