Shorty Postat Mai 4, 2008 Share Postat Mai 4, 2008 Salut, Am cautat o vreme pe forum, dar n-am reusit sa gasesc nimic relevant, asa ca am zis sa creez acest topic. Ideea este in felul urmator: eu mi-am luat SM pentru ca merg in principal pe asfalt, dar din cand in cand vreau sa mai pot sa ies si pe un forestier, un drum de pamant, etc. In conditiile astea, nu ma simt chiar bine sa ies de pe sosea cu gume de strada (Michelin Pilot Sport momentan), asa ca m-am gandit sa trec pe niste cauciucuri chiar de SM. In capul meu, asta inseamna cauciucuri cu profil mai complex si mai "mult" decat cele de strada. Pana acum mi s-au parut interesante Maxxis M6119/M6118. Intrebarea este, a mers cineva cu asa ceva? Are cineva niste pareri in legatura cu ele (pareri formate prin experienta, bine-nteles )? Aveti alte recomandari (in afara de "ia-ti LC4 enduro" )? Multumesc si astept orice parere cu interes Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stilgar Postat Mai 4, 2008 Share Postat Mai 4, 2008 ma gasesc in aceasi sit cu tine... am incercat insa michelinurile la enduro si cu exceptia noroaielor au mers..... daca mergi pe pamant uscat chiar nu ai probleme.. la iarba uda insa incepe dansul... ai gasit undeva Maxxis M6119? la ce pret? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaio07 Postat Mai 4, 2008 Share Postat Mai 4, 2008 Salut, Am cautat o vreme pe forum, dar n-am reusit sa gasesc nimic relevant, asa ca am zis sa creez acest topic. Ideea este in felul urmator: eu mi-am luat SM pentru ca merg in principal pe asfalt, dar din cand in cand vreau sa mai pot sa ies si pe un forestier, un drum de pamant, etc. In conditiile astea, nu ma simt chiar bine sa ies de pe sosea cu gume de strada (Michelin Pilot Sport momentan), asa ca m-am gandit sa trec pe niste cauciucuri chiar de SM. In capul meu, asta inseamna cauciucuri cu profil mai complex si mai "mult" decat cele de strada. Pana acum mi s-au parut interesante Maxxis M6119/M6118. Intrebarea este, a mers cineva cu asa ceva? Are cineva niste pareri in legatura cu ele (pareri formate prin experienta, bine-nteles )? Aveti alte recomandari (in afara de "ia-ti LC4 enduro" )? Multumesc si astept orice parere cu interes Si pe mine ma intereseaza problema cauciucurilor de SM si resimteam nevoia unui topic "pentru noi". Doar ca problema mea e invers, vreau unele mai de strada. Eu am acum Pirelli MT60, de macadam, deci compozitie mai hard, si nu de ploaie, deci compozitie ultrasoft, desi arata asemanator. Ideea e ca daca iesi cu cauciucuri soft (racing) pe pamant/piatra/nisip le mananci repede. Astea ale mele se comporta destul de bine pe poteci, macadam, forestier, chiar si iarba. La noroaie mari in general se inneaca. Pe strada, din nou, se comporta bine si pe udatura decent. Nu o sa poti sa franezi cu ele ca in cazul unora de strada, dar eu zic ca e un compromis bun. Am 3500km cu ele si nu par sa se fi uzat. Mie mi-au mai sarit in ochi Continental Contiforce SM, dar acestea cred ca sunt mai de strada/circuit (pentru portiunea de pamant aferent), si nu pentru uzul cotidian de softenduro. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Shorty Postat Mai 5, 2008 Autor Share Postat Mai 5, 2008 Ma bucur sa vad ca nu sunt singurul care se confrunta cu probleme d-astea "existentiale" @stilgar: Maxxis am intrebat deocamdata doar la bogdan.c de pe forum si mi-a spus ca are la EUR 76 fata si 134 spate. Ceea ce mie mi se pare ok. Cat despre Michelin-uri, am iesit si eu putin cu ele pe niste drumuri de pamant si, intr-adevar, nu a fost chiar atat de grav. Doar pe iarba, cum spuneati si voi, s-a cam terminat povestea. Noroi n-am avut la indemana atunci Dar, totusi, imi sta in cap ideea ca s-ar putea si mai bine, plus ca merg cu grija ca astea de strada sa nu cedeze la vreo piatra mai ascutita sau mai stiu eu ce (da, probabil sunt paranoic) @Mihaio07: am cautat un pic, MT60 sunt intr-adevar genul care il am eu in cap (ca si Maxxis). Am sa intreb de niste preturi, mai ales ca inteleg de la tine ca sunt ok. Contiforce, in schimb, nu prea ma atrag. Mi se pare ca profilul e prea apropiat de cele de strada, adica prea "putin". Am de gand sa dau o tura zilele astea pe la cateva magazine si eventual la Chemtraders, ca stiu ca ei aveau si ceva gume de moto. Va spun ce mai aflu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaio07 Postat Mai 5, 2008 Share Postat Mai 5, 2008 Ma bucur sa vad ca nu sunt singurul care se confrunta cu probleme d-astea "existentiale" @stilgar: Maxxis am intrebat deocamdata doar la bogdan.c de pe forum si mi-a spus ca are la EUR 76 fata si 134 spate. Ceea ce mie mi se pare ok. Cat despre Michelin-uri, am iesit si eu putin cu ele pe niste drumuri de pamant si, intr-adevar, nu a fost chiar atat de grav. Doar pe iarba, cum spuneati si voi, s-a cam terminat povestea. Noroi n-am avut la indemana atunci Dar, totusi, imi sta in cap ideea ca s-ar putea si mai bine, plus ca merg cu grija ca astea de strada sa nu cedeze la vreo piatra mai ascutita sau mai stiu eu ce (da, probabil sunt paranoic) @Mihaio07: am cautat un pic, MT60 sunt intr-adevar genul care il am eu in cap (ca si Maxxis). Am sa intreb de niste preturi, mai ales ca inteleg de la tine ca sunt ok. Contiforce, in schimb, nu prea ma atrag. Mi se pare ca profilul e prea apropiat de cele de strada, adica prea "putin". Am de gand sa dau o tura zilele astea pe la cateva magazine si eventual la Chemtraders, ca stiu ca ei aveau si ceva gume de moto. Va spun ce mai aflu Mai sunt care aduc Maxxis pe la sectiunea bursa. Asa stiam si eu preturile, pe la 200E setul. Dar Maxxis este cauciuc low budget, cam ca Mitas. Din ce am citit eu pe alte forumuri, oamenii erau multumiti de Maxxis, dar aveau aceeasi problema ca si cei cu Mitas: durata de viata relativ mica a cauciucului: 3000-4000km ziceau ei. In comparatie, Pirelli-ul este putin peste 250E. Si al meu la 4000km cred ca ar mai merge inca atat. Eu la Contiforce ma refeream pentru strada, ca substitut pentru Michelinuri, fiind mai ieftine si mai ales dedicate supermoto: adica facute pentru greutatea unei mobre SM, pentru traseele unei mobre SM, pentru vitezele (mai mici) unei mobre SM. P.S. Poate ca ar fi timpul sa avem si noi coltul nostru... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotĂśrizer Postat Mai 5, 2008 Share Postat Mai 5, 2008 ei poftim http://www.dirtbikebook.com/acatalog/TyresSuperMoto.html Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Shorty Postat Mai 5, 2008 Autor Share Postat Mai 5, 2008 @dracushorul: merci, buna sursa de inspiratie @Mihaio07: cred ca ai dreptate cu Contiforce pentru strada. Totusi, momentan sunt curios de o guma orientata mai mult spre off si m-ai cam pus pe ganduri cu MT60, imi place cum arata. Intrebarea care o am este, la virajele pe asfalt cu inclinare mai mare si cu ceva acceleratie (nu cine stie ce manevre expert, ma refer in limitele mersului "energic", sa-i zicem) se pierde usor spatele, sau isi mentine aderenta in limite rezonabile? Ma gandesc ca profilul cu "crampoane" (mult spus) mai mari, si deci sprafata aderenta mai mica, trebuie sa aiba si minusuri. Cat despre Maxxis si durata de viata, din pacata prin ce review-uri am mai citit pe siteuri de afara despre gumele lor de SM nu prea se facea referire la aspectul asta. Dar, din ce spui tu, clar Pirelli ar iesi superior si de asemenea mai rentabil. BTW, si Maxxis Goldspeed de la linkul pus de dracushorul arata interesant. P.S. Ideea unui colt pentru cei cu SM suna bine. Nu de alta, dar mai am si niste intrebari de carburatie care ma rod Pana una-alta, www.supermotojunkie.com e bun pentru umplut cateva ore. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaio07 Postat Mai 5, 2008 Share Postat Mai 5, 2008 @Mihaio07: cred ca ai dreptate cu Contiforce pentru strada. Totusi, momentan sunt curios de o guma orientata mai mult spre off si m-ai cam pus pe ganduri cu MT60, imi place cum arata. Intrebarea care o am este, la virajele pe asfalt cu inclinare mai mare si cu ceva acceleratie (nu cine stie ce manevre expert, ma refer in limitele mersului "energic", sa-i zicem) se pierde usor spatele, sau isi mentine aderenta in limite rezonabile? Ma gandesc ca profilul cu "crampoane" (mult spus) mai mari, si deci sprafata aderenta mai mica, trebuie sa aiba si minusuri. BTW, si Maxxis Goldspeed de la linkul pus de dracushorul arata interesant. P.S. Ideea unui colt pentru cei cu SM suna bine. Nu de alta, dar mai am si niste intrebari de carburatie care ma rod Pana una-alta, www.supermotojunkie.com e bun pentru umplut cateva ore. Maxxis Goldspeed am cautat si eu o gramada, dar mi se pare ca nu sunt facute chiar de Maxxis. Cel putin la ei pe site si prin listele de preturi pe care le am de la vanzatorii autohtoni, nu apar. Aici http://www.aaa-racing.com/ Goldspeed figureaza ca firma separata . Astea sunt intr-adevar cele mai laudate, dar au aceeasi hiba cu durata de viata mai mica decat cauciucurile mai cu pretentii. Despre MT60 pot sa iti