Jump to content

mihaio07

Super Membru
  • Content Count

    1,792
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About mihaio07

  • Rank
    Corsaro

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bucuresti
  • Carnet moto din
    2007
  • Motocicleta
    Morini Granpasso
  • Numar Moto
    B-50-TNR

Profile Fields

  • Motociclete detinute
    Yamaha Supertenere

Recent Profile Visitors

3,276 profile views
  1. Ce scrie acolo de 70000 rambos (9k eur) e costul bateriei pe care nu il mai platesti cand cumperi masina. Abonamentul lunar e pe la 120 euro. De cealalta parte, Elon cel s3xy anunta in toamna ca Tesla are de gand sa integreze bateria in sasiu.
  2. Mie nu mi se par misto nici ca masini de oras. In orase, cel putin in Europa de Vest, exista deja solutii mai bune decat masina la capitolul deplasare. In loc sa se profite de eliminarea masinilor pe benzina / diesel pentru a reorganiza layout-ul orasului: cartiere mixte birouri / rezidentiale, trotuare mai mari, zone pietonale mai multe, piste de scutere si biciclete, transport in comun, se pedaleaza tare cu masini electrice. Care inseamna trafic, locuri de parcare si ineficienta, ca una e sa mearga 20 de oameni cu 20 Tesle vs 20 de oameni cu 1 troleibuz. Mi se pare inadmisibil sa vad pr
  3. Ar fi fost bun Belbodul OG, ca mai stia chestii si ne mai lamurea una alta. Eu unul sunt curios cum e afectata eficienta masinii electrice care nu are cutie de viteze. Am gasit prea putine informatii pana acum. Doar ca motorul electric ar avea randamentul maxim in sarcina de 60-80%. Ori cand ai o singura treapta, asta se suprapune peste o plaja destul de ingusta de viteza. Si in sarcina de peste 80%, nu am gasit pe nicaieri cu cat scade eficienta. Graficul asta e de la biciclete electrice, dar ar explica multe: Am scris mai sus ca la Mod
  4. Nu am condus, pentru ca nu ma intereseaza. In oras merg putin spre deloc cu masina. Prefer scuter sau trotineta, unde car dupa mine doar 10-20kg de baterii. Iar pe autostrada, pe serpentine si pe offroad, o masina electrica, de aproape 2 tone, si cu o singura pedala, nu e ce trebuie. Fa-ti putin temele inainte sa ii acuzi pe altii ca nu stiu cum functioneaza economia. Tesla Model S in Europa incepea de la 80k euro in 2012-2013. Si ajungea la 100, chiar 120k, in functie de model si optiuni. 90k euro in 2012 inseamna 97k in 2020, ca tot stii cum functioneaza economia.
  5. Cred ca amestecam putin modelele. Model 3 a aparut abia in 2018, deci alea care sunt la vanzare SH sunt cvasi-noi. La Model S, acolo da se poate vorbi de masini cu peste 5-6 ani vechime si km multi. Care costa SH tot vreo 30 de mii. Si pe care nu prea se imbulzeste lumea sa le cumpere.
  6. Pai aia e, masina electrica nu avanseaza pe meritele proprii, care clar exista, nu zic nu. Avanseaza si castiga adoptie pentru ca intervine statul cu ambele maini, asa cum bine ai observat si tu. Subventii, reduceri de impozite, scutiri de taxe de drum, de pod, etc. Si de cealalta parte, interdictii peste interdictii. O fi buna abordarea asta? Vom vedea in cativa ani. In Norvegia e mai scump sa cumperi si sa detii o masina electrica decat o masina similara pe benzina. De aia isi ia toata lumea electrice pe acolo, chiar daca jumate din an temperaturile sunt sub -20 de grade.
