Sari la conținut

ovidiudoc

Membru
  • Număr conținut

    21
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Profil

  • Sex
    Male
  • Locatie
    Bucuresti
  • Carnet moto din
    2014
  • Motocicleta
    Ducati Multistrada 950
  • Numar Moto
    B 950 DOC

Informații profil

  • Motociclete detinute
    Suzuki DL650 V-Strom; Ducati Multistrada 950

Vizitatori Recenți Profil

535 citiri profil

ovidiudoc's Achievements

  1. Referitor la invataminte, as zice ca trebuie sa ma dotez cu minimul necesar (ex.: kit de pana, carti tehnice s.a., asa cum spunea ZAPPY, si sa dau atentie detaliilor, referindu-ma aici la acele minime inspectii pe care trebuie sa le fac inainte de fiecare tur. Ce-i drept nu ma concentram asupra acestor aspecte. Experientele avute ... de repetat.
  2. Buget total: aproximativ 1500-1600 EURO. As zice chiar 1500 EUR. Cazare: - Ljubliana: 78 EUR - Verona: 55 EUR - Bormio: 70 EUR - Passo Campolongo 285 EUR (5 nopti) - Viena: 69 EUR Carburant: Aproximativ: 220 EUR (cred ca este posibil, totusi, sa se mai adauge aproximativ 30 de EURO la carburant) Referitor la harti, pot reveni in privat. Nu le-am salvat, dar imi sunt cunoscute.
  3. Motocicleta: Suzuki V-Strom 650 cmc 2004 Km parcursi: 4682 Mult mai greu cu scrisul decat cu drumul. Initial a fost un vis, pe care nu-l prea vedeam a se realiza. Mi-am creionat proiectul in urma cu doi ani, in 2015, dupa ce m-am intors dintr-un tur al Romaniei, incepator fiind, dar a ramas, ca multe alte visuri, neimplinit pana intr-o zi in care am zis: “E momentul”. In data de 16 iunie am facut rezervarile pentru plecarea din data de 2 iulie. Destul de in pripa, s-ar putea spune. N-am apucat sa revizuiesc nimic din planurile / traseele pe care le aveam de facut. Aveam totul “proaspat” in minte. Nu trecusera decat doi ani. Informatiile, pe care le-am extras dintr-un blog de calatorie, mi-au fost de mare ajutor. Am avut parte de descrieri amanuntite ale obiectivelor ce urmau a fi vazute. Am plecat la drum cu putina teama. Era primul drum care includea un asemenea grad ridicat de dificultate. Am cautat sa ma antrenez inainte, facand cateva iesiri prin tara: Transfagarasan / Transalpina / drum de noapte / ploaie (desi neplanificata o astfel de drumetie) / autostrada (cursa lunga) / frig s.a. In plus, eram singur la drum. Eu … si o asigurare de calatorie, pe care-am considerat-o obligatorie. Destinatia principala: Alpii Dolomiti, cu ale sale pasuri care alcatuiesc Sella Ronda: Passo Campolongo, Passo Sella, Passo Pordoi, Passo Gardena. Imi clatisem ochii foarte mult pe Youtube, ajungand, mai apoi, sa parcurg imaginar drumurile virajate, crestele semete si sa traiesc visand la senzatiile pe care ti le dau peisajele incredibile ale Alpilor. Am stabilit sa plec pentru o perioada de 11 zile, dar, data fiind vremea buna, am reusit sa fac ceea ce mi-am propus in 10 zile. Ziua 1 Bucuresti – Nadlac (Seitin) Plecare la ora 11.00. Autostrada A1 / Valea Oltului / Sibiu / Deva / Arad / Nadlac / Seitin Am amortit pe sa, efectiv. La un moment dat, pe autostrada Arad-Nadlac, conduceam motocicleta stand pe locul pasagerului. Am innoptat la niste rude, fix langa granita, pregatit sa parasesc Romania dis de dimineata. Ziua 2 Seitin – Ljubliana Drum de autostrada, anost, in cea mai mare parte a lui. Doar pauze pentru alimentare cu carburant, cafea / + de-ale