dezamagitoru Postat Iulie 25, 2010 Share Postat Iulie 25, 2010 Salut, M-am confruntat cu urmatoarea problema: ambreiajul patina intr-a patra si a cincea la acceleratii bruste. M-am ingalbenit la fatza cu gandul ca trebuie schimbat, somer fiind de vreo luna incoace. Asa ca am studiat problema si principiile de functionare ale ambreiajului. Exista doua disfunctii: - grabby (agatzacios) - placile sunt prea apropiate si nu debreiaza complet => scimbat viteze greoi - slipppy (alunecacios) - placile sunt prea departate si nu se "pupa" suficient de tare => patinaj artistic Distantele de care vorbesc mai sus se pot regla (cat de cat) din reglajele traditionale ale ambreiajului, respectiv de la maneta si de la cutie (pentru ambreiaje pe cablu. La hidraulice habar n-am). Eu ma stiu un exploatator moto rational. Nu fac wheelie, burnout, clutch-slip si alte cacaturi. Nici macar nu fac reprize decat daca e necesar. Deci la mine nu avea de ce sa se uzeze prematur. Asa ca studiez reglajele: Ambreiajul era intins la maxim din ambele reglaje. Tinea sus si maneta era perfect intinsa. Am slabit cele 2 reglaje pana la limita "grabby" si acum totul este perfect. Verificati la motoretele voastre daca maneta de ambreiaj este perfect intinsa. Daca da, slabiti din reglaje (atentie! din ambele reglaje si maneta si cutie!) pana la limita grabby (+ o tura). Un ambreiaj prea intins va duce in timp la o uzura prematura, mai ales daca aveti un stil de pilotat agresiv! Reglajele se fac din aproape in aproape (slabesti umpic de la maneta, umpic de la cutie, mai strangi daca e cazul). Te prinzi ca esti pe drumul cel bun daca de pe loc intra lejer in 1-2-3 fara cloncanituri prea mari si daca gasesti neutral fara ezitari. Ambreiajul ar trebui sa tina (mai) jos. Dupaia ii faci un test pe drum si vezi cum te satisface. Sper sa fie folositor! Asfalt cald si namol uscat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iulie 25, 2010 Share Postat Iulie 25, 2010 am vazut de-a lungul timpului multe motoare care aveau maneta reglata teapana, fara pic de joc. in manual explica exact cum se regleaza jocul (si jos, la cutie, si la maneta). la mine de exemplu zice sa invirti surubul de reglaj pina simti putina rezistenta, dupa care il desfaci ceva de genul o jumatate de tura, dupa care stringi contra-piulita. iar sus trebuie joc de 1-1.5 cm la capatul manetei. un fenomen pe care l-am observat e ca jocul manetei creste simtitor odata cu incalzirea motorului, deci jocul ar trebui facut la rece. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.