stircu Postat Octombrie 8, 2008 Share Postat Octombrie 8, 2008 de ce documente ai nevoie la vama? iti verifica itp ul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
axol Postat Octombrie 8, 2008 Share Postat Octombrie 8, 2008 iti cer talonul dar daca ai noroc poate nu se uita la itp.in mod normal nu verifica Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Petru Moldovan Postat Octombrie 9, 2008 Share Postat Octombrie 9, 2008 de ce documente ai nevoie la vama?iti verifica itp ul? Vama e o institutie care tine de Ministerul Finantelor si care se ocupa cu perceputul taxelor vamale pentru marfurile pe care le introduci in Romania (din afara UE), asa ca acolo ai nevoie in primul rand de documente de proveninenta a marfii. Majoritatea marfurilor se vamuiesc cat mai aproape de destinatie (exista o gramada de puncte vamale in Bucuresti sau in jurul lui) asa ca tipic pe granita se verifica documentele, masa vehiculului si faptul ca asta corespunde cu cea din documente, si faptul ca sigiliul nu e rupt... Oricum dat fiind ca suntem pe un forum de motociclisti cred ca obiectivul tau imediat nu e cum sa devii sofer de TIR (nu ca as fi eu asa ceva) ci cum sa treci granita. Granitele intre statele UE se trec intre usor si extraordinar de usor. Intre statele Schengen practic nu esti oprit decat la o razie, cand treci dintr-un stat UE (ca noi) intr-un alt stat UE ca Bulgaria sau Ungaria beneficiezi de control unic al Politiei de Frontiera (adica in loc sa te controleze de 2 ori te controleaza o echipa mixta o singura data in granita statului in care intri) si de control vamal nu vei avea parte deloc decat daca mergi cu TIR-ul (si aici destul de superficial, in sensul ca iti cantaresc masina si se uite pe hartii ca e totul in regula si masa reala corespunde cu cea inscrisa in hartii). Granitele intre noi si statele non-UE se trec mai greu - in sensul ca beneficiezi de doua contrale ale politiei de frontiera, beneficiezi tipic de un control vamal la intrare (si de exemplu nu ai voie sa treci mai mult de 10 pachete de tigari fara sa platesti taxe vamale). Conform legii rutiere de la noi politistul de frontiera are intre altele exact aceleasi atributii ca unul de la Politia Rutiera pe tarlaua lui, asa ca are dreptul sa-ti ceara pe langa CI/pasaport si talon, carnet de conducere, RCA+carte verde, sa vada daca ITP-ul e valid, etc. In practica eu cand trec la bulgari le dau CI si talonul (ca de obicei mi-e lene sa scot si carnetul), de uitat cam 1 din 10 se uita ca numarul corespunde cu ala de pe motor, si la RCA/cartea verde nu s-a uitat pana acum nimeni (asta la mine zacand impaturita undeva in acelasi plastic cu talonul)... A, si sa nu uit, in tari non-UE fie nu esti lasat sa intri fie esti amendat de aia daca esti prins in tara lor fara asigurare de sanatate. In plus de asta conform legii nu poti sa iesi din Romania cu numere provizorii... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.