gn77b Postat Noiembrie 5, 2010 Share Postat Noiembrie 5, 2010 nu exista nici o legatura intre numarul de pistonase si puterea frinei. la motoarele Yamaha mai noi, cele care au acele capacele la pistoane (aurii la tine), le au tocmai pentru a evita folosirea unui etrier din doua jumatati imbinate cu suruburi, ceea ce sporeste rigiditatea. probabil asta e unul din motivele pentru care tin asa de bine. am vazut si eu cum tin frinele la un FZ, care e doar touring, in comparatie cu de exemplu frinele de bandit 1200 care sint pe 6 pistoane. legat de aerisire, in locul tau as cumpara un aerisitor de pe Louis. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Noiembrie 5, 2010 Autor Share Postat Noiembrie 5, 2010 nu exista nici o legatura intre numarul de pistonase si puterea frinei.la motoarele Yamaha mai noi, cele care au acele capacele la pistoane (aurii la tine), le au tocmai pentru a evita folosirea unui etrier din doua jumatati imbinate cu suruburi, ceea ce sporeste rigiditatea. probabil asta e unul din motivele pentru care tin asa de bine. am vazut si eu cum tin frinele la un FZ, care e doar touring, in comparatie cu de exemplu frinele de bandit 1200 care sint pe 6 pistoane. legat de aerisire, in locul tau as cumpara un aerisitor de pe Louis. Intr'adevar, faptul ca etrierii sunt dintr'o singura bucata le sporeste rigiditatea ceea ce ii face net superiori celor din doua bucati, indiferent de numarul de pistonase. In plus, la cele cu capacele aurii (ma refer la YAMAHA), pistonasele sunt glazurate cu teflon care, pe langa faptul ca usureaza alunecarea impiedica si corodarea astfel ca garniturile sunt mai protejate. Pe langa asta, materialele folosite sunt mai usoare si mai rezistente si disipa caldura mai bine... Toate astea le aflasem de mult timp, tocmai de aceea am si vanat un sistem complet. Problema este ca la folosirea furtunelor cu tresa metalica independente m'am confruntat cu fenomenul descris la inceput. Oricat de ciudat si fara noima ar parea maneta aia buclucasa, pe mine m'a chinuit si m'a facut sa'l montez si demontez de pe motor de mai multe ori. Dupa mai multe tentative pe banc, inca un rand de etrieri pentru teste ("blue spots" de data asta) si inca o pompa, abia la conectarea "serie" a furtunelor am reusit sa obtin "feedback"-ul pe care il asteptam de la maneta. Deocamdata m'a chinuit o problema electrica intermitenta care mi'a consumat zilele astea cu vreme atat de buna asa ca probabil abia la primavara voi relua testele cu furtunele in "paralel" si poate, cu putin, noroc, voi descoperi ce e in neregula sau poate ce nu fac bine acum... Ride Safe! P.S. Placutele pe care le'am re-pasuit acum sunt cele primite cu etrierii, standard pe R1 si nu prea mai au mult material. Va trebui sa ma hotarasc la un anume model de placute si e foarte greu daca nu ai posibilitatea sa le testezi practic. Nu indraznesc insa sa deschid un (alt) topic in acest sens pentru ca e la fel ca in cazul gumelor, al uleiurilor... cate capete atatea pareri! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RaceTuning Postat Noiembrie 8, 2010 Share Postat Noiembrie 8, 2010 Am patit si eu si la Aprilia ceva de genu, fara nici o explicatie: si anume cateodata, destul de rar ce-i drept, dar cand aparea problema persista 2-3 zile, si anume maneta parca avea joc juma de cursa, dupa care era tare brusc.....totusi cel mai ciudat e ca, franarea nu era cu mult mai brutala sau mai de-odata, cu exceptia la partea unde parca era doar joc unde practic nu se frana deloc. La FZR nu am patit asa ceva, si nici la ZZR sau la actualul CR.... Am mai patit o astfel de treaba la o masina de serviciu(Mercedes-Benz W123, cobra 300D) dar atunci am pus-o pe seama servo-ului, care asa face cand incepe sa se strice la orice masina(problema de etansare). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.