jawaman Postat Mai 22, 2006 Share Postat Mai 22, 2006 Cu toate ca in vest si chiar pe la japonezi pe-acasa toata lumea stie cum stau de fapt lucrurile si ca la inceput industria moto japoneza s-a bazat pe know-how european,la noi in eterna si fascinanta Romanie majoritatea sunt de parerea ca comunistele in special si europencele in general nu se ridica nici macar pana la talpile japonezelor.pentru toti acestia o mica lectie de istorie se impune.asadar... DKW RT 125 se pare ca a fost cea mai copiata motocicleta din istorie[vezi BSA Bantam,Harley Davidson Hummer,Moskva M-1 etc.].Yamaha si-a inceput productia de motociclete cu modelul YA-1 care e si el un urmas al RT-ului.Kawasaki a inceput productia de motoare in patru timpi cu o licenta dupa modelul englez BSA A10 [un twin de 650 cm3].Soichiro Honda fondatorul celebrei firme japoneze si-a inceput activitatea dupa razboi calatorind prin europa si acumuland experienta pe la diverse firme europene.In anii `50 si la inceputul anilor `60 lumea curselor moto[viteza,anduranta,moto-cross,dirt-track etc.]era dominata de firme europene,japonezii incepand sa se impuna doar dupa aducerea mai multor experti si piloti europeni.De ex. la Suzuki l-au "furat"pe Ernst Degner,inginer si totodata pilot la MZ,specialist in motoare in doi timpi si cunoscator al secretelor lui Walter Kaaden,inginerul sef la firma est-germana.de unde pana atunci motoarele japoneze in doi timpi erau jalnice si foarte fragile in cativa ani ele castigau curse in campionatul mondial[E. Degner chiar devine campion la clasa 50 pe un suzuki].De la nemti japonezii au luat principiul admisiei cu sertar rotativ plat la motoarele in doi timpi,au invatat despre cat de importanta este o camera de expansiune ptr.functionarea motorului[principiile camerei de expansiune fiind enuntate in anii`50 de Kaaden].nici cei de la Honda nu au scapat in anii `70 de rusinea unui scandal de furt intelectual atunci cand pur si simplu au aplicat la cateva zeci de mii de Honda Cub un ambreiaj semi-automat copie la indigo a celui brevetat de firma Jawa in 1968.Inginerii cehi au demonstrat acest lucru si au obtinut un procent din toate vanzarile acestui model echipat cu mai-sus mentionatul ambreiaj.Nu vreau sa insist asupra motivelor ptr. care japonezii sunt acum unde sunt ,iar cei de la Jawa,Mz,BSA mult in urma,ptr. ca cred ca doar un orb nu ar putea sa-si dea seama.Spun doar atat:sa nu uitam de unde am plecat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator moto_comuniste Postat Mai 22, 2006 Share Postat Mai 22, 2006 Mda: SA NU UITAM DE UNDE AM PLECAT!!! Fii sigur insa ca majoritatea celor de pe japoneze nu prea stiu lucrurile astea si mai mult nu cred sa-i intereseze... Trebuie insa sa recunoastem ca modelele japoneze sunt foarte fiabile comparativ cu socialistele, cu toate ca "decalajele" incep sa fie usor, usor estompate si cand spun asta ma gandesc la MZ (marca ce spre ironia soartei a fost "resuscitata" de japonezi). Sper si intr-o revigorare a marcii JAWA care datorita istoriei ei NU MERITA SA MOARA! Din motive obiective si fortati de imprejurari majoritatea noastra o sa ajunge pe japoneze, dar cu toate astea NU VA VINDETI COMUNISTELE pentru ca sunt o farama din noi! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.