George_Costin Postat August 30, 2010 Share Postat August 30, 2010 Salutari. Sper ca am postat bine in aceasta sectiune. Daca nu imi cer scuze anticipat. Pe scurt am o Cagiva Mito de 125 in 2T. De curand am schimbat setul motor complet (cilindru, piston, segmenti) si pompa de ulei care baga ulei aiurea (ceea de acum dupa spusele mecanicului si ochiul meu e okay; fata de debitul pompei vechi care dadea ulei la sarcina maxima in hopuri si cu pauze de cateva secunde bune asta pare ca functioneaza corect). Totusi am nedumeriri legate de rodaj. Cateva intrebari sau de fapt ce fac eu si ce nu fac bine sau ce mai trebuie sa fac in continuare in perioada de rodaj 1. ulei full sintetic doar in rezervor (in benzina nu mi s-a recomandat sa ii pun in plus probabil ca se supraincalzeste de la amestecul prea bogat) 2. pornit cu socul tras lasat 2-3 minute sa se incalzeasca 3. mers in 3k primii 2-3 km 4. mers intre 4k-5k in restul timpului (ideea e ca am citit undeva ca nu ar fi bine sa merg constant adica sa zicem pe o portiune mai mare sa merg cu turatia constanta) - eu cam merg constant la drum intins 5. calatorii de maxim 20 de km dupa aceea pauza pana se raceste motorul bine 6. nu il supraincalzesc (60 - 65 de grade maxim) Alte sfaturi utile? Multumiri. Mesaj completat Salutari. Sper ca am postat bine in aceasta sectiune. Daca nu imi cer scuze anticipat. Pe scurt am o Cagiva Mito de 125 in 2T. De curand am schimbat setul motor complet (cilindru, piston, segmenti) si pompa de ulei care baga ulei aiurea (ceea de acum dupa spusele mecanicului si ochiul meu e okay; fata de debitul pompei vechi care dadea ulei la sarcina maxima in hopuri si cu pauze de cateva secunde bune asta pare ca functioneaza corect). Totusi am nedumeriri legate de rodaj. Cateva intrebari sau de fapt ce fac eu si ce nu fac bine sau ce mai trebuie sa fac in continuare in perioada de rodaj1. ulei full sintetic doar in rezervor (in benzina nu mi s-a recomandat sa ii pun in plus probabil ca se supraincalzeste de la amestecul prea bogat) 2. pornit cu socul tras lasat 2-3 minute sa se incalzeasca 3. mers in 3k primii 2-3 km 4. mers intre 4k-5k in restul timpului (ideea e ca am citit undeva ca nu ar fi bine sa merg constant adica sa zicem pe o portiune mai mare sa merg cu turatia constanta) - eu cam merg constant la drum intins 5. calatorii de maxim 20 de km dupa aceea pauza pana se raceste motorul bine 6. nu il supraincalzesc (60 - 65 de grade maxim) Alte sfaturi utile? Multumiri. Un mit: un plin de benzina lasat la relantiu in rodaj? Adevarat? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat August 30, 2010 Share Postat August 30, 2010 in principiu sunt de acord cu ceea ce ai spus. dar nu ai cum sa lasi sa consume la relanti un plin de benzina, caci crapa si motorul si mama radiatorului,fara aer care sa raceasca radiatorul... 1. pornit motorul si lasat la relanti,dar atentie! socul se inchide treptat, pe masura ce se stabilizeaza relantiul. daca-l tii tras, bagi benzina prea multa in motor,care spala cilindrul de ulei si-l zgarie 2. 10 ml de ulei la litru-in plus- nu strica 3. accelerezi usor,progresiv,il urci in ture si reduci viteza, lasi segmentii sa se aseze pe cilindru 4. nu mergi cu viteza constanta 5. la oprire,reduci viteza treptat, nu opresti brusc cand e motorul incins dupa forja 6. nu-ti face griji in privinta temperaturii, numai sa nu stea acul la rosu... asta e parerea mea.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat August 31, 2010 Share Postat August 31, 2010 incalzesti motorul bine, la 65 de grade pleci de pe loc. nu il lasi sa treaca de 90. cand ajunge la 90, il lasi usor si opresti. nu merge constant, accelereaza puternic pana la 4-5000 si lasa-l in frana de motor si tot asa. segmentii trebuie sa fie incarcati ca sa se rodeze cum trebuie.. dupa 500 de km du-l pana in 7-8000. la 1000 de km gata rodajul! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SRJN Postat August 31, 2010 Share Postat August 31, 2010 1. pornit motorul si lasat la relanti,dar atentie! socul se inchide treptat, pe masura ce se stabilizeaza relantiul. daca-l tii tras, bagi benzina prea multa in motor,care spala cilindrul de ulei si-l zgarie E in 2T. Care ulei il spala benzina? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat August 31, 2010 Share Postat August 31, 2010 E in 2T. Care ulei il spala benzina? stiu ca e 2t,dar nu e moped cu pedale sa aibe uleiul in benzina direct,ci are pompa de ulei. adica poate sa mearga cu turatie mica,ulei putin, dar socul ii baga benzina prea multa. si de aici rezulta riscul... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Florin-rs Postat Septembrie 4, 2010 Share Postat Septembrie 4, 2010 in principiu sunt de acord cu ceea ce ai spus. dar nu ai cum sa lasi sa consume la relanti un plin de benzina, caci crapa si motorul si mama radiatorului,fara aer care sa raceasca radiatorul...1. pornit motorul si lasat la relanti,dar atentie! socul se inchide treptat, pe masura ce se stabilizeaza relantiul. daca-l tii tras, bagi benzina prea multa in motor,care spala cilindrul de ulei si-l zgarie 2. 10 ml de ulei la litru-in plus- nu strica 3. accelerezi usor,progresiv,il urci in ture si reduci viteza, lasi segmentii sa se aseze pe cilindru 4. nu mergi cu viteza constanta 5. la oprire,reduci viteza treptat, nu opresti brusc cand e motorul incins dupa forja 6. nu-ti face griji in privinta temperaturii, numai sa nu stea acul la rosu... asta e parerea mea.... Aberezi... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.