Sari la conținut

Plimbare prin Alpi


Postări Recomandate

Salutare tuturor. Prima data cand postez aici, astept sugestii sau reclamatii cu privire la calitatea textului si a pozelor .

 

Motocicleta : Yamaha MT 03

Conducator & pasager : Marius si Alina, sot si sotie.

Ruta : 400 de km prin regiunile Lombardia si Trento, prin Alpi - partea italiana.

Conditii atmosferice & meteo : optime, soare si cativa nori.

 

Ne-am trezit dimineata la 7:30, cu gandul la calatoria ce ne asteapta ; copilul ramane acasa cu bunica toata ziua (traiasca vacantele scolare si bunicile ) iar bagaje nu prea avem (2 bluze mai groase, apa, sandwich -uri si nelipsitul Atlas al Motociclistului cu harta Italiei in detaliu). Aparatul foto incarcat cu o seara inainte, plinul facut, echipati de plecare si gaz ! Am plecat in sfarsit.

Ideea acestei calatorii imi venise cu ceva vreme inainte, am studiat traseul pe Google Maps ( :lol: Google Maps) si am vazut pe web cateva poze de pe traseu care imi faceau cu ochiul. Am plecat din Gorle (Bg) la 8:30 directie Clusone. Primii 40 de km au trecut repede, este o strada pe care o cunosc bine si se merge destul de repede. Masini putine, motociclete multe, unii mai rapizi, altii mai inceti, dar toti saluta, si se merge aproape regulamentar ;), pana cand vad o masina de politie in fata si ... viteza legala + stat in trafic pentru ca este linie continua (deh, drum de munte). In sfarsit politistul o ia la dreapta, noi drept inainte si gaaaaaz vreo cativa kilometri ca sa recuperam timpul pierdut.

Dupa Clusone am mers catre Castione della Presolana, si am facut o pauza mica de tigare (nevasta ...) intr-o parcare, unde am facut niste poze.

post-57306-1277758513_thumb.jpg post-57306-1277758693_thumb.jpgpost-57306-1277758786_thumb.jpgpost-57306-1277759018_thumb.jpg

Peisajul e superb, suntem inconjurati de munti din toate partile si jos in vale se vede un drum serpuit care urmareste cursul unui rau (Viale Terme). Asfaltul este foarte bun, motocicletele zbarnaie fara incetare, e o duminica superba pentru o tura pe motocicleta. Am plecat din nou, dar ne-am oprit intr-o parcare sa imi reglez o oglinda care se incapatana sa se tot miste, si nevasta mea a profitat de pauza sa salute niste 'speedy' care treceau pe strada. Tutto ok, gaz din nou, directie : Schilpario.

Schilpario este o statiune de ski, ca de altfel cam toate orasele/satele de pe prima parte a traseului nostru. Iarna se formeaza cozi infernale la urcare/coborare, statiunile sunt pline ochi de turisti si nu numai, dar mie imi place sa merg vara :smoke: . Trecut si de Schilpario, strada devine din ce in ce mai ingusta , doua masini venind din sens opus nu ar avea loc sa treaca una pe langa alta. Dar in afara de doua masini Fiat Panda ne-am intlanit numai cu motociclete, si ocazional cu cativa biciclisti. Ne-am oprit din nou pentru o sesiune foto, ne-am imbracat - 1500m + altitudine se simteau deja. Sa mai zic ca toata lumea saluta pe toata lumea? Nu mai zic.

post-57306-1277759968_thumb.jpgpost-57306-1277760061_thumb.jpgpost-57306-1277760132_thumb.jpg

Si am ajuns la Passo de Vivione, o trecatoare accesibila cam numai motociclistilor, din motivele enumerate mai sus. Am ramas cu gura cascata (eu cel putin) : peisajul era superb, se vedea un mic lac, vegetatie alpina, o liniste si pace cum rar mai intalnesti, tulburata din cand in cand de rombul motoarelor care continuau sa soseasca. Am parcat mai timid, intr-o parte, parca intimidat de impunatoarea linie de motociclete din fata mea. Toata lumea familiariza cu toata lumea, se salutau intre ei, ce sa mai zic .. atmosfera magica aproape surreala. Am luat doua cafele, ne-am asezat la masa si pana sa fumeze o tigare nevasta mea, ni s-a alaturat un grup mai mare de motociclisti care radeau si faceau poze. Un caine mare si latos, ciobanesc foarte nemioritic, tot dadea tarcoale pe la mese ca sa capete cate ceva de mancare. Langa refugiu/bar era si o 'bancarella' cum se numeste, unde 4 doamne foarte simpatice, care aveau de vanzare produse tipice - branza mai ales, s-au pus si pe cantat melodii in dialect, nu am inteles nimic dar cantau tare frumos.

