Sari la conținut

Probleme la MZ ETZ 125


BiroCatalin
 Share

Postări Recomandate

Dupa zile de asteptare, de munca din zori si pana-n seara, am reusit in sfarsit sa imi inchei motoru. M-am asigurat ca totul e bune pus, am pus ulei, benzina am uns lantul si l-am pornit. Dupa ce m-am imbacsit cu un fum alb si gros nu stiu de la ce, dupa ce am fost ingrozit de la un zgomot foarte urat care se auzea din motor(ceva freca, batea), sa oprit brusc motoru. Am incercat sa il pornesc din nou, am reusit dar s-a aprins becul de la baterie a mai mers putin si a murit.... Nu mai incarca alternatoru! Se poate arde? Toate firele sunt bine puse :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa zile de asteptare, de munca din zori si pana-n seara, am reusit in sfarsit sa imi inchei motoru. M-am asigurat ca totul e bune pus, am pus ulei, benzina am uns lantul si l-am pornit. Dupa ce m-am imbacsit cu un fum alb si gros nu stiu de la ce, dupa ce am fost ingrozit de la un zgomot foarte urat care se auzea din motor(ceva freca, batea), sa oprit brusc motoru. Am incercat sa il pornesc din nou, am reusit dar s-a aprins becul de la baterie a mai mers putin si a murit.... Nu mai incarca alternatoru! Se poate arde? Toate firele sunt bine puse :crack:

daca era ,,fum alb si gros " si avea un miros intepator era alternatorul si ceea ce freca era rotorul pe stator.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce treaba avem noi cu ghicitul in palma?

"un fum alb si gros nu stiu de la ce"- asta ai scris la inceput, iar acum te superi ca noi nu am ghicit ca fumul iesea pe toba.

Daca vrei ajutor, da TOATE datele pe care le stii, nu astepta sa le ghicim, nici sa ti le smulgem cu clestele. Eu zic sa o iei de la inceput, sa zici cum s-a auzit, ce ai vazut, ce ai mai vazut de atunci. Banuiesc ca ai dat jos capacul dreapta si te-ai uitat macar la alternator. Arata ars? poti sa invarti motorul cu pedala? freaca? Spune tot :-)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce treaba avem noi cu ghicitul in palma?

"un fum alb si gros nu stiu de la ce"- asta ai scris la inceput, iar acum te superi ca noi nu am ghicit ca fumul iesea pe toba.

Daca vrei ajutor, da TOATE datele pe care le stii, nu astepta sa le ghicim, nici sa ti le smulgem cu clestele. Eu zic sa o iei de la inceput, sa zici cum s-a auzit, ce ai vazut, ce ai mai vazut de atunci. Banuiesc ca ai dat jos capacul dreapta si te-ai uitat macar la alternator. Arata ars? poti sa invarti motorul cu pedala? freaca? Spune tot :-)

Nu ma supar, greseala mea ca nu am spus de unde iese fumul. Parca freaca ceva asa se aude, parca din cilindru, de la piston. Alternatorul nici nu arata si nici nu miroase a ars. Am pus bateria de la masina si merge dar becul de la baterie se aprinde slab. M-am gandit ca e posibil sa fie un scurt undeva. Din cunostintele mele ar trebui sa fie un releu de incarcare undeva, nu?

Mesaj completat

P.s.

Motoru porneste, il pot porni de la pedala se invarte, se accelereaza...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ma supar, greseala mea ca nu am spus de unde iese fumul. Parca freaca ceva asa se aude, parca din cilindru, de la piston. Alternatorul nici nu arata si nici nu miroase a ars. Am pus bateria de la masina si merge dar becul de la baterie se aprinde slab. M-am gandit ca e posibil sa fie un scurt undeva. Din cunostintele mele ar trebui sa fie un releu de incarcare undeva, nu?

Acu' cu pistonul nu ma pronunt, las pe cei mai experimentati. Daca as fi eu, as baga cu seringa pe la bujie putin de tot ulei 2T sa aud daca mai freaca la fel, sa-mi dau seama daca e de la segmenti, as pune degetul sa etansez gaura bujiei sa simt cata presiune se face, dar aici nu stiu multe din experienta.

