Jump to content

moshulik

Super Membru
  • Content Count

    1,747
  • Joined

  • Last visited

About moshulik

  • Rank
    Expert

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    bucuresti
  • Carnet moto din
    2001
  • Numar Moto
    B-??-???

Profile Fields

  • Motociclete detinute
    simson gilera kk125 honda xl 600 simson :D yamaha xj 600 honda vfr 750

Recent Profile Visitors

1,815 profile views
  1. Salutare. Am gasit o solutie de reparat un starter clutch spart (problema frecventa la vfr750 - pana in '97). Cu 3 suruburi si 3 piulite si ceva rabdare se pot re-consolida cele 3 sectoare din piesa rupta, scutind o investitie de 1000 ron in piesa noua (din dezmembrari se vinde prima si oricum poate ceda, cand isi atinge pragul dat de greseala tehnologica a unei gauri de ungere supradimensionata). Materialul este casant, are duritatea unui rulment, nu se poate interveni cu "cusatura metalica" sau sudura. De asemenea, nu se poate aplica un "colier/bucsa" pe exterior, deoarece acolo sunt polii
  2. Am explicat in postul anterior, dar s-a pierdut. La motociclete, asta este rolul oringurilor - de a tine in interior (intre boltz si rola) - vaselina care se pune in fabrica. De asemenea, de-aia se recomanda si folosirea spray-ului de lantz - mai prelungeste putin viata lantzului - pentru ca preia frecarea dintre role si pinioane (pinon atac si pinion roata), insa greul frecarii dusa de lantz este intre boltz si rola. Pe vremuri, inainte de inventarea oringurilor, motocicletele aveau sistem automat de ungere a lantzului - un fel de "picurator" care ungea permanent lantzul, in mers, desigur.
  3. Hahaha, m-am umilit singur cu atatea tentative ratate, dar am perseverat. Scopul proiectului meu este sa gasesc un design care sa poata fi executat doar din bormasina, cu piese de larg consum, fara "piese critice" sau scule gen sudura, strung, etc.... Culmea, designul asta la care am ajuns acum este cel mai simplu, dar mi-a venit greu ideea cum sa extrag forta din drujba - cum sa ma leg de oala de ambreiaj, altfel decat prin pinion, incat sa o mai si pot desface la un moment dat - deci sudura nu e oricum o optiune aici. Am scris ca m-a amuzat teribil cum zici - "imi mai trebuie un pinion
  4. Am pus si pozele. Drujba are cam 2000 de rpm in ralanti. Ambreiajul centrifugal cupleaza pe la 3000 - 3500. Ea livreaza puterea nominala (de 2 cai) cam pe la 8000 de rpm. Eu pe calculele astea am mers cand am calculat raportul de transmisie necesar pentru a merge cu 40 km/h la o turatie acceptabila. Calculul este de genul - 8000 de rotatii pe minut la drujba, daca am un raport de demultiplicare de 1:20 - rezulta o turatie de 400 rpm la roata. Roata are circumferinta de 2 metri (bicicletele cu roata de 26 inch plus cauciuc), deci bicicleta va parcurge intr-un minut 2*400 de metri = 800 de metri
  5. Haha, se confirma teoria ca "inventiile" apar in mod spontan simetric in univers. Inca lucrez si eu la proiectul cu drujba pe bicicleta, o sa pun mai jos poze cu etapele esuate ale proiectului, ca sa nu pierzi timp si tu sa treci prin ele... Pe scurt - transmisia directa de la pinion la roata nu merge - trebuie o demultiplicare de cel putin 1:15, iar asta nu se poate obtine in mod direct, de la pinionul mic al drujbei (care oricum nu primeste lantz de bicicleta decat daca ii iei la flex dintii din latime...) Varianta 1 : Am improvizat o "transmisie primara" - am montat rulment pe unul
  6. Man (circel), forumul are regim public, daca o autoritate decide ca forumul instiga si mijloceste organizarea unei actiuni violente - militia are dreptul sa rada domeniul pe loc si sa sparga cu ciocanelul hard-disk-ul cu tot forumul... Intre "comemorare" si sange la fata locului e o distanta mica - o piatra aruncata de vreun puradel sau ceva stinge distanta aia. Si tehnic vorbind, risca sa iasa precum comemorarea pe care au facut-o polonezii la Smolensk in Rusia in 2010. Aia au in continuare cutite si neocortexul suficient de inhibat incat sa le foloseasca din nou...
