owene Postat Aprilie 10, 2010 Share Postat Aprilie 10, 2010 Folosesc ulei Mobil 80W90 pt cutie manuala. De cand il am patineaza. Arcul care tine ambreajul e arc circular, arata ca un disc nu are arcuri cu spire ca celelalte. Eu, in lipsa de experienta, m-am uitat in manualul Haynes si am vazut cum e arcul asta circular, si am mai citit pe acolo. E si un capitol cu diagnoza de defecte, iti reproduc aici: Alunecarea ambreiajului(clutch slip) - nu ai joc la maneta de ambreiaj, e debreiat tot timpul - se reface reglajul ambreiajului - placile de frictiune tocite sau ondulate - se schimba - placile de otel tocite, albastrite sau ondulate - se schimba - arcul de presiune rupt sau uzat. Arcuri f. vechi sau albastrite de la temperatura unui ambreiaj alunecator. M-am mai uitat prin manual mai in spate si in timp ce pentru arcurile cilindrice sunt niste dimensiuni, pt arcul disc se spune ca il schimbi daca ti se pare ca nu mai preseaza, sau prin comparatie cu unul nou.... neclar. - mecanismul de ridicare neajustat corect. Cred ca reglajul e reglajul brut al ambreiajului. - mecanismul de ridicare defect - centrul ambreiajului uzat - ulei necoresp(asta am eliminat-o) Ambreiajul trage(clutch drag) - joc excesiv al manetei de ambreiaj - placile ondulate sau crapate - arcul de presiune preseaza dezechilibrat - ulei contaminat ... si asa mai departe(mi-e un pic lene sa tastez asa mult si la tine aluneca. Manualul se gaseste pt download pe forumul MZ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BiroCatalin Postat Aprilie 10, 2010 Autor Share Postat Aprilie 10, 2010 Placile sunt bune, acum am pus un ulei 10W40 semisintetic pt motociclete in 4T la recaoandarea unui specialist.... e adevarat nu mai rupe la 5000 rpm dar rupe la 6000. Maneta are joc, am mai slabit si tija de debreiere cu jumate de filet, in carte scrie sa strang la maxim si sa desfac 2 ture eu am desfacut 2,5 deci ambreajul e si mai liber. Arcul mie imi pare a fi bun. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Aprilie 13, 2010 Share Postat Aprilie 13, 2010 mare specialist ce sa zic La japoneze bagi 10W ca acolo uleiul unge si motorul dar la noi e doar cutie si ambreiaj. Iar ambreiajul e conceput pt vascozitatea 80W. Pt cutie iar e cel mai bun ca e de cutie. Dar e info interesant totusi. De ce cu 80W aluneca la 5000rpm si cu 10W(si semisintetic) aluneca la 6000? Exista o explicatie, nu-i uleiul, e altceva, dar trebuie sa o gasim. Dar tu nu ai schimbat numai uleiul, ai facut si reglaj deci o fi din reglaj sau din ulei?(Daca merge, desi nu e normal ceva de acolo, de ce merge?) Ce ma gandesc e ca uleiul 10W permite o distanta mai mica intre placi si ele se freaca mai tare intre ele fata de situatia in care uleiul vascos antreneaza placile prin perna de ulei vascos, fara contact direct. Sa mai zica cine stie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BiroCatalin Postat Aprilie 15, 2010 Autor Share Postat Aprilie 15, 2010 (editat) Posibil sa fi fost ulei anti-frictiune ce am avut eu. Deci am pus si placi mai groase, am reglat ca in carte, nu imi debreaza cum ar trebui dar tot patineaza. Eu nu gasesc explicatie. Acum am pus si ulei pt. motociclete, pt abreaj umed... nu stiu ce sa ii mai fac. Ce am bagat acum, 10W-ul asta pare la fel de vascos ca celalalt. Oricum are alte proprietati dar ungere tot face... Editat Aprilie 15, 2010 de BiroCatalin Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Aprilie 16, 2010 Share Postat Aprilie 16, 2010 Posibil sa fi fost ulei anti-frictiune ce am avut eu. Deci am pus si placi mai groase, am reglat ca in carte, nu imi debreaza cum ar trebui dar tot patineaza. Eu nu gasesc explicatie. Acum am pus si ulei pt. motociclete, pt abreaj umed... nu stiu ce sa ii mai fac. Ce am bagat acum, 10W-ul asta pare la fel de vascos ca celalalt. Oricum are alte proprietati dar ungere tot face... Ce sa zic, am gasit azi un site de MZ unde scrie ca 80W are vascozitatea 90 si 10W-40 are vascozitatea 95 si era recomandat ca inlocuitor f. apropiat al uleiului de cutie, dar pe urma am cautat cum se masoara vascozitatea cu viscozimetre si de acolo nu rezulta valorile astea... O explicatie sigur e numai nu o vedem. Placile prea groase ar putea duce la debreierea grea, si un arc de presiune uzat sa duca la patinare. De curand cineva cu ETZ250 si-a schimbat placile cu placi de ETZ si a trebuit sa le mai ajusteze cu pila la dinti, a schimbat butucul ambreiajului(alta problema, s-a largit si se invartea pe conul ambielajului), a bagat totul la loc si merge. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BiroCatalin Postat Aprilie 18, 2010 Autor Share Postat Aprilie 18, 2010 (editat)  Posibil ca e arcul uzat... Nu cred ca patineaza pe con, am tras eu de el si nu are joc lateral. Are joc pe lungul axului dar foarte mic. Cred ca asa e si normal... Mesaj completat Am observat ca si cand trec peste denivelari sau gropi incepe sa patineze. Mergeam prin oras cu a 5-a pe la 5000rpm si am trecut peste o denivelare, imediat a inceput sa se tureze exact cum face cand trece de 6000rpm. Editat Aprilie 18, 2010 de BiroCatalin Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.