Jump to content

mihaio07

Super Membru
  • Content Count

    1,769
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About mihaio07

  • Rank
    Corsaro

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bucuresti
  • Carnet moto din
    2007
  • Motocicleta
    Morini Granpasso
  • Numar Moto
    B-50-TNR

Profile Fields

  • Motociclete detinute
    Yamaha Supertenere

Recent Profile Visitors

3,011 profile views
  1. Japonezii sunt foarte conservatori, itereaza rar si cate putin. Abordarea asta are dezavantajele ei, dar la capitolul fiabilitate e mentalitatea castigatoare. Si desi nu sunt vreun exemplu de capitalism sau eficienta, cele mai vandute masini si mobre sunt japoneze. Italienii de exemplu sunt la polul opus, modele noi tot timpul, solutii noi, tot felul de tampenii. Poate si de aia 3/4 din marcile lor de masini si mobre sunt disparute sau pe cale de disparitie. E respectabil ce a reusit sa faca KTM: luand in calcul si mobra asta, au reusit sa acopere toate configuratiile si toate cilindreele. Exista ceva pentru toata lumea si in sfarsit nu mai poate nimeni sa se planga. Pe de alta parte, multe mobre relativ noi intr-un timp scurt s-ar putea sa fie "pe jumatate coapte". Aici nu ma refer la fiabilitate in sine, ci la "bubele" care pot aparea la un design nou: ergonomie proasta, frane sub/supra dimensionate, probleme cu racirea, goluri de putere, electronica amplasata aiurea, etc. Nu dezbat performantele KTM, sau ce mobre prefera "riderii buni", si nici fiabilitatea in regim de competitie / dakar, ci doar fiabilitatea pentru uz normal. E chestie de costuri, nu cred ca mai exista in ziua de azi un motor care sa fie pus pe un singur model de mobra. In rest, lumea judeca mobrele dupa cai putere, indiferent daca e vorba de offroad sau strada. Daca ar veni acum un producator cu un motor versatil, dar gandit pentru offroad, i-ar sari toata lumea in cap, fiindca nu prea poti sa scoti cai multi dintr-un motor care nu se tureaza ca o sportiva.
  2. Ar fi si aici o discutie interesanta, pentru ca intervalele de service care apar in carte se termina pe la 50.000 sau si mai devreme, in functie de mobra. Iar impresia mea, pe care nu pot sa o sprijin cu cifre, e ca abia dupa ce iesi din grafic cu kilometri incep sa apara diferentele serioase intre japoneze si KTM. Nu e o intamplare ca e plin pe strazi de "cazane" japoneze cu 20 - 30 ani vechime care nu mai vor sa moara, iar KTM-urile cu km multi sunt raritati.
  3. M-ai prins cu niste timp liber azi. Deci hai sa vedem cu primul paragraf, comparand EXC 450 si WR450. Nu sunt fix acelasi lucru cu un adventure twin de 490, dar e o comparatie intre KTM si japoneza din aceeasi clasa, o clasa apropiata de ce se discuta pe topicul asta. Din start apare problema ca trebuie sa comparam km cu ore de functionare, dar hai sa luam un generos 50km/h ca medie in conditii de soft enduro. Ca nu merge nimeni ca la Dakar cu ele. http://yamaha-motor.com.sv/home/storage/documents/8DsOtbAA8IcKaIZK7KVWO5wvLsMBa3UKsnVrGEnd.pdf https://www.ktmshop.se/documents/16_3213338_en_OM.pdf Schimb ulei: WR = 2000 km, EXC = 750 km (15hr) Joc supape: WR = 4000 km, EXC = 1500 km (30hr) Rulmenti roti: WR = 2000 km, EXC = 750 km (15hr) Rulmenti bascula: WR = 2000 km; EXC = 1500 km (30 hr) Ambreiaj: WR = 2000 km; EXC = 1500 km (30 hr) Amortizor: WR = 2000 km, EXC = 2250 km (45 hr) <----------------- Furca: WR = 2000 km, EXC = 2250 km (45 hr) <----------------- La suspensii, Yamaha apare cu "check / inspect", iar KTM apare direct cu "replace". Si aici se cam termina echivalentele pentru uz normal, fiindca WR-ul are considerabil mai putine operatii de facut. Unele operatii apar la WR doar in tabelul de competition. Asa ca hai sa comparam tabelul de competition cu competition use la KTM, dar reducand viteza medie la un foarte generos 30km/h, ca e vorba de enduro nu enduro touring. Piston: WR = 1000 km, KTM = 2100 km (70 hr). Supape: WR = 1000 km, KTM = 2100 km (70 hr). La o prima vedere, lucrurile nu sunt prea roz pentru Yamaha, dar este vorba despre aceeasi poveste: intervalul Yamaha e "check / inspect", iar intervalul KTM e "replace". Apare replace si la Yamaha, dar fara