Jump to content

SMAEB - ziua a doua. Oameni si motociclete.


mihaio07

Super Membru
  • Content Count

    1,761
  • Joined

  • Last visited

About mihaio07

  • Rank
    Corsaro

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bucuresti
  • Carnet moto din
    2007
  • Motocicleta
    Morini Granpasso
  • Numar Moto
    B-50-TNR

Profile Fields

  • Motociclete detinute
    Yamaha Supertenere

Recent Profile Visitors

2,795 profile views
  1. Politia mai poate sa te opreasca la filtre sau controale de rutina. Deci ma gandesc ca exista o posibilitate sa fii cautat prin bagaje dupa droguri / furaciuni / etc.
  2. Nu e vorba de comoditate, pentru ca service-ul te taxeaza la ora. Ii e mai comod unui mecanic sa stea 2 ore pe net facand research decat sa faca 2 ore de schimburi de ulei. Clientului in schimb ii e mai putin comod sa plateasca costul total conform orelor pierdute de service. Nu e vorba de aroganta, decat daca proprietarul service-ului e ceva posesor de BMW 1200 GS. Sau daca te duci cu o mobra gen Hoinar la un service gen United. Nu e vorba nici de respect pentru clientii care le aduc painea. Pentru ca 1, astia sunt posesorii aia multi de japoneze, nu cei 3 - 4 posesori de mobre italiano-dubioase care le calca pragul. Si 2 pentru ca din moment ce au deja un "numar imens de motoare care asteapta in curti sa fie reparate" lipsa de respect ar fi sa ii refuze pe o parte din aia ca sa se ocupe de cei 3 - 4 clienti cu mobre italiene. E vorba de venituri, cheltuieli, amortizare a investitiilor, costuri de oportunitate si costuri marginale. Dar tu insisti sa crezi ca e vina service-urilor care nu stiu sa faca afaceri.
  3. In mod normal asta ar fi solutia. Dar multi din oamenii care sunt dispusi, teoretic, sa plateasca timpul asta de research, sunt mai putin dispusi cand vine vorba sa il plateasca efectiv. Plus ca treaba asta poate duce la discutii interminabile, ca de ce 3 ore si nu 1, etc. Iar ca mecanic multi-marca, de ce sa te complici cu asa ceva, mai ales daca ai deja programate mai multe mobre decat poti repara? La o japoneza stii ca iti ia 3 ore sa ii faci distributia, poate ai mai facut-o deja. La o italiana poate sa iti ia dublu pana ii desfaci toate cele. Plus partea de research daca nu stii despre ce-i vorba, plus partea de complicatii / neprevazute. Ajungi la un pret triplu. Ca mecanic de Aprilii, e un baiat Razvan (RSV) in zona targului Vitan. Eu unul nu pot sa il recomand, ca mie mi-a zis pas.
  4. Pe la inceputul anilor '90, SuperTenere era vreo 8000 - 9000 USD (nu era euro pe-atunci). Asta inseamna cam 14k - 16k USD in ziua de azi, ajustat la inflatie, deci vreo 13k - 14k Eur. Nu poate fi vorba de intelegere, mai ales la diferenta asta de pret. Iar daca cererea va bate oferta, pretul va creste, semn ca a fost prea mic, nu prea mare. Cat despre profit, atat KTM cat si Yamaha Motor se afla pe la 6% profit net, deci nimic de speriat.
  5. Topicul este despre cum un mosier de balta cauta sa angajeze un salahor pe care sa-l plateasca putin si la negru. Desi neinteresat de oferta ta, m-am bagat si eu in seama - cum te bagi tu pe atatea topicuri - aducand in vorba considerente de taxe, impozite, asigurari de sanatate, salarii nete si diferente de cost of living. Deci mult mai on-topic decat ce bati tu campii de obicei pe forumul asta. Cat despre lupta de clasa, tot tu ai adus vorba, din frustrarile tale de sarac care se crede bogat. Dar vad ca ai trecut de la trolaj de calitate indoielnica la grobianism de joasa speta, semn ca a inceput sa se umfle taratza in tine.
  6. Sezi frumos Bobita, ca s-ar putea sa afli că salaru meu de uberist-chelnerist in Ro e mai mare decât salaru tau de director-injiner in Olanda. Fara sa ajustam pentru COL. In rest, te-ai urzicat ca comenteaza toti "saracii" la tine pe topic si-ti strica combinatiile de patron? Te-o fi prins din urma karma.
