Sari la conținut

Minsk-cutie De Viteze


sinbad
 Share

Postări Recomandate

Depinde ce vrei sa faci.Daca vrei sa desfaci si sa te uiti doar desfaci doar capacul din partea dreapta si il tragi in afara.Daca vrei schimbi vreun pinion tre sa desfaci si carterul stang si sa scoti si ambreiajul.Oricum procedeul e destul de simplu si nu iti trebuie nici o presa.Daca desfaci si ambreiajul o sa ai nevoie de un carlig sau ceva de genul asta ca trebuie sa tragi niste arcuri de pe acolo.Indicat ar fi sa ai pe cineva experimentat.Nu in motoare de minsk ci macar sa aiba ceva cunostinte despre cutii de viteze in general.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 years later...
  • 2 months later...

Am desfacut a doua oara cutia de la Minsk si nu a fost necesar sa umblu la ambreiaj.

 

Am demontat capacul din partea dreapta, pe care se fixeaza cablul de ambreiaj si care acopera magnetoul,

 

am scos tija care actioneaza ambreiajul (iese trasa cu mana)

 

si apoi capacul cutiei, pe care se afla roata dintata care antreneaza lantul (slabirea tensiunii lantului poate fi utila in acest demers).

 

Pinioanele si furcile ies foarte usor, fara suruburi, prin alunecare.

 

Harta e prinsa cu 3 suruburi si poate fi scoasa numai daca se demonteaza levierul schimbatorului de viteze din partea stanga a motoretei.

 

Asamblarea se face cu rabdare, in ordine inversa, prin alinierea axurilor cu lacasele lor de pe capac, strangerea suruburilor si reglarea la nevoie jocului lateral al schimbatorului - surub + piulita pe capacul cutiei, in spate.

 

Capacele le-am garnisit cu putin silicon rosu termorezistent (60.000 - 90.000 ROL - se gaseste cam la orice magazin auto si inlocuieste cu succes garnitura clasica - cititi instructiunile de pe tub!!!).

 

Inainte si dupa operatiune trebuie scos si respectiv pus ulei de transmisie.

 

Uleiul se scoate tipic, prin orificiul mare de sub cutie, astupat cu un surub pe masura, care e bine sa aiba o garnitura potrivita, ca sa nu permita curgeri atunci cand e motorul cald. :D

 

Uleiul se completeaza prin orificiul mijlociu ca marime, de deasupra schimbatorului si pedalei de pornire pana cand incepe sa curga prin orificiul mic de pe partea laterala stanga, de la baza cutiei, pe mijloc, sub proeminenta rotunda. Orificiul e acoperit cu un surub (parca de 6).

 

Operatiunea dureaza in jur de 1,5 -3 ore sau mai mult, in functie de experienta, rabdare, graba, probleme aparute pe parcurs, fenomene meteo, pene de curent, probleme digestive sau ajutoare disponibile, etc. :banana:

 

Succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 6 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...