Salut baieti,
Am o Yamaha FZ6N S2, 2008, 17.500 km (al 2lea propreitar, achizitionata de la Yamaha Dual Motors in 2010) posedata. Anul trecut in toamna, intors de la o plimbare din Giurgiu, a inceput sa se inece undeva la 5000 rpm si sa dea suturi. Am tras pe dreapta, si la relanti (1500-1700rpm relaniul) a murit motorul. L-am repornit, a stat putin si a murit iar. Apoi nu a mai vrut sa porneasca. Farul si pozitiile mergea, nu aveau sacadari. Am vrut sa-l iau cu platforma si dupa 30 min, din curiozitate, am incercat iar sa-l pornesc si surpriza, a pornit. Doar ca aceeasi problema, mergea pana in 5000rpm si de acolo nu mai voia sa urce. Mers asa cu el la service, testat senzor TPS, bla bla, concluzia ca de vina a fost pompa de benzina. Inlocuit pompa, a mers bine vreo 200km, apoi iar aceleasi simptome de inecare la 5000rpm si fara putere sa urce in ture. Testat din nou de service, functiona, testat apoi de mine functiona. Dupa cateva zile , facea la fel. A stat la iernat si dusa din nou la alt service. Gasit mizerie in injectoare (plus 5 erori pe bord - ''multumesc'' vechiului service) si in filtrul intern al pompei de benzina, testat bobine, senzor inclinare, senzor cric etc. Luata din service, functiona impecabil. Pana la un moment dat, cand facea la fel. Revenit in service, anulat senzor TPS, mers cu ea, aceeasi problema (senzorul TPS fusese si verificat in 2 randuri, cu succes), astfel ca senzorul iese din discutie. A doua zi, mers 2 zile struna. Lasata 4 zile in garaj, luni scoasa la plimbare, impecabil 150km, 3 opriri fara probleme, pana cand dupa a 4a oprire au apucat o iar dracii. Si in ultimele 2 zile numai asa merge, pana in 5000rpm, cu specificatia ca ieri, plecat mai agresiv de pe loc de la un semafor, urcata in 10.000 rpm, schimbat acolo sus pana in a 3a si apoi timp de 1 ora fara probleme, desi am mai luat o pauza si am oprit motorul. Apoi, fara niciun avertisment,fara sa o mai opresc, din nou problema ei, dar fara sa mai pot sa trec de acel prag al turatiilor. Este o problema ce imi apara aleatoriu: la cald, la rece, cu rezervorul plin, aproape gol, statuta cateva zile sau foolista 3 ore fara probleme si apoi dintr-o data...
Verificat:
- pompa benzina (schimbata)
-senzor TPS (mers si cu el anulat, aceleasi simptome)
-Bujii
-baterie
-injectoare
-circuitul electric (inocuit releu ce duce curentul la computer, injectoare si pompa de benzina)
-vacuum rezervor (verificat furtune, mers cu ea cand avea probleme cu busonul rezervorului deschis, fara niciun rezultat)
-filtru aer, filtru benzina
-etc.
Nu am cunostinte mecanice, sunt incepator, orice sfat ma poate ajuta.
Multumesc celor ce au avut rabdare sa citeasca tot si celor ce vor veni cu un sfat. Multumesc si celor ce vor avea un zambet in coltul gurii. Vreau doar sa ma bucur de ea si deja sunt disperat.