post-57306-1277760898_thumb.jpg post-57306-1277761899_thumb.jpgpost-57306-1277760996_thumb.jpg post-57306-1277760813_thumb.jpg

 

Continuarea maine seara, sunt obositi si am lucrat 10 ore azi + 2 ore de drum faceti voi socoteala :cheers: .

Editat de Cavaleru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:smoke: :lol: Asta da descriere cu tot felul de detalii. Ai povestit bine..incat sa ma faci sa-mi schimb mai repede bike`u si sa ma inhat si eu la drumuri prin zona aia. Stiam eu ca Alpii au ceva mai special...astept pe seara alte poze ca sa-mi folosesc babetzica cum trebuie. Ne auzim!
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare tuturor, asa cum am promis ieri seara (noapte aproape :lol:) o sa va povestesc si restul calatoriei pe care am facut-o duminica.

Inainte sa incep, mi-am adus aminte de un episod hazliu/potential periculos de pe drum. Dupa Castione della Presonala, pe un drum numai curbe si tornante, padure in stanga si dreapta, o minunatie, numai la drum nu prea eram atent. La un moment dat am depasit un grup de chooper-isti opriti langa o cascada mica pe marginea drumului, binenteles cu salutul de rigoare. Am mai facut vre-un kilometru si am vazut in mijlocul drumului o chestie neagra. Dupa alti 50 de m, timp de gandire, m-am oprit pe dreapta cu avariile puse si m-am intors in fuga sa ridic obiectul de pe drum, care de fapt era o custodie pentru aparat foto cu 2 baterii in ea. Problema este ca era cazut langa o curba, ma gandeam sa nu vina un 'speedy' mai tare si sa dea peste ea. M-am intors inapoi si in timp ce ma sfatuiam cu sotia ce sa facem cu obiectul respectiv, aud un VROOOM de chopper venind din sens opus, se opreste langa mine si zice : E A MEA !!! Dupa ce ne-a multumit frumos, a facut cale intoarsa si dus a fost. Bucuros ca am gasit proprietarul, ne-am continuat calatoria.

La Passo del Vivione aveam cam 80 de km facuti, mers normal, cu cateva pauze pentru fotografii, odihna si tigare (nevasta, din nou ...).Cu parere de rau am parasit acel loc uitat de lume parca (dar nu si de motociclisti) si ne-am continuat drumul spre Edolo. Coborarea a fost aproape mai frumoasa ca si la urcat, numai ca de data aceasta eram in plina padure, cu o strada care din nou nu depasea 2,5 m in latime. Motocicleta mea nu prea este facuta pentru acel tip de drum, asfaltat dar cu denivelari, destul de bine intretinut totusi, dar s-a comportat cu brio. Pe drum ne depaseau grupuri numeroase de motociclete, 0 biciclete, 0 masini, paradisul motociclistilor , ce mai ...

post-57306-1277833394_thumb.jpg post-57306-1277833837_thumb.jpg

Dupa alte 20 de minute de coborare, am iesit in 'civilizatie' si pe un drum regional unde i-am dat gaz un pic mai tare, directie : Passo del Tonale. Am trecut si de Edolo, o alta statiune turistica invernala mai ales si ne-am indreptat catre Ponte di Legno (Pod de lemn in italiana) unde isi are resedinta si castelul Bossi, cel mai iubit dintre pamanteni made in Italia. Daca nu stiti cine e Bossi si Lega Nord, intrebati-ma si o sa va zic ... La Ponte di Legno era un concurs de enduro local, la benzinaria unde ne-am oprit sa facem plinul erau cel putin 30 de motoare enduro, ne-am bagat si noi printre ei. De acolo pana la Passo del Tonale am ajuns repede, cu padurea in stanga si dreapta care incet incet lasa locul vegetatie alpine, doar eram la peste 1800 de m altitudine.

