sinbad Postat Octombrie 26, 2003 Share Postat Octombrie 26, 2003 Fratilor, vreau sa desfac cutia de viteze de Minsk, dar trebuia sa ma interesez inainte, de aceea va intreb pe voi: e nevoie de vreo presa sa o deschid, sau desfac toate suruburile alea si trag un pic de ea? 10x Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
motomaniac Postat Octombrie 27, 2003 Share Postat Octombrie 27, 2003 Depinde ce vrei sa faci.Daca vrei sa desfaci si sa te uiti doar desfaci doar capacul din partea dreapta si il tragi in afara.Daca vrei schimbi vreun pinion tre sa desfaci si carterul stang si sa scoti si ambreiajul.Oricum procedeul e destul de simplu si nu iti trebuie nici o presa.Daca desfaci si ambreiajul o sa ai nevoie de un carlig sau ceva de genul asta ca trebuie sa tragi niste arcuri de pe acolo.Indicat ar fi sa ai pe cineva experimentat.Nu in motoare de minsk ci macar sa aiba ceva cunostinte despre cutii de viteze in general. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Schmidt Postat Aprilie 3, 2006 Share Postat Aprilie 3, 2006 Salut! Ca sa schimb furcile ce trebuie sa desfac la cutia de viteze de Minsk? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kooksee Postat Aprilie 3, 2006 Share Postat Aprilie 3, 2006 da. si vezi sa le retii ordinea ca o sa fie greu cand le pui inapoi. seamana intre ele... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Schmidt Postat Iunie 13, 2006 Share Postat Iunie 13, 2006 Am desfacut a doua oara cutia de la Minsk si nu a fost necesar sa umblu la ambreiaj. Am demontat capacul din partea dreapta, pe care se fixeaza cablul de ambreiaj si care acopera magnetoul, am scos tija care actioneaza ambreiajul (iese trasa cu mana) si apoi capacul cutiei, pe care se afla roata dintata care antreneaza lantul (slabirea tensiunii lantului poate fi utila in acest demers). Pinioanele si furcile ies foarte usor, fara suruburi, prin alunecare. Harta e prinsa cu 3 suruburi si poate fi scoasa numai daca se demonteaza levierul schimbatorului de viteze din partea stanga a motoretei. Asamblarea se face cu rabdare, in ordine inversa, prin alinierea axurilor cu lacasele lor de pe capac, strangerea suruburilor si reglarea la nevoie jocului lateral al schimbatorului - surub + piulita pe capacul cutiei, in spate. Capacele le-am garnisit cu putin silicon rosu termorezistent (60.000 - 90.000 ROL - se gaseste cam la orice magazin auto si inlocuieste cu succes garnitura clasica - cititi instructiunile de pe tub!!!). Inainte si dupa operatiune trebuie scos si respectiv pus ulei de transmisie. Uleiul se scoate tipic, prin orificiul mare de sub cutie, astupat cu un surub pe masura, care e bine sa aiba o garnitura potrivita, ca sa nu permita curgeri atunci cand e motorul cald. Uleiul se completeaza prin orificiul mijlociu ca marime, de deasupra schimbatorului si pedalei de pornire pana cand incepe sa curga prin orificiul mic de pe partea laterala stanga, de la baza cutiei, pe mijloc, sub proeminenta rotunda. Orificiul e acoperit cu un surub (parca de 6). Operatiunea dureaza in jur de 1,5 -3 ore sau mai mult, in functie de experienta, rabdare, graba, probleme aparute pe parcurs, fenomene meteo, pene de curent, probleme digestive sau ajutoare disponibile, etc. Succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baciu Cosmin Postat Februarie 3, 2013 Share Postat Februarie 3, 2013 Buna ziua! Are cineva furcile cutiei de viteze sau pinionul de atac (ultimul)? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.