gurii, respectiv tutun. Cazare: Bed & Breakfast Sincere 1830 – Conditii OK. Foarte aproape de centrul Ljublianei, langa raul Ljublianica, podul Dragonilor. Pentru mine Ljubliana a fost o surpriza. Am fost placut impresionat de oras. Am considerat ca va fi ceva care nu va suscita interes. Poate tocmai pentru ca il consideram a fi doar un punct de tranzit, lipsit de interes, nu m-am informat suficient, crezand ca nici n-am timp prea mult de colindat, si, spre rusinea mea, am constatat ca este un oras superb, cu un farmec aparte. Arhitectura bine conservata, buna dispozitie, terase intesate de turisti, multi tineri si foarte multi straini. Ljubliana: tinerete / bunadispozitie … Am bifat cateva din principalele puncte de interes: Podul Dragonilor, Piata Preseren, Castelul Ljubliana, Raul Ljublianica, Podul Triplu, Piata Centrala. » Post actualizat in 04 Nov 2017 21:43 Ziua a 3-a Ljubliana – Verona La iesire din Ljubliana am avut parte de un blocaj de aproximativ 20 de kilometri. Am circulat printre TIR-urile oprite, pret de aproximativ 5-6 km. Avand gentile laterale, nu puteam sa ma strecor usor, fiind nevoit sa astept sa se urneasca mainile sau sa mi se faca loc. La un moment dat mi-am asumat riscul si am decis sa nu mai inhalez noxele masinilor pe care le aveam de o parte si de alta, optand sa circul pe banda de urgenta. Ar fi fost de cosmar sa stau in acea coloana. Am avut noroc. N-am fost vazut sau n-a semnalat nimeni faptul ca procedez asa. Verona: oameni relaxati Cazare: B&B Tre Passi Am avut timp de o plimbare buna, bifand: Casa Julietei, Arena din Verona, Castelvecchio (Castelul si Podul), Torre Dei Lamberti, Raul Adige, Piazza delle Erbe. » Post actualizat in 04 Nov 2017 21:50 Ziua a 4-a Verona – Bormio Lago di Garda (Peschiera del Garda si Sirmione), Lago d'Iseo, trecere prin Brescia si Bormio. De aici incepea dansul. Eram la o aruncatura de bat de un obiectiv major al traseului: Pasul Stelvio. Cazare: Hotel Baita dei Pini » Post actualizat in 04 Nov 2017 22:10 Ziua a 5-a Bormio - Pasul Stelvio - Alpii Dolomiti (Pasul Sella, Pasul Pordoi - Pasul Campolongo) Stelvio – superb. Un traseu ce merita facut de orice motociclist de cursa lunga. Cand te abati de la drumul stabilit, se intampla si necazuri. M-am abatut 10 km de la traseu si, astfel, am avut parte de prima cazatura din viata mea. Ulterior mi-am dat seama care a fost cauza acestei cazaturi (ziua a 9-a). Daune: scarita dreapta rupta, carena dreapta zgariata, semnalizator dreapta fata spart. Fara scarita drumul era destul de greu de facut. Acest lucru m-a facut sa merg in Bolzano si sa-mi rezolv romaneste problema. Piesa costa 80 de EURO, dar ajungea in 2-3 zile. Ar fi trebuit sa merg intr-o pozitie incomoda si sa ma intorc dupa piesa in trei zile. Cred ca ar fi fost compromisa excursia. Intr-un exces de tupeu tipic romanesc, i-am rugat sa-mi inlocuiasca scarita cu o alta scarita second-hand, fie ea si de scuter, numai sa pot pleca de acolo. Ceea ce s-a intamplat. Initial nu voiau sa ia bani pentru piesa. Nu puteau face factura, pentru ca nu aveau pe ce. Oamenii corecti, de altfel. Numai ca n-au scapat de mine. Le-am spus ca trei zile reprezentau, practic, tot ceea ce-mi propusesem pentru Dolomiti. Vazand ca insist, n-au avut incotro. Au venit cu o scarita de pe un alt model, dar care s-a potrivit. Cred ca era luata de pe un enduro, fiind