Jump to content

Redresor

Super Membru
  • Content Count

    805
  • Joined

  • Last visited

About Redresor

  • Rank
    Avansat

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bucuresti
  • Carnet moto din
    23-11-2007
  • Motocicleta
    MZ ETZ 250, BMW F 650ST

Recent Profile Visitors

521 profile views
  1. Corect, fluidele trebuiau schimbate. La momentul respectiv nu estimam să am timp de călătorit, plus că fostul proprietar mi s-a părut om serios, ce a spus că a făcut, așa a fost. Marcel a verificat-o, a vorbit cu omul și i-a lăsat impresie bună. Până una-alta s-au strâns cam 3.000km. La momentul respectiv uleiul era puțin peste mijloc și mi-am zis că o să merg până scade sub mijloc. Nu a consumat nimic, deși pe forumuri majoritatea spun de consum măricel. Urmează și lichidul de frână. Nu am led la faza de drum, am pe becul de poziție, cel care oricum nu se vede când ai farul aprins, deci nu mi-ar trebui strălucitor. Luminează mai mult decât becul de 4W și consumă doar 50mA, față de 500mA becul. Am adaptat un led de 8mm cu lumină caldă la soclul de bec, după cum se vede în pozele de mai sus. Nu am auzit multe de bine despre leduri în faruri cu oglindă pentru bec. Majoritatea care și-au pus încearcă să se consoleze după ce au cheltuit mult. Cu ce nu sunt împăcat deocamdată: cu postura de condus. Mă cam obosește naked-ul comparativ cu F650 pe care stăteam ca pe fotoliu.
  2. S-ar putea sa vin, cred că miercuri, nu știu exact. În specificații am văzut că toate R850 au 5 trepte... https://www.motorcyclespecs.co.za/model/bmw/bmw_r850r con 03.htm
  3. Mersi. Da, are doar 5 trepte. 6 are doar R11150 (din câte știu).
  4. Adusă în iunie 2018 de Marcel, pe care îl recomand: https://motociclism.ro/topic/746005-testez-cumpar-si-transport-moto-din-ungaria-austria-germania-catre-ro/page/6/ Plăcut impresionat din prima. Am făcut cam 3.000 km imediat după cumpărare, a mers fără cusur: putere, frână de motor bună, dacă vrei să alergi peste 140kmh se simte nevoie de treapta 6. Fără „surging” și „stalling” de care se plâng mai mulți posesori de oilheads. Am fost impresionat de servofrână și ABS. Nu tragi de levier ca ciobanul, iar ABS-ul intră și la 5kmh. În iarnă am început să o pun la punct, deși nu e mare lucru de făcu la ea. Schimburile obișnuite. Ulei, filtre. Cutia de viteze și grupul. Am zis să „spăl” cumva interiorul, deci am cumpărat un ulei obișnuit care este oricum în parametri (hypoid, chiar semisintetic) și o substanță pentru curățat motorul. Mă așteptam să fie un fel de diluant, dar e tot vâscoasă. M-am gândit că o să adauge un plus de detergent, deși s-ar putea să funcționeze la temperaturi mai mari. Am amestecat-o cu un litru de ulei și am mers cam 5km printre blocuri la viteză mică, cât să se încingă motorul. Am dat jos uleiul din cutie și grup, arătau bine. Pentru scurs uleiul se poate folosi un conector de canalizare, diametru 34mm. Cel de la BMW, o țeavă tăiată, costă cam 100 euro. Pus Motul, o sesizare clară este că găsesc imediat punctul mort. Cu uleiul cu care a venit mai trebuia să mestec uneori în cutie sau să debraiez dublu. Bușon magnetic baie ulei. De fapt un moft, intenționez să observ dacă prinde ceva pilitură. Teoretic, filtrul este suficient pentru a le opri. Principalul motiv pentru care nu se folosesc bușoane magnetice: dacă acumulează foarte multă pilitură, e dislocată de circulația uleiului (presiune mare) și dusă în motor sub formă compactă (bucățele). La F650 nu am văzut depuneri semnificative (și avea ungere comuncă