Sari la conținut

Costumas

Membru
  • Număr conținut

    6
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Despre Costumas

  • Rang
    Nou venit pe forum!

Profil

  • Sex
    Male
  • Locatie
    jud. Bacau
  • Motocicleta
    Honda CBF 600S

Vizitatori Recenți Profil

42 citiri profil
  1. Costumas

    CBF 600 S (PC38, 2004)

    Preț nou: 1.800 euro. Nu fac schimburi.
  2. Preț: 1.850 euro Locație: jud. Bacău Motivul vânzării: Vreau să cumpăr ceva mai mare (ST1300 sau 1200RT etc.) Cauciucurile sunt noi, DOT 2018, au mai puțin de 2.000 km. Kitul de transmisie (lanț) nu necesită a fi schimbat. Plăcuțele de frână și discurile la fel sunt încă foarte bune. (Nu are ABS.) ITP are valabil până în 2020,parcă (în 2018 am făcut inspecția). Kilometraj la început de iernat: 58.500 km. Proprietar în acte, fără probleme pentru viza de la fisc. În preț nu e inclusă toba Yoshimura și nici top-case-ul. Am și toba originală. Pentru tobă și top-case, prețul îl discutăm separat. Pentru mine a fost prima motocicletă și o recomand cu căldură oricărui începător și nu numai. Așa cum l-am cumpărat, tot așa îl dau mai departe: -câteva defecte de estetică -vopsea din fabrică Lucian, 0740.158.635
  3. Gata! Acum e a mea! Mulțumesc vânzătorului, am primit exact ce e în poze!
  4. Costumas

    De la începător pentru începător!

    Salutare tuturor începătorilor! Să trăiți ceilalți! Preambul: Acum două zile am citit despre evenimentul colegului de pe autostradă. Istorie în doar trei zile! Am un sentiment onest de durere..... Dacă cel puțin 1 singur începător depășește 1500km în primele 2 luni de ”A” datorită a ceea ce voi povesti mai jos, eu voi fi încrezător, mulțumit! Profilul personajului principal: 31 ani, căsătorit, 2 copii, inginer doctorand, experiență pe ”B” 13 ani - peste 400.000km (din care cel mult 6.000 în afara ROU). Povestea: Școala de șoferi/pilotaj/aviație pe categoria ”A” am făcut-o pe timpul verii din 2017. Examenul de probă practică l-am susținut undeva prin ultima decadă a lunii septembrie 2017. Deci primul meu sezon a fost compus din octombrie 2017. (Acum în noiembrie nu cred că o să mă mai încumet să ies pe stradă.) Agregatul l-am cumpărat de la un prieten al cumnatului (motociclist și el, doar că în alt județ). Deci motorul era sigur, am primit până și ulei și filtru de ulei pe care fostul proprietar nu l-a mai schimbat, deși le cumpărase. În ordine cronologică: 1. susținut examen teoretic 2. cumpărat agregat (o ocazie ce nu putea fi refuzată) 3. cumpărat echipament de protecție COMPLET 4. promovat examen practic 5. obținut dovadă 6. scos agregat la asfalt. O să axez povestea pe punctul 6. Totuși între perioada dintre punctul 1 și 6 am petrecut foarte mult timp pe acest forum. Am început cu secțiunea „ce motor să îmi iau”, am continuat cu „ce trebuie să știe un începător”, „secretele frânării”, „cum se abordează corect un viraj”, „accidente” și apoi am trecut la video cu accidente, nu ca să văd oase și sânge. Ci ca să pot înțelege cauzele care au dus la accident. (îmi aduc aminte de un coleg care a căzut pe timp ploios, în București. Iar după ce s-a ridicat s-a întors nervos să vadă de ce a căzut. Culme lui a fost să realizeze că a căzut din cauza unei linii de tramvai..... ÎNSĂ pentru mine, cel care a citit și analizat informațiile de pe acest forum era de mult deja evident că va urma o „fugă” a gumelor pe fierul lustruit și umed.) - (denumirea secțiunilor este din amintiri, nu trebuiesc considerate citate) Și înainte de a detalia punctul 6. am să dezvolt „un piculeț” și punctul 3. cumpărat echipament de protecție COMPLET. Întrucât categoria „A” a fost bifată ca fiind ultima din permis (excepție fiind tramvaiele), nu aveam un grup de „donatori”. Eram singur. Așa că la îndrumarea instructorilor de la poligon (am discutat cu mai mulți, individual, pentru a a avea o imagine cât mai consolidată) m-am introdus într-un magazin de moto. Acolo m-am lăsat total la mâna omului deschis, draguț, amabil din magazin. Acest prieten mi-a prezentat avantaje, dezavantaje, prețuri, plusuri și minusuri. Așa că dintr-o gama de produse am putut alege ceva echipamentul potrivit (mărime, greutate, înălțime etc.) la un preț convenabil mie. DE MENȚIONAT: anumite parți nu le avea pe stoc în mărimea mea. Și chiar la insistența mea, acest prieten a refuzat categoric să mi le vândă. M-a obligat să aștept 2-3 zile până a ajuns piesa cu mărimea potrivită. Revin la punctul 6. Prima ieșire a fost făcută SINGUR. Și am mers precum o cursă de transport în comun. Știam foarte bine traseul, curbele, știam fiecare intersecție cu orice drum fără prioritate, știam cam cât timp ar trebui să fac până la întoarcere și mai ales timpul zile în care am ieșit a fost când știam d.p.d.v. statistic că traficul este redus. În acest sistem am petrecut cca. 5-600 km. Apoi am avut curaj să măresc aria geografică de plimbare. La început mai ca tramvaiul, apoi cu aere de chilot până am încurcat claxonul cu flashul și iar am revenit la tramvai. Și abia pe la 8-900 km am avut curaj să ies în „haită” cu 2 prieteni. După primii 7 km am decis că ei sunt împreună și eu sunt singur. Stilul lor de condus/pilotaj/aviație nu corespunde cu profilul meu cu 2 copii și o soție acasă. Așa că am mai ieșit cu ei doar de vreo 2 ori, iar singur de câte ori aveam ocazia. La un moment dat am plecat și în șantier cu motorul (aveam deja 12-13 sute de km). Așa că am plecat pe la 6 dimineata, 11 grd. C. De câte ori mi se aburea viziera deveneam instantaneu cerc cu cocârlă (adică foarte încet și cât mai drept). Am uitat să precizez ca anvelopele sunt din 2013. Avertisment primit de la cel de la care am cumpărat moto. (Acum trebuie să închei cumva, întrucât sunt „chinuit” de cei 2 copiii care vor să plecăm afară.) Ca o părere personală, care nu trebuie să fie confirmată sau infirmată: Dacă nu aveam experiența de la „B”, îmi era extrem de dificil să devin „donator” cu aprox. 2 mii de km în primul sezon ( a se citi 1 lună) și fără nici un incident. Ei bine, cu excepția unuia singur: Dintr-o prevenire excesivă, am frânat de la 8km/h până la 0km/h și cu ochii după o dubă suspectă am uitat că sunt pe 2 roți și am fost apoi nevoit să pun în aplicare informațiile din filmulețele „cum să ridici singur o motocicletă căzută”. Și ca amuzament: soția mă aștepta, ieșită din propria-i mașină, la cel mult 10m și nu m-a văzut când am ridicat motorul. A văzut doar că îl împingeam prin parcare la Dedeman. Oameni bune, CITIT și ÎNSUȘIȚI-VĂ informațiile din acest forum. Școala de șoferi vă oferă „docomentul”. Informațiile și îndemânarea se dobândesc! Pe curând, Lucian
×