Passo del Tonale : un alt punct 'mitic' de intalnire a motociclistilor, parcarea era aproape plina de motoare de toate felurile. Am rugat o domna draguta sa ne faca niste poze, si ne-a zis ca daca ar cere cate 1 euro la cate poze a facut in ziua respectiva ... ar fii bogata, si nu era inca ora 12:00 ... Tot acolo am vizitat un monument dedicat cazutilor in primul razboi mondial, impunator, bine ingrijit si cu o atmosfera foarte solemna inauntru, ca un fel de biserica. Am citit inauntru numele cazutilor, in anumite cripte erau ingropati si soldati necunoscuti, si chiar soldati austrieci cazuti. Pe o cripta am citit scrisoarea unui locotenent catre parinti, in care cu un ton optimist le povestea cum a respins inamicul, si pentru vitejia aratata ar fi primit un permis de cateva zile sa ii vada ...

post-57306-1277834528_thumb.jpgpost-57306-1277835186_thumb.jpgpost-57306-1277835263_thumb.jpgpost-57306-1277835505_thumb.jpg

De acolo am plecat cam flamanzi, cu gandul sa gasim un loc dragut unde sa luam pranzul. Dupa numai cativa kilometri, am vazut pe dreapta un mic parc cu banci si masute de lemn, unde am gasit un loc liber. Am mancat si ne-am relaxat vreo 30 de minute, timp in care au trecut pe strada pe putin 100 de motociclete, de la speedy la fotolii ambulante :cheers:. Deoarece parculetul era langa o curba, ne distram uitandu-ne cum iau curba diferitele tipuri de motociclete : mai aplecat, mai domol sau chiar cu genunchiul pe pamant. Pe alta masuta langa noi era un tip cu prietena/sotia si putin mai incolo un BMW R 1200 GS super accesoriata, cea mai vanduta motocicleta din Italia in 2008-2009 (si costa cam 18.000 E ... :smoke: ) care s-a uitat lung la motocicleta mea inainte sa plece, spre mandria mea OFC ;) .

De acolo am plecat directie Cles, dar am virat la dreapta spre Madonna di Campiglio, o alta faimoasa statiune turistica invernala. Am facut cam 30 de km de sosea prin padure, din nou zic ... o minunatie, dupa atatea betoane eram fericiti in mijlocul naturii. La un moment dat am depasit un Logan cu numere de NT, le-am dat la claxoane si din mana la greu, ei la fel. La Madonna di Campiglio ... s-a gatat strada ! Am dat de un tunel inchis circulatiei din cauza unor lucrari, fara alte indicatoare. Mi-am zis in sinea mea : la naiba, acum trebuie sa ne intoarcem , mai aveam un loc important de vazut, cum facem, o sa ocolim o gramada ..etc . Ganduri negre, ce mai. Aceleasi ganduri le aveau si 4 speedy opriti in fata noastra care faceau fete fete. Pana la urma au hotarat sa isi incerce norocul si au luat-o pe o strada laturalnica. Noi, dupa ei ! Normal ca dupa 200 de m i-am pierdut si ne-am incercat norocul. Nu mai va plictisesc cu detalii, dar dupa 20 de min de cautari si rataciri, drumuri infundate, masini care mergeau cu 10 km/h am reusit sa dam de drumul principal. Directie : Val Genova.

 

A treia si ultima parte maine seara, sa mai imi trag si eu sufletul un pic. Partea cea mai frumoasa acum urmeaza, pacat ca nu am avut mai mult timp la dispozitie ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare din nou. Am ajuns la partea a treia si ultima a calatoriei mele prin Alpii italieni (o mica parte mai precis :smoke: ). Inainte sa termin de povestit, tin sa mentioneza ca nu am multa experienta pe motocicleta, aproape 10.000 de km in 1 an si 3 luni si este prima data cand fac un drum asa de lung. De asemenea va multumesc pentru aprecieri, nu am postat mai multe poze ca sa nu aglomerez spatiul pe server, conform indicatiilor pe care le-am citit inainte sa postez. Am incarcat pozele mai reprezentative, in acest ultim post o sa mentin aceeasi linie.

