pirvulescu Postat Decembrie 28, 2007 Share Postat Decembrie 28, 2007 Salutare. Mi s-a recomandat ca la schimbarea uleiului sa folosesc cel mai vascos ulei de furca. Asta pentru ca la Cruiser/Chopper furcile sunt mai alungite in fata si daca le faci mai dure i-ti confera mai multa stabilitate. La VT600 in cartea tehnica este recomandat uleiul SS-8. Voi ce ulei folositi? Este bine sa folosesc unul mai vascos? Stie careva care este clasificarea uleiurilor de furca? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi80 Postat Decembrie 28, 2007 Share Postat Decembrie 28, 2007 Salutare. Mi s-a recomandat ca la schimbarea uleiului sa folosesc cel mai vascos ulei de furca. Asta pentru ca la Cruiser/Chopper furcile sunt mai alungite in fata si daca le faci mai dure i-ti confera mai multa stabilitate. La VT600 in cartea tehnica este recomandat uleiul SS-8. Voi ce ulei folositi? Este bine sa folosesc unul mai vascos? Stie careva care este clasificarea uleiurilor de furca? eu am pus motul.erau 2 clasificari race si comfort.la mine am pus comfor ca e cruiser. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pirvulescu Postat Decembrie 28, 2007 Autor Share Postat Decembrie 28, 2007 eu am pus motul.erau 2 clasificari race si comfort.la mine am pus comfor ca e cruiser. Ai idee care era mai vascos. Mie i-mi suna confort ca fiind cel mai putin vascos. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LordRhadoo Postat Decembrie 29, 2007 Share Postat Decembrie 29, 2007 Ai idee care era mai vascos. Mie i-mi suna confort ca fiind cel mai putin vascos. cauta in linkul urmator recomandarile celor de la motul pt motocicleta ta http://www.ew2.lubesinfo.com/frameset.asp?...23&langid=1 daca motocicleta ta e vt 600 shadow atunci recomadarile sunt asa: Best FORK OIL FACTORY LINE MEDIUM - sintetic - la 65 de lei litru Better FORK OIL EXPERT MEDIUM - semisintetic - la 39 de lei litru Un litru iti este suficient. Amandoua au vascozitatea 10w. Exista in oferta de la Motul si vascozitzti mai mici , respectiv mai mari , pt ambele tipuri de ulei (sintetic sau semisintetic) exact la acelasi pret. Numai bine si La Multi Ani! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Petru Moldovan Postat Decembrie 31, 2007 Share Postat Decembrie 31, 2007 Salutare. Mi s-a recomandat ca la schimbarea uleiului sa folosesc cel mai vascos ulei de furca. Asta pentru ca la Cruiser/Chopper furcile sunt mai alungite in fata si daca le faci mai dure i-ti confera mai multa stabilitate. La VT600 in cartea tehnica este recomandat uleiul SS-8. Voi ce ulei folositi? Este bine sa folosesc unul mai vascos? Stie careva care este clasificarea uleiurilor de furca? De ce ti-ar conferi mai multa stabilitate? Eu cred ca ti-ar conferi mai multe senzatii de enduro... Eu am o furca deosebit de moale in fata care ma scuteste de senzatii gen "muncitor la pickhammer" cand merg pe drum neasfaltat si singurul dezavantaj pe care il vad e ca daca iau in viteza o denivelare mai mare de 17,5 cm pe franare puternica e posibil sa dau cu motorul de pamant si sa-l sparg... Dar pentru hartoape exista motoare cu garda de sol corespunzatoare, cred ca chopperele si cruiserele sunt facute pentru drum lung in principal pe asfalt... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pirvulescu Postat Ianuarie 2, 2008 Autor Share Postat Ianuarie 2, 2008 (editat) De ce ti-ar conferi mai multa stabilitate? Eu cred ca ti-ar conferi mai multe senzatii de enduro... Eu am o furca deosebit de moale in fata care ma scuteste de senzatii gen "muncitor la pickhammer" cand merg pe drum neasfaltat si singurul dezavantaj pe care il vad e ca daca iau in viteza o denivelare mai mare de 17,5 cm pe franare puternica e posibil sa dau cu motorul de pamant si sa-l sparg... Dar pentru hartoape exista motoare cu garda de sol corespunzatoare, cred ca chopperele si cruiserele sunt facute pentru drum lung in principal pe asfalt... Cu sa nu-ti de mai multa stabilitate o furca mai tare. Gandeste-te ca daca furca este f moale si mergi cu viteza pe un drum astfaltat roata fata sare putin de pe sosea la micile damburi existente (cele din astfaltul minunat al patriei). Astfel pierzi mult din aderanta pe roata fata. O furca mai tare tine mai bine roata pe sosea. Eu nu ma gandeam de loc la enduro. In cazul in care o sa ajung pe denivelari mari o sa merg oricum f. incet. Ideea este daca este mai bun un ulei mai vascos decat cel recomandat de producator? Acum nici f dura nu trebuie sa fie furca ca dai in extrema cealalta. Din link-ul lui LordRhadoo vad ca recomandat este vascozitate 10W dar mai exista si 15 si 20. Editat