cutie-motor). Fișele bujiilor. Am simțit la un moment dat în aglomerație bâlbâieli minore la relanti care s-au rezolvat după ce am accelerat puțin. Am crezut că e parte a fenomenului „stalling” despre care am citit că e specific modelului. Când echilibram corpurile clapetă auzeam din când în când „click-click” ca la un releu anclanșat. Având în vedere că nu prea ar avea sens să pornească un releu din senin (nu avem un venitlator cum au cele de poliție), am desfăcut protecția bujiei de la cilindrul stâng și am văzut conturnarea scânteii la masă. Am verificat și la dreptul și făcea și acolo, dar mult mai rar, când se încingea mai mult motorul. Peste 1.500 rot/min nici semn de scânteie la masă. Cele două fișe aftermarket (Q-Tech) costă cam 400 de lei până ajung la ușă (61 euro + 16 transport): https://q-tech-shop.de/en/p/ignition-cable-set-incl-spark-plug-connector-removal-tool-black-fits-all-single-spark-4-v-bmw Firma este și pe ebay: https://www.ebay.com/itm/Zündleitungen-SILIKON-BMW-R1100-R850-R1150-12121342641-ignition-cable-set/292664515753?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649 Vin cu DHL din Germania, iar de la Oradea sunt preluate de UrgentCargus, motiv pentru care vă doresc mult succes și răbdare. Să-i spuneți neamțului să va treacă nr de tel pe colet. Fișele originale costă 61 euro bucata sau mai mult. Pe cele aftermarket văd că este o serie BREMI 10206WA1 care se potrivește la ceva auto BMW. Nu am cercetat în plus. Când am căutat variante de fișe, asta a fost singura alternativă la cele originale. Comenzile - motiv mare de nervi. Ca la toate R-urile 1150 sau 850 pe care le-am văzut pe mobile.de, în realitate și ca piese de schimb, au avut o mare problemă cu mantaua firelor de la comenzi. Nu pot să-mi dau seama de ce au folosit așa material prost. La F650 nu aveau semn de crăpătură deși motocicleta avea 20 de ani. Chiar e o mare rușine pentru o firmă mare să folosească așa rebut de material. Nu le-au făcut teste de stres? Ce am avut eu la comenzi se fărâmița. Au fost cârpite țigănește cu bandă, au avut fire înădite (relativ cu simț de răspundere) pentru că s-au rupt după ce au rămas expuse. Comenzile noi costă cât nu merită: 200 euro/buc. Așadar, am cumpărat de pe tme.eu manta cu diametru 10mm stabilizat UV. https://www.tme.eu/ro/details/pvc125-12-bk-10/mansoane-electroizolante/sigi/ Datasheet aici: https://www.tme.eu/Document/2da1743b0fb349c2512f9ba29b572895/PVC125.pdf Cel original are 8mm, dar cu 10mm se lucrează mai ușor, plus că mie îmi trebuia și la un Hoinar. Așa arătau comenzile: O parte din mizeria rămasă... Având în vedere că la un moment dat nu am putut să claxonex (apăsam degeaba), m-am gândit să schimb și întrerupătoarele. Încercarea de a retensiona lamelele respective nu mi-a reușit. Sunt montate de inteligența artificială, nu de o mână tremurândă. Riscam să funcționeze de 10 ori impecabil, iar când mi-ar fi trebuit,nu. Deci întrerupătoarele sunt K12C12.5N. Le găsiți pe Farnell, le pot aduce cei de la ConexElectronic dacă nu aveți cont Farnell. Oricum, prețul final/buc (TVA, transport) este de circa 30 lei. Trebuie 5 buc. https://ro.farnell.com/c-k-components/k12c12-5n/switch-1mm-travel-2-5n-ip67-seal/dp/1908196 Cele noi îmi par chiar mai bune, au protecție mai convingătoare la ploaie. Există mai multe topicuri pe subiect, deci deduc că și aici au gafat-o cumva cei de la BMW. De la cele vechi se păstrează soclul alb. Se dezlipește de întrerupător cu alcool izopropilic (spray contacte), fiind lipit cu un clei. Se