 

Val Genova este o rezervatie naturala care face parte dintr-un parc natural numit Adamello-Brenta din provincia di Trento. Eu am aflat mai mult intamplator despre ea, uitandu-ma pe o harta cu trasee motociclistice. De la Madonna di Campiglio am mai facut cam 20 de min si apoi am ajuns. Sunt foarte bine organizati acolo : se poate lasa masina/motocicleta/autobusul la intrare intr-o parcare cu taxa, sau se poate continua dar platesti taxa de intrare, motocicleta : 4 euro. In timp ce plateam si ceream informatii de la un angajat, un tip cu un KTM a demarat si dus a fost ! Angajatul, foarte calm, mi-a zis : Oricum nu ajunge departe, mai este un post de bloc la 1 km. Am platit si am continuat pe strada, dar mare majoritate a persoanelor era pe jos. Valea e lunga 17 km, faceti voi socoteala cat iti ia sa o parcurgi ... si noi eram deja cam in intarziere cu orarul. Dupa vreo cativa kilometrii am vazut-o ...

post-57306-1277929359_thumb.jpg post-57306-1277929479_thumb.jpg post-57306-1277929576_thumb.jpg

Se numeste Cascata di Nardis, si este un spectacol. Inalta circa 130 de metri, este principala atractie a parcului. Am incercat sa ma apropii dar m-am cam udat si m-am lasat pagubas. Am mers mai departe, din loc in loc erau restaurante, inchirieri biciclete pentru amatori, era chiar si o fanfara, nu stiu ce cauta pe acolo . Strada este foarte aproape de rau, care de fapt era un torent foarte rapid.

post-57306-1277929910_thumb.jpg post-57306-1277930029_thumb.jpg post-57306-1277930164_thumb.jpg post-57306-1277930300_thumb.jpg

Am mai mers cativa kilometri, apoi ne-au oprit alti angajati al parcului pentru ca mai departe traseul se facea numai pe picioare sau cu un minibus special al lor. Ne-am oprit intr-o poiana sa ne tragem sufeltul un pic si sa ne odihnim, timp in care sotia mea a profitat si a cules niste muguri de brad , pentru ceai mi-a zis. Inca nu am baut ceaiul ala .. mai astept.

post-57306-1277930572_thumb.jpg post-57306-1277930828_thumb.jpg

Deoarece era deja cam tarziu, si sotia mea intra la lucru la ora 7, ne-am suit pe motocicleta si am pornit spre casa in ritm mai 'allegro', cu gandul sa ne intoarcem alta data si sa exploram valea pana in capat, este prea frumoasa ...

Am mai facut 2 pauze pe drum, amandoua sa ne mai dezmortim, sotia mea acuza deja dureri de .. posterior, deh, monocilindru care vibreaza + suspensii nu tocmai potrivite pentru drum lung. Urmatorii kilometrii au zburat, si datorit faptului ca ne grabeam si am deschis gazul ^^ . Deja se formase trafic, dar motocicletele zbarnaiau in ambele sensuri. Am trecut pe langa lacul Idro, unde am mai facut cateva poze.

post-57306-1277931427_thumb.jpg post-57306-1277931578_thumb.jpg

Aproape de Brescia am intrat in autostrada, unde din 130 - 140 km/h nu am scos-o, ne-am oprit pentru benzina numai si GAAAAZ pana acasa. Un moment hazliu : cand faceam benzina, se opreste un motor super modificat, super sportiv, nervos, negru, ce mai .. o bestie. Casca asortata, cu un logo de pirat la fel ca si pe motor. Cand isi da casca jos ... surprisa : era un mosulet cam la 65+ ani, cu barba par alb, se cam apleca de spate ...si ce motor avea ! Respect ! M-am zgait un pic la motorul lui si apoi am plecat.

 

Cam asta a fost tot, va multumesc pentru comentarii si sper sa postez curand despre Lago di Garda, unul dintre cele mai frumoase lacuri din Italia, unde am de gand sa merg in curand.

Asfalt uscat tuturor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va multumesc pentru aprecieri.

@ eti radu : unde locuiesti ? Lehamith sta pe langa Brescia, am intrat deja in contact, iar eu pe langa Bergamo. Incerc sa vad cati motociclisti romani sunt prin nordul Italiei, poate o punem de o tura/intalnire moto. Numai bine si asfalt uscat !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In Geneva dupa profil ;) dar ne plimbam des prin N Italiei, fiind la 3-400 km de noi. Iar pe la lacuri am fost de 2 ori in ultimele 3 luni, de asta ziceam ...poate ne vizitam sau facem un traseu de weekend. Bergamo nu e f departe. numai bine ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

super faine pozele, nota zieshe ;) apai vad ca mai suntem motorizati ;) asteptati-ma si pe mine sa-mi iau bike mai puternic, nu fiti zgarciti...ca doar nu-s incepator degeaba

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...