  7. Sigur ai putea, dar trebuie sa compari mere cu mere. Poti si la noi in tara sa iti gasesti de lucru undeva cu cazare si mancare asigurata. Si apoi sa economisesti toti banii primiti. Sau mai putin extrem, dar asemanator, poti sa imparti o chirie cu inca X oameni, sa nu iesi deloc la bere / tigari, sa nu dai deloc bani pe benzina, sa nu mergi deloc cu mobra. Ca sa pui efectiv toti banii deoparte. Din nou, mere cu mere.
  8. E si asta o optiune. Poate asa descoperi ca realitatea aia pe care ai lasat-o in urma nu mai e de actualitate.
  9. 100 ron pe ora nu e acelasi lucru 16000 ron pe luna. La munca temporara / sezoniera / freelance nu iti garanteaza nimeni 160 de ore pe luna pe termen lung. Si tocmai pentru ca nu ai facilitatile pe care le are un angajat full time cu contract pe perioada nedeterminata, venitul net pe ora nu prea se poate compara. Cat despre exemplul tau, eu sunt ferm convins ca sunt in Romania Uberisti / chelneri / hair stilisti / spalatori auto care au zile de 800 Ron in mana. La fel de net ca si "net"-ul tau.
  10. Foarte probabil. Dar cheltuielile alea includ impozit pe venit, asigurare de sanatate si contributii la pensie. Ce se intampla cand argatul tau cade de pe acoperis si isi rupe una din cele 2 maini stangi?
  11. 10k e doar pentru 3.2, luand in calcul 2 ani de impozit. Sinucidere financiara e sa iei Alfa de noua. Mai ales ca "nu se mai fac masini ca pe vremuri". Iar Alfa nici pe vremuri nu facea cine stie ce monumente ale fiabilitatii. Asta lasand la o parte pretul, care e cat, 35k cu TVA pentru Giulia, dar si deprecierea caracteristica italienelor.
  12. Sper ca nu diesel Asta cu imprumutatul cand se strica masina ai sa vezi mai mult la belbozi cu BMW. Daca era sa imi iau o masina pe care nu mi-o permit, ma uitam la Delta Integrale. Piese din dezmembrari pentru mine inseamna cutie, eventual motor. In bugetul meu am prevazut casarea masinii la prima dauna de genul, dar ar fi frumos sa am optiunea sa o repar fara sa ma coste cat inca una.
  13. Ma astept ca prin Italia sa nu fi ajuns deloc prin service. Si nici nu prea ai sanse sa dai de un batran CEO care a mers incet cu ea pana la banca si inapoi.
  14. Foarte fals. Sunt mai multe gaze care polueaza, si poluarea aerului care omoara oameni prin incalzire globala e diferita de cea care omoara oameni prin cancer la plamani. Sa vorbim despre varianta 2, si sa ne restrangem la PM2.5. https://phys.org/news/2017-02-residential-tops-sources-pm25-danube.html Deci pana la 35% e "residential heating", si asta in Europa, nu in China unde toata lumea se incalzeste cu carbune. Pana la 32% agricultura, 30% producerea de energie si industrie. Si maxim 25% transport. Transport care inseamna: avion + vapor + camioane + autobuze + masina personala, in ordinea numerelor de pe tricou. https://pubs.acs.org/doi/abs/10.1021/es026473i In Toronto, Motor vehicle traffic 10% din PM2.5. https://soe.environment.gov.au/theme/ambient-air-quality/topic/2016/fine-particulate-matter-pm25 Si in Australia, unde peste 50% din energia electrica e produsa din carbune, si unde masina electrica polueaza mai mult decat masina conventionala, avem asa: 30% incalzire (lemn, carbune), 17% motor vehicles + termocentrale + agricultura, etc Deci nicaieri pe lumea asta, poluarea aerului cu particule PM2.5, care e cea mai nasoala, cauzata de autovehicule personale, nu depaseste 10%. Iar daca vorbim de CO2 si incalzire globala, cifrele sunt si mai rizibile. Apropos, la noi in Romania nici macar nu se masoara / monitorizeaza nivelul de PM2.5. Dar se face in schimb lobby pentru automobile electrice. A da, si era sa uit de chestia aia cum ca un vapor de cargo polueaza cat 50 milioane de masini. https://inews.co.uk/news/long-reads/cargo-container-shipping-carbon-pollution/ http://www.industrytap.com/worlds-15-biggest-ships-create-more-pollution-than-all-the-cars-in-the-world/8182
×
×
  • Create New...