sigilează de umiditate cu silicon topit. Totul a fost curățat cu alcool izopropilic și uns cu vaselina siliconică. După arată așa: Detaliat despre demontat și interior: https://rtboxer.wordpress.com/2010/04/05/repair-indicator-turn-signal-switch/ http://forums.pelicanparts.com/bmw-r1100s-r1200s-tech-forum/373418-11s-right-turn-signal-switch-repairable.html https://www.ukgser.com/forums/showthread.php/103062-Anyone-had-an-indicator-switch-go-on-a-GS-(Solution) https://www.ukgser.com/forums/showthread.php/216057-Are-the-indicator-cancel-generic?p=2185080#post2185080 Priza de brichetă și încărcător. A venit cu o mufă de brichetă care nu funcționa din cauza siguranței. Am scos siguranța în zona accesibilă a rezervorului pentru a o putea schimba dacă e nevoie. Pus siguranță de 2A, care oricum mi se pare mare pentru consumatorii pe care intenționez să-i folosesc. Legat în paralel un încărcător dedicat, o chinezărie care bruiază frecvența FM pe o rază de 3 metri Reglat supape. Evacuarea era puțin mai strânsă (ceea ce e normal), admisia aproape perfectă. Sincronizat corpuri clapetă. Cu un device gospodăresc, detalii despre construcție, aici: https://www.youtube.com/watch?v=7D_f05_a74Y Trebuie răbdare și iese bine până la urmă, în clip e o fază intermediară. Corupurile clapetă nu au joc, ceea ce ajută (evident). Am pus două ventilatoare în dreptul cilindrilor pentru a nu se supraîncălzi. Bujii iridium. NGK BKR7EIX2667. Tot un moft, am zis să încerc, să văd diferență față de cele obișnuite. Nici o diferență sesizabilă la mers, poate la consum se va vedea ceva. Leduri. La număr și poziție. Pentru consum infim la parcarea cu lumina pornită și pentru a nu le mai schimba niciodată. Ledul este tot de la tme, parca 110 grade unghiul de luminare. Pus în soclul becului ars. Cu ocazia asta am reparat și soclul poziției. S-a mâncat șaiba, iar plusul intrase în interior și flencănea pe acolo. Pericol de scurtcircuit. VID_20190328_194134.3gp VID_20190405_211502.3gp
  5. Mersi. Incerc zilele astea... » Post actualizat in 01 Oct 2018 15:32 Am desfacut carburatorul si pare în regulă. Plutitorul nu e spart și nici deformat. L-am probat într-un vas cu apă. Totuși: 1. Cred că e uzat cuiul pontou (are un guler rotund), oricum, mai puțin uzat față de altul pe care îl am. Nu cred că se poate regla nivelul plutitorului sau nu stiu eu față de ce să compar momentul deschiderii. 2. Surubul de alama nu e menționat în manual. Ce face? E normal să se desfaca în două? » Post actualizat in 14 Oct 2018 18:57 Progrese: 1. Am pornit-o. Motorul pare că merge binisor. Am incercat să merg cu ea (desi are roata spate pe janta) si nu prea trage. Abia se misca. Am incercat sa ii dau treapta a doua si constat ca distanta de la 1 la 2 e foarte mare. Trebuie sa ridic piciorul de pe scarita, nu merge sa ridic doar laba piciorului. La alta motoreta (VOshod, MZ) daca ridicam atat ajungeam in treapta 4-5. Ar putea avea si o problema de alimentare, avand in vedere ca daca accelerez nu are tendința să fuga, ci scoate sunet infundat si abia se misca. 2. Busonul de golire a uleiului din cutie loveste in cadru. Nu pot baga o inelara, iar daca desfac cu fixa, după cateva ganguri hexagonul loveste de cadru.
  6. Astazi am încercat să îl pornesc. Dă să pornească atât timp cât are benzina care a curs prin inundarea camerei de nivel. Dacă trag de accelerație face ca porcu și moare. Am luat carburatorul în casă să văd despre ce e vorba. E primul lucru pe care îl suspectez, alături de cablu care nu culisează cum trebuie... Are 3 șuruburi de reglaj. Ce trebuie făcut din ele? Ce nivel trebuie să aiba plutitorul? Orice știți mă ajută.