  7. Pune pe pervaz, la fereastra, in exterior, un bol cu apa si unul cu grau/arpacas (gasesti la magazine naturiste) - sau deocamdata paine maruntita, ce ai. Fixeaza-le bine, sa nu cada, Apoi scoate porumbelul pe geam, tine-l putin ca sa localizeze mancarea si apa. Cred ca e cel mai bun lucru pe care-l poti face.
  8. Impactul cu o motocicleta la 170 la ora este mai grav decat impactul cu o masina la 70 km/h, cel putin din perspectiva teoretica a energiei de impact ... Moto: 170 km / h = 170000 m / 3600 s = 47 m/s masa = 300 kg Energie cinetica = m*v*v = 662 kJ Masina: 70 km / h = 70000 m / 3600 s = 20 m/s masa = 1500 kg Energie cinetica = m*v*v = 600 kJ Cam asa iese din calculele de fizica, pentru ca energia cinetica este masa ori viteza la patrat - aceasta viteza la patrat intervine si in teoria ca "franezi de doua ori mai greu de la 80 la 60, decat de la 60 la 40" Al doilea aspect al ci
  9. Ah... in cazul asta poate fi de vina ISC -ul - motorul pas cu pas care gestioneaza fluxul de aer la ralanti - probabil se 'agatza' . Nu cunosc detaliile constructive, daca are ISC sau circuitul de ralanti este pilotat mecanic, daca are un ISC pe fiecare cilindru sau nu... Cauta in manual si vezi daca ai conexiune electrica la toate ISC-urile, sau cum lucreaza ele mecanic.
  10. Posibil membrane fisurate. Am gasit pe youtube un design de sincronizator care pare sa aiba o precizie foarte buna - cu sticle solide si furtun intre ele - . Si la 4 cilindri, sincronizarea se face tot prin balans relativ 1-2, 3-4, apoi 1-3.
  11. Oare un amortizor de ghidon ar fi salvat situatia ? In varianta in care nu schitezi nici o frana sau manevra de ocolire, ci pur si simplu doar te pregatesti de impact nu cumva ai sanse mai mari de a scapa fara tranta ? Sau franarea brusca datorita contactului cu obstacolul produce oricum momentul de rasturnare ? Personal inca nu am lovit caine, insa orice alt obstacol - groapa sau denivelare - am preferat sa-l abordez cat mai direct, fara frana sau tentativa de ocolire - decizia trebuie sa fie foarte ferma - ori esti sigur ca ocolesti, si te lansezi in manevra, ori te pregatesti de impact, far
  12. Hm... suntem in 2013 - vad ca nostalgia a inceput inca din 2008 Interesant. Orice pasiune se aprinde, arde, apoi se domoleste si ramane asa, la foc mic, apoi se savureaza doar ocazional, in zile cu soare si asfalt uscat. E normal, e natural, e sanatos "sa-ti treaca de la sine" microbul motociclistic. Primul simptom este ca trece toamna si inviaza primavara, apoi nu mai inviaza deloc, te uiti la motocicleta si nu mai iti suna in minte "the power of dreams", ci vezi doar un fier util, care cere atentie si prudentza.
  13. Alta schema de releu, aceeasi idee, cu reglaj mai precis. Problema executarii este mai mult mecanica, nu electronica, adica modul cum pui in contact diodele si tiristorii (sau mosfeturi) cu carcasa releului, pentru a avea racire.
  14. A scris omul - varianta cu furtunas transparent montat pe exterior. Pui un teu pe furtunul care duce benzina de la rezervor la carburatoare - si pe una din iesiri legi un furtun suplimentar care nu duce nicaieri, dar are in capat un dop de burete (nu trebuie etansat perfect, ca apoi nu mai urca in el coloana de lichid, dar nici lasat gol, sa nu curga benzina daca trantesti motoreta vreodata. Gasesti o modalitate de a atasa cumva furtunul la rezervor, nu neaparat vertical, ci oblic cumva, cu capatul mai sus de busonul de umplere. Nivelul benzinei din rezervor va fi egal cu nivelul benzinei de p
×
×
  • Create New...