Salut! Ma gandesc sa cumpar un scuter de 50cmc folosit. Am cautat pe net de ce acte este nevoie pentru inregistrare, sau inmatriculare, nu stiu exact cum se numeste aceasta procedura si am gasit informatiile acestea.
1) CEREREA DE ÎNREGISTRARE, tipizat (care se poate descarca de aici);
2) ACTUL DE IDENTITATE AL SOLICITANTULUI (în original și copie pentru persoane fizice)
3) CERTIFICATUL DE ÎNMATRICULARE AL SOLICITANTULUI (în original și copie pentru persoane juridice), ÎMPUTERNICIRE din partea firmei și copie după B.I./C.I. a celui împuternicit;
4) ACTUL DE PROPRIETATE ASUPRA VEHICULULUI (factură sau contract de vânzare-cumpărare, în original și copie);
5) DOVADA EFECTUĂRII INSPECȚIEI TEHNICE (în original și copie) - pe care să se menționeze faptul că vehiculul este apt de a circula pe drumurile publice și nu prezintă pericol pentru participanții la trafic;
6) CARTEA DE IDENTITATE A VEHICULULUI, având aplicată folia RAR (în original și copie);
7) DOVADA PLĂȚII TAXEI DE ÎNREGISTRARE (original) în valoare de 40 RON:
- plătit în contul RO83TREZ70521360250XXXXX, deschis la CEC, la orice agenție de pe raza Sectorului 5;
- vehiculele aparținând Primăriei Municipiului București, Primăriilor sectoarelor 1 - 6, precum și instituțiilor publice, regiilor autonome, societăților comerciale și serviciilor publice aflate în subordinea Consiliului General al Municipiului București sau al consiliilor sectoarelor 1 - 6, sunt scutite de plata taxei de înregistrare;
DOVADA PLĂȚII CONTRAVALORII CERTIFICATULUI DE ÎNREGISTRARE (original) în valoare de 24 RON:
- plătit în contul RO83TREZ70521360250XXXXX, deschis la CEC, la orice agenție de pe raza Sectorului 5;
9) DOVADA PLĂȚII CONTRAVALORII PLĂCUȚEI CU NUMĂRUL DE ÎNREGISTRARE (original ) în valoare de 30 RON:
- plătit în contul RO83TREZ70521360250XXXXX, deschis la CEC, la orice agenție de pe raza Sectorului 5. Taxele se achită prin ordin de plată (pentru persoanele juridice) sau mandate poștale (pentru persoane fizice). Plăcuțele cu numerele de înregistrare și certificatele de înregistrare se înmânează personal solicitantului sau delegatului acestuia;
10) DOVADA PLĂȚII ASIGURĂRII OBLIGATORIE A VEHICULULUI (în original și copie);
11) DOVADA RADIERII DIN EVIDENȚELE ULTIMEI ADMINISTRAȚII PUBLICE LOCALE UNDE A FOST ÎNREGISTRAT, în cazul unei înregistrări anterioare.
Sursa
Informatiile de mai sus sunt sunt de pe site-ul primariei sectorului 5 din Bucuresti. Nu sunt din Sectorul 5 din Bucuresti dar actele, procedurile, si taxele nu sunt la fel in toata tara?
Am cateva intrebari referitoare la cele de mai sus.
3) De unde iau "CERTIFICATUL DE ÎNMATRICULARE AL SOLICITANTULUI" si despre ce imputernicire din partea carei firme este vorba?
4) Unde se face contractul de vanzare-cumparare si cat costa?
5) Inspectia tehnica este de fapt ITP? Se face la RAR? Aceasta inspectie trebuie facuta doar inainte de inmatriculare sau inregistrare sau trebuie facuta periodic? Daca trebuie facuta periodic, la ce interval de timp se face?
6) Cartea de identitate a vehiculului o iau de la cel care vine scuterul? Ce este aceasta folie RAR? Daca vanzatorul nu a fost cu scuterul la RAR sa ii dea acea folie, eu daca merg cu scuterul la RAR dupa ce l-am cumparat, primesc acea folie RAR?
10) Ce acte am nevoie pentru a primi asigurarea? Taxa de asigurare a unui moped este de 134 lei? Asigurarea este pentru un an ?
11) Radierea din evidentele ultimei administratii publice locale unde a fost inregistrat, se face in aceeasi zi cu contractul de vanzare-cumparare? Dupa ce se face radierea, o iau eu in original?
Multumesc anticipat.