  7. Va salut, 1. Sunt in procesul de punere in funcțiune a unui Hoinar. Nu gasesc cablu original. Are cineva poze cu unul de IJ? (pe net găsesc doar poze generice). Dacă are nucile mai mari nu e neapărat problema, se pot lua la pila. Mai mult ma intereseaza sa aiba camasa cu grosime in jur de 7,5mm. Detalii aici: /index.php?/topic/754180-diverse-hoinar/?p=4483436 2. Mai aduce cineva piese de rusești? Cand aveam Voshod am vb de cateva ori cu Gașpar. Nu prea se pricepea....
  8. Sursa de piese nu stiu, ma uit pe OLX si Okazii. Sa nu cumparati de la cel din Rosiorii de Vede, Cristi Naiboiu. A trimis gunoaie cuiva si omul a pus pe OLX https://www.olx.ro/oferta/piese-noi-mobra-hoinar-IDbrtJn.html#8af56b5d82 LA motorul de hoinar ce arcuri se uzeaza sau se rup in cutia de viteze? Stiu ca este unul de recuperare a pedalei de pornire care înțeleg că se baga greu. Iar celalalt este undeva in cutie, dar nu stiu ce rol are... Are cineva o poza cu ele? » Post actualizat in 31 Aug 2018 21:39 Revin la cablul de acceleratie. Am cumparat de pe OLX unul despre care se zicea ca e nou. AM crezut ca e nou din stocuri vechi, insa e ca cel pe care il am. Adica subtire care flencăne în comandă și în carburator. Are capsa care inveleste camasa ca 5,8mm diametru, în timp ce restul cablurilor au cam 7,3mm. Pentru că e capsa subtire nu se poate regla de unde intra in carburator. Are cineva un cablu original? As vrea sa vad daca are si piulita de reglaj la capatul dinspre mâner.
  9. Incet, incet il pun la punct. AM observat diverse lucuri si intreb... In clip observati ce voi descrie. 1. Cablul de acceleratie. E pus ceva mai subtire, probabil de scuter. Pentru ca nu este fix, se blocheaza. Se potrivește de la alte motorete? M-ar interesa ceva cu plastic pe interior, ca sa culiseze mai bine cablul. 2. Scarita din dreapta este stramba. Daca ma uit la ea, imi dau seama ca daca ar fi dreapta nu prea ar avea cum sa intre motorul. Ce s-a intamplat? A cazut cu ea sau e strambata special? 3. La transport a curs o parte a uleiului din cutie. PE unde ar fi putut curge daca dopul de umplere e bun? Ar curge printre semicartere daca sunt etansate bine? 4. Anvelopa spate este 3.25 - 16. Inteleg ca cercul este de Jawa spițat pe butuc de Hoinar. Se poate pune anvelopa 21 - 2,75 ca pe față și cum scrie în manual? Vreau sa merg la RAR și banuiesc ca se vor uita la anvelope. Vizual nu vad diferenta de diametru. O fi un țol, doi... In plus, am nevoie de o camera, pentru ca la a mea rasufla pe la valva. Nu a fost prinsa piulita pe janta si probabil s-a smuls cand cineva a incercat sa o umfle, 5. Cum deschid cutia de scule? Nu am cheia. Constat ca un surub se desface. L-am scos, dar nu se clintește capacul. Yala ramane pe poziție....
  10. As avea nevoie de cablu de acceleratie de Hoinar sau daca se potrivesc de la alte motorete, este buna orice sugestie. Am nevoie si de comenzile de pe ghidoane, cu tot cu intrerupatoare...
  11. Mersi. Bine de stiut contul Facebook. Intre timp am rezolvat cu o firma de tractari
  12. Pacat ca are gaura respectiva, ca altfel ar fi fost perfect. Cat costa?
  13. Un băiat de nota 10. Foarte serios, cinstit și de treabă. Ieri pe seară am primit-o. Era el mai fericit decât mine (aveam o durere de cap de plesneam).... Recomand...
  14. Da, da, e chiar bună ideea asta cu offroad. Poate dacă aveam F-ul mă încumetam Ieșeam la calea ferată de lângă RAR
×
×
  • Create New...