limita de km, "as required". Bun, deci pana aici parca nu reiese ca KTM ar avea intervale de service mai mari. Dar hai sa mai luam un exemplu. KTM 690 vs Yamaha Tenere 660. Monocilindre de 600 care sunt, mai mult sau mai putin, in aceeasi clasa si sunt, cat de cat relevante pentru topic. http://resmark.se/690e/repairmanual/690e13.pdf http://www.xt660-club.hu/Media/Yamaha_XT660Z_2008_Tenere_Manual.pdf Schimb ulei: 10000 km ambele, darf iltrul are interval separat, 20000 km pentru Yamaha. Joc supape: Yam = 20000 km, KTM = 10000 km Rulment bascula: 10000 km ambele Rulmenti roti: 10000 km ambele Ambreiaj: Yam = 10000 km, KTM = 20000 km <-------------- Amortizor: 10000 km ambele Furca: 10000 km ambele In plus fata de astea, niste chestii interesante care apar doar la KTM: Bleed fork: 10000 km CO adjustment: 10000 km Cat despre ambreiaj, Yamaha pare ca sta mai prost fiindca are cablu, nu hidraulic. Dar realitatea din teren e alta, si repararea unui cablu de ambreiaj pe marginea drumului este exemplul perfect de "tiganie" care apare "doar in filme". Si cateva completari, ca tot am mult timp liber azi. Un exemplu de materiale mai usoare care se uzeaza mai repede ar fi pinioanele / foile din aluminiu la mobre ready to race. Mie mi se pare ca motivul principal pentru care constructorii merg la curse e marketing. De testat chestii poti sa testezi si la SBK sau Romaniacs, dar parca altfel e in MotoGP si Dakar. Care sunt solutiile alea tehnice si inovative pe care le-a descoperit KTM si restul lumii nu le stie?
  4. Vand echipament BMW impermeabil format din: - Geaca ComfortShell marimea 52, albastru + negru - Pantaloni Tourshell marimea 50, negru Primul proprietar, stare buna, necazut. Protectie spate inclusa pentru geaca; protectii sold incluse pentru pantaloni. Dimensiuni pentru cineva la 75 - 85 kg si 180 - 185 cm. Pret: 1200 RON. Predare: Doar in Bucuresti, zona s3. Contact: PM Pret nou: 1000 lei. Pret nou: 1000 lei
  5. Eu unul cand ma gandesc la fiabilitate, ma gandesc in primul rand la intervalele de service. Se poate ca un KTM sa fie la fel de fiabil ca o japoneza daca ambele sunt servisate ca la carte. Dar poate intervalul de service e 6000 km intr-un caz si 8000 km in altul. Si nu e vorba doar de schimb de ulei sau consumabile uzuale. E vorba si de rulmenti, cuzineti, supape, pinioane, pompa de apa, kit ambreiaj. Ma astept ca o mobra a carei filozofie e "ready to race" sa aiba un motor cu compresie mai mare, ulei mai putin, piese cu tolerante mai mici care trebuie inlocuite mai des, materiale mai usoare ca se uzeaza mai repede. Ma astept de asemenea ca o astfel de mobra sa fie mai sensibila la ulei prost, piese de proasta calitate, suduri improvizate si alte 'tiganii' pe care le poate cere un drum de 8000 km prin zone dubioase.
  6. Si eventual 2 timpi. Iesea mai usor si ii mai linistea si pe cei preocupati de cati CP "se pot scoate" per centimetru cub. In rest, inteleg din articolele de mai sus ca 850-ul va avea acelasi sasiu ca 1000-le, si putere apropiata de 1000. Deci pare a fi aceeasi mobra, putin mai usoara si probabil putin mai ieftina. Nu o mobra noua.
  7. @yo4hgx Eu inteleg ca expertizele au concluzionat ca viteza la impact a fost 70 km/h, nu ca motocicleta circula cu 70 km/h. In cazul asta e vorba despre mai putine variable. Estimezi energia cinetica pe baza leziunilor / deformarii mobrei, masele le cunosti, afli viteza. E adevarat ca ar trebui prezentata si eroarea, care ma astept sa fie de maxim +-10%. Pana aici nici o problema. Si daca se continua pe linie stiintifica, si expertiza dovedea ca un impact la 50 km/h nu ar fi fost fatal victimei, nu ar fi avut nimeni nimic de comentat. Dar altfel, nici eu nu sunt de acord cu expertiza, care concluzioneaza ca "inculpata putea evita accidentul rutier daca s-ar fi deplasat cu 50 km/h". Aici e pura speculatie, si cred ca orice avocat serios poate sa demonteze povestea asta. Eu sunt obligat prin lege sa respect viteza legala, ok, dar nu sunt obligat prin lege sa am o viteza de reactie de X, o distanta de franare de Y, sau reflexe a.i. sa Z. Nu poti sa pretinzi de la cineva care merge pe un sector de drum respectand toate legile