mai mare. Mi-au cerut 25 de EURO. Le-am dat 50. Nu credeam ca italienii au ochii atat de mari. Ei multumiti, eu multumit … Toata lumea multumita. Ce a urmat avea sa fie splendid. » Post actualizat in 04 Nov 2017 22:27 Ziua a 6-a Corvara in Badia - Pasul Gardena - Orasul Vipiteno - Lacul Braies - Cortina D'Ampezzo Am fost placut impresionat de infrastructura. N-as fi crezut ca italienii pot fi capabili de asa ceva. » Post actualizat in 04 Nov 2017 23:18 Ziua a 7-a Pasul Pordoi - Fedaia/Lacul Fedaia - Pasul Giau - Pasul Tre Croci - Marmolada - Lacul Misurina - Tre Cime di Lavaredo - Pasul Valparola - Pasul Falzarego Cel mai interesant traseu. Pasul Giau si Tre Cime di Lavaredo – incredibile peisaje. » Post actualizat in 04 Nov 2017 23:30 Ziua a 8-a Pasul Costalunga - Pasul Nigra - Lacul Carezza - Bolzano - Pasul Gardena » Post actualizat in 04 Nov 2017 23:37 Ziua a 9-a Passo Campolongo – Zell Am See – Viena Desi trebuia sa mai stau o zi, am hotarat sa plec mai devreme. Vremea frumoasa mi-a permis sa vad tot ceea ce mi-am propus. Am luat o noapte in plus in ideea ca voi prinde si vreo zi ploioasa. Dimineata, in schimb, inainte sa plec, ca niciodata, de altfel, norii erau “jos” (pasul era la o inaltime de 1850 metri), fiind toate sansele sa ploua. Dar decizia fusese aceea sa plec, ceea ce am si facut. Am hotarat ca intoarcerea in Romania sa se faca prin Austria, avand doua obiective majore: - Zell Am See - Drumul alpin Grossglockner, considerat de multi a fi cel mai frumos drum alpin. Zell Am See – foarte frumos, de altfel. Am “pranzit” la restaurantul Kupferkessel, un loc in care motociclistii sunt bine primiti, pare-se. Am mancat un snitel vienez. Impropriu spus am mancat. N-am reusit sa-l termin, desi nu-mi sta in obisnuinta sa las in farfurie. Imens. Initial am cerut sa-mi aduca si ceva dulce, dar, zambind, ospatarul mi-a spus sa am, totusi, rabdare, sa mananc snitelul si sa vorbim dupa. Evident, nu i-am mai cerut nimic, doar nota de plata. Am plecat la drum plin, efectiv. Grossglockner – am parcurs cei aproximativ 20 de km pana la punctul de taxare, dar, fix inainte de a plati cei 25 de EUR pentru a avea acces la drumul alpin, numai bine ca a inceput o ploaie destul de puternica. Norul venea dinspre munte. Asta m-a facut sa renunt. Am constatat ca acelasi lucru l-au facut si alti motociclisti dupa mine, semn ca am luat decizia corecta. Am regretat ca n-am parcurs acest drum, dar este un motiv de a reveni. Sunt convins ca va veni o zi in care Grossglockner va fi “cucerit”. Am mers pana la Salzburg pe un drum national, destul de circulat, punct in care am continuat pe autostrada pana la Viena. Dupa ce-am trecut de Salzburg, am constatat ca primeam flash-uri de la diversi soferi. In prima faza i-am ignorat. Apoi am luat-o in serios. Am oprit. M-am uitat la motocicleta … nimic. Am plecat mai departe si … aceleasi flash-uri. In plus, cineva-mi arata spre roata spate. Ei bine, stupoare, constatam ca aveam parte de prima pana. Am mers la o benzinarie OMV, am umflat roata si am continuat asa pana la Viena. O ploaie de vara, dar destul de “insemnata cantintativ” m-a facut sa trag pe dreapta pret de 30-40 de minute. Am reluat operatiunea OMV inca o data pe drum, pentru a nu avea surprize. Toate bune pana la intrarea in Viena. Aveam de mers aproximativ 12 km prin oras. Inca de la intrare m-a prins