  7. Asta e un argument subtire de tot. Am mers in destule masini electrice, cu troleul, cu tramvaiul, cu metroul. Cu bicicleta electrica. Am facut commuting cu tot felul de scutere electrice. S-ar putea mai multi km decat becul cu cotetul lui. Si m-am lovit de multe dintre problemele pe care le-am mentionat. Cele mai grave fiind pierderea capacitatii bateriei in timp. Si eficienta de 3-4 ori mai proasta in sarcina mare (viteza maxima, deal). Ce crezi ca o sa descopar care sa imi schimbe parerea daca ma pun la volanul a 2 tone de baterii? https://
  8. Si de ce mi-l arati? Ai nevoie de aprobarea mea? Buyer's remorse? Poate ai sa descoperi ca aberatiile alea repetitive si "partial adevarate" se aplica si la cotetul tau. Sa ne tii la curent. Noroc cu Nederlandezii ca ti-au limitat ocazia de a testa consumul la peste 100km/h. Daca nu ma insel, si promovarea masinilor diesel a avut la baza tot argumentul "eco". Acum vreo 15 ani, cand "eco" insemna emisii CO2 si incalzire globala, si VW pedala din greu cu motorul diesel pe toate liniile. Intre timp s-a descoperit ca mai sunt si alte emisii in afara de CO2, dar a fost o perioad
  9. 1. Nu as pune prea mare pret pe ce declara Tesla in materie de autonomie. Orice update de software poate sa reduca puterea masinii si sa mascheze degradarea bateriei. Iar atunci cand folosesti bateria doar intre 20% si 80%, din start vorbim de 60% din autonomia declarata de producator. 3. Uite aici niste masuratori care dau pana la -40% autonomie pe frig, atunci cand pornesti si caldura. https://apnews.com/article/04029bd1e0a94cd59ff9540a398c12d1#:~:text=DETROIT (AP) — Cold temperatures,as much as the cold. Si ca o mentiune, vis-a-vis de cat de onesti sunt astia de la T
  10. Am computer de bord la un cotet de 1.6 benzina transpirat. Consum mediu 8 la suta. Niciodata nu am vazut consum instantaneu mai mare de 30, deci 4x. In exemplul cu Tesla, consumul mediu era 20 KW si consumul instantaneu de 500 KW, ceea ce inseamna 25x. Consumul instantaneu la 100 km/h e cam 7, iar la 140 km/h cam 10, deci +50%. In exemplul cu Tesla, e vorba de 15 KW vs 40 KW, deci +250%. Nu degeaba o masina electrica dusa pe circuit ramane fara zeama dupa 2-3 lap-uri. La un Volkswagen ID.R, bateria tine fix cat un lap de Nordschleife. Asta unu la mana. Doi
  11. Revenind ontopic, sa imi spun si eu of-ul cu privire la viitorul electric. Masina electrica nu am avut, dar cu baterii Li-Ion m-am tot intalnit. Si cam toate problemele se regasesc si la masini. 1. Capacitate utila de doar 60%. Daca vrei sa prelungesti viata bateriei, trebuie sa nu o lasi sa scada sub 20% si sa nu o incarci peste 80%. 2. Scaderea capacitatii in timp. Intre 5% si 10% pe an. Asta inseamna ca dupa 5 ani, ramai cu 77%, respectiv 59% capacitate maxima. 3. Scaderea capacitatii la temperaturi joase. Aici, consensul pare sa fie -20% atunci cand
  12. Daca tin bine minte, la Long Way Round au optat initial pentru KTM, " but KTM ultimately declined to provide them with promotional bikes out of concern that the team might fail." Ca s-a dovedit ulterior o reclama buna pentru BMW, e alta poveste. La iteratia asta, pare ca au o agenda clara.
  13. Pare ca e reclama la mobre electrice, reclama la Harley, reclama la Rivian, reclama la masini electrice. Si eu nu prea obisnuiesc sa ma uit la reclame.
  14. Eu nu m-am uitat. Dar sunt curios ce autonomie medie au avut, fata de cea nominala. Ca ma astept ca la deal / pe offroad / pe frig / la viteza mare, autonomia reala sa nu aiba treaba cu aia din carte. Si mai sunt curios daca au avut generator la indemana prin masinile de asistenta.
  15. Am corectat mai sus. Ma refeream la urcarea din Cheia spre Tabla Butii. Din Slon parca e 100% pietruit, destul de lat si pante destul de line.
×
×
  • Create New...