Salutare tuturor!
Pt inceput m-as prezenta. Sunt Alex, originar din Ploiesti, momentan plecat in Anglia.
Aici mi-am achizitionat o Honda cbr 600 f4 din '99...avand un rulaj de 20.000 mile.
Pentru ca mecanicii de aici sunt idioti si delasatori apelez la voi pentru niste sfaturi. Revenind...Am luat motorul...toate bune si frumoasa...suna bine...mai putin un tacanit (ca de tacheti).
A treia zi de la cumparare fost cu el intr-un service pt schimbul de ulei, filtre, bujii.
Am aflat cu stupoare ca aici e ceva normal sa schimbi uleiul dar sa nu schimbi si filtrul. Mi s-a spus ca acel tacanit este datorita jocului in supape si am plecat cu gandul a ma intoarce la cateva zile sa rezolv si problema asta.
Nu m-am intors tot la serice-ul ala pt ca inteligentii au uitat sa-mi (cuvant urat) 2 suruburi la o carena.
2 -3 zile dupa schimbul de ulei si toate cele...motorul a sunat impecabil, dupa care a inceput sa sune a drujba...camion..betoniera.
Am apelat la alt mecanit care a confirmat ca este vorba de jocul in supape...mi le-a reglat...la fel. A sunat f bine 2-3 zile si a inceput iar distractia.
Ieri, cu gandul ca poate nu ii place uleiu folosit la primul service, (recunosc ca nu stiu ce i-a pus...prostia mea)...m-am apucat singurel si i-am schimbat uleiul si filtrul de ulei. Filtrul este original, uleiul este Castrol 10₩ 40 semi sintetic.
O mare parte din sunetul de drujba pe moarte s-a atenuat, la fel si din acel tacanit (care nu este de la jocul supapelor).
Ce am observat este: Cand suna oribil...daca acopar toba, acel tacanit dispare si motorul suna cum ar treb. Ma rog, nu tin mai mult de 3-4 secunde evacuarea acoperita pt ca , logic, se opreste motorul.
A doua chestie observata...cand este foarte incins..dupa o lunga perioada petrecuta in trafic aglerat...motorul se aude ca um rulment stricat. Deci zici ca are rulmenti in el.
Peste tot am citit ca hondele au probleme cu intinzatorul lantului. Este comandat...urmeaza sa fie schimbat.
Am mai citit ceva despre garniturile galeriei de evacuare...care ar putea da si acel tacanit si un zgomot aiurea motorului.
Concluzia este ca sunt disperat si nu stiu ce sa-i fac...nimeni nu stie ce are.
Ce as mai putea verifica in cazul in care zgomotul nu dispare dupa ce voi schimba si intinzatorul si acele garnituri?
Multumesc!
» Post actualizat in 13 Aug 2016 13:55
Ps: dupa 4-5k rpm...totul suna extrem de bine.