din nou ploaia. Pe langa traficul destul de intens, am constatat ca-mi pierd aderenta, semn ca roata isi vedea de treaba ei. Nu parea lasata. Am oprit. M-am adapostit pana ce a stat ploaia si am continuat, dar, dupa nici 300 metri parcursi, am primit o a doua repriza, mult mai intensa, care a tinut fix pana-n fata hotelului. Desi-mi propusesem sa merg in centru in acea seara, data fiind situatia in care ma aflam precum si vremea nefavorabila, am renuntat, optand pentru doua beri si ceva de mancare in restaurantul hotelului. » Post actualizat in 04 Nov 2017 23:42 Ziua a 10-a – Ultima Viena-Bucuresti O zi cu peripetii. Un drum de 1200 km, pe care mi-am propus sa-l parcurg in intregime intr-o singura zi. Dimineata am constat ca roata era dezumflata complet. Au urmat: operatiunea OMV – plecare pe janta aprox. 2 km. Rezolvat problema, alimentare si … Doamne ajuta! Cel mai mult m-a ingrijorat faptul ca mi se dezumfla roata spate, fiind nevoit sa opresc, dupa calculele mele, din 150 in 150 de km pentru a verifica presiunea si a o aduce la normalitate. Drumul de autostrada nu mi-a oferit nimic demn de a fi mentionat. Ei bine, am ajuns la Vama Nadlac, unde am dat de o coada imensa de masini, care-si asteptau rabdatoare randul sa treaca in preaminunata Romanie. Caldura mare a facut ca, dintr-o data, sa se dezumfle complet roata, si iata-ma trecand granita pe pana. Ce era de facut acum? Benzinarie nu era in imediata apropiere a granitei, ci doar la 6-7 km, iesind de pe autostrada. Am hotarat sa merg pe pana cei 7 km, dar, inainte cu vreo 2 km de benzinarie, am intrat in localitatea Nadlac, umflandu-mi roata la o asociatie agricola. Am fost indrumat catre o vulcanizare unde mi s-a descoperit problema. O gaura provenita, cel mai probabil, de la vreun cui / surub. Cum vulcanizarea nu era pentru motociclete, la solicitarea mea, mi-a fost aplicata o solutie de avarie: un snur care, surprinzator, tine presiunea si acum. De aici am tinut-o intins pana la Bucuresti, cu scurte opriri pentru alimentare si hidratare. Am ajuns la Bucuresti in jurul orei 22.30. Am parcat motocicleta, ocupand un loc de masina. Am considerat ca, dupa tot ce a facut pentru mine aceasta motocicleta, merita acest rasfatat. Desi poate parea siropos, uitandu-ma la motocicleta inainte de a merge acasa, intr-un fel i-am multumit. O consideram deja un prieten. Este un sentiment pe care n-am sa-l uit. Multumesc, V-Strom! Multumesc pentru toate experientele pe care mi le-ai oferit! P.S. In luna septmbrie am decis sa achizitionez o motocicleta noua. Am optat pentru Ducati Multistrada 950. Ideea este ca nu voi renunta la Stroama. Va ramane, deci, alaturi de mine. Cu siguranta sunt drumuri pe care le vom mai face impreuna.
  4. Am creionat niste iesiri pentru anul acesta. Sper sa reusesc sa fac ceea ce mi-am propus. Cert este ca in Romania sunt foarte multe locuri de vazut. Timp si bani sa avem. Voi reveni cu noi experiente, cu siguranta.
