Vizitator stress_L&P Postat Februarie 8, 2006 Share Postat Februarie 8, 2006 intr-un tarziu ca ea are 45 de kile si nu e tocmai usor sa dai pedala la gabaritul asta unui simson! si noua ne pornea usor dar ea trebuia sa se urce pe pedala intr-un fel mai ciudat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
axi Postat Februarie 8, 2006 Share Postat Februarie 8, 2006 intr-un tarziu ca ea are 45 de kile si nu e tocmai usor sa dai pedala la gabaritul asta unui simson! si noua ne pornea usor dar ea trebuia sa se urce pe pedala intr-un fel mai ciudat Stiu ca n-are legatura cu subiectul...dar n-aveti cumva din gresala un capac de distributie la simsin(ala de sub rezervor)?/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kombat Postat Februarie 9, 2006 Share Postat Februarie 9, 2006 AM O CUTIE DE VITEZE DE SIMSON +ROATA FATA CAREVREI DAMI UN PM Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Februarie 20, 2006 Share Postat Februarie 20, 2006 Ei... am revenit pe drumurile patriei, in sfarsit . I-am dat de cap problemei cu aprinderea, pana la urma am renuntat la microcontroler pentru gestiunea avansului, schema se complica mult prea mult din cauza interferentelor de inalta tensiune care imi afectau microcontrolerul, asa ca am revenit la avansul centrifugal original. Problema acestuia era ca nu mai avea arcurile acelea si nu aveam din ce sa le refac. Intr-un final mi-a venit ideea salvatoare - coarda de chitara. Orice coarda de chitara metalica - se da jos matisajul si ramane sarma de otel de buna calitate. In concluzie, aprinderea are acum avans clasic, insa am eliminat platina si am inlocuit-o cu senzor hall. tle4905 e codul senzorului. De asemenea, a trebuit sa-i pun un modul tranzistorizat care sa poata da scanteie, folosind input-ul dat de senzor. Acest modul este clasica "aprindere de targu-mures", ma rog, eu am refacut aprinderea din piese, ca tot le aveam pe acasa. Treaba e ca senzorul hall merge foarte bine si se leaga pur si simplu direct la firul care mergea la platina inainte, de la "cutiuta rosie cu led". Asa... revin cu niste intrebari. 1 - ce ulei trebuie sa pun in cutia de viteze ? deocamdata incepe sa aiba niste probleme - cand se incinge bine nu mai vrea sa schimbe din viteza a doua intr-a treia. Ma gandesc ca daca ii pun un ulei mai gros, gen t90, nu o sa mai apara fenomenul asta. 2 - carburator. acum am carburator de minsk si merge binisor cu el, totusi din cauza capacitatii cilindrice marite la 280cmc am senzatia ca nu ii da suficienta benzina. e deranjant si faptul ca ii sugruma o leaca repriza, cand accelerez brusc. vreau sa-i pun vacuumatic. Stie cineva principiul de functionare a carburatorului vacuumatic ? Din cate am priceput eu prin poze, si vacuumaticul are tot un obturator obisnuit, cilindric, insa cuiul dozator nu este legat mecanic direct de acest obturator, ci este legat elastic, de o membrana care "inchide" in partea superioara paharul obturator. De asemenea, camera superioara inchisa de membrana este legata la canalul de admisie (dar nu influenteaza amestecul, deoarece este etansa, modificandu-se doar curbura membranei). In felul asta, cuiul dozator este actionat in mod direct de vacuumul produs de motor, deci cand deschizi brusc gazul, cuiul este ridicat mult mai sus decat ar fi fost ridicat mecanic, de pahar. 3 - telescoape spate. De cate ori le pun ulei, simsonul merge altfel, pluteste pe strada. Tragedia e ca dupa 2-3 drumuri ramane fara ulei si revine la comportamentul clasic de arc pur. intrebarea este daca stie cineva codurile semeringurilor din telescoape si daca se gasesc pe piata reperele respective. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nashul Postat Februarie 22, 2006 Share Postat Februarie 22, 2006 salut moshulika, ti-am trimis un mail legat de aprindere la simson.....lasa un id pe mesenger sau/si un nr de telefon sa te mai intreb cate ceva Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Februarie 22, 2006 Share Postat Februarie 22, 2006 Ti-am raspuns. Era vorba de adaptarea magnetoului de minsk/voshod pe simson. Solutia tehnica, mecanica adica e destul de greu de facut, insa o data facuta merita, ai curent suficient. Problema este insa aprinderea. Daca magnetoul original de simson nu mai e in stare sa dea scanteie, trebuie preluat curent de la magnetoul de minsk. Nu merge insa legat direct fir la platina, pentru ca bobinajul primar al magnetoului are deja in fir legat la masa si nu se formeaza circuitul de acumulare inductiva. Mai mult, magnetoul de voshod furnizeaza curent de tensiune mare si