Ianuarie 2, 2008 de pirvulescu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Petru Moldovan Postat Ianuarie 2, 2008 Share Postat Ianuarie 2, 2008 Cu sa nu-ti de mai multa stabilitate o furca mai tare. Gandeste-te ca daca furca este f moale si mergi cu viteza pe un drum astfaltat roata fata sare putin de pe sosea la micile damburi existente (cele din astfaltul minunat al patriei). Astfel pierzi mult din aderanta pe roata fata. O furca mai tare tine mai bine roata pe sosea. Eu nu ma gandeam de loc la enduro. In cazul in care o sa ajung pe denivelari mari o sa merg oricum f. incet. Ideea este daca este mai bun un ulei mai vascos decat cel recomandat de producator? Acum nici f dura nu trebuie sa fie furca ca dai in extrema cealalta. Din link-ul lui LordRhadoo vad ca recomandat este vascozitate 10W dar mai exista si 15 si 20. Nu sunt de acord ca o furca tare iti creste stabilitatea, ci doar ca iti protejeaza motorul la denivelari mari in detrimentul articulatiilor de la mana. Un cruiser care merge cu 50km/h e deosebit de stabil (am depasit in toamna asta intr-o zi zeci de masini de fite, gipane, etc. pe drumul "european" de la Urziceni la Bucuresti pe niste portiuni neasfaltate pentru ca aia cu masinile aveau grija sa nu dea cu burta de pamant iar eu aveam grija sa nu-mi sara ghidonul dintr-o piatra mai mare la viteza prea mica, asa ca masinile mergeau cu 30km/h si eu cu 50km/h), iar un cruiser care merge cu macar 100km/h e unul dintre cele mai stabile obiecte din univers. De fapt accidentele la exces de viteza apar exact pentru ca motorul e prea stabil si la un moment dat nu mai poti evita sa te implanti in portbagajul masinii din fata sau sa mai iei corespunzator curba pentru ca motorul devine greu de manipulat. O motocicleta de viteza fiind mai scurta e ceva mai manevrabila si mai instabila dar se stabilizeaza daca cresti viteza cu 20-30%. Pe de alta parte, datorita inertiei motorul tinde sa devina stabil si pe verticala (pe orizontala e extraordinar de stabil datorita efectului giroscopic din rotile relativ mari); daca telescoapele sunt moi si ai ceva viteza, exista un risc serios sa dai la o groapa mai mare cu motorul de pamant, si dat fiind ca scuturi nu se prea poarta decat la motoarele enduro exista un risc serios sa-ti crapi blocul motor. Dar telescoape tari inseamna ca socul oricarei crapaturi in asfalt se transmite mai bine la ghidon, si dupa multe ore de tinut respectivul ghidon apar boli de genul celor profesionale la muncitorul la pickhammer. Asa ca pana la urma intrebarea e: mergi asa de tare incat s-ar putea sa fii surprins de o groapa si-ti spargi motorul (ca oricum la vitezele astea iti strambi jentile si mai ales la tubeless risti sa faci pana), sau preferi sa mergi mai incetisor si sa-ti protejezi mainile? Ca la enduro o cursa nemaipomenita inseamna cateva ore de mers prin padure de cateva ori pe luna, dar pe chopper/cruiser tipic mergi la drum lung si daca serviciul iti permite stai in medie mult mai mult timp in sa... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pirvulescu Postat Ianuarie 2, 2008 Autor Share Postat Ianuarie 2, 2008 Nu sunt de acord ca o furca tare iti creste stabilitatea, ci doar ca iti protejeaza motorul la denivelari mari in detrimentul articulatiilor de la mana. Aici te contrazic. Un amortizor in parametrii normali(si aici nu vorbesc de varianta in care-l intaresti mai mult decat scrie in carte asa cum ma gandesc eu) i-ti confera mai multa stabilitate decait unul lasat moale. Si aici ma refer la orice amortizor, fie el de furca de motor fie de masina. Asta e rolul lui constructiv, sa tina toate rotile pe carosabil. Iar in plus la furca este solicitat si la franare si mai trebuie sa iei si o curba din cand in cand. Daca te uiti la o suprafata astfaltata ea nu este perfect dreapta este putin valurita. Daca nu ai avea ulei in furca ci numai arcuri ti-ar topai roata din fata ca naiba si la curbe(gandeste-te la curbele largi) ai pierde aderenta si te-ai trezii in sant, ca dupa cum ai spus ai o inertie mare care te tine pe verticala si inainte. Nu mi-e frica ca dau cu blocul motor de pamant deoarece cursa furcii se opreste ininte de a se intampla asa ceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Petru Moldovan Postat Ianuarie 2, 2008 Share Postat Ianuarie 2, 2008 (editat) Aici te contrazic. Un amortizor in parametrii normali(si aici nu vorbesc de varianta in care-l intaresti mai mult decat scrie in carte asa cum ma gandesc eu) i-ti confera mai multa stabilitate decait unul lasat moale. Si aici ma refer la orice amortizor, fie el de furca de motor