  5. Am mers pe ideea ca ma voi caza acolo unde voi simti ca ma lasa puterile / vine noaptea. In prima noapte: Hanul Hotarul Ciucului - Iesirea din Bixad (pana in Baile Tusnad) A doua noapte: Pensiunea Otto - Biertan (o pensiune modesta, dar nu aveam multe alternative). A treia noapte: Vila Ursu (la 300 de metri de Manastirea Tismana) A patra noapte: la prieteni in Resita A cincea noapte: Chiscau (Pestera Ursilor) - prima pensiune de pe partea stanga (nu am retinut numele) - o pensiune noua A sasea noapte: Rachitele (inrcandu-ma de la cascada Valul Miresei, prima sau a doua pensiune de pe partea stanga - ATENTIE: Nu exista semnal la nicio companie de telefonie mobila! A saptea noapte: Borsa - nu retin numele pensiunii, dar a fost o pensiune foarte frumoasa (vis-a-vis de Benzinaria OMV) A opta noapte: Capataneni (in primul sat de dupa barajul Vidraru) - nu retin numele - sunt foarte multe pensiuni in Capataneni.
  6. Benzina: 900 lei Cazare: 455 lei (o noapte am dormit la niste prieteni din Resita) - Acesta ar fi pretul doar pentru cazare.
  7. Am ajuns cu bine. Sper ca voi reusi sa mai fac macar o iesire de trei-patru zile. Planuri sunt, timp nu prea am.
  8. Ziua 8 Borsa - Pasul Mestecanis - Transrarau - Valea Bistritei - Lacul Izvorul Muntelui - Cheile Bicazului - Lacul Rosu - Cetatea Prejmer - Fagaras - Transfagarasan - Capataneni Rodna - Mestecanis Rarau Valea Bistritei Lacul Izvorul Muntelui Cheile Bicazului Lacul Rosu Prejmer - vizita in curtea interioara (in prima zi am ratat intrarea pentru 2 minute) Fagaras Transfagarasan » Post actualizat in 07 Jul 2015 08:52 Ziua 9 Capataneni - Lacul Vidraru - Curtea de Arges Lacul Vidraru Curtea de Arges - Curtea/Biserica Domneasca Curtea de Arges - Manastirea Argesului Cam atat.
  9. Ziua 7 Rachitele - Huedin - Cetatea Almasului - Gradina Zmeilor - Baia Mare - Baia Sprie Pasul Gutai - Mara - Sighetu Marmatiei - Sapanta - Manastirea Barsana - Poienile Izei - Botiza - Borsa Rachitele - pensiunea la care am innoptat Cetatea Almasului Hida - Gresiile de pe Stanca Dracului Gradina Zmeilor (Galgau Almasului) Baia Mare Pasul Gutai - troita Mara Sapanta - Cimitirul Vesel O poarta ... Manastirea Barsana Slatioara - Glod - Poienile Izei "Mandra Botiza"
  10. Ziua 6 Pestera Ursilor - Platoul Padis - Garda de Sus - Pestera Poarta lui Ionele - Cheile Ordancusei - Pestera Ghetarul de la Scarisoara - Albac - Horea - Belis - Rachitele Apuseni, Pasul Vartop Pestera Poarta lui Ionele - Cheile Ordancusei Ghetarul de la Scarisoara Horea - Poiana Horea - Belis Cascada Valul Miresei - Rachitele
  11. Ziua 4 Tismana - Pades - Ponoarele - Cheile Corcoaia - Baile Herculane - Orsova - Moldova Noua - Oravita - Cascada Bigar (Bozovici) - Anina - Resita Manastirea Tismana Monumentul de la Pades Ponoarele - Podul lui Dumnezeu, Campul de lapiezuri, Zatonul Mare (sec) Cheile Corcoaia Sapte Izvoare Baile Herculane (Monumente Istorice - paragina) Orsova Clisura Dunarii Oravita - Gara CFR Oravita - Teatrul "Mihai Eminescu" Cascada Bigar Resita - Universitatea "Eftimie Murgu" » Post actualizat in 06 Jul 2015 21:46 Ziua 5 Resita - Buzias - Timisoara - Charlottenburg - Soimos - Siria - Izvorul Minunilor (Stana de Vale) - Chiscau (Pestera Ursilor) Resita Buzias (Monumente Istorice - Paragina) Timisoara "Turle aurite intr-un lan aurit" Charlottenburg Cetatea Soimos Cetatea Siria Izvorul Minunilor - Stana de Vale
  12. Ziua 3 Biertan - Medias - Sibiel - Satele din Marginimea Sibiului - Transalpina (Dobra - Novaci) - Targu Jiu - Cheile Sohodolului - Tismana Biertan - vizita la prima ora (10.00) Medias Sibiel (gazda pe care am avut-o in urma cu trei saptamani) Sibiel - biserica Marginimea Sibiului (Poiana Sibiului si Jina) Transalpina Targu Jiu Cheile Sohodolului Tismana
×
×
  • Creează nouă...