spun asa: le-am dus pe circuit si la nivelul meu de incepator cu 4000km si cu un stil nu foarte agresiv se descurca bine. De inclinat poti sa te inclini destul (fara sa exagerezi). De franat, daca nu franezi la capacitate maxima si foarte foarte tarziu fac fata (pneul fata ma refer). Probleme apar atunci cand: inchizi gazul in curba (in timp ce esti inclinat), pentru ca fuge spatele, si atunci cand folosesti frana spate sau retrogadezi cate 1-2 trepte inainte de curba ca sa derapezi, spatele fuge prea usor: iese un derapaj de toata frumusetea dar nu prea e controlabil. In plus, fiind de compozitie tare, nu prea se incalzesc. Un colt de SM ar fi o idee buna macar asa, de imagine sau ca idee. Avem Coltul Enduristilor si ca subforumuri avem orice de la motocross la enduro touring, dar supermoto ioc . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotĂśrizer Postat Mai 6, 2008 Share Postat Mai 6, 2008 MT60 am eu pe fata, credeam ca sunt invechite ca sunt tari rau... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dorel Postat Mai 18, 2008 Share Postat Mai 18, 2008 voi ce dimens aveti p spate la mt60? k si eu vreau sa-mi pun unu mai d enduro da p dimens stas 150/60x17 nu e nimik Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaio07 Postat Mai 18, 2008 Share Postat Mai 18, 2008 voi ce dimens aveti p spate la mt60? k si eu vreau sa-mi pun unu mai d enduro da p dimens stas 150/60x17 nu e nimik Eu am 160/60/17. Nu cred ca exista mt60 pe 150. Dar daca ai loc, poti sa incerci si un 160, nu cred ca schimba prea mult situatia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dorel Postat Mai 18, 2008 Share Postat Mai 18, 2008 pai, asta e buba k m-am uitat eu asha si dak pun d 160 imi cam atinge lantzu...singura chestie valabila ar fi sa pun de 150/70...in loc d 60 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaio07 Postat Iunie 5, 2008 Share Postat Iunie 5, 2008 (editat) Am mai "gasit" eu doua cauciucuri de supermoto, mai on/off, care nu apar pe siteul postat de Dracushorul: Dunlop Mutant si Avon Distanzia Supermoto. Fiindca Pirelli MT60 am avut si mi-au cam ramas "mici", vreau ceva cu profil mai stradal si cred ca o sa incerc una din cele doua, depinde si de pret. P.S. Maxxis Goldspeed-urile alea de unde sunt? Ca pe site la Maxxis nu apar. Editat Iunie 5, 2008 de mihaio07 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaio07 Postat Iulie 27, 2008 Share Postat Iulie 27, 2008 (editat) Tocmai mi-am echipat CCMobra cu una pereche Dunlop Sportmax Mutant noi. Prima impresie, dupa vreo 10 km: total alta viata, in comparatie cu Pirelli-urile MT60, care erau si tari, si vechi. Cauciucurile astea dau o noua dimensiune mersului supermoto prin oras, si ma mir ca nu am impuscat nicio amenda. In primul si in primul rand, am observat ca pot sa ma inclin mult mai mult fara niciun stres. Poate e si un pic efectul Placebo, dar ofera o siguranta mare pe curbe, cel putin in comparatie cu cauciucurile vechi, care nu o data au alunecat cu totul de sub mine. Franarea este mult mai eficienta si roata fata nu mai aluneca la franare brusca (cele vechi alunecau intr-o veselie cand erau reci), nici macar pe marcajul de trecere de pietoni ( ). Avand profil mai slick, roata nu se mai invarte in gol si raspunde fara ezitari atunci cand deschid gazul complet. Am prins si niste portiuni de ud, pe care nu am avut emotii (tot efectul Placebo probabil). Din cauza faptului ca se infig bine in asfalt, am impresia ca am pierdut sesizabil la capitolul manevrabilitate. Mi se pare ca schimbarea directiei necesita un efort mai mare si nu mai este la fel de precisa. Presiunea este, zic eu, buna, 1.9 bari fata, 2.0 bari spate (desi presiunea maxima, inscrisa pe cauciuc, este undeva pe la 3). Am sa incerc sa le mai umflu putin, sa vad daca se schimba ceva. Oricum, s-ar putea ca asta sa aiba alte cauze: viteza sporita la care incercam eu sa ma mut de pe o banda pe alta, sau lipsa vaselinei pe la sistemul de directie. Singurul dezavantaj este ca am inceput sa evit zonele de offroad. Cel putin pe pietre, nu prea am de gand sa ma bag vreodata, intrucat cauciucurile par mult mai moi in comparatie cu MT60-urile si mi-e sa nu le omor prea repede. Revin cu impresii mai incolo. Probabil urmatoarea pereche de cauciucuri va fi Continental Force SM (astea au mai ramas de probat), pentru ca am o vaga presimtire ca Dunlopurile nu o sa tina prea mult. Editat Iulie 27, 2008 de mihaio07 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.