 

Nu ai scurt. Daca ai avea scurt, nu ai avea aprindere si nu te-ai rezolva cu bateria de masina, si in primul rand s-ar fi ars o siguranta. Asta in cazul in care ai cele 4 sigurante din schema standard. Daca da, te rog sa te uiti sa vezi daca e vreuna arsa, si care.

 

Ceea ce e problema la tine este lipsa incarcarii. Becul rosu imi spune ca alternatorul nu genereaza tensiunea alternativa, iar daca alternatorului i se invarte rotorul si nu s-a ars nici rotorul, nici statorul, atunci problema e lipsa curentului de excitatie in rotor. Lipsa poate fi de la regulator, care nu da deloc sau suficient curent de excitatie, sau circuitul de excitatie e intrerupt(carbunii nu calca bine, firul DF intrerupt, sau siguranta de 2A de pe circuitul de excitatie, arsa.).

 

Releul de incarcare este sub sa, imediat in spatele rezervorului. E la vedere.

 

Pentru defectoscopie electrica, iti trebuie un aparat de masura, sau sa stii ce faci, si atunci iti ajunge si o baterie de 4.5V cu un bec.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am bagat ulei pe la bujie, am pus degetu si mi-l arunca tare deci am compresie buna. Am mai patit asta in vara dar atunci cand am pus capacul am taiat un fir. L-am pus la loc si a mers. pana acuma.... Am doar doua sigurante(acolo langa baretie) amandoua sunt bune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am bagat ulei pe la bujie, am pus degetu si mi-l arunca tare deci am compresie buna. Am mai patit asta in vara dar atunci cand am pus capacul am taiat un fir. L-am pus la loc si a mers. pana acuma.... Am doar doua sigurante(acolo langa baretie) amandoua sunt bune.

daca becul rosu e aprins nu ai incarcare ,si daca inainte a mers inseamna ca una dintre perii (carbune) nu face contact bun cu colectorul ,acesta daca e innegrit se curata cu un pic de smirghel fin ca daca e ancrasat mult cu praf de pe perii intra in scurt si face figuri ...........rabdare si da toate datele problemei ca cei ce citesc pe aici nu sunt ZANA MASELUTA sa stie pe unde ti-a iesit tie fum ......ce zici?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am zis chestia ai cu rautate! Pur si simplu nu am realizat ca nu ai inteles de unde iese fum :crack: . Greseala mea ca nu am specificat. Am curatat inainte de montare carbunii si colectorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am zis chestia ai cu rautate! Pur si simplu nu am realizat ca nu ai inteles de unde iese fum :crack: . Greseala mea ca nu am specificat. Am curatat inainte de montare carbunii si colectorul.

M-am uitat in schema de ETZ125/150 modele tarzii, cu 2 sigurante. Becul ala rosu se stinge cand exista tensiune altenativa generata de alternator, 3 semialternante sunt redresate pe cele 3 diode de mica putere 1n4007. Cand alternatorul merge, se redreseaza +12V si cum pe partea cealalta a becului sunt 12V de la baterie, 12V-12V=0, si becul se stinge. Daca se stinge, mai semnalizeaza si ca nu ai excitatie, ca tot la borna 61 a becului sunt legate si iesirea de la regulator si excitatia. In mod ciudat, regulatorul nu controleaza excitatia, asta e lasata pe un fel de rezistenta. Ideea e ca la tine curentul de excitatie se pierde undeva dupa alea 3 diode, si nu ai decat 1 fir si 2 perii de verificat.

 

Deci becul ala nu semnalizeaza ca merge incarcarea sau nu, semnalizeaza ca alternatorul genereaza tensiune. Si in cazul tau cum se aprinde, inseamna ca nu genereaza, deci lipseste excitatia.