fie de masina. Asta e rolul lui constructiv, sa tina toate rotile pe carosabil. Iar in plus la furca este solicitat si la franare si mai trebuie sa iei si o curba din cand in cand. Daca te uiti la o suprafata astfaltata ea nu este perfect dreapta este putin valurita. Daca nu ai avea ulei in furca ci numai arcuri ti-ar topai roata din fata ca naiba si la curbe(gandeste-te la curbele largi) ai pierde aderenta si te-ai trezii in sant, ca dupa cum ai spus ai o inertie mare care te tine pe verticala si inainte. Nu mi-e frica ca dau cu blocul motor de pamant deoarece cursa furcii se opreste ininte de a se intampla asa ceva. Un amortizor tipic are doua elemente: 1) Un arc de otel pus inauntru (in fata) sau in afara (in spate); 2) Un tub umplut cu ulei, o tija, si un piston cu gaurele prin care respectivul ulei trece ceva mai greu. Rolul de baza al amortizorului pe ulei e sa amortizeze oscilatiile periodice pe care in mod natural le are un arc de otel. Ca efect secundar, daca vascozitatea uleiului difera fata de ce a gandit proiectantul, efectul e ca obtii un amortizor mai tare sau mai moale, desi mai bine schimbi arcul nu uleiul... Oricum eu nu cred ca amortizorul are mare treaba cu stabilitatea (nu neaparat cu aderenta), pur si simplu motorul merge drept daca merge suficient de tare pentru ca de fapt calatoresti calare pe doua giroscoape mari si drept poti sa mergi din inertie si fara sa ai aderenta de loc. Pe de alta parte m-ar mira ca amortizorul sa aiba mare rol pentru aderenta pentru ca in mers conteaza aderenta medie, asa ca un amortizor care apasa tare (din arc, nu din ulei) poate te ajuta cu 5-10% cand apasa si sa te incurce 5-10% cand e ridicat, dar gandeste-te ca ce merge in sus trebuie sa vina innapopi in jos, asa ca in medie orice tip de amortizor ai folosi cred ca atingi asfaltul cam la fel... Sigur lucrurile s-ar putea schimba daca mergi pe drum valurit des (30-100cm) si ai in mana un fel de pickhammer care chiar poate urmari valurele atat de dese, dar nu prea cred sa gasesti asa drumuri nici macar in Romanaa; dupa parerea mea prinzi ori drum neastfaltat, ori gropi gen Enduro (numite si proiectele lui Videanu), ori gropisoare care ritmeaza la 5-10 metri, ori drum drept pur si simplu... Editat Ianuarie 2, 2008 de pmoldovan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pirvulescu Postat Ianuarie 3, 2008 Autor Share Postat Ianuarie 3, 2008 Un amortizor tipic are doua elemente: 1) Un arc de otel pus inauntru (in fata) sau in afara (in spate); 2) Un tub umplut cu ulei, o tija, si un piston cu gaurele prin care respectivul ulei trece ceva mai greu. Rolul de baza al amortizorului pe ulei e sa amortizeze oscilatiile periodice pe care in mod natural le are un arc de otel. Ca efect secundar, daca vascozitatea uleiului difera fata de ce a gandit proiectantul, efectul e ca obtii un amortizor mai tare sau mai moale, desi mai bine schimbi arcul nu uleiul... Oricum eu nu cred ca amortizorul are mare treaba cu stabilitatea (nu neaparat cu aderenta), pur si simplu motorul merge drept daca merge suficient de tare pentru ca de fapt calatoresti calare pe doua giroscoape mari si drept poti sa mergi din inertie si fara sa ai aderenta de loc. Pe de alta parte m-ar mira ca amortizorul sa aiba mare rol pentru aderenta pentru ca in mers conteaza aderenta medie, asa ca un amortizor care apasa tare (din arc, nu din ulei) poate te ajuta cu 5-10% cand apasa si sa te incurce 5-10% cand e ridicat, dar gandeste-te ca ce merge in sus trebuie sa vina innapopi in jos, asa ca in medie orice tip de amortizor ai folosi cred ca atingi asfaltul cam la fel... Sigur lucrurile s-ar putea schimba daca mergi pe drum valurit des (30-100cm) si ai in mana un fel de pickhammer care chiar poate urmari valurele atat de dese, dar nu prea cred sa gasesti asa drumuri nici macar in Romanaa; dupa parerea mea prinzi ori drum neastfaltat, ori gropi gen Enduro (numite si proiectele lui Videanu), ori gropisoare care ritmeaza la 5-10 metri, ori drum drept pur si simplu... Ai dreptate rolul amortizorului este sa amortizeze oscilatiile armonice ale arcului. (cand zic amortizor ma refer numai la partea cu fluid si gaurele, in cazul furcii avem si amortizorul si arcul in aceiasi oala). Acest lucru face ca roata sa aiba un contact mult mai bun cu solul. Contact mai bun inseamna stabilitate mai buna, si la stabilitate ma refer nu numai la mersul inainte ci si la curbe si la franari. Faptul ca schimbatul uleiului inbunatateste comportamentul motocicletei poate fi confirmat de cei care au facut acest lucru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.