amperaj mic, deci pentru schema cu acumulare capacitiva (gesionata de napolitana). In cazul asta merge legat firul care mergea la bobina de minsk la firul de pe primarul bobinajului din magnetou, dezlegat de la platina. Problema este insa comanda - daca folosesti comanda data de bobinuta de semnal de pe magnetoul de minsk, nu o sa mai ai avans centrifugal si motorul o sa mearga ca dracu. Trebuie asadar ca tot platina sa dea comanda pentru aprindere. Recomand insa si inlocuirea platinei cu senzor hall, eu asa am facut si rezultatele sunt chiar spectaculoase, ralanti-ul este foarte constant, se tureaza bine, nu se limiteaza in turatie... Deci - scoti platina, lipesti un magnet pe cama, cam in dreptul unde era "atacata" platina inainte, apoi vii cu o placuta mica de textolit prinsa in doua suruburi pe platoul fostei platini, placuta pe care vei lipi senzorul hall si firele ce vor merge la modulul de comanda (tiristor). O sa pun mai jos o schitza de schema de conectare, la modul cum as face eu daca as avea montat un magnetou de minsk in locul dinamului original. Alternativa mai simpla si care consta doar din "fire", dar nu stiu sigur daca merge, cum e bobinuta de semna la voshod, cum se prelucreaza semnalul in napolitana. Asadar - lasi bobina originala sa dea semnal, insa nu permanent, ci conditionat de platina. Asadar platina o legi direct in paralel, in scurt, pe bobina de semnal de la magnetou. Aceasta bobina va furniza tensiune catre napolitana doar atunci cand se va deschide platina, altfel platina o va tine la zero. Problema va fi insa ca in felul asta unul din capetele bobinei de semnal va fi pusa la masa, iar din cate stiu eu la napolitana merg doua fire, probabil merge prin incercari pe fiecare din fire, nu stii care da front pozitiv si care negativ. Cam asta ar fi cea mai simpla modalitate de conectare. Trebuie avut grija la reglajul pe magnetoul de voshod, pentru a fi sigur ca da tensiune pe bobina de semnal in toata plaja de avans a platinei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Februarie 24, 2006 Share Postat Februarie 24, 2006 @moshulik: cat costa tle4905-ul asta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shakal Postat Februarie 24, 2006 Share Postat Februarie 24, 2006 (editat) Stiti careva exista vrun club moto dedicat doar Simsonarilor sau celor care conduc ...oldtime-ere? Numai bine all! http://www.motorcycle-clasic.ro/ In Timisoara este un astfel de club, si asta e pagina unuia dintre ei. clubul se numeste SIMSON. sper sa fi incarcat poza....sunt cativa din membrii clubului. Shaq Editat Februarie 24, 2006 de shakal Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Februarie 24, 2006 Share Postat Februarie 24, 2006 uite aici http://www.conexelectronic.ro/content/sear...=&code=&x=0&y=0 costa 30.000 de lei. pe www.alldatasheet.com - scrii la search tle4905 si-i vezi caracteristicile, pinii, schema de lucru standard in general se monteaza cu doi condensatori de 47nF, intre iesire si masa, respectiv intre iesire si plus. Altfel, nu are nevoie de alte chestii suplimentare, se alimenteaza de direct de la 12V (merge pana la 40), iesirea e de tip "open colector" si poate pune la masa 100mA, deci lucreaza exact ca o platina deschisa (cand nu e magnetul in dreptul lui). Cand vine magnetul, pune "platina" la masa, iar cand senzorul iese din campul magnetului, deschide iarasi circuitul. Oricum, trebuie neaparat sa lucreze in conjunctie cu aprindere electronica cu led, altfel nu poate comuta curent prin primarul bobinei de inductie. Cel mai bine cred ca se preteaza la motociclete bicilindrice, pentru simetrizarea fronturilor de aprindere - sa aiba acelasi avans ambii cilindri. Pentru montaj - folosesti o placa de textolit de teste, de-aia cu multe gaurele si insule de cupru in jurul fiecarei gauri, placa pe care o prinzi in surubele pe platoul de platini. Scoti platinele de tot, lipesti un magnet pe cama cu poxipol si gata (o bucatica de magnet de hard disk e cea mai buna, iti permite sa pui senzorul pana la 5-6mm distanta de magnet). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Februarie 24, 2006 Share Postat Februarie 24, 2006 sar'na moshulik! chiar pe jawa vreau sa pun 2 senzori de astia ca deocamdata n-am bani de aprindere mai de doamne-ajuta ca tocmai am spart pistoanele ! aprinderi am deja da' platinile alea amarate tot se deregleaza intr-o veselie p.s. alt magnet n-ar merge? unul normal de exemplu? ca n-am harduri bulite pe acasa si sincer nu am idee de unde as putea lua unul... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.