Daca palpaie, atunci ori turatia e foarte scazuta(sub 2000 rpm) si e normal sa mai palpaie, ori exista un contact imperfect pe circuitul de excitatie. Poate fi de la un papuc care nu sta ferm, periile care 'plutesc' daca axialitatea rotorului nu e f. buna, sau daca regulatorul pe care il ai provoaca un curent de excitatie mult mai mic decat necesarul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiu despre ce fir vorbesti. Am sa ma duc sa il verific, si am sa curat din nou. Sau poate vreun papuc nu sta bine sper sa fie bine! Carbunii au cam 2 cm lungime. Din cate stiu sunt aproape noi.

Mesaj completat

Am rezolvat problema. Un fir intrerupt bine ascuns..... Unde e legat turometru? Nu stiu ce a patit, inainte indica bine urca pana la 9000-10000 de ture si abia atunci incepea motoru sa faca urat. Acum motoru isi da duhul si turometru indica 6000rpm. Ce o mai fi patit si asta.... :crack:

Editat de BiroCatalin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiu despre ce fir vorbesti. Am sa ma duc sa il verific, si am sa curat din nou. Sau poate vreun papuc nu sta bine sper sa fie bine! Carbunii au cam 2 cm lungime. Din cate stiu sunt aproape noi.

Mesaj completat

Am rezolvat problema. Un fir intrerupt bine ascuns..... Unde e legat turometru? Nu stiu ce a patit, inainte indica bine urca pana la 9000-10000 de ture si abia atunci incepea motoru sa faca urat. Acum motoru isi da duhul si turometru indica 6000rpm. Ce o mai fi patit si asta.... :crack:

 

Care fir era? Sa invatam si noi ce mai da simptomul asta.

 

Turometrul e invartit de un cablu de torsiune, conectat prin angrenaj melcat direct la ambielaj. Tu zici ca la ureche auzi ca turatia e pe la 9000 si turometrul arata abia 6000? Ca nu am inteles exact expresia "isi da duhul".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da. Motorul are cred cam 9000rpm si turometru indica numai 6000rpm.

Firul rupt era rosu si pleca din alternator.

ciudat un pic, ca pe schema nu exista fir rosu la alternator. Alternantele sunt cu negru, excitatia cu verde+rosu, si excitatie2 cu verde/albastru. Daca era ala verde/rosu, atunci ala e "61" de care scriam mai sus. Bine ca e rezolvata treaba.

 

Turometrul poate avea cam 2-3 defecte, ca sa se comporte cum zici tu, dar de fapt e un defect unic cu 3 variatii.

- poate fi uzata puternic dantura la angrenajul melcat din capatul ambielajului. Atunci _scapa_ si la 9000rpm se pierd 3000 si raman 6000

- cablul de torsiune are o cupla gen "crestatura" la partea dinspre motor, si rotita de la angrnajul de mai sus are cupla tip "lama" si daca s-a uzat ceva groaznic, atunci scapa. Dar aici cand se stica, nu prea se mai invarte deloc, sau un pic. Nu cred ca ajungea la 6000

- cupla cablului la ceasul turometru e de sctiune patrata, poate s-a uzat si se roteste. Sau s-a rotunjit partea de plastic din turometru, de la patrat a ajuns cerc.

- ar mai fi punct slab sertizarile cuplelor la capetele cablului, dar alea cand se duc, cam nu prea mai merge.

Deci eu m-as uita in 2 locuri: a) la angrenaj, si acolo ajungi foarte usor b )la cupla de la ceas, pt asta trebuie sa tragi de ceas sa iasa din ochelari si iarasi vezi usor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu am inteles ce zici tu cu cablul :crack: . Nu am stiut ca exista turometru pe cablu, a meu e electronic. Nu am nici un cablu de torsiune, doar vreo 5 fire.

Nah pai asa e, nu m-am apucat sa citesc tot manualul :-) Alea cu cablu de torsiune sunt toate dinainte de 1991.

Deci in manual zice asa: turometrul tau merge pe sistemul de aprindere, practic numara scanteile(scantei/minut sau rpm tot aia e la monocilindru 2T) si daca nu merge, trebuie verificate firele sa faca contact. Daca eroarea nu se poate depista la fire si contacte, trebuie schimbat tahometrul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu zic ca in faza in care esti, turometrul e cea mai mica problema, mai ales ca iti indica ceva. Sa mearga restul, si vitezometrul, apoi o mai luam odat cu turometrul, faci 2-3 poze, asa orbeste cam greu... Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da, ai dreptate mai am destule probleme de rezolvat.

