vapi Postat Mai 1, 2009 Share Postat Mai 1, 2009 Salut, Am un scuter Yamaha Aerox si nu-mi functiona pornirea la buton (la kick pornea fara probleme). Avind ceva timp m-am apucat sa improvizez. Ideea este ca din 'greseala' (ca sa nu zic altfel) am facut un scurt la CDI intre doua fire, cel portocaliu care duce la bobina si cel maro care avea pe el 12 V cind contactul este pus (si motorul oprit). Scuterul asta pornea (kick) si functiona normal chiar fara baterie, de unde deduc ca CDI-ul se alimeteaza de la magnetou. Una peste alta ... dupa scurtul asta nu mai porneste nici la kick. Ori am stricat CDI-ul..ori bobina. Bobina pare mai usor de verificat. Am masurat cu ohmetrul primarul (vreo citiva ohmi) si secundarul (vreo 8K). Cum nici unul din circuite nu pare intrerupt m-am gindit sa incerc sa 'simulez' o scinteie la bujie. Am desfacut bujia dar am lasat-o in fisa. Am scos mufa firului care aduce comanda la bobina si am adus eu acolo 12V de la baterie in timp ce tineam soclul bujiei la masa. Ideea e ca am reusit sa vad scantei la bujie intrerupand cei 12V adusi de mine in circuitul primar. Tind sa cred ca bobina inca este buna. Totusi, am citit pe undeva pe forum cum ca bobinele comandate de CDI-uri se alimenteaza la tensiuni mai mici decit 12V. Am citit dupa ce am facut testul de mai sus ptr bobina. CDI-ul nu stiu sa-l verific altfel decit sa gasesc pe cineva cu un scuter asemanator si sa-l montez la el. As dori sa stiu daca am procedat corect la verificarea bobinei. Alte idei ce sa mai verific? merci, vapi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator mariion Postat Mai 2, 2009 Share Postat Mai 2, 2009 Salut, Am un scuter Yamaha Aerox si nu-mi functiona pornirea la buton (la kick pornea fara probleme). Avind ceva timp m-am apucat sa improvizez. Ideea este ca din 'greseala' (ca sa nu zic altfel) am facut un scurt la CDI intre doua fire, cel portocaliu care duce la bobina si cel maro care avea pe el 12 V cind contactul este pus (si motorul oprit). Scuterul asta pornea (kick) si functiona normal chiar fara baterie, de unde deduc ca CDI-ul se alimeteaza de la magnetou. Una peste alta ... dupa scurtul asta nu mai porneste nici la kick. Ori am stricat CDI-ul..ori bobina. Bobina pare mai usor de verificat. Am masurat cu ohmetrul primarul (vreo citiva ohmi) si secundarul (vreo 8K). Cum nici unul din circuite nu pare intrerupt m-am gindit sa incerc sa 'simulez' o scinteie la bujie. Am desfacut bujia dar am lasat-o in fisa. Am scos mufa firului care aduce comanda la bobina si am adus eu acolo 12V de la baterie in timp ce tineam soclul bujiei la masa. Ideea e ca am reusit sa vad scantei la bujie intrerupand cei 12V adusi de mine in circuitul primar. Tind sa cred ca bobina inca este buna. Totusi, am citit pe undeva pe forum cum ca bobinele comandate de CDI-uri se alimenteaza la tensiuni mai mici decit 12V. Am citit dupa ce am facut testul de mai sus ptr bobina. CDI-ul nu stiu sa-l verific altfel decit sa gasesc pe cineva cu un scuter asemanator si sa-l montez la el. As dori sa stiu daca am procedat corect la verificarea bobinei. Alte idei ce sa mai verific? merci, vapi CDI inseamna Capacitor Discharge Ignition si are la baza urmatorul principiu: Tensiunea de vreo 90V alternativ, furnizata de bobina de aprindere din magnetou, este redresata monoalternanta de o dioda, apoi incarca un condensator de cam 1uF (microFarad) care este apoi descarcat, cu ajutorul unui thiristor, pe bornele bobinei de inductie. Nu ai procedat absolut deloc gresit, prin metoda descrisa de tine, la verificarea bobinei de inductie. Probabil ai distrus o parte din CDI. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.