In primul rand vreau sa salut comunitatea scuteristilor din Romania.
Ma numesc Alexandru, am 25 de ani, din orasul Roman, jud. neamt.
Am fost pasionat inca de mic de tot ce are "2 roti", bicicleta, trotineta, scuter, motor....Pe la varsta de 15 ani aparu-se un nene in oras care inchiria scutere,atunci m-am dovedit a fi un bun econom, strangeam toti banutii doar pentru a ma plimba 1h cu scutrerul. La implinirea varstei de 16ani parintii nu au fost de acord sa imi cumpere un scuter pentru ca au avut loc destule accidente pe 2 roti in acel an. Anii au trecut, dar "focul nu s-a stins", pe timpul facutlatii nu prea am avut nici posibilitati si nici timp, dar odata reintors in Roman m-am trezit in mijlocul unui grup de prieteni motociclisti. Experienta mea s-a dovedit a fi 0 in fata acestei pasiuni, dar, am tacut, memorat si entuziasmat tot odata la fiecare discutie. Desi am si varsta necesara pentru a trece direct pe o "caprita cu 2 coarne" impinsa de mai multi caiuti, poate si mintea un pic mai coapta, am optat pentru a achizitiona un scuter, macar pentru a prinde un minim de experienta,am achizitionat unul, un rich motors nos, stiu ca este un china, dar...mi-a placut, desi...arata "groaznic", dar aici fiind vb. si despre o pasiune, mi-a suras in primul rand ideea ca voi putea invata cate ceva pe acest scuter, incepand de la mecanica, la a conduce. Asa ca am negociat un pret zic eu modest, limitandu-mi asteptarile la situatia concreta.
Acum sa va prezint si..."vedeta mea" :
Desi pe ea, are lipite aceste sticker rich motors nos, am gasit-o sub minim alte 2 denumiri, leike hornet, etc... Cred ca depinde spre ce tara se facea exportul de catre China.
Multe, foarte multe de facut la ea, nu am pretentii sa o fac ce nu este facuta a fi, doar sa o readuc "pe 2 roti", cat de cat cosmetizata si functionala.
Asa ca odata ajuns acasa cu ea/pe ea, a si inceput...dezmebrarea... m-am speriat un pic la inceput, proprietarul mi-a recunoscut ca stat cam 1 an afara, neprotejata, de aici si starea jalnica, dar a pornit la a2-a pedala. Detin cartea de identitate (eliberata de RAR) cu primul proprietar trecut, certificatul de inregistrare la Primarie, dar cu i.t.p expirat din aprilie acest an.
Odata dezmembrata, am trecut sumar pe lista:
Refacut intreaga instalatie electrica, fire scoapte, tot ce tine de iluminare topit, soclurile efectiv topite de catre becuri...etc.. dar nu e chiar asa problematic sau greu de realizat.
Curatat in intregime motor, sunt cu adevarat un incepator in mecanica, asa ca o voi face in prezenta unui amic care a mai desfacut cateva motoare de motociclete.
Carburatorul va trebui analizat mai atent, nu doar curatat, la cateva ture date cu el, am observat ca avea momente cand daca acceleram "brusc" motorul murea sau efectiv acceleram in gol, avand un delay foarte mare...
Bateria voi incerca doar sa o reumplu/formatez... pierde curentul foarte repede, desi daca ma plimb putin cu el, strange destul energie cat sa il pot porni de la buton, dar daca stationeaza 1h, abia se mai aprin luminile, nici vorba de pornit de la buton..
Carenele refacute, lipite, intarite si ulterior vopsite...desi in acte este albastru, as fi tentat sa il vopsesc negru, trebuie sa vad daca se poate modifica culoarea in acte doar la Primarie sau va trebui sa ajung la R.A.R.
Acum arata cam asa, in week-end nu am ajuns sa cumpar nimic din cele necesare pentru refacerea celor mai sus mentionate...am gasit cateva site-uri cu piese de schimb pentru modelul meu, la niste preturi...destul de mici si accesibile, va urma si un cos plin...