in vigoare sa salveze viata pietonilor care traverseaza aiurea, eventual punandu-si propria viata in pericol. Si e incredibil ca, desi cauza numarul 1 a accidentelor sunt pietonii, ei sunt penalizati cel mai putin de lege. Restrictii peste restrictii pentru soferi, contraventii, infractiuni, amenzi, iar pietonii nici macar o regula simpla nu sunt in stare sa respecte. Solutia? Si mai multe restrictii pentru soferi, desigur. Ca o mica paranteza, am patit fix saptamana trecuta, intr-o tara relativ non-bananiera din nordul Africii ca niste cetateni sa traverseze autostrada la pas. S-a intamplat pe lumina si intr-o zona cu vizibilitate buna, dar cine stie, daca solutia e introducerea limitei de 50km/h si pe autostrada?
  8. Politia mai poate sa te opreasca la filtre sau controale de rutina. Deci ma gandesc ca exista o posibilitate sa fii cautat prin bagaje dupa droguri / furaciuni / etc.
  9. Nu e vorba de comoditate, pentru ca service-ul te taxeaza la ora. Ii e mai comod unui mecanic sa stea 2 ore pe net facand research decat sa faca 2 ore de schimburi de ulei. Clientului in schimb ii e mai putin comod sa plateasca costul total conform orelor pierdute de service. Nu e vorba de aroganta, decat daca proprietarul service-ului e ceva posesor de BMW 1200 GS. Sau daca te duci cu o mobra gen Hoinar la un service gen United. Nu e vorba nici de respect pentru clientii care le aduc painea. Pentru ca 1, astia sunt posesorii aia multi de japoneze, nu cei 3 - 4 posesori de mobre italiano-dubioase care le calca pragul. Si 2 pentru ca din moment ce au deja un "numar imens de motoare care asteapta in curti sa fie reparate" lipsa de respect ar fi sa ii refuze pe o parte din aia ca sa se ocupe de cei 3 - 4 clienti cu mobre italiene. E vorba de venituri, cheltuieli, amortizare a investitiilor, costuri de oportunitate si costuri marginale. Dar tu insisti sa crezi ca e vina service-urilor care nu stiu sa faca afaceri.
  10. In mod normal asta ar fi solutia. Dar multi din oamenii care sunt dispusi, teoretic, sa plateasca timpul asta de research, sunt mai putin dispusi cand vine vorba sa il plateasca efectiv. Plus ca treaba asta poate duce la discutii interminabile, ca de ce 3 ore si nu 1, etc. Iar ca mecanic multi-marca, de ce sa te complici cu asa ceva, mai ales daca ai deja programate mai multe mobre decat poti repara? La o japoneza stii ca iti ia 3 ore sa ii faci distributia, poate ai mai facut-o deja. La o italiana poate sa iti ia dublu pana ii desfaci toate cele. Plus partea de research daca nu stii despre ce-i vorba, plus partea de complicatii / neprevazute. Ajungi la un pret triplu. Ca mecanic de Aprilii, e un baiat Razvan (RSV) in zona targului Vitan. Eu unul nu pot sa il recomand, ca mie mi-a zis pas.
  11. Pe la inceputul anilor '90, SuperTenere era vreo 8000 - 9000 USD (nu era euro pe-atunci). Asta inseamna cam 14k - 16k USD in ziua de azi, ajustat la inflatie, deci vreo 13k - 14k Eur. Nu poate fi vorba de intelegere, mai ales la diferenta asta de pret. Iar daca cererea va bate oferta, pretul va creste, semn ca a fost prea mic, nu prea mare. Cat despre profit, atat KTM cat si Yamaha Motor se afla pe la 6% profit net, deci nimic de speriat.
  12. Topicul este despre cum un mosier de balta cauta sa angajeze un salahor pe care sa-l plateasca putin si la negru. Desi neinteresat de oferta ta, m-am bagat si eu in seama - cum te bagi tu pe atatea topicuri - aducand in vorba considerente de taxe, impozite, asigurari de sanatate, salarii nete si diferente de cost of living. Deci mult mai on-topic decat ce bati tu campii de obicei pe forumul asta. Cat despre lupta de clasa, tot tu ai adus vorba, din frustrarile tale de sarac care se crede bogat. Dar vad ca ai trecut de la trolaj de calitate indoielnica la grobianism de joasa speta, semn ca a inceput sa se umfle taratza in tine.
  13. Sezi frumos Bobita, ca s-ar putea sa afli că salaru meu de uberist-chelnerist in Ro e mai mare decât salaru tau de director-injiner in Olanda. Fara sa ajustam pentru COL. In rest, te-ai urzicat ca comenteaza toti "saracii" la tine pe topic si-ti strica combinatiile de patron? Te-o fi prins din urma karma.
×
×
  • Create New...