christensen Postat Aprilie 1, 2008 Share Postat Aprilie 1, 2008 sa mai ivit o problema la montarea aparatorii de lant si mai precis doar cu roata data jos pot monta. Este de la ETZ 150...sper ca la 250 sa se potriveasca...asa ma asigurat vanzatorul. cum dau jos roata? il pun pe cricul central(sa pun sub cric ceva ca sa fie mai sus), desfac cele 2 suruburi de pe ax, desfac frana spate.....mai este ceva?(lantui deja dat jos).... Si urmatoarea intrebare ar fi daca pun sus aparatoarea de pinion spate(lant) se poate pune ulterior rotita dintata de la vitezometru?(ca imi este dus plasticul in care intra axul pinionului. axul nu este centrat si cred ca din acest motiv imi oscileaza acul km). multumes Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Aprilie 2, 2008 Share Postat Aprilie 2, 2008 (editat) Uite cum faci: 1. Pui motocicleta pe cricul central si poti sa pui si ceva sub el, desfaci ce tine de frana spate. Apoi cu o cheie de 19 (preferabil inelara sau tubulara) desfaci surubul (de fapt e axul).......Dupa ce il desurubezi, il scoti (vezi ca e lung).Dupa ce ai scos axul o sa iti cada jos cricul picior si atunci o sa poti sa scoti roata fara sa umblii la pinion.Ala o sa ramana prins pe partea dreapta impreuna cu aparatoarea. Dupa ce ai pus roata undeva, poti sa te muti pe partea dreapta 2. Pe partea dreapta poti sa desfaci cu cheia de 22.Dupa ce scoti piulita impingi placa (aparatoarea) spre inauntru.Si uite asa ai scos si pinionul..... 3. Tija dintata de la kilometraj (cred ca te referi la cea care antreneaza cablul) nu poti sa o pui dupa ce ai montat tot ansamblul.Trebuie pusa inainte......Cred ca la tine e uzata bucasa care sta intre manerele patentului.La Ocanyi e 7 lei.....Sa dai neaparat cu vaselina prin interior si pe toti dintii rotitelor... Asa ca intrebare : rotile care antreneaza kilometrajul sunt uzate? Au fost unse ? Spune-mi si mie te rog cat ai dat pe lant... Editat Aprilie 2, 2008 de augustin87r Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
christensen Postat Aprilie 2, 2008 Autor Share Postat Aprilie 2, 2008 nu am cumparat lantul, mia cazut jos ca nu a fost intins si mia spart aparatorile, dar mam interesat in satu mare costa 50ron. am reusit sal dau jos si lam si pus sus ..... daca nu pot pune pinionul la loc cu aparatoarea pe ea atunci ii bai...trebuie sal dau jos din nou. Bucsa aceea imi este dusa nu centreaza axul pinionului si 'bate' in cablu. in bucsa nu a fost deloc vazelina, pinionul era uns.cred ca mai merge pinionul ii un pic lovit (vreo 20 mm mia aruncat pinionul). La aparatoarea de la pinion spate este ''apasat' cu ceva fata de busa de sub ea?la mine se misca si ma enerveaza.cred ca voi pune o saiba mai groasa de teflon....dar cum a fost original? cand am pus lantul sus mam chinuit un pic ..am pus inversa aparatoarea(are o taietura pe cutie unde intra si eu invers lam pus) cat de tare sa intind lantul?nu prea 'simt' peste aparatori? iar cand am pus sus am observat ca siguranta de la lant nu intra in canal, oare pot merge asa sau trebuie schimbat?se poate gasi separat?ca sa nu fiu nevoit sa cumpar intreg lantul? acuma numi ramane alceva decat sa centrez roata si sa intind lantul..ma si duc sal fac. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Aprilie 2, 2008 Share Postat Aprilie 2, 2008 (editat) Pai normal ,aparatoare de lant nu trebuie sa se miste pt ca are o bucsa. Uita-te la mine in poza si spune-mi daca o ai .Cred ca fara ea nu ai cum sa strangi aparatoarea deloc...... Ca sa strangi lantul nu trebuie sa te uit la aparatori.Desfa cacapcul din dreapta si verificade acolo. Strangi si tu cu mana de ce poti si vezi cum e intinderea....Si nu merge cu lantul fara siguranta pusa ca nu o sa tina...Eu nu m-as risca.......Cred ca poti sa gasesti siguranta la un prieten care a schimbat un lant vechi......... Editat Aprilie 2, 2008 de augustin87r Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andrei_D Postat Aprilie 2, 2008 Share Postat Aprilie 2, 2008 pai nu poti baga siguranta aceea in canal? daca nu merge deloc, incearca sa gasesti o alta "cheita" pentru lant. In poza este pusa bine siguranta, ai grija sa nu o pui din greseala invers, adica cu deschiderea spre in fata, fiindca e posibil sa sara. Pentru intinderea lantului, dai motocicleta jos de pe central, te asezi pe ea si misti buruful superior de cauciuc (prin care trece lantul) sus/jos. Intre cel mai de sus punct si cel mai de jos trebuie sa fie o distanta de aproximativ 1 cm. Am scris sa te asezi pe ea fiindca daca nu te asezi cand reglezi intinderea lantului risti ca la drum, cu tine pe ea, sa se intinda prea tare lantul si sa iti uzeze prematur toata transmisia finala (pinioane+lant) sau chiar sa nu mai intre in viteze. Daca stii ca mergi de obicei cu pasager, incearca sa reglezi lantul cand este si pasagerul asezat pe locul lui, cu alte cuvinte, sa simulezi greutatea cu care pleci la drum. Inca un lucru: cand intinzi/slabesti lantul, ai grija sa pastrezi roata aliniata in bascula. Eu dupa ce intind lantul si presupunand ca am roata dreapta (nelovita, nedescentrata) masor cu un subler distanta dintre jeanta si bratul stang/drept al basculei. Daca am distante egale inseamna ca roata este centrata. Numai bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
christensen Postat Aprilie 3, 2008 Autor Share Postat Aprilie 3, 2008 @augustin87r si eu am asa ceva dar nu prea sta pe ea, daca trag cu mana vine jos. Am sa incerc sa indoi cheita sa vad daca pot ..mie frica sa nu se rupa si atuncea voi sta cu ochi in soare. doar o sg cunostinta am cu etz250 si nu stiu daca are acea cheita. pana nu centrez roata nu pot intinde lantul. @Andrei_D prin bascula intelegi furca ce prinde roata deoparte si de alta?am pus cateva poze.ma si duc sal centrez. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andrei_D Postat Aprilie 3, 2008 Share Postat Aprilie 3, 2008 (editat) da, aia e bascula, se mai numeste si furca spate si sagetile rosii sunt distantele pe care trebuie sa le masori. Cheita nu trebuie sa fie neaparat de MZ. Am impresia ca se potriveste de la orice motocicleta mai putin de la IJ (are zalele mai lungi). Du-te si prin targ, pe la vechituri. Eu am gasit cheita pe un lant de masina industriala (se potrivea tot lantul, inclusiv cheita). Gasesti sigur cheita la magazinul de unde ti-ai luat aparatoarea de lant dar costa in jur de 150-200.000, ceea ce mi se pare prea mult. Nu stiu daca te pricepi sau nu dar incearca sa mai verifici si alte parti ale motocicletei sa nu te trezesti ca pica si alea. Eventual cheama langa tine un prieten cu ceva cunostinte in domeniu si verificati cam tot ce se poate verifica. Tin minte ca la mine, roata spate era descentrata rau, a uzat rulmentii si avea joc. Acest joc s-a transmis si la bascula si a inceput si aia sa aiba joc in prinderea pe cadru. La drum nu stiam din ce cauza motocicleta oscileaza pe banda chiar daca eu tineam ghidonul drept. Dupa ceva timp mi-am dat seama ce se intampla, am schimbat rulmentii si am strans jocul basculei. Apoi a fost o cu totul alta motocicleta. Bafta la reglaje si plimbare placuta! Editat Aprilie 3, 2008 de Andrei_D Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
christensen Postat Aprilie 3, 2008 Autor Share Postat Aprilie 3, 2008 cred ca am facut o prostie si am pus in exterior saiba! cred ca saiba aceea lipseste de la aparatoare?nu? nu putea fi in exterior ca altfel nu prinde piulita calumea si dinspre aparatoare am loc,nu cumva asaiba strangea aparatoarea de bucsa? uite o poza...foccccccc ce prost is iar trebuie sal desfac..dar acuma nu mai dau jos lantul il pun iar pe cricul central si il ridica mai sus ca sa poata iesi roata fara sa fiu nevoit sa dau jos si partea cu pinionul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Aprilie 3, 2008 Share Postat Aprilie 3, 2008 Mai,eu nu am nici o saiba.LA mine bucsa aceea intra perfect in gaura aparatorii si sta fixa acolo. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
christensen Postat Aprilie 3, 2008 Autor Share Postat Aprilie 3, 2008 si atunci de undei saiba?de pe cealalta parte? --- Mesaj completat în 03 Apr 2008 11:52 -------------imi poti face poze cu al tau, sa vad cum vine --- Mesaj completat în 03 Apr 2008 15:46 -------------am pus saiba(vro 4mm are) in partea cealalta unde am surubul.(deacuma ma voi uita bine inainte sa desfac ceva la ea..+ prostia a fost ca a 2zi am terminat si nu miam amintit de unde lam scos) centrarea lam facut: deschis sublerul si cu partea opusa(tija ce iese din ea) am masurat(ca altfel nu reuseam).lam centrat la mm dar din pacate roata nu este dreapta, norok am avut ca am prins un loc unde era dreapta. am intins si lantul nu stiu dacai bine(daca ma pun pe motor nu prea pot sa verific lantul si trebuie sa pun jos un picior, astfel o parte din grautate nu mai este pe motor)....am facut ceva poze.lantul are un joc total de aproximativ 1cm(poate mai putin),masurat la pinionul din poza: --- Mesaj completat în 08 Apr 2008 23:20 -------------aparatoarea de pinion trebuie sa vina langa furca!iar in acest fel ramane fix. am incercat sa pun rotita de km(am cumparat carcasa aceea in ce intra rotita) dar cand strang piulita atuncea agata cand incerc sa invart roata si daca fortez atuncea impinge afara axul si pinionul de la kilometraj. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.