Mesaj completat

Nu pot sa imi dau seama ce freaca... :crack: Probabil ca asa se aude el, neavand filtru de aer era mai zgomotos si probabil nu auzeam eu, sau nu stiu...

Mesaj completat

Nu pot sa imi dau seama ce freaca... :laugh: Probabil ca asa se aude el, neavand filtru de aer era mai zgomotos si probabil nu auzeam eu, sau nu stiu...

Mesaj completat

Nu pot sa imi dau seama ce freaca... :nono: Probabil ca asa se aude el, neavand filtru de aer era mai zgomotos si probabil nu auzeam eu, sau nu stiu...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Lamuriti-ma si pe mine, de ce imi patineaza ambreajul? Am schimbat si din placute, am pus 3 originale si 3 de Minsk care sunt si mai groase. Cele originale nu sunt foarte uzate, am schimbat din ele pt ca erau rupte. Reglajul e ca la carte, uleiul 80W90 tot ca la carte... Si asta nu e tot, nu imi debreaza bine dar totusi patineaza. Daca trag ambreajul si bag in viteza pleaca singur fara sa dau eu drumu, si nu mai pot sa scot la neutral decat in miscare sau dupa ce opresc motoru. In mers in orice treapta cum trec de 5000rpm scapa si creste autoamat la turatia maxima fara sa cresaca si viteza. Astept parereile si sfaturile voastre. Multumesc anticipat :blink:   

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lamuriti-ma si pe mine, de ce imi patineaza ambreajul? Am schimbat si din placute, am pus 3 originale si 3 de Minsk care sunt si mai groase. Cele originale nu sunt foarte uzate, am schimbat din ele pt ca erau rupte. Reglajul e ca la carte, uleiul 80W90 tot ca la carte... Si asta nu e tot, nu imi debreaza bine dar totusi patineaza. Daca trag ambreajul si bag in viteza pleaca singur fara sa dau eu drumu, si nu mai pot sa scot la neutral decat in miscare sau dupa ce opresc motoru. In mers in orice treapta cum trec de 5000rpm scapa si creste autoamat la turatia maxima fara sa cresaca si viteza. Astept parereile si sfaturile voastre. Multumesc anticipat :blink:   

In atentia moderatorilor, A se uni acest post ,cu topicul Mz-ului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In atentia moderatorilor, A se uni acest post ,cu topicul Mz-ului.

Intr-adevar, o tema interesanta.

Ce ulei este mai exact? Sper ca e 80W90 conventional, nu ceva 'anti-frictiune' gen cu teflon, Dura-lube, Moly cu bisulfit de Mb. Alea fac sa patineze si smirghelul. Eu am pus Castrol EP 80W ulei de cutie manuala, totul ok.

Ai spus ca ai facut reglajele brut&fin ca la carte. Acum ca nu debreiaza complet ar putea fi sau nu de la placile de minsk daca sunt mai groase.

De patinat ar mai putea patina ambreiajul pe conul ambielajului, ceea ce e destul de grav. Daca asta ar fi problema si si la tine patineaza peste 5000rpm, acolo e powerband, putere si cuplu maxim, asta imi spune ca problema ar fi la inceput.

Mai sunt arcurile care imping placa, daca sunt imbatranite, ar putea patina, dar nu ar "rupe aderenta" peste 5000rpm, s-ar simti in intreaga plaja de turatii.

 

Iti patina inainte de interventia ta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am zis chestia ai cu rautate! Pur si simplu nu am realizat ca nu ai inteles de unde iese fum :huh: . Greseala mea ca nu am specificat. Am curatat inainte de montare carbunii si colectorul.

sal, verifica problemele elementare:daca are joc la rotor pt ca poate nu e strans suficient pe con,tensiunea la excitatie'df',tens (+)rel ancarcare,puntea diode redresoare,tensiunea alternativa de pe cele trei iesiri din stator (R.